Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 4 czerwca
Poziomki 3-latki
Nadchodzi lato, wakacje już tuż, tuż. Nasze sobotnie spotkanie to już ostatnie w tym roku szkolnym. Atmosfera była bardzo wesoła. Na początek przywitaliśmy się tradycyjnie w naszym kręgu, po czym, aby nieco urozmaicić poranek, przywitaliśmy się różnymi częściami ciała: przez podanie ręki, łokciami, plecami, kolanami, stopami.
Następnie zabawiliśmy się w zabawę "Mało nas do pieczenia chleba", dzięki której utrwaliliśmy nasze imiona. Po takiej rozgrzewce, razem z Babcią Sabiną, usiedliśmy w kręgu i zaczęliśmy przypominać i utrwalać kolory, przedmioty, części ciała, garderoby, środki transportu, zwierzęta, rzeczy użytku codziennego, itp. Dzieciom zabawa bardzo się podobała, z wielką ochotą w niej uczestniczyły. Po zajęciach sportowych wróciliśmy do sali aby wspólnie złożyć statki z papieru. Zadanie trudne ale bardzo wciągające. Poziomki z naszą pomocą poradziły sobie znakomicie.
Następnie opowiedzieliśmy sobie jak wygląda morze, co to jest fala, jakie zwierzątka w nim żyją, przypomnieliśmy sobie jaki odgłos wydaje morze naśladując wspólnie jego szum.
Na koniec, wykorzystując chustę animacyjną, zabawiliśmy się w "Rejs po morzu". Przygotowane statki położyliśmy na chuście a następnie dostosowując tempo poruszania chustą do "odgłosu morza", który wspólnie naśladowaliśmy, tworzyliśmy mniejsze i większe fale.
Zajęcia zakończyliśmy w bardzo wesołej atmosferze.
Dziękujemy za bardzo pracowity rok pełen uśmiechu. Praca z naszymi Poziomkami to prawdziwa przyjemność. Już dziś życzymy Wam udanych wakacji i szybkiego powrotu do naszej szkoły!
Pozdrawiamy,
Basia i Babcia Sabina
P. S. Do zobaczenia na pikniku!
Poziomki 4-latki
Nasze ostatnie przedwakacyjne zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie przywitaniem się w kręgu. Następnie poznaliśmy nową zabawę Mało nas, mało nas do pieczenia chleba... Ucząc się jej słów powtórzyliśmy swoje imiona zapraszając się wzajemnie do kółka. Następnie zaczęliśmy rozmawiać o wakacjach i formach ich spędzania. Dzieci stwierdziły, że już nie mogą się ich doczekać bo chcą odwiedzić babcie, dziadków, kuzynów a nawet co niektórzy chcą znaleźć skarb. Cała nasza rozmowa znalazła odbicie w pracach plastycznych, następnie zaprezentowanych indywidualnie na forum grupy.
Po
śniadaniu, cichutko jak myszki, podreptaliśmy na patio gdzie
jeździliśmy autami, motorami, graliśmy w piłkę, skakaliśmy na skakance.
Po powrocie wspólnie z Poziomkami 3-latkami robiliśmy kolorowe łódki z
papieru. Niektórzy z nas pomagali nawet swoim młodszym kolegom.
Wszystkie zrobione statki puściliśmy na nasze kolorowe morze (chusta
animacyjna). Naśladując szum morza poruszaliśmy chustą tworząc mniejsze i
większe fale. Nasze statki pływały po morzu spotykając różne
przeciwności. W ten sposób odbyła się gimnastyka nie tylko naszego
języka:) Dzieci bardzo lubią zabawy z chustą a ona uczy ich współpracy w
grupie.
Na zakończenie powtórzyliśmy i utrwaliliśmy
nazwy zwierząt, kolorów, środków transportu, przedmiotów codziennego
użytku. Spotkanie zakończyliśmy w wesołej atmosferze i rozśpiewanym
nastroju: Panie Janie, w wydaniu zwierzęcym.
Drogie Poziomki, pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na pikniku.
Agnieszka Tęcza
Ostatnie w bieżącym roku szkolnym zajęcia były powtórkowe, rozśpiewane oraz pełne wakacyjnych marzeń i planów. Na początku spotkania dzieci wspólnie z Panią Martą snuły plany wakacyjne oraz słuchały muzyki - odgłosów natury z którymi już niedługo zetkną się w czasie wakacyjnych podroży.
Po części relaksacyjnej rozgrzewaliśmy poszczególne części ciała. Zrelaksowani i rozluźnieni przystąpiliśmy do poważnej dyskusji o skarbach. Pytanie : co byłoby największym skarbem dla każdego ucznia okazało się bardzo ciekawe. Odpowiedzi były różnorodne ale większość skupiała się wokół czasu wolnego i wakacji. Wszystkie odpowiedzi znalazły odzwierciedlenie we wspólnej pracy plastycznej: Mapka skarbów- mapka przygód.
Na zakończenie zajęć arte-terapeutycznych dzieci bawiły się balonami , które przemieniały się w śnieg, deszcz, strachy i inne przedmioty.
Po przerwie śniadaniowej odbyła się nauka nowej piosenki, którą zaśpiewamy na uroczystości zakończenia roku szkolnego pt. ¨ Lato, lato...¨ i polskiej przyśpiewki ludowej Miała baba koguta połączonej z tańcem, której uczyła Pani Maryla.
Po raz ostatni wyszliśmy też na patio, a po powrocie do sali lekcyjnej powtórzyliśmy wiadomości, jakie zdobyliśmy w bieżącym roku szkolnym. Następnie wykonaliśmy upominki dla dzieci z klasy I F z Ostrołęki - zakładki do książeczek, wakacyjnych lektur . Mamy nadzieję, że zdążą dotrzeć do Polski przed wakacjami.
Na zakończenie spotkania omówiliśmy zasady bezpiecznego spędzania czasu wolnego i wyliczyliśmy zagrożenia na jakie możemy być narażeni podczas wakacji.
Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na uroczystość zakończenia roku szkolnego,
Maria , Marta i Pani Maryla
Jarzębina
Ostatnie w tym roku szkolnym zajęcia poświęciliśmy podróżom i bezpieczeństwu podczas wakacji.
Rozmawialiśmy o planach na tegoroczne wakacje. Na tablicy wypisaliśmy wszystkie miasta polskie jakie zamierzają odwiedzić dzieci: Warszawa, Wrocław, Włoszczowa, Gdynia, Zakopane, Kraków. Rozmawialiśmy też o sposobach spędzania wakacji: na wsi, w mieście, w górach, nad morzem, nad jeziorem. Wspólnie zastanowiliśmy się co powinniśmy zabrać ze sobą w każde z tych miejsc: wygodne buty w góry, kostium kąpielowy nad morze lub jezioro.
Następnie uczniowie w grupach zastanawiali się nad zagrożeniami jakie mogą pojawić się w różnych miejscach. Przedstawiciele każdej grupy prezentowali wyniki pracy na forum klasy i zapisywali je na tablicy.
Zastanawialiśmy się, jak unikać zagrożeń, o których rozmawialiśmy oraz co zrobić gdy znajdziemy się w takiej sytuacji.
Oto kilka z mich:
- korzystaj tylko z kąpielisk strzeżonych,
- unikaj zbyt długiego przebywania na słońcu,
- w górach, lub w lesie poruszaj się po wyznaczonych szlakach
- sprawdź prognozę pogody przed wyjściem w góry i zabierz na wyprawę odpowiednią odzież;
- staraj się tak zaplanować wyjście, żeby zdążyć wrócić przed zmrokiem;
- w czasie burzy postaraj się opuścić najbardziej zagrożone miejsca: szczyty, otwarte przestrzenie, pojedyncze wysokie drzewa;
- nie drażnij zwierząt
- bądź ostrożny przebywając w pobliżu maszyn rolniczych
Przypomnieliśmy też sobie jak wygląda mapa Polski, oznaczyliśmy największe miasta i rzeki.
Obejrzeliśmy także kilka krótkich filmów o ciekawych miejscach w Polsce. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jak powstał bursztyny, co to jest lajkonik, jaki jest najwyższy szczyt Tatr, itd.
Zajęcia zakończyliśmy marzycielską wyprawą w nieznane. Po krótkiej ruchowej rozgrzewce, dzieci wyobraziły sobie i zaplanowały swoją podróż marzeń. Wśród wyśnionych celów wędrówek pojawiła się Polska, Japonia, Hawaje a nawet Księżyc. Aby upamiętnić te fantastyczne wycieczki dzieci przygotowały ciekawe kolaże, stworzone z map i rozmaitych materiałów plastycznych.
Życzymy wszystkim uczniom wspaniałych i bezpiecznych wakacji, aby wypoczęły i nabrały sił i energii ma mowy rok szkolmy.
Komentarze
Prześlij komentarz