Sprawozdanie z zajęć z 20 października

Poziomki
 

W jesienny, sobotni poranek 9 Poziomek gotowych i chętnych do wspólnej pracy i zabawy pojawiło się w Szkole Polskiej. Zajęcia rozpoczęliśmy od zadań rysunkowych w oczekiwaniu aż zbiorą się wszystkie dzieci. Następnie usiedliśmy w kółeczku i przypomnieliśmy sobie temat ostatniego spotkania. Przećwiczyliśmy też kilkukrotnie poznany tydzień wcześniej wiersz o jesieni- już prawie, prawie pamiętamy bezbłędnie całą zwrotkę. Jesień, jako wyjątkowo kolorowa pora roku była dla nas pretekstem - dla niektórych utrwalenia - dla innych- nauczenia się polskich nazw kolorów. Po pracowitym wstępie zaprosiliśmy wszystkich na przerwę śniadaniową. Ponieważ w tym dniu wyjątkowo nas rozpierała energia, po przerwie wyszliśmy na szkolne boisko, aby dać jej upust. Bawiliśmy się razem w nasze ulubione zabawy: Berka, Gąski, Rolnika, Balonika, Niedźwiedzia aż zdrowo zmęczeni wróciliśmy do lekcyjnej sali. W drugiej części zajęć porozmawialiśmy sobie na bliski każdemu dziecku i dorosłemu temat jedzenia. Powiedzieliśmy sobie jakie są nasze ulubione potrawy, wspólnie zastanowiliśmy się też co to znaczy zdrowo się odżywiać i co każdy uczeń powinien jeść, aby być zdrowym, silnym i szybko rosnąć. Rodzice mogą być ze swoich pociech naprawdę dumni- dzieci bez zastanowienia wskazały hamburgery, chipsy i cukierki, jako rzeczy, które w naszej diecie nie powinny pojawiać się zbyt często. Zgodnie też stwierdziły, że aby być zdrowym trzeba jeść dużo warzyw, owoców, sera, mleka i szynki- zarówno z kurczaka, jak i z jamona Temat jedzenia był dla nas okazją do przećwiczenia słówek związanych z tą tematyką. Trzeba przyznać, że większość dzieci ma już całkiem bogate słownictwo w tym zakresie i chętnie wypowiadała się na zadany temat, co bardzo nas ucieszyło. Zajęcia zakończyliśmy zadaniem plastycznym podczas którego dzieci rysowały ulubione warzywo lub owoc.
Dziękujemy i zapraszamy na kolejne zajęcia. Prosimy w wolnej chwili o poćwiczenie z dziećmi nazw kolorów, owoców i warzyw w języku polskim,
Ania i Marzena

Krasnoludki



Kontynuując poznawanie folkloru Mazowsza  ¨ zawędrowaliśmy ¨ do mazowieckiej wsi, konkretnie do skansenu w Sierpcu. Przy śpiewie zespołu pieśni i tańca MAZOWSZE,  Krasnoludki oglądały piękne stroje ludowe i pejzaże wiejskie podczas różnych pór roku. Szczególną uwagę dzieci zwróciły na chaty, pola i lasy obsypane śniegiem. Widoki te skłoniły  Krasnoludki do dzielenia się zimowymi przygodami  i przeżyciami z pobytów  w Polsce. Zainteresowanie wzbudziły również zajęcia ludności wiejskiej, zwłaszcza garncarstwo i plecionkarstwo. Ku radości dzieci pracą plastyczną w tym dniu było wylepianie z masy solnej różnorodnego pieczywa i naczyń. Na stoliku pojawiły się więc bardzo szybko: chleb, bułki, rogal, pierogi, talerz, dzbanek i kubek. Zajęcie to tak bardzo pochłonęło dzieci, że nie miały ochoty na przerwę śniadaniową. Dopiero zapowiedź zabawy na sali gimnastycznej przerwała wylepianie. Pod koniec zajęć Pani Maryla przeprowadziła jeszcze z uczniami z grupy Krasnoludków i Pszczółek krótką lekcję nauki  tańca ¨Zasiali górale.¨ Dziewczynki mogły po raz pierwszy założyć spódniczki góralskie. Na kolejnych zajęciach dzieci otrzymają pozostałe elementy stroju góralskiego.

 Po tych wszystkich zmaganiach poćwiczyliśmy jeszcze znajomość języka polskiego poprzez odczytywanie wyrazów na planszach układanki słowno-obrazkowej. Quim profesjonalnie poprowadził zabawę. 
Po tak pracowitych zajęciach  pożegnaliśmy się.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.

Olga, Agata i Maria 

Pszczółki

Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od łamigłówki oraz sprawdzenia pracy domowej.

Następnie wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zawierającą nazwy przedmiotów kuchennych.

Po zabawach na sali gimnastycznej zajęliśmy się omawianiem wierszy Jana Brzechwy „Hipopotam” oraz „Na Wyspach Bergamutach”.

Dzięki ilustracjom, które stworzyły dzieci przysłuchując się wierszom, mogłyśmy zorientować się w jakim stopniu utwory są zrozumiałe.

Długo rozmawialiśmy na temat wierszy. Dzieci miały za zadanie odpowiedzieć na pytania dotyczące treści utworów.

Na zakończenie zajęć powtórzyliśmy słowa poznane w czasie lekcji. Gorąco zachęcamy do jak najczęstszych rozmów w języku polskim oraz wspólnego czytania.


Prosimy o przećwiczenie słów:


sitko, tarka, mikser, słoik, patelnia, garnek, butelka, młynek, waga.


Na następne zajęcia prosimy aby dzieci zapisały w zeszytach 5 nazw przedmiotów znajdujących się w kuchni  (nie wymienionych powyżej).


Do zobaczenia!

Jagoda i Joanna 



Wisła

Podczas ostatniego spotkanie postawiliśmy sobie dwa ważne i bardzo angażujące cele. Dokonaliśmy generalnej próby przygotowywanych przez nas wywiadów. A właściwie opanowywania emocji, które mogą się pojawić podczas ich realizacji. Żeby nie narażać się na tworzenie sztucznej sytuacji podczas docelowych nagrań i aby nie prowokować w sobie pokusy do odtwarzania sztucznego scenariusza, nasza próba przyjęła formę kreatywnej gry roli i improwizacji. Każdy po kolei wcielił się w postać fikcyjnej lub publicznej osoby udzielającej wywiadu w studiu nagrań. Następnie sam przeprowadził wywiad z innym oryginalnym gościem. Na koniec możliwe też było uzyskanie zwrotnej informacji od publiczności.

Aby w drugiej części zajęć zrelaksować się nieco po tym stresującym zadaniu, postanowiliśmy popracować trochę manualnie. Choć do świąt jeszcze mamy trochę czasu, zdecydowaliśmy się wykonać prace, które skierujemy do Konsulatu w ramach świątecznego konkursu plastycznego.

Zadanie domowe dla chętnych:

Jeśli macie ochotę stworzyć dodatkowe prace konkursowe o dowolnej świątecznej tematyce, zachęcamy do zaangażowania rodzeństwa i przyniesienia ich na najbliższe zajęcia. Postaramy się by także wzięły udział w konkursie.

Serdecznie pozdrawiamy!


DiK

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?