Sprawozdanie z zajęć z 20 października
Poziomki
Kontynuując poznawanie folkloru Mazowsza ¨ zawędrowaliśmy ¨ do mazowieckiej wsi, konkretnie do skansenu w Sierpcu. Przy śpiewie zespołu pieśni i tańca MAZOWSZE, Krasnoludki oglądały piękne stroje ludowe i pejzaże wiejskie podczas różnych pór roku. Szczególną uwagę dzieci zwróciły na chaty, pola i lasy obsypane śniegiem. Widoki te skłoniły Krasnoludki do dzielenia się zimowymi przygodami i przeżyciami z pobytów w Polsce. Zainteresowanie wzbudziły również zajęcia ludności wiejskiej, zwłaszcza garncarstwo i plecionkarstwo. Ku radości dzieci pracą plastyczną w tym dniu było wylepianie z masy solnej różnorodnego pieczywa i naczyń. Na stoliku pojawiły się więc bardzo szybko: chleb, bułki, rogal, pierogi, talerz, dzbanek i kubek. Zajęcie to tak bardzo pochłonęło dzieci, że nie miały ochoty na przerwę śniadaniową. Dopiero zapowiedź zabawy na sali gimnastycznej przerwała wylepianie. Pod koniec zajęć Pani Maryla przeprowadziła jeszcze z uczniami z grupy Krasnoludków i Pszczółek krótką lekcję nauki tańca ¨Zasiali górale.¨ Dziewczynki mogły po raz pierwszy założyć spódniczki góralskie. Na kolejnych zajęciach dzieci otrzymają pozostałe elementy stroju góralskiego.
Po tych wszystkich zmaganiach poćwiczyliśmy jeszcze znajomość języka polskiego poprzez odczytywanie wyrazów na planszach układanki słowno-obrazkowej. Quim profesjonalnie poprowadził zabawę.
W jesienny, sobotni
poranek 9 Poziomek gotowych i chętnych do
wspólnej pracy i zabawy pojawiło się w Szkole Polskiej. Zajęcia
rozpoczęliśmy od zadań rysunkowych w oczekiwaniu aż zbiorą się
wszystkie dzieci. Następnie usiedliśmy w kółeczku i
przypomnieliśmy sobie temat ostatniego spotkania. Przećwiczyliśmy
też kilkukrotnie poznany tydzień wcześniej wiersz o jesieni- już
prawie, prawie pamiętamy bezbłędnie całą zwrotkę. Jesień, jako
wyjątkowo kolorowa pora roku była dla nas pretekstem - dla
niektórych utrwalenia - dla innych- nauczenia się polskich nazw
kolorów. Po pracowitym wstępie zaprosiliśmy wszystkich na przerwę
śniadaniową. Ponieważ w tym dniu wyjątkowo nas rozpierała
energia, po przerwie wyszliśmy na szkolne boisko, aby dać jej
upust. Bawiliśmy się razem w nasze ulubione zabawy: Berka, Gąski,
Rolnika, Balonika, Niedźwiedzia aż zdrowo zmęczeni wróciliśmy do
lekcyjnej sali. W drugiej części zajęć porozmawialiśmy sobie na
bliski każdemu dziecku i dorosłemu temat jedzenia. Powiedzieliśmy
sobie jakie są nasze ulubione potrawy, wspólnie zastanowiliśmy się
też co to znaczy zdrowo się odżywiać i co każdy uczeń powinien
jeść, aby być zdrowym, silnym i szybko rosnąć. Rodzice mogą być
ze swoich pociech naprawdę dumni- dzieci bez zastanowienia wskazały
hamburgery, chipsy i cukierki, jako rzeczy, które w naszej diecie
nie powinny pojawiać się zbyt często. Zgodnie też stwierdziły,
że aby być zdrowym trzeba jeść dużo warzyw, owoców, sera, mleka
i szynki- zarówno z kurczaka, jak i z jamona Temat jedzenia był dla
nas okazją do przećwiczenia słówek związanych z tą tematyką.
Trzeba przyznać, że większość dzieci ma już całkiem bogate
słownictwo w tym zakresie i chętnie wypowiadała się na zadany
temat, co bardzo nas ucieszyło. Zajęcia zakończyliśmy zadaniem
plastycznym podczas którego dzieci rysowały ulubione warzywo lub
owoc.
Dziękujemy i zapraszamy
na kolejne zajęcia. Prosimy w wolnej chwili o poćwiczenie z dziećmi
nazw kolorów, owoców i warzyw w języku polskim,
Ania i Marzena
Krasnoludki
Kontynuując poznawanie folkloru Mazowsza ¨ zawędrowaliśmy ¨ do mazowieckiej wsi, konkretnie do skansenu w Sierpcu. Przy śpiewie zespołu pieśni i tańca MAZOWSZE, Krasnoludki oglądały piękne stroje ludowe i pejzaże wiejskie podczas różnych pór roku. Szczególną uwagę dzieci zwróciły na chaty, pola i lasy obsypane śniegiem. Widoki te skłoniły Krasnoludki do dzielenia się zimowymi przygodami i przeżyciami z pobytów w Polsce. Zainteresowanie wzbudziły również zajęcia ludności wiejskiej, zwłaszcza garncarstwo i plecionkarstwo. Ku radości dzieci pracą plastyczną w tym dniu było wylepianie z masy solnej różnorodnego pieczywa i naczyń. Na stoliku pojawiły się więc bardzo szybko: chleb, bułki, rogal, pierogi, talerz, dzbanek i kubek. Zajęcie to tak bardzo pochłonęło dzieci, że nie miały ochoty na przerwę śniadaniową. Dopiero zapowiedź zabawy na sali gimnastycznej przerwała wylepianie. Pod koniec zajęć Pani Maryla przeprowadziła jeszcze z uczniami z grupy Krasnoludków i Pszczółek krótką lekcję nauki tańca ¨Zasiali górale.¨ Dziewczynki mogły po raz pierwszy założyć spódniczki góralskie. Na kolejnych zajęciach dzieci otrzymają pozostałe elementy stroju góralskiego.
Po tych wszystkich zmaganiach poćwiczyliśmy jeszcze znajomość języka polskiego poprzez odczytywanie wyrazów na planszach układanki słowno-obrazkowej. Quim profesjonalnie poprowadził zabawę.
Po tak pracowitych zajęciach pożegnaliśmy się.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Olga, Agata i Maria
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Olga, Agata i Maria
Pszczółki
Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od łamigłówki oraz sprawdzenia pracy domowej.
Następnie wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zawierającą nazwy przedmiotów kuchennych.
Po zabawach na sali gimnastycznej zajęliśmy się omawianiem wierszy Jana Brzechwy „Hipopotam” oraz „Na Wyspach Bergamutach”.
Dzięki ilustracjom, które stworzyły dzieci przysłuchując się wierszom, mogłyśmy zorientować się w jakim stopniu utwory są zrozumiałe.
Długo rozmawialiśmy na temat wierszy. Dzieci miały za zadanie odpowiedzieć na pytania dotyczące treści utworów.
Na zakończenie zajęć powtórzyliśmy słowa poznane w czasie lekcji. Gorąco zachęcamy do jak najczęstszych rozmów w języku polskim oraz wspólnego czytania.
Prosimy o przećwiczenie słów:
sitko, tarka, mikser, słoik, patelnia, garnek, butelka, młynek, waga.
Na następne zajęcia prosimy aby dzieci zapisały w zeszytach 5 nazw przedmiotów znajdujących się w kuchni (nie wymienionych powyżej).
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Następnie wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zawierającą nazwy przedmiotów kuchennych.
Po zabawach na sali gimnastycznej zajęliśmy się omawianiem wierszy Jana Brzechwy „Hipopotam” oraz „Na Wyspach Bergamutach”.
Dzięki ilustracjom, które stworzyły dzieci przysłuchując się wierszom, mogłyśmy zorientować się w jakim stopniu utwory są zrozumiałe.
Długo rozmawialiśmy na temat wierszy. Dzieci miały za zadanie odpowiedzieć na pytania dotyczące treści utworów.
Na zakończenie zajęć powtórzyliśmy słowa poznane w czasie lekcji. Gorąco zachęcamy do jak najczęstszych rozmów w języku polskim oraz wspólnego czytania.
Prosimy o przećwiczenie słów:
sitko, tarka, mikser, słoik, patelnia, garnek, butelka, młynek, waga.
Na następne zajęcia prosimy aby dzieci zapisały w zeszytach 5 nazw przedmiotów znajdujących się w kuchni (nie wymienionych powyżej).
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Wisła
Podczas ostatniego
spotkanie postawiliśmy sobie dwa ważne i bardzo angażujące cele.
Dokonaliśmy generalnej próby przygotowywanych przez nas wywiadów.
A właściwie opanowywania emocji, które mogą się pojawić podczas
ich realizacji. Żeby nie narażać się na tworzenie sztucznej
sytuacji podczas docelowych nagrań i aby nie prowokować w sobie
pokusy do odtwarzania sztucznego scenariusza, nasza próba przyjęła
formę kreatywnej gry roli i improwizacji. Każdy po kolei wcielił
się w postać fikcyjnej lub publicznej osoby udzielającej wywiadu w
studiu nagrań. Następnie sam przeprowadził wywiad z innym
oryginalnym gościem. Na koniec możliwe też było uzyskanie
zwrotnej informacji od publiczności.
Aby w drugiej części
zajęć zrelaksować się nieco po tym stresującym zadaniu,
postanowiliśmy popracować trochę manualnie. Choć do świąt
jeszcze mamy trochę czasu, zdecydowaliśmy się wykonać prace,
które skierujemy do Konsulatu w ramach świątecznego konkursu
plastycznego.
Zadanie domowe dla
chętnych:
Jeśli macie ochotę
stworzyć dodatkowe prace konkursowe o dowolnej świątecznej
tematyce, zachęcamy do zaangażowania rodzeństwa i przyniesienia
ich na najbliższe zajęcia. Postaramy się by także wzięły udział
w konkursie.
Serdecznie pozdrawiamy!
DiK
Komentarze
Prześlij komentarz