Zajęcia w Tarragonie, 24 września
Grupa dzieci młodszych
Pierwsze zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy od przywitania się i krótkiego przedstawienia nowych rodziców i nauczycielek. Aby lepiej się poznać usiedliśmy wszyscy razem w kole i tak przypomnieliśmy sobie swoje imiona i poznaliśmy te nowe. Następnie dzieci opowiadały swoje wrażenia z wakacji oraz gdzie je spędziły. Wśród odwiedzanych miejsc Polska była najczęściej wymieniana. Wraz z pomocą rodziców wyszukaliśmy odwiedzone miast na mapie Polski.
Po wspólnych pogadankach i relacji wakacyjnych przyszła pora na śniadanko. Po jego zakończeniu wspólnie wyszliśmy na boisko szkolne, gdzie dzieci grały w klasy, skakanki, piłkę.
Następnie wróciliśmy do klasy aby upamiętnić na kartce swoje wspomnienia z wakacji. Po czym każde z dzieci opowiadało co przedstawia owy rysunek. Przy okazji padły interesujące słowa, takie jak: wulkan, namiot, kopalnia.
Po interpretacji przepięknych prac przeszliśmy do zabaw integrujących: Baloniku nasz malutki, Stary niedźwiedź mocno śpi, przeciąganie skakanki z podziałem na grupy...
Na koniec zaśpiewaliśmy sobie piosenkę Kolorowe kredki i tak w rozśpiewanym rytmie rozeszliśmy się do domów.
Pozdrawiam,
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Nasze pierwsze zajęcia miały charakter integracyjny. Pierwsza cześć zajęć były to zajęcia łączone obu grup. Miały one na celu poznanie nowych uczniów, nowej nauczycielki, czyli mnie. Dzieci siedziały w kręgu i po kolei przedstawiały się, następnie opowiadały jak spędziły swoje wakacje. Podczas zajęć w kręgu przeprowadzone zostały zabawy mające na celu utrwalenie i zapamiętanie imion osób z obu grup. Obecni byli wszyscy uczniowie.
Po zapoznaniu i pierwszym śniadaniu grupa starsza przeszła do swojej klasy. Zaczęliśmy od utrwalania imion i określenia swojego samopoczucia. Przywitaliśmy się słowami piosenki:
Witaj ………….(imię ucznia),
Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy.
Bądź wśród nas.
Rozmawialiśmy o emocjach zarówno tych pozytywnych jak radość, zadowolenie jak i tych negatywnych jak smutek, strach. Uczniowie z chęcią ilustrowali za pomocą mimiki twarzy jak wygląda osoba zadowolona czy osoba, która się czegoś boi. Przybliżyliśmy sytuacje z życia codziennego, które wpływają na nasze dobre albo złe samopoczucie. Każda osoba na kolorowej kartce napisała swoje imię i przyozdobiła je według własnych upodobań.
Kolejnym punktem było stworzenie KONTRAKTU grupowego. Dzieci wraz z nauczycielem stworzyli kodeks zasad obowiązujących na naszych zajęciach. Od dziś podczas naszych zajęć będziemy stosować następujące zasady:
Jesteśmy dla siebie mili.
Jesteśmy punktualni.
Pomagamy sobie.
Słuchamy siebie nawzajem.
Jesteśmy uśmiechnięci.
Po schodach chodzimy powoli.
Nie bierzemy cudzych rzeczy bez pytania.
Słuchamy nauczyciela i rodziców.
Druga część zajęć to zajęcia ruchowe. Były to zabawy zarówno w klasie jak i zabawy na świeżym powietrzu. Na boisku szkolnym dzieci grały w skakankę, grały w piłkę, klasy, malowały widokówkę z wakacji. Podczas zabaw na podwórku utrwalaliśmy liczenie, a także poznawaliśmy się podczas swobodnej rozmowy.
W klasie bawiliśmy się w zabawę ´´statek´´. Na komendę nauczyciela dzieci wykonywały następujące czynność:
Lewa burta – dzieci biegną na lewą stronę sali
Prawa burta – dzieci biegną na prawa stronę sali
Rufa – dzieci biegną na tył sali
Dziób – przód sali
Pokład – kucniecie.
Zabawa ta wprowadziła rozluźnienie i przyjazną atmosferę w klasie. Następnie szukaliśmy rzeczowników zaczynających się na dana sylabę, albo rzeczy na dany kolor w klasie. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach.
Na koniec pożegnaliśmy się słowami ´´do widzenia´´ i z uśmiechem na twarzy poszliśmy do domu.
Gabriela
Komentarze
Prześlij komentarz