Zajęcia w Tarragonie, 6 maja
Sikorki
Nasze majowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i obejrzenia wspólnie filmiku ''Polak mały'', który nas poinformował o polskich symbolach narodowych.
Siedząc w kręgu zaczęliśmy pogadankę o kalendarzu. Dzieci same zobaczyły, że są dni zaznaczone na czerwono i na czarno. Na pytanie co to jest święto, padły odpowiedzi o urodzinach, o dniu wolnym od pracy i szkoły. Okazuje się, że dzieci lubią świętować. Wspomnieliśmy też minione święta w Polsce, Dzień Pracy, Dzień Flagi Narodowej oraz Uchwalenie Konstytucji oraz odsłuchaliśmy patriotyczne pieśni: Mazurek Dąbrowskiego, Witaj Majowa Jutrzenko itd. Przy okazji powtórzyliśmy dni tygodnia i miesiące.
Naszym kolejnym punktem było zaznajomienie się z polskimi miastami dzięki książce ''Zwiedzanie na bocianie ''
i wskazanie na mapie Polski tychże miast, głównej rzeki, jaką jest Wisła i gór Tatr. Dzieci przypominały sobie tym samym swoje podróże po Polsce i opowiadały gdzie były.
Po tak patriotycznym temacie zabraliśmy się za jedzonko i wyszliśmy ze starszą grupą na boisko. Po powrocie dzieci miały za zadanie narysować, co im się kojarzy z Polską. Zdecydowanie wygrały pierogi oraz flaga polska. Nie zabrakło też śniegu czy smoka wawelskiego oraz kopalni węgla. Dzieci świetnie sobie poradziły z tym zadaniem.
Następnie zaczęliśmy się uczyć piosenki ''Stokrotka polna''. Powtórzyliśmy Głowa,ramiona,kolana oraz zagraliśmy w Głuchy telefon, Baloniku nasz malutki i Stary niedźwiedź mocno śpi.
Na zakończenie starym zwyczajem przeczytaliśmy sobie bajkę ''O złotej rybce'', i tak otrzymując pracę domową rozeszliśmy się do domów.
Dziękuję i pozdrawiam,
Małgosia
Orły
Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od gry pt. ´´Od Helu do Wawelu´´. Zadaniem uczniów było rozpoznanie jak największej ilości polskich miast
i umiejscowienie ich na mapie Polski. Już wiemy gdzie leży Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Zielona Góra, Szczecin. Podczas pracy z mapą przypomnieliśmy sobie kraje sąsiadujące z Polską,
tj. Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa i Rosja.
Następnie dyskutowaliśmy o świętach majówkowych (Święto Pracy, Święto Flagi, Święto Konstytucji 3. Maja).
Przy okazji zapoznaliśmy się z popularnymi nazwami zawodów, tj. lekarz, nauczyciel, sprzedawca, ogrodnik, mechanik, pielęgniarka, itd.
Po wyczerpującej pierwszej części zajęć przyszła pora na przerwę śniadaniową, po posiłku przeszliśmy do zajęć plastycznych. Uczniowie wykonali samodzielnie przepiękne witraże wiosenne, używając kolorowego papieru, bibuły, nożyczek i kleju.
Korzystając z ładnej pogody wybraliśmy się wraz z grupą młodszą na boisko szkolne. Zajęcia miały charakter ruchowy, relaksacyjny. Dzieci skakały przez skakankę, grały w piłkę. Podczas zabawy dzieci utrwalały liczenie po polsku.
Po powrocie do klasy przeczytaliśmy wspólnie Legendę pt. ´´Przerwany hejnał´´. Przypowieść ta opowiada o dzielnym trębaczu, który uratował Kraków przed najazdem Tatarów. Oczywiście zawiesiliśmy kolejny listek na naszym drzewie czytelniczym.
Następnie wykonaliśmy własne drzewa genealogiczne i przedstawiliśmy członków naszej rodziny na forum klasy. Utrwaliliśmy sobie takie nazwy jak siostra, brat, babcia, dziadek.
Po posprzątaniu klasy, pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia
i rozeszliśmy się do domów.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz