Zajęcia on-line, 7 listopada


Grupa Pani Asi 

Witamy!!! Jesteśmy całkiem nową, niewielką, ale bardzo żywą grupą uczniów zdalnej Szkoły Polskiej. W ubiegłą sobotę odbyły się nasze pierwsze zajęcia. I zaraz po ich zakończeniu pomyślałam,  jak możemy nazwać naszą grupę "Folderki" - co o tym myślicie?  Wasze poranne, wyspane, ciekawe oczka to nic innego jak wypełnione, w pełni zapisane FOLDERY.  Folder w informatyce - to katalog plików, katalog zapisanych informacji. Mam nadzieję, że po naszych spotkaniach zapamiętacie kilka ciekawych momentów, polskich słów, wersów piosenek,  które będziecie po odpowiednim "kliknięciu" odtwarzać - powtarzać z chęcią wielokrotnie.          
                   
W czasie naszego 30 minutowego spotkania udało nam się na początek poćwiczyć rytmicznie z piosenką "Kto lubi śpiewać, my, właśnie my".
Poznaliśmy historię snu kotka w wierszu pt.:"Czary-mary" autorstwa Ali Hanny Murgrabia.

Wyczarowywaliśmy różne zwierzęta z odrysowanych naszych piąstek - otwartych, zamkniętych, dorysowując naszą wyobraźnią charakterystyczne szczegóły.
Ćwicząc nasze oczka rysowaliśmy duuuże kropki, aby później połączyć je jak najprostszą linią - ćwiczenie bardzo potrzebne naszemu narządowi wzroku zwłaszcza, kiedy nie możemy wodzić oczami za przemieszczającą się piłką.

Dziękujemy za to, że bardzo wcześnie wykonaliście wszystkie poranne czynności, aby już o 9:15 spotkać się z nami w nowych warunkach - poprzez łącze internetowe. Dla Was Kochane dzieci, dla Waszych Rodziców i dla nas to nowa forma spotkań w ramach nauczania Szkoły Polskiej. Cieszymy się, że mimo zatrzymania zajęć stacjonarnych istnieją inne formy, dzięki którym możemy nadal być z Wami.  Czekamy na Was 14 listopada o tej samej porze i z nową porcją zabawy, historią małego Franklina i........ ????   Zapraszamy!!! 

Do zobaczenia :-)

Joanna Tylek

 

 

Grupa Pani Marii

7 listopada odbyły się pierwsze zajęcia online. Dla nas wszystkich to nowa sytuacja edukacyjna. Było mi bardzo miło zobaczyć znowu dzieci i towarzyszących im rodziców. Tematem wiodącym były UBRANIA. Koszulki, czapeczki, buty, spodenki i sukienki towarzyszyły nam przez większą część spotkania. Po przywitaniu się zaśpiewaliśmy ( lub dopiero uczyliśmy się w przypadku niektórych dzieci) piosenkę powitalną pt. "Wszyscy są, witam was". Jesienny Skrzat, który jak się okazało, bardzo lubi bałagan i narozrabiał - pomieszał i porozrzucał ubrania i buty pani Marysi. Dzieci pomogły posegregować rozrzuconą garderobę ( bo tak nazywamy ubrania ) na letnie i zimowe. Nazwaliśmy każde ubranko. Dzieci doskonale znają nazwy ubrań. Brawo!

 Zajrzeliśmy też do pokoju Skrzata , i co zobaczyliśmy? Oczywiście  straszny bałagan. Dzieci wytłumaczyły Skrzatowi, że miejsce ubrań jest w szafie. Miejmy nadzieję, że Skrzat zrozumiał to i od tej pory w jego pokoju będzie porządek i nie będzie psocił nikomu. 

Jak wszyscy wiemy, do niektórych ubrań przyszyte są guziki. Różnej wielkości , kształtu i koloru. My mieliśmy przygotowane papierowe guziki: duże i małe. Bawiliśmy się w przewlekanie sznurka przez dziurki guzika, ale mając zamknięte oczy. Ćwiczyliśmy w ten sposób orientację. Parasolka posłużyła nam natomiast do ćwiczenia orientacji przestrzennej. Dzieci doskonale znają prawą i lewą stronę. Wiedzą co oznacza "nad głową", " na dole", " u góry". Nauczyliśmy się też rysować parasolkę. "Rysowany wierszyk" nam w tym dopomógł.

Przerywnikami naszego spotkania były zabawy ruchowe przy muzyce.
Dziękuję ślicznie wszystkim Dzieciom za czynny udział w zajęciach oraz  rodzicom za pomoc w przygotowaniu potrzebnych materiałów i towarzyszenie maluszkom w czasie spotkania.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam razem z ŁYŻKĄ I WIDELCEM za tydzień,
Maria Kołomyjec

Rysowany wierszyk PARASOL:
https://www.youtube.com/watch?v=2VMSJ7Pfqes&list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL&index=16&ab_channel=KANA%C5%81DLADZIECI-KUKURYKU

 Piosenka WSZYSCY SĄ , WITAM WAS:
 https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk 

Grupa Pani Ani

I już za nami pierwsze spotkanie online!
Poznaliśmy wiele nowych twarzyczek, to już nie tylko Malinki z Barcelony, ale też inne dzieci z innych grup z Barcelony i z Castelldefels.
Spotkanie trwało godzinę, podczas którego, staraliśmy się dobrze bawić! Przeczytaliśmy bajeczkę Janiny Porazińskiej pt. ,,Szewczyk dratewka", oraz dokładnie ją omówiliśmy.
Poznaliśmy też wybitnego polskiego kompozytora i pianistę Fryderyka Chopina. Wysłuchaliśmy jeden z jego znakomitych utworów.

https://youtu.be/9E6b3swbnWg

Był konkurs na na narysowanie owoców i warzyw w kolorach żółtych i czerwonych (dzieci rysują znakomicie😁). Była zabawa w wyzywanie: osoba wyzwana miała wykonać zadane jej ćwiczenie gimnastyczne.
Każde dziecko pokazało też swoją ulubioną książeczkę, i krótko o niej opowiedziało.
Zaśpiewaliśmy też naszą jesienną piosenkę pt. ,,Idzie lasem pani jesień".
I tak pożegnaliśmy się do przyszłego tygodnia.
Gorąco pozdrawiam,

Ania Rafalska

Grupa Pani Gosi


W sobotnie listopadowe i deszczowe przedpołudnie spotkaliśmy się przed ekranem naszych komputerów na pierwszych zajęciach online. Po krótkich ustaleniach norm przywitaliśmy się powitanką ''Wszyscy są, Witam Was''. Tematem dnia były warzywa i owoce.  Po przedstawieniu dzieciom koszyka, pełnego kolorowych warzyw i owoców, rozróżnialiśmy je po kolei. Nie zabrakło nazewnictwa kolorów i  kształtów. Pozostając w temacie zaśpiewaliśmy sobie piosenkę ''Ogórek wąsaty'' z repertuaru Fasolek wraz z pokazywaniem. 

Następnie zajęliśmy się pracą plastyczną. Z gazetki spożywczej dzieci miały za zadanie wyciąć warzywa na sałatkę jarzynową pokazaną na ekranie. Indywidualnie po skończonej pracy, każde z dzieci wypowiadało się jakie produkty chce, żeby znalazły się w sałatce. Królowały warzywa, lecz niektórzy  uczniowie  skusili  się na inne zamienniki, aczkolwiek jadalne. Zadanie zaliczone, brawo!!! Po skończonym zadaniu dzieciom ukazała się na ekranie karta pracy z owocami oraz ich cieniami. Paluszkami musiały poszukać odpowiedniej pary. Na zakończenie naszych zajęć przeczytałam dzieciom wiersz J.Tuwima ''Zosia Samosia'', a dzieci wskazały bohaterkę.

Jako ćwiczenia w domu dzieci na stronie internetowej https://www.miniminiplus.pl mogą utrwalać słownictwo warzyw i owoców, ale i nie tylko.

Polecam i do usłyszenia.
Małgosia

 

Grupa Pani Oli


Dzień dobry wszystkim!!!! To były nasze pierwsze zajęcia w trybie online, a tym samym nasze pierwsze spotkanie w takiej grupie. Ciężko jest poznać nowych kolegów widząc ich tylko na ekranie, ale to nie przeszkadza tym bardziej, że łączy nas wszystkich ważny element jakim jest język polski. Za pomocą prezentacji powitaliśmy się piosenka zespołu Czereśnie: Witamy , poznaliśmy nasze imiona, powiedzieliśmy ile mamy lat, tak aby każdy uczestnik zajęć pojawił się wyraźnie przed kamerą i inni mogli poznać jego głos i uśmiech. Po krótkim ćwiczeniu literek z alfabetu przystąpiliśmy do pracy o rodzinie i wykonaliśmy drzewa genealogiczne. Wszyscy starali się wpisać poprawnie imiona dziadków, rodziców, rodzeństwa, wujostwa i kuzynostwa. Po krótkiej przerwie na gimnastykę, rozpoczęliśmy kolejny temat - ważny - nadchodzącego Polskiego Święta Narodowego - Święta Niepodległości Polski. Krótka czytanka historyczna wprowadziła nas w temat lekcji, poznaliśmy datę 11 listopada 1918 roku oraz postać Józefa Piłsudskiego w niebieskim mundurze Legionów Polskich tego okresu. Przyjęliśmy się uważnie polskiemu Orłowi Białemu w złotej koronie, ze złotym dziobem i szponami, fladze polskiej, którą również wykonaliśmy z papieru oraz Hymnowi Narodowemu, którego pierwszą zwrotkę i refren poćwiczyliśmy i odśpiewaliśmy uroczyście. Nie zabrakło chęci dzieci do prac plastycznych i głośnego czytania. Śpiewanie też dobrze Wam idzie. Brawo! 

Bardzo Wam dziękuję za obecność i udział w naszych zajęciach. Zapraszam Was w następną sobotę na tę samą godzinę. Mam nadzieje, że znowu się spotkamy.
Wszystkim Rodzicom dziękuję za pomoc, wsparcie techniczne i czuwanie.
Pozdrawiam serdecznie o do zobaczenia.


Aleksandra Tylek
P.S. Bardzo zachęcam wszystkie dzieci do udziału w Ostrołęckim Konkursie o Orle Pióro.

 

Grupa 1 Pani Gabrysi

Nasze pierwsze zajęcia zdalne rozpoczęliśmy od spraw organizacyjnych (omówiliśmy kwestie włączania i wyłączania kamery, mikrofonu, czatu itd.), następnie zastanowiliśmy się nad nazwą naszej grupy. Będziemy nazywać się Komputerki.
Aby lepiej się poznać każda osoba się przedstawiła, powiedziała ile ma lat, co lubi robić, a czego nie lubi. Następnie zagraliśmy w grę losowanko integracyjne (każdy uczeń musiał dokończyć zdanie, np. Lubię gdy inni……, Przyjaźń jest dla mnie……, Najsłabiej idzie mi nauka z………).
Następnie przeszliśmy do realizacji drugiego modułu z Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Na emocjometrze, czyli termometrze uczuć każdy zaznaczył słownie swoje samopoczucie, w skali od cudownie, bardzo dobrze, dobrze do bywało lepiej, źle. 

Zastanowiliśmy się nad znaczeniem słowa wyobraźnia. Według Słownika Języka Polskiego wyobraźnia to zdolność tworzenia w myślach rozmaitych obrazów, historii itp.,praca umysłu. Wiemy już, że z wyobraźnią łączą się takie słowa jak twórczość, polot (łatwość, lekkość w sposobie rozumowania, myślenia, wyrażania się), fantazja, pomysłowość, marzenia, kreatywność – tworząc mapę myśli. Uczniowie wysłuchali opowiadania „Żółty Balonik” oraz odpowiedzieli na pytania do tekstu, stworzyli również własne balony marzeń. Rozważania na temat wyobraźni zakończyliśmy wierszem Natalii Martenka „Nasza Wyobraźnia”.
Kolejnym punktem naszych zajęć była powtórka wiedzy ogólnej o Polsce (Warszawa – stolica Polski, Wisła, Warta, Odra – główne rzeki polskie, podział na województwa). Następnie zapoznaliśmy się z filmem edukacyjnym z cyklu wędrówki z mapą „Krajobraz Polski”. Dowiedzieliśmy się, że nauka o mapach to KARTOGRAFIA, najwyższy szczyt polski to RYSY (2499 m n.p.m.), w Polsce występują Góry Świętokrzyskie, Sudety (Karkonosze), Karpaty (Beskid Śląski, Tatry, Bieszczady). Poznaliśmy również nazwy dwóch nadmorskich ptaków kormoran i czapla siwa.
Na koniec zapoznaliśmy się z częścią mowy - rzeczownikiem. Wiemy, że odpowiada na pytanie Kto? Co? Każdy uczeń miał podać przykładowe rzeczowniki, omówiliśmy również jego rodzaje (męski, żeński i nijaki – ten chłopiec, ta dziewczynka, to dziecko).
Na koniec każdy opowiedział jak się czuje po zajęciach. Jestem bardzo szczęśliwa, że uczniowie mimo zmęczenia czuli się cudownie i bardzo dobrze.
Za tydzień będziemy kontynuować nasze potyczki gramatyczne.


Do zobaczenia,

 Pani Gabrysia

„Nasza wyobraźnia” N. Martenka


Nasza wyobraźnia jest jak sen,
Możesz w nim być i w noc i w dzień!
Ona nas zaprowadzi także do marzeń,
Z nią zawsze będziemy mieć dużo wrażeń!

Nasza wyobraźnia jest jak woda,
Ona Ci życia moc wielką doda!
Z nią można pływać daleko w nieznane,
W niej Nasze myśli są poukładane!

Nasza wyobraźnia jest jak muzyka,
Ona przy nas nigdy nie znika!
Z nią można tworzyć dzień i noc,
Ona w koncercie da wielką moc!

Grupa 2 Pani Gabrysi

Nasze pierwsze zajęcia zdalne rozpoczęliśmy od spraw organizacyjnych (omówiliśmy kwestie włączania i wyłączania kamery, mikrofonu, czatu itd.), następnie zastanowiliśmy się nad nazwą naszej grupy. Poprzez demokratyczne głosowanie zwyciężyła nazwa „minionki w necie”.
Aby lepiej się poznać każda osoba się przedstawiła, powiedziała ile ma lat, co lubi robić a czego nie lubi. Następnie zagraliśmy w grę losowanko integracyjne (każdy uczeń musiał dokończyć zdanie, np. Polska jest krajem……., Moja ulubiona książka to…….., W weekend najchętniej…….).
Kolejnym punktem naszych zajęć była powtórka wiedzy ogólnej o Polsce (Warszawa – stolica Polski, Wisła, Warta, Odra – główne rzeki polskie, podział na województwa). Następnie zapoznaliśmy się z filmem edukacyjnym z cyklu wędrówki z mapą „Krajobraz Polski”. Dowiedzieliśmy się, że nauka o mapach to KARTOGRAFIA, najwyższy szczyt polski to RYSY (2499 m n.p.m.), w Polsce występują Góry Świętokrzyskie, Sudety (Karkonosze), Karpaty (Beskid Śląski, Tatry, Bieszczady). Poznaliśmy również nazwy dwóch nadmorskich ptaków kormoran i czapla siwa.
W kolejnej części naszego spotkania zastanowiliśmy się nad słowem wyobraźnia. Według Słownika Języka Polskiego wyobraźnia to zdolność tworzenia w myślach rozmaitych obrazów, historii itp.; praca umysłu. Wiemy już, że z wyobraźnią łączą się takie słowa jak twórczość, polot (łatwość, lekkość w sposobie rozumowania, myślenia, wyrażania się), fantazja, pomysłowość, marzenia, kreatywność. Uczniowie wysłuchali opowiadania „Żółty Balonik” oraz odpowiedzieli na pytania do tekstu, stworzyli również własne balony marzeń. Rozważania na temat wyobraźni zakończyliśmy wierszem Natalii Martenka „Nasza Wyobraźnia”.
Na koniec zapoznaliśmy się z częścią mowy - czasownikiem. Wiemy, że odpowiada na pytanie Co robi? Co się z nim dzieje?. Odmieniliśmy kilka przykładowych czasowników przez osoby liczby pojedynczej i mnogiej).
Za tydzień będziemy kontynuować nasze potyczki gramatyczne.

Do zobaczenia,

Pani Gabrysia

„Nasza wyobraźnia” N. Martenka


Nasza wyobraźnia jest jak sen,
Możesz w nim być i w noc i w dzień!
Ona nas zaprowadzi także do marzeń,
Z nią zawsze będziemy mieć dużo wrażeń!

Nasza wyobraźnia jest jak woda,
Ona Ci życia moc wielką doda!
Z nią można pływać daleko w nieznane,
W niej Nasze myśli są poukładane!

Nasza wyobraźnia jest jak muzyka,
Ona przy nas nigdy nie znika!
Z nią można tworzyć dzień i noc,
Ona w koncercie da wielka moc!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?