Sprawozdanie z zajęć z 8 października

Poziomki

W piękny, słoneczny, sobotni poranek do naszej szkoły przybyło aż 13 dzielnych przedszkolaków- gotowych i chętnych do zabawy oraz pracy. Tradycyjnie już przywitaliśmy się naszą specjalną piosenką. Szczególnie serdecznie powitaliśmy te przedszkolaki, którym troszkę ciężko przyszło dziś rozstanie z rodzicami. Podziałało- na wielu buziach pojawiły się uśmiechy.

Witaj (…imię dziecka…)!!! 2X

Jak się masz? 2X

Wszyscy Cię witamy,

Wszyscy Cię kochamy,

Bądź wśród nas. 2X



Zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie o czym mówiliśmy na ostatnim spotkaniu. Okazało się, że dzieci doskonale pamiętają polskie nazwy warzyw i owoców, potrafią na podstawie szkolnych rekwizytów przyporządkować produkty do właściwej grupy oraz określić i nazwać kolory poszczególnych warzyw i owoców. Szczególny entuzjazm wzbudziło w naszej grupie wspomnienie kiszonego ogórka, który, jak się okazało, ma wśród przedszkolaków- i nie tylko- wielu fanów. Wszystkie dzieci zgodziły się, że należy jeść dużo warzyw i owoców,aby rosnąć dużym, silnym, zdrowym i wesołym.

Po takiej „zdrowej” pogadance postanowiliśmy się troszkę rozruszać wykonując proste ćwiczenia fizyczne i wspólnie bawiąc się w balonika.

Kiedy nadszedł czas przerwy śniadaniowej okazało się, że rodzice oraz dzieci ze starszych grup przygotowali dla wszystkich niespodziankę. Wspólnie udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie z okazji Dnia Nauczyciela wysłuchaliśmy pięknych życzeń, a nauczyciele otrzymali laurki przygotowane przez starszych uczniów. Mieliśmy też okazję zrobić sobie pamiątkową fotografię, a uroczystość zakończyliśmy słodkim poczęstunkiem dla wszystkich. Postanowiliśmy pozostać jakiś czas na sali, aby wspólnie ze starszymi dziećmi pobawić się w niedźwiedzia lub – w przypadku niektórych – po prostu wesoło pobrykać korzystając z dużej przestrzeni

Po powrocie do naszej klasy krótko porozmawialiśmy sobie o rodzinie. Czym jest rodzina? Kto może do niej należeć? Jak wyglądają nasze rodziny? Każde z dzieci otrzymało kartkę papieru z narysowanym domkiem i miało za zadanie w pustych okienkach narysować osoby ze swojej rodziny. Wszyscy podeszli do zadania z uwagą i skupieniem.

Po wykonanej pracy, w oczekiwaniu na rodziców, spędziliśmy resztę czasu na dowolnej zabawie szkolnymi zabawkami – niektórzy sprzedawali ciasteczka, inni przygotowywali i serwowali herbatkę, jeszcze inni świadczyli usługu medyczne szkolnym lalkom i misiom. Pomimo trudnego początku wszyscy z uśmiechami na buziach zakończyliśmy zajęcia. Do zobaczenia następnym razem!

Basia i Ania

Krasnoludki

Na ostatnich zajęciach grupa Krasnoludków zajęła się tematem barwnej , kolorowej jesieni i jej owocami.

Wypowiedzi dzieci przepełnione były wszystkimi barwami tej pięknej pory roku. Czerwone, żółte, pomarańczowe liście,

piękne dojrzałe owoce w sadach, szelest liściowych dywanów w parkach, szum jesiennego wiatru, stukanie spadających kropel jesiennego deszczu, plusk wody w kałużach - to wszystko posłużyło nam do ćwiczenia barwnych wypowiedzi opisujących jesień.

Zabawa koordynująca zmysły i pobudzająca wyobraźnię spodobała się bardzo małym uczniom, powtarzaliśmy więc ją wielokrotnie.

Jesień potrafi być bardzo kapryśna. Jednego dnia świeci słońce, drugiego zaś pada deszcz i jest zimno. Potrzeba więc zadbać o naszą odporność. I tu Krasnoludki doskonale poradziły, co należy robić.

Witaminowe abecadło pomogło dzieciom w poznaniu owoców i warzyw oraz produktów zawierających niezbędne witaminy.

Już wiemy że:

Oczy, gardło, włosy, kości

zdrowsze są, gdy A w nich gości.

