Zajęcia w Barcelonie, 4 lutego

Poziomki 

Ostatnie zajęcia zaczęliśmy od przedstawienia się i zapamiętywania naszych imion, powtórzenia co było na ostatnich zajęciach oraz poznaniem nowego miesiąca i jego zwyczajów. 
Czym luty się różni od stycznia?Otóż mamy Walentynki, dzień zakochanych ale czy koniecznie tylko ich? Na te i inne pytania odpowiedzieliśmy sobie w czasie zajęć. 
Tak pracują nasze Poziomeczki
Po śniadaniu przyszła Pani Marta na tańce i zabawy z arteterapii. Następnie powiedzieliśmy wierszyk o zimie. Dzieci wcale nie muszą być zakochane i laurki mogą być dla kolegi, rodzica, Pani nauczycielki. Dla nich ten dzień może być odpowiedni na pokazanie uczuć, które mamy na co dzień. A uczuciami tymi są: tęsknota, chęć pójścia na spacer do parku, schwycenie za rękę, gdy razem się bawimy. Wszystkie te słowa i gesty okazują nam miłość, która towarzyszy każdego dnia.
Potem pojechaliśmy naszym pociągiem odwiedzić Starego niedźwiedzia, który mocno śpi. Udaliśmy się też na nasze patio gdyż dopisała nam pogoda i tam bawiliśmy się wspólnie.
Gdy wróciliśmy do klasy zajęliśmy się udekorowaniem naszych czapek na karnawał oraz kartkami walentynkowymi. 
Gdy nadszedł czas i rodzice przyszli każde dziecko wzięło prace i książki z naszej biblioteki i rozeszliśmy się do domu.

Na następne zajęciach jest karnawał więc prosimy rodziców o przebranie dzieci bo zrobimy mały bal karnawałowy.

Doz obaczenia na następnych zajęciach, 
Kinga, Monika i Marta

Jagódki 

Zajęcia rozpoczęte zostały od zabaw . Dzieci chętnie bawiły się klockami, puzzlami i innymi dostępnymi zabawkami. Następnie przywitaliśmy się siedząc w naszym kręgu, gdzie opowiadaliśmy o walentynkach. Gdy przyszedł czas na zajęcia plastyczne dzieci usiadły do stolików, gdzie powstawały wspaniałe prace z ciastoliny. Były to figurki: bałwanków i kwiatów. 
Później przyszedł czas na śniadanko i zajęcia z Panią Martą. 
Aby nieco się rozruszać udaliśmy sie na zajęcia, które odbyły się na kolorowej sali. Dzieci bawiły się piłkami ,w ganianego i w kolory. 
Po powrocie do sali przystąpiliśmy do drugiej części zajęć. Robiliśmy walentynkowe serduszka a także maski karnawałowe. Szczęście było ogromne. Maski wykonane były z talerzyków tekturowych i innych materiałów oraz udekorowane konfetti . 
Na koniec zajęć dzieci zabrały swoje prace do domów. Zajęcia minęły w miłej atmosferze jak zawsze. 

Dziękujemy i zapraszamy na następne zajęcia,
Edyta i Babcia Sabinka 

Prosze o przyniesienie stroi karnawałowych na następne zajęcia, tj. dnia 25 lutego gdyż będzie organizowany bal karnawałowy. Stroje dowolne.

Malinki 

Po przywitaniu się i sprawdzeniu listy obecności, pierwszym punktem naszych zajęć była, jak zazwyczaj, Arteterapia z p. Martą Pawlikowską. Przez niemal godzinę Malinki mogły realizować się artystycznie przez różne formy aktywności, m.i.n. malowanie i muzykę. 
Zabawa w zwierzaki
Po przerwie śniadaniowej przystąpiliśmy do tematu zwierząt i ptaków w języku polskim. Przywitał nas Wróbelek Elemelek i film z serii Przygód kilka wróbla Ćwirka, odcinek Zimowe zuchy. Wróbelka, jako ptaszka, znała już większość dzieci, ale należało zaobserwować, jakie inne ptaki pojawiły się w filmiku. Następnie próbowaliśmy je wspólnie nazwać, co było dobrą okazją do poznania nowych gatunków. Porozmawiamy o ptakach i zwierzętach, o porze zimowej w świecie fauny, o śnie zimowym, o dokarmianiu ptaków i zwierząt leśnych. Do tego posłużyły nam karty obrazowe pokazywane na projektorze. Dzieci mogły zobaczyć ptaki i zwierzęta w zimowej scenerii: gila, sikorkę, jemiołuszkę, a także sarnę, niedźwiedzia, borsuka, jeża, czy też wiewiórkę smacznie śpiącą w swojej dziupli. Następnie każdy dostał kartę pracy z różnymi gatunkami zwierząt i ptaków: domowych, leśnych, polnych i egzotycznych. Odszukiwaliśmy je po kolei na kartach i powtarzaliśmy ich nazwy po polsku. Wykorzystaliśmy też zagadki o zwierzętach i ptakach, które okazały się całkiem łatwe. Potem, aby utrwalić wiedzę, zagraliśmy w dwóch grupach w grę memory z użyciem wizerunków zwierząt i ptaków, co bardzo się Malinkom spodobało. 
Po intensywnej pracy, Malinki miały czas na gry i zabawy. Tym razem, przedłużyłyśmy nieco czas na sali gimnastycznej, łącząc przyjemne z pożytecznym, bowiem tam właśnie wprowadziłyśmy Dzień Sylaby. Po krótkim wytłumaczeniu pojęcia sylaby, bawiliśmy się w dzielenie naszych imion na sylaby, wyklaskując je kolejno. W zależności od długości naszych imion, przechodziliśmy do sylabowych domków ułożonych z kół: 1, 2, 3 i 4, czyli odpowiedników ilości sylab. Szukaliśmy też wyrazów odpowiadających danej ilości sylab: ilość podrzutów piłki miała oznaczać ilość sylab w wyrazie. Mieliśmy przy tym dużo zabawy i dużo klaskania. Do tematu sylab wrócimy jeszcze na następnych zajęciach, aby go utrwalić i nie mylić z literkami, co jeszcze nam się zdarza. Ostatnią część zajęć poświęciliśmy na nasz cykliczny Kącik czytelniczy: sprawdziliśmy stan lektur, czyli kto i co czyta lub przeczytał do uzupełnienia na naszym drzewie czytelniczym w bibliotece. Okazuje się, ze Malinki czytają już całkiem sporo i trzeba będzie dorobić żółtych listków na drzewo. Następnie, już na koniec, przeczytaliśmy bajkę Ewy Szelburg Zarembiny Bajka o gęsim jaju, raku Nieboraku, kogucie Piejaku, kaczce Kwaczce, kocie Mruczku i psie Kruczku, pozostając w temacie zwierząt i ptaków. Serdecznie zachęcamy rodziców do wspólnego czytania po polsku i wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki. 

PRACA DOMOWA: Kolorowanka do bajki Ewy Szelburg Zarembiny (dzieci dostały wydruk w postaci karty pracy). 
UWAGA KARNAWAŁ: na następne zajęcia, 25 lutego, dzieci mogą przyjść w dowolnym przebraniu karnawałowym. Część zajęć będzie poświęcona na zabawę. 

Pozdrawiamy,  
Maria i Gosia 

Jarzębina 

Na sobotnim spotkaniu naszego kółka czytelniczego rozmawialiśmy o legendach. Wymienialiśmy te, które znamy i które wspólnie czytaliśmy na zajęciach. Przeczytaliśmy też „Legendę o Janosiku”, dzielnym rozbójniku z gór. Zastanawialiśmy się, czy legendy opowiadają prawdziwe historie czy są to zmyślone opowiadania. Pozostając przy temacie gór, w których żył Janosik, obejrzeliśmy sobie krótkie video o naszych polskich górach: Tatrach. Usłyszeliśmy jakie zwierzęta je zamieszkują, jaki jest najwyższy szczyt polskich Tatr, jak się nazywa największe i najpiękniejsze tatrzańskie jezioro. Ponieważ góry kojarzą nam się ze sportami zimowymi zajęliśmy się trochę tym tematem. Wymieniliśmy znane nam sporty i zabawy zimowe, zastanawialiśmy się gdzie leży Zakopane i czy można tam jeździć na nartach, oraz kim jest Adam Małysz. Kolejnym tematem lekcji były miesiące. Najpierw w grupach uczniowie wypisali wszystkie znane im miesiące a potem wspólnie staraliśmy się uporządkować ich kolejność i poprawnie przepisać do zeszytu. Znaczną część lekcji pochłonął nam nasz gigantyczny list do uczniów ze szkoły polskiej w Belgii. Napisaliśmy w nim czego się uczymy w polskiej szkole, z czego słynna jest Barcelona, a także każdy z uczniów napisał krótką informację o sobie. List ozdobiliśmy rysunkami, dodamy też zdjęcia naszej grupy oraz zdjęcia Barcelony i wyślemy do Belgii. 
W tym tygodniu, nie zadałyśmy żadnej pracy domowej ale jest wielu uczniów, którzy nadal nie oddali zaległych prac domowych. Prosimy więc o nadrobienie zaległości. 

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach. Pozdrawiamy, 

Ania i Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?