Sprawozdanie z zajęć z 26 marca

Poziomki

W czasie ostatniego, sobotniego spotkania (26 marca) dzieci odwiedziły „Krainę Zabawek”. Zajęcia rozpoczęliśmy od powitania każdego uczestnika piosenką, wyśpiewując jego imię. Następnie każdy po kolei przedstawił, przyniesioną przez siebie z domu, ulubioną zabawkę i pięknie o niej opowiadał.
„Kraina Zabawek” to bardzo magiczne miejsce, w którym dzieci mogą zamieniać się w dowolne zabawki. Tak więc, dzieci wcieliły się kolejno w:

- samochody – podczas zabawy ruchowej „Uliczne światła” utrwaliły nazwy kolorów,

- misie i lalki – dzieci utrwaliły pojęcia; ciężko i lekko.

Następie uczyliśmy się piosenki pt. „Spacer po dywanie” i bawiliśmy się do tej piosenki.

SPACER PO DYWANIE


Kiedy niebo płacze

idziemy na spacer

dookoła stołu

z piosenką wesołą.

Ref. Idą parami lalki z misiami

Depczą dywan, depczą dywan

Z frędzelkami.

Idą parami lalki z misiami

A gumowe piłki dwie

Po podłodze toczą się.

Choć za oknem dmucha

Nikt wiatru nie słucha

Chodzi dookoła

Wycieczka wesoła

Ref. Idą parami …

Po piosence każde z dzieci wykonało swojego „misia z kółeczek”. Przed wyklejeniem obrazka bawiliśmy się papierowymi kółeczkami porównując ich wielkość i utrwalając pojęcia; mały, średni, duży.

Gdy misie się suszyły, dzieci odnalazły w sali „Czarodziejski woreczek”, który skrywał różnego rodzaju zabawki. Każdy po kolei wkładał do niego rękę i za pomocą zmysłu dotyku odgadywał jaka to jest rzecz. Była to bardzo interesująca i wesoła zabawa. Na koniec dzieci sprawdzały, czy koleżanki i koledzy dobrze odgadli. Następnie wszyscy razem głośno wypowiadaliśmy nazwy poszczególnych zabawek, dla dokładniejszego i poprawnego wymówienia, dzieląc je na sylaby.

Zajęcia zakończyliśmy utrwalając nazwy zabawek na rysunkach i kolorując ulubione zabawki.


Zadanie domowe:

- Wspólne z dzieckiem oglądanie zabawek w jego pokoju i głośne wypowiadanie ich nazw.

- Wybranie jednej zabawki i szczegółowe opisanie jej wyglądu. Np. Miś ma głowę, uszy, oczy, itd. Jego futerko jest koloru brązowego a oczy niebieskiego, itd.


Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne zajęcia, na których będziemy bawić się
z Panią Wiosną :)

Magdalena Pacześniak i Monika Szewczyk


Krasnoludki

W wiosennym nastroju rozpoczęliśmy spotkanie od przypomnienia polskiego alfabetu. Dzieci miały za zadanie pokolorować wybrane przez siebie literki. Każdemu znakowi towarzyszyły zwierzęta. Z wykonanych prac zrobiliśmy wystawę. Następnie wysłuchaliśmy fragmentu słuchowiska słowno-muzycznego na podst. utworu M. Konopnickiej pt. „ Na jagody”. To nasza pierwsza lektura szkolna, którą zajmiemy się w najbliższym czasie.
Oto krótkie streszczenie wysłuchanego tekstu:
Mały Janek wybrał się wczesnym rankiem do lasu zbierać jagody. Maszerował pomiędzy sosnami, „dwie kropeczki w ręku niósł”, na głowie miał czerwony kapelusik, „żeby go się bały wrony”. Serce mu kołatało w piersi, ale szedł dzielnie dalej. Janek zamierzał zebrać jagody, ponieważ jego mama miała tego dnia imieniny. Leśna rosa umyła owoce, a Jasiu wróci do domu zanim mama wstanie. „Szuka w prawo, szuka w lewo, między brzozy, między sosny”, a jagódek nigdzie nie ma. Jasiu siadł zmęczony obok ściętego drzewa i zbierało mu się na płacz. Nagle w trawie zauważył Brodatego Krasnoludka, który bardzo kochał dzieci.
(ciąg dalszy ….na kolejnych zajęciach)
Po śniadaniu i zabawach na tarasie szkolnym opowiadaliśmy o zbliżających się Świętach Wielkanocnych. Zajęliśmy się głównie koszyczkiem wielkanocnym i pisankami. Powiedzieliśmy sobie, co wkładamy do koszyczka, co rozumiemy przez określenie „ święconka”. Gotowe koszyczki wiklinowe ozdabialiśmy i wkładaliśmy do nich wykonane z kolorowego papieru pisanki. Pod koniec zajęć oglądaliśmy dalszą część książeczek polskich.
„O czym mówią pisanki „

Z zielonej, fajansowej miski -
jakieś chichoty, jakieś piski...
A to pisanki kolorowe
wiodą rozmowy pisankowe.

Żółta powiada:
- Mam sześć kogutków!
Krążą dokoła pomalutku.
Każdy w ogonie ma cztery pióra.
Ile jest piórek?
Czy zgadnie która?!

Na to zielona:
- Ja nie zgadnę.
Ja mam choinki.
O, jakie ładne!
Pod każdą siedzą dwa krasnale.
Szkoda, że ich nie widać wcale...

- Ja mam wiatraczki! - niebieska woła.
- Wszystkie się kręcą dookoła!
W każdym wiatraczku młynarz mieszka,
Młynarz nie większy od orzeszka! ( M. Terlikowska )

Praca domowa
Drodzy Rodzice!
Bardzo proszę o przeczytanie dziecku wiersza M. Terlikowskiej „ O czym mówią pisanki”. Na następnych zajęciach będziemy m.in. pracować nad tekstem tego utworu.
Bardzo dziękuję za współpracę.
Pozdrawiam i do zobaczenia na 6 Rodzinnym Malowaniu Jajek.
Maria


Pszczółki

Sobotnie zajęcia 26 marca rozpoczęliśmy wiosennie wierszem Jana Brzechwy pt. „Wiosenne porządki”.

Po wspólnym przeczytaniu zabraliśmy się za interpretację. Podzieliliśmy tekst na 6 części i każdy losowo otrzymał fragment do zilustrowania. Nie było to wcale proste zadanie, ale każdy poradził sobie doskonale. Następnie postaraliśmy się ułożyć cały wiersz za pomocą obrazków i dopasować tekst. Po interpretacji wiersza zajęliśmy się ćwiczeniami z czytania i pisania.

Jak zwykle po wysiłku umysłowym wybraliśmy się na sale gimnastyczną aby trochę się rozruszać. Po powrocie wysłuchaliśmy bajki pt. „Calineczka” i odpowiadaliśmy na pytania do tekstu. Na koