Zajęcia w Gironie, 13 maja

Biedronki 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie wspólną z Motylkami zabawą integracyjną. Następnie już w grupie Biedronek zajęliśmy się tematem przewodnim: Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Na początku wyjaśniliśmy co to jest wieś i co oznacza wyraz - podwórko. Potem poznaliśmy zwierzęta domowe takie jak: koń, pies, świnka, kot, krowa, owca, koza, gąska, kaczka, kura, indyk. Na kartach pracy dzieci łączyły w pary zwierzęcych rodziców z dziećmi. Wszystkie Biedroneczki wykonały zadanie bezbłędnie. 
Kolejną zabawą edukacyjną była gra Memory. Dzieci same przygotowały karty wypychając je z arkusza i zagraliśmy indywidualnie odsłaniając obrazki. 
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na patio kontynuowaliśmy temat dnia poprzez wykonanie pracy plastycznej - kolorowanie łaciatej krówki i zabawy ruchowe z naśladowaniem odgłosów zwierząt. Pomogła nam w tym bajeczka ortofoniczna E. Michałowskiej pt. W zagrodzie Małgosi

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi 
Każde zwierzątko o jedzenie prosi. 
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU 
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU 
Kura gdacze; KOD, KO, DA 
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA 
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ 
Ona też chce najeść się. 
Owca beczy: BE, BE, BE 
Koza muczy: ME, ME, ME 
Indor gulga: GU, GU, GU 
Krowa ryczy: MU, MU, MU 
Konik parska: PRR, PRR, PRR 
A pies warczy: WRR, WRR, WRR. 
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da. 

Tego dnia nie zabrakło także elementu patriotycznego z okazji niedawno obchodzonego w Polsce święta Konstytucji 3 Maja. Przypomnieliśmy polskie symbole narodowe i rysowaliśmy flagę polską. 
Pod koniec zajęć zaś Pani Ania jak zwykle poprowadziła zajęcia artystyczne ucząc dzieci tańca Zasiali górale

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Maria i Ania 

Zadanie do wykonania: W celu utrwalenia wiadomości zachęcam do obejrzenia z dzieckiem materiału edukacyjnego ze stron: 
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw 

Motylki 

Dzień w szkole rozpoczęliśmy wspólną zabawą dla obu grup. Motylki i Biedronki tańczyły śpiewając polskie piosenki jak "Mało nas do pieczenia chleba", czy "Kółko graniaste". 
Na ostatnich zajęciach Motylki obchodziły Święto Konstytucji 3 Maja. Zajęcia szkolne poświęciliśmy edukacji o polskich symbolach. Dowiedzieliśmy się, dlaczego dzień 3 Maja jest tak ważny dla Polaków, Europejczyków, a także, że było to druga Konstytucja na Świecie. 
Zajęcia rozpoczęliśmy układaniem mapy z elementów, które zawierały poszczególne regiony Polski. Przypomnieliśmy sobie, jak się nazywa polskie morze, jaki rejon zawiera wiele jezior oraz gdzie znajdują się góry. Dodatkowo odszukaliśmy miasta: Warszawa, Kraków czy Gniezno. Dzieci ochoczo opowiadały jakie miejsca Polski znają, które miasta odwiedzili. 
Po śniadaniu przystąpiliśmy do naszych zajęć z historii. Po odczytaniu fragmentu książki historycznej poświęconemu Konstytucji uczniowie dowiedzieli się czym jest ten dokument oraz, że Polska była jednym z prekursorów w procesie konstytucjonalizacji świata. 
Dzieci następnie przystąpiły do ćwiczeń plastycznych podczas których malowaliśmy Flagę Polski. Dzieci utrwaliły sobie kolejności kolorów oraz poziomego ułożenia naszej flagi. 
Następnie udaliśmy się na szkolne podwórko, by tam aktywnie odpocząć na świeżym powietrzu. Największym zainteresowaniem cieszyła się zabawa w chowanego. 
Po aktywnym odpoczynku udaliśmy się do sali gdzie przystąpiliśmy do ćwiczeń gramatycznych. Czytaliśmy na głos opowiadanie, używając naszych szkolnych podręczników, a następnie wypisywaliśmy w zeszycie wyrazy zawierające wybrane polskie litery. Dzieci utrwalały sobie tym samym polskie słownictwo. Na koniec dnia miały miejsce zajęcie taneczne podczas których dzieci tańczyły polskie tańce. Zajęcia te przybliżają naszych uczniów do kultury polskiej, pozwalają nam kontynuować tradycje poprzez sztukę taneczną a także uczą dzieci rytmiki i dobrze wpływają na zdrowie fizyczne. Dzieci bardzo wyczekują tego momentu szkolnego dnia. 

Pozdrawiam serdecznie,
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?