Sprawozdanie z zajęć z 6 października

Poziomki

W tak piękne i słoneczne przedpołudnie, przybyła spora grupa przedszkolaków. Na początek przystąpiliśmy do ćwiczeń grafomotorycznych, mających na celu utrwalać sprawność rysowania i pisowni. W tym celu każdy otrzymał kartkę, na której znajdował się obrazek wykonany przerywaną linią. Zadaniem dzieci było samodzielne wykonanie rysunku z liniami pomocniczymi, po czym go pokolorowanie.

Po odśpiewaniu naszej piosenki na powitanie, dzieci czekała mała niespodzianka.
Dołączyła do nas Pani Zuzanna, która od dziś będzie dzieci zapoznawała z muzyką, piosenką , rytmiką. Z tej okazji postanowiliśmy przypomnieć sobie piosenkę ,,My jesteśmy krasnoludki” z udziałem instrumentów muzycznych.

Po tak pełnym wrażeń wstępie zasiedliśmy do stołów na drugie śniadanie.
W kolejnej części zajęć postanowiliśmy się trochę wyciszyć, dzieci wysłuchały w skupieniu opowiadanie I. Panfil pt.,,Drzewo”. Po czym przeszliśmy do pogadanki dotyczącej pór roku. Wspólnie opowiadaliśmy ile mamy pór roku, jakie to są pory roku, jak zmienia się przyroda w poszczególnych porach roku. Wygląda na to, że ulubioną porą roku dzieci jest
zima, ze względu na choinkę, Świętego Mikołaja i oczywiście prezentów.
Poruszyliśmy również temat pięknej złotej jesieni, która do nas zawitała. Wspólnie opowiadaliśmy sobie jakie zmiany przynosi w przyrodzie, jak zachowują się zwierzęta i ptaki jesienią, jakie skarby możemy znaleźć podczas jesiennego
spaceru.

Naszedł czas by się trochę po gimnastykować, ruszyliśmy na salę gimnastyczną by wykorzystać słoneczną pogodę. Przystąpiliśmy do małej rozgrzewki: ruszaliśmy głową, ramionami, poskakaliśmy i pobiegaliśmy sobie trochę.
Następnie przeszliśmy do zabawy w niedźwiedzia, balonika i rolnika w dolinie.
Po powrocie do klasy dzieci czekało zadanie, każde dziecko otrzymało kartkę z narysowanym pniem drzewa. Zadanie polegało na stworzenie jesiennego drzewa, doklejenie kolorowych liści, jeża, trawy, jak również domalowanie kredkami innych oznak jesieni. Końcowe zajęcia przeznaczyliśmy na naukę wiersza pt. ,,Liście” T. Droń.

Liście
Czerwone, złote, brązowe,
liście jak z bajki kolorowe,
płyną na wietrze jesiennym,
a za oknem świat taki senny.
Ptaki w dalekie lecą kraje,
jabłoń owoce swoje nam daje.
Deszcz kropelkami na ziemię kapie,
pola już puste, spichrze bogate.

Praca domowa
Prosimy utrwalić dzieciom nazwy pór roku i co daną porę roku charakteryzuje, oraz przećwiczyć wiersz pt.,,Liście”.

Dziękujemy i do zobaczenia.
Ania, Basia, Marzena, Zuzanna 

Krasnoludki

W słoneczne sobotnie przedpołudnie  spotkaliśmy się  w niemal pełnym składzie, aby  kontynuować naszą podróż folklorystyczną po Polsce.  Z pięknych  Kujaw przenieśliśmy się w   region położony  bardziej centralnie  w Polsce i mieszczący w swym  obszarze stolicę Polski - Warszawę. Chodzi oczywiście o Mazowsze
Po wskazaniu na mapie Polski  omawianego regionu  zaczęliśmy" od początków" tzn.  najpierw pani  Olga opowiedziała i  zilustrowała   dzieciom  piękną legendę "O Warsie i Sawie", a następnie  przedstawiła w ciekawej prezentacji z podkładem muzycznym  przy dźwiękach  "Poloneza"  uroki naszej  stolicy. Zarówno legenda jak i wirtualne zwiedzanie Warszawy bardzo podobały się Krasnoludkom. Swoje wrażenia  i przeżycia dzieci uwieczniły  w  pracach plastycznych.
Po przerwie śniadaniowej  czekała na dzieci  miła niespodzianka. Pani Zuza, która będzie prowadziła  z uczniami naszej szkoły zajęcia muzyczne wprowadziła Krasnoludki w świat dźwięków i  muzyki, opowiadając o nich i  grając na instrumentach perkusyjnych. 
W  muzycznym nastroju udaliśmy się następnie na salę gimnastyczną , gdzie pani Maryla  uczyła dzieci pierwszych kroków  tańca ludowego "Zasiali górale". 
 Po tych wszystkich zmaganiach  powróciliśmy do  sali  lekcyjnej, aby  wykonać  jeszcze  upominek - laurkę dla pana Antoniego Szypowskiego- polskiego poety  mieszkającego w Polsce, którego piękny wiersz  omawialiśmy na poprzednich zajęciach.   Pozdrawiamy i do zobaczenia  za dwa tygodnie.
 Olga i  Maria 

Pszczółki

Ostatnie zajęcia, jak to już w zwyczaju, rozpoczęliśmy od przypomnienia pracy domowej a także od łamigłówki logicznej.

Po tej małej pobudce przeszliśmy do rozwiązywania "jesiennej" krzyżówki. Czytaliśmy pytania po kolei, każde z dzieci wpisywało słowa w dane pola, wypisywaliśmy także wyrazy na tablicy. Do każdego ze słów stworzyliśmy małą burzę mózgów np. słówko "pocztówka" - kiedy wysyłamy pocztówki, co jeszcze możemy wysłać pocztą, co wysyłamy na święta itd. Wpisaliśmy takie słówka jak: grzyby, słońce, biblioteka, listonosz, nauczyciel, apteka, sto, tablica, Polska, piłka, warzywa, trójkąt, wrzesień, listopad, liście, Europa, słoń.

Następnie, omówiliśmy wiersz Marii Konopnickiej:

"Nasz domek"

Naznosimy piasku, nazwozimy kamieni
Zbudujemy domek z drzwiczkami do sieni
Zbudujemy domek z jasnymi oknami,
Żeby złote słonko świeciło nad nami

A nad naszym domkiem będzie dach słomiany,
Z pięknych żytnich snopków równo poszywany.
A na dachu będzie gniazdo dla bociana,
Żeby nam klekotał od samego rana.

A w tym naszym domku będą białe ściany,
A na nich obrazek ślicznie malowany:
Jedzie rycerz, jedzie, brząka ostrogami,
Siostrzyczka go żegna, zalewa się łzami.

A przed naszym domkiem będą niskie progi,
Żeby do nas zaszedł ten dziaduś ubogi,
Żeby do nas zaszedł, przed kominkiem siadał,
O tych dawnych czasach dziwy rozpowiadał.

A za naszym domkiem będzie sad zielony,
Ślicznymi kwiatkami pięknie zasadzony,
A za sadem pole z żytem, jak potrzeba,
Żeby żaden głodny nie odszedł bez chleba.

Zadaniem dzieci było wykonanie pracy plastycznej, dokładnie omawialiśmy także każdy wers i słowo. Powtarzając utwór wielokrotnie. Po przerwie śniadaniowej dyskutowaliśmy sobie o jesieni, powtórzyliśmy także nowo poznane wyrazy z krzyżówki.

Następnie omówiliśmy wierszyk znanej nam już Marii Konopnickiej pt."Jesień".

"Jesienią"

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się jak gwiazdy
Pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.


Praca domowa, powtórzyć wyrazy z krzyżówki:
grzyby, słońce, biblioteka, listonosz, nauczyciel, apteka, sto, tablica, Polska, piłka, warzywa, trójkąt, wrzesień, listopad, liście, Europa, słoń.
Przepisać hasło, które powstało.


Pozdrawiamy,
Joanna i Jagoda  

Wisła

W ostatnią sobotę spotkaliśmy się w bardzo kameralnym gronie. W związku z tym, aby nieobecnych uczniów nie pozostawić w tyle, postanowiliśmy poszerzyć i nieco zgłębić zagadnienia, którymi zajmowaliśmy się podczas wcześniejszych zajęć. 
Obejrzeliśmy więc kilka nowych, ciekawych wywiadów. Porównywaliśmy styl prowadzenia przez dziennikarzy rozmów z politykami oraz osobami pochodzącymi ze świata popkultury. Analizowaliśmy je zarówno pod względem treści, języka jak i mniej lub bardziej poważnej formy w jakiej były utrzymywane. 
Ponownie też pozwoliliśmy sobie na głębszą introspekcję a następnie dyskusję na temat nas samych. Na temat naszych zainteresowań,doświadczeń, cech, które sprawiają, że jesteśmy niepowtarzalni i różnimy się od innych, a w związku z tym jesteśmy dla nich interesujący. 
Pozwoliliśmy sobie także na nieco rozrywki. Zabawa w gry słowne bardzo prędko tchnęła w nas ducha rywalizacji.  

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!

DiK

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?