Zajęcia w Gironie, 13 stycznia
Biedronki

Tematem wiodącym zajęć były PORY ROKU. Omówieniu tematu służyły ćwiczenia i zabawy dydaktyczne pozwalające omówić cechy charakterystyczne dla każdej z pór roku.
W czasie spotkania nie zabrakło oczywiście nauki nowej piosenki. Tym razem , zgodnie z panującą porą roku była to piosenka pt. Zima, zima. Nauczyliśmy się jednej zwrotki, ale oczywiście będziemy kontynuować naukę pozostałych zwrotek na następnych zajęciach.
Na zakończenie spotkania wykonaliśmy wspólnie z Motylkami ( grupa dziewcząt i grupa chłopców) prace plastyczne pt. Pałac Królowej Pór Roku.
Piosenkę pt Zima,zima, której uczyliśmy się znajdziemy na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=V9gdbAgR810
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Drodzy Rodzice, bardzo proszę o przećwiczenie z dzieckiem piosenki Zima,zima i pomoc w wykonaniu zadania domowego ( dzieci otrzymały karty pracy do uzupełnienia). No i oczywiście nauka nazw polskich pór roku.
W związku z tym ,iż zbliża się święto BABCI I DZIADKA ( 21 I22 STYCZNIA)
bardzo proszę ,aby każde dziecko przyniosło na zajęcia 20.01. zdjęcie
swojej babci i swojego dziadka. Mogą być oczywiście skany fotografii,
itp.
Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria
Motylki

Po przerwie śniadaniowej i czasie poświęconym na zabawie na szkolnym podwórku Motylki miały zajęcia zorganizowane dla swojej grupy. Lekcja ta wzbogacona była w poznanie miesięcy, jako uzupełnienie zajęć o porach roku. Uczniowie w zeszytach wypisali nazwy miesięcy, a następnie wspólnie je odczytaliśmy, poznając fonetykę.
Kolejnym ćwiczeniem było odczytanie wierszy z dwunastu kart, które były poetyckim opisem nazw miesięcy. Uczniowie musieli odgadnąć, w którym miesiącu kwitnie lipa, kiedy należy podkuć buty i w jakim miesiącu gości Marzanna. Największą atrakcją dla uczniów było wskazanie miesiąca swoich urodzin.
Następnie znów udaliśmy się na szkolne podwórko, aby oddać się wspólnej zabawie.
W ostatniej części naszego spotkania uczniowie przygotowali pracę, gdzie zobrazowali swoją ulubioną porę roku.
Zapraszam serdecznie na najbliższe zajęcia, już w tę sobotę.
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz