Zajęcia w Gironie, 20 stycznia
Ostatnie zajęcia poświęcone były niemal w całości tematyce rodzinnej,a szczególnie - Babciom i Dziadkom, jako że 21 i 22 stycznia to ich święto
(uroczyście obchodzone w Polsce).
Na początku spotkania wspólnie z Motylkami zagraliśmy w sytuacyjną grę edukacyjną objaśniając zależności osobowe w rodzinie i opowiadając, co znajduje się na obrazkach i jakie sytuacje z życia codziennego są pokazane. Była to doskonała okazja do ćwiczenia wypowiedzi i oceny postępowania osób przedstawionych w grze. Z pomocą nauczycielki dzieci doskonale sprostały temu zadaniu.

Następnym punktem spotkania była indywidualna praca plastyczna - portrety babć i dziadków. Wyszły rewelacyjnie. Nieco trudniejszym zadaniem dla Biedronek okazała się zabawa rozwijająca syntezę słuchową polegająca na wypowiadaniu przez nauczycielkę słowa podzielonego na głoski. To zadanie będziemy kontynuować z pewnością wiążąc je z treściami kolejnych zajęć.
Po wyczerpującej części intelektualnej , udaliśmy się ponownie na patio, aby skorzystać z pięknej słonecznej pogody.
Po powrocie do sali powtórzyliśmy piosenki z naszego szkolnego repertuaru i uczyliśmy się nowego pląsu pt. Ojciec Wirgiliusz:
https://www.youtube.com/watch?v=jEq5DSekN84
Na zakończenie spotkania , tradycyjnie czytaliśmy książeczkę z naszej biblioteki.
Pozdrawiam i do zobaczenia,
Maria
Motylki
Ostatnie zajęcia były poświęcone świętu Babci i Dziadka, tak uroczyście obchodzonym w Polsce. Pragnęliśmy przekazać naszym uczniom, tę piękną polską tradycję.
Wspólnie z Motylkami zagraliśmy w grę przedstawiającą rodzinę. Dzieci na prezentowanych obrazkach widziały babcie z wnuczkiem, mamę z córką, siostrę z bratem, czy ciocię z wujem — zadaniem dzieci miało być opisywanie tych relacji.
Po śniadaniu i zabawie na szkolnym podwórku wróciliśmy do sali lekcyjnej, by przystąpić do dalszej części zajęć.
Przypomnieliśmy sobie układ chronologiczny czasu: pory roku oraz nazwy miesięcy i ich kolejność. Przypomnieliśmy sobie to wszystko dzięki naszej wyklejance, gdzie układaliśmy w odpowiedniej kolejności pory roku, a następnie miesiące.
Po tej części ponownie udaliśmy się na szkolne podwórko.
Po powrocie do klasy wróciliśmy do naszych zajęć i przyswoiliśmy sobie dni tygodnia. Każdy z uczniów otrzymał dzień tygodnia i wspólnie ułożyliśmy tydzień w odpowiedniej kolejności.
Następnie wspólnie z Biedronkami powtórzyliśmy nasz szkolny repertuar piosenek, nauczyliśmy się kolejnej "Ojciec Wirgiliusz". Nauka piosenek ma za zadanie w jak najszybszy i jak najtrwalszy sposób przyswoić nowe słownictwo oraz wypracować właściwe wypowiadanie się.
Uwieńczeniem naszych zajęć była wspólna lektura książki.
Zapraszam serdecznie na następne zajęcia,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz