Zajęcia w Barcelonie, 6 maja

Poziomki 

Ostatnie zajęcia zaczęliśmy od gier i puzzli. Przywitaliśmy też nowych uczniów, Roberta i Aisha. Następnie zaśpiewaliśmy powitalną piosenkę. 
Nauka czytania i pisania jest sztuką pozwalającą dziecku na poznanie świata w sposób dużo pełniejszy i bardziej wszechstronny. Z tego powodu zależy nam na tym aby miały one możliwość opanowania tych umiejętności jak najwcześniej. Doskonałym sposobem na oderwanie się od schematów jest nauka poprzez zabawę, a rysowanie po śladzie obrazków, które można zamienić w kolorowe dzieła sztuki, świetnie sprawdza się w roli kształtowania sprawności manualnej u młodszych dzieci.
Potem zjedliśmy śniadanie i odwiedziła nas Pani Marta. Po zajęciach z arteterapii udaliśmy się na patio gdzie dzieci wspólnie spędziły czas.
Po powrocie do klasy przeczytaliśmy książkę Wincenta o przygodach samochodzika. 
Natomiast na zajęciach plastycznych zrobiliśmy ptaszki. Dzieci przy użyciu kleju i papieru kolorowego tworzyły swoje dzieła. 
Bardzo proszę o przyniesienie na następne zajęcia książek z biblioteki. 

Do zobaczenia, 
Kinga i Babcia 

Jagódki 

Zajęcia 6 maja odbyły się w małym ale sympatycznym gronie. Rozpoczęliśmy od układania ulubionych puzzli. Następnie przeszliśmy do nauki wiersza na dzień Mamy. 
Mamo, mamo, coś ci dam 
jedno serce, które mam, 
a w tym sercu róży kwiat 
Żyj nam Mamo 100 lat. 

Dzieci opowiadały w jaki sposób można sprawić radość Mamie, nie tylko dając prezent w jej święto. Pomysły dzieci: być grzecznym, zrobić śniadanko przy pomocy taty, nie bałaganić, etc.  Pomysłów nie było końca.!!!! 
Po śniadanku odbyły się zajęcia z Panią Martą. Następnie skupiliśmy się nad naszymi pracami, które zarazem były prezentem dla Mam. Robiliśmy laurki z magnesem na lodówkę, bransoletki z koralików kolorowych, serduszko ze styropianu na patyczku. 
W trakcie zajęć odwiedziła nas nasza kochana Pani Marylka pomagając nam zarazem w pracach plastycznych a także zachęciła dzieci do zabawy w pociąg. Po tak pracowitym dniu Jagódki udały się na patio. Bawiły się kolorowymi samochodami i grały w kolory.
Następnie przyszedł czasu powrotu do sali i rozejścia się do domu. Dziękujemy serdecznie za wspaniałe zajęcia i zapraszamy na następne 20 maja. 

Pozdrawiamy, 
Edyta i Pani Marylka 

Malinki 

Nasze pierwsze w maju zajęcia rozpoczęły się, jak zwykle, od Arteterapii z p. Martą Pawlikowską. Po tych zajęciach i pożywnym śniadanku, poświęciliśmy dobrą chwilę na ćwiczenie mówienia w języku polskim: zgodnie z zadaniem domowym, dzieci miały przedstawić krótko ostatnio przeczytaną lub właśnie czytaną po polsku książeczkę. Zadanie nie było łatwe, bo płynne wypowiadanie się po polsku wciąż sprawia dzieciom trudność, a i nie wszyscy czytają polskie lektury. Mimo to, poznaliśmy pokrótce bohaterów dziecięcych przygód: Pana Kuleczkę, Martynkę, Muminki czy Dzieci z Bullerbyn. Zachęcam w tym miejscu Drogich Rodziców do czytania dzieciom i z dziećmi po polsku, i do tego, aby konsekwentnie rozmawiać z nimi w języku polskim. My oczywiście dołożymy wszelkich starań z naszej strony. 


W temacie Majowych Świąt Narodowych, a więc Dnia Flagi 2 maja i Święta Konstytucji 3 Maja, przypomnieliśmy sobie znane już z zajęć listopadowych symbole narodowe, a więc: polską flagę, godło, hymn. W tym celu obejrzeliśmy, dla utrwalenia filmik Polskie symbole narodowe i powtórzyliśmy wierszyk Polak mały (zachęcam do nauki na pamięć w domu). Jako ćwiczenie praktyczne, wykonaliśmy kartę pracy, na temat Symboli Narodowych. „Kto Ty jesteś? Polak mały!” 
Władysław Bełza 
Kto ty jesteś? 
Polak mały. 
Jaki znak twój? 
Orzeł biały. 
Gdzie ty mieszkasz? 
Między swemi. 
W jakim kraju? 
W polskiej ziemi. 
Czym ta ziemia? 
Mą ojczyzną. 
Czym zdobyta? 
Krwią i blizną. 
Czy ją kochasz? 
Kocham szczerze. 
A w co wierzysz? 
W Polskę wierzę. 
Czym ty dla niej? 
Wdzięczne dziecię. 
Coś jej winien? 
Oddać życie. 

Po harcach na sali gimnastycznej przyszedł czas na poznanie i przećwiczenie ostatnich już w programie literek z polskiego alfabetu: ł, b, g, z. Jak zwykle, ćwiczyliśmy ich wymowę i pisownię, i szukaliśmy wyrazów, które je zawierają. Dzieci, zarówno same, jak i z Naszym Elementarzem, bardzo chętnie dawały przykłady wyrazów z nowo poznanymi literkami. A przy okazji mogliśmy poznać parę nowych słów. 
Kącik czytelniczy tym razem miał elementy plastyczne, bowiem zrobiliśmy coś na wzór obrazka słowem malowanego, a więc odczytaliśmy kilkakrotnie wiersz Cz. Janczarskiego Co jest Polska ? (wyjaśniając, przy okazji, niezrozumiałe słowa), a dzieci miały rysować to, co każde z nich usłyszało lub zrozumiało, w zupełnej dowolności. Powstały w ten sposób bardzo różnorodne i piękne prace. 

„Co to jest Polska?” 
Czesław Janczarski 

- Co to jest Polska? 
- Spytał Jaś w przedszkolu. 
Polska - to wieś i las, 
i zboże w polu, 
i szosa, którą pędzi 
do miasta autobus, 
i samolot, co leci 
wysoko, na tobą. 
Polska- to miasto, 
strumień i rzeka, 
i komin fabryczny, 
co dymi z daleka, 
a nawet obłoki, 
gdy nad nami mkną. 
Polska to jest także twój rodzinny dom. 
A przedszkole? 
Tak - i przedszkole, 
i róża w ogrodzie 
i książka na stole. 

W temacie Kącika czytelniczego, zachęcam do czytania, jako że konkurs kończy się już w maju, a jeszcze sporo żółtych listków (kolor Malinek) możemy doczepić na naszym drzewie i wygrać!. 
Po sprzątnięciu klasy, pożegnaliśmy się do następnego spotkania 20 maja. 

PRACA DOMOWA: karta pracy Flaga polska oraz, uwaga! W RAMACH KONKURSU CZYTELNICZEGO, PRZYNIEŚĆ PRACĘ PLASTYCZNĄ NA TEMAT MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA, TECHNIKA DOWOLNA. 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach spotkanie kółka czytelniczego miało trochę inny niż zazwyczaj charakter. Tym razem nie rozmawialiśmy o ostatnio przeczytanych książkach, ale zajęliśmy się przygotowaniami do finału naszego projektu czytelniczego: dopinaliśmy czerwone listki na drzewie czytelniczym, przypominaliśmy sobie, co powinno zawierać wypracowanie konkursowe, przygotowywaliśmy prace plastyczne na temat ulubionej lub ostatnio przeczytanej książki. Proszę, aby uczniowie, którzy nie dokończyli prac plastycznych lub nie napisali wypracowania a chcieliby wziąć udział w konkursie, przynieśli je na kolejne zajęcia. Na kolejnych zajęciach będzie też czas, aby dopiąć listki z tytułami przeczytanych książek. 
Część zajęć przeznaczyliśmy na zapoznanie się z geografią Polski, a konkretnie z jej północną częścią: Mazurami, polskim morzem i Gdańskiem. Poznaliśmy dziwne nazwy polskich jezior znajdujących się na Pojezierzu Mazurskim: Mamry, Wigry, Jeziorak. Zastanawialiśmy się też jak można spędzać tam czas: plaża, żaglówki, kajaki. Podróżując nad polskie morze dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat bursztynu, tego jak powstawał, że można go znaleźć na polskich plażach, że czasem w jego wnętrzu można znaleźć zatopione owady. Jako ciekawostkę uczniowie poznali sztuczkę, jak sprawdzić czy znaleziony kamyk to bursztyn czy zwykły kamień: bursztyn jest leciutki, unosi się na słonej wodzie (nie tonie), albo tonie bardzo powoli (w zależności od masy). Uczniowie mogli też zobaczyć na własne oczy jak wygląda bursztyn wykorzystany jako ozdoba biżuterii: kolczyki i wisiorek. W Gdańsku odwiedziliśmy Długi Targ, fontannę Neptuna, największy w Europie kościół z cegły i Westerplatte. O Gdańsku i bursztynach obejrzeliśmy krótki film i uczniowie mieli okazje do zdobycia kolejnych punktów poprzez odpowiedzi na pytania dotyczące wideo. 
Na zakończenie zrobiliśmy też krótki konkurs "powtórzeniowy". Uczniowie doskonale pamiętali, który król zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną, z jakich wypieków słynie Toruń, które zwierze jest królem polskich lasów. 

Praca domowa: proszę o dokończenie kserówek otrzymanych na zajęciach (3 kopie: Mazury, bursztyn, Gdańsk) oraz przyniesienie prac plastycznych i wypracowań na konkurs. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?