A w marchewce, pomidorze,

w maśle, mleku też być może.

B - bądź bystry, zwinny, żwawy

do nauki i zabawy!

W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,

w serach, jajkach B też mieszka.

C - to coś na przeziębienie

i na lepsze ran gojenie.

C: porzeczka i cytryna,

świeży owoc i jarzyna!

Zęby, kości lepiej rosną,

gdy D dostaną wiosną.

Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.

Na krzywicę D jest lekiem.

Po tak dużej dawce wiedzy udaliśmy się na salę gimnastyczną ,gdzie czekała na nauczycielki niezwykła niespodzianka.

Uczniowie przy pomocy Rodziców zorganizowali poczęstunek i złożyli życzenia z okazji Dnia Edukacji przypadającego 14 października. Piękne laurki z podpisami Dzieci były miłym prezentem. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i dzieci mogły do woli wybawić się na dużej przestrzeni.

Po powrocie do sali przeczytaliśmy jeszcze czekoladowe opowiadanie z czasopisma Świerszczyk.

Tym słodkim akcentem zakończyliśmy sobotnie spotkanie.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach

Maria i Ania

PRACA DOMOWA

Prosimy o porozmawianie z dzieckiem o miejscowości i regionie w Polsce z której Państwo pochodzicie.

Jeśli to możliwe prosimy o fotografie tych miejsc.

Bardzo dziękujemy Drogim Rodzicom za współpracę.

Pszczółki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od krótkiej rozgrzewki logicznej.

Następnie przeszliśmy do trudniejszego zadania jakim była nauka nowych słówek związanych z tematyką przyborów szkolnych: gumka, piórnik, ołówek, zeszyt, tablica, tornister, ławka, kreda, temperówka, kredki i wiele innych.

Po powtórzeniu wszystkich wyrazów urządziliśmy sobie zabawę zgadywankę - każde z dzieci wrzuciła jakichś przedmiot do tornistra i następnie ułożyliśmy wszystkie rzeczy razem, tak aby każdy dokładnie mógł je widzieć. Zabawa polegała na tym, iż wszyscy na komendę nauczyciela zamykali oczy. W tym czasie zaś, jeden przedmiot znikał. Dzieci otwierały oczy i zadaniem było odgadnąć, co zniknęło z ławki szkolnej.

Następnie przeszliśmy wszyscy na salę gimnastyczną, gdzie na nauczycieli czekała bardzo miła niespodzianka ze strony dzieci i rodziców, a to wszystko z okazji Dnia Nauczyciela oczywiście.

Wróciliśmy do sali, aby tam wysłuchać nagrań z bajkami i zilustrować wysłuchaną bajkę na papierze.

Na sam koniec zajęć zapoznaliśmy się z tym, czym jest godło Polski i jak wygląda. Następnie wyklejaliśmy je na czerwonym kartonie przy pomocy białego papieru, bibuły. Zajęcie to wymagało jednak pewnych etapów. Pierwszym z nich było stworzenie jak największej ilości małych kulek z papieru. Po tej gimnastyce przystąpiliśmy do pracy, czego efekty możemy podziwiać w naszej sali. Powstała galeria pięknych, własnych interpretacji godła Polski. I tym o to narodowym akcentem zakończyliśmy sobotnie zajęcia, sprzątając przy okazji razem cała salę pełną białych kuleczek i skrawków papieru.

Praca domowa:
Umieć wymienić jakie przybory szkolne możemy mieć w piórniku np. temperówka, gumka do ścierania, ołówek, długopis etc.

Pozdrawiam,
Joanna

Wisła

Tym razem zgodnie z planem rozpoczęliśmy zajęcia od pracy w grupach, która polegała na wyjaśnieniu znaczenia przysłów polskich. Nie było to łatwe wyzwanie, jednak bawiliśmy się przy tym świetnie, a przy okazji dowiedzieliśmy się wielu zabawnych anegdot od naszych kolegów. We wszystkich uczestnikach obudził się duch rywalizacji do tego stopnia, że prawie zapomnieliśmy o przerwie. Następnie wszyscy udaliśmy się do sali, gdzie przygotowana została bardzo przyjemna niespodzianka. Z okazji Dnia Nauczyciela wspólnie świętowaliśmy przy pysznym jabłeczniku i innych łakociach.

Po powrocie do klasy zajęliśmy się grami edukacyjnymi. Kto by pomyślał, że ćwiczenia językowe mogą sprawiać tyle radości i być pretekstem do wspaniałej zabawy.

Diana i Karolina



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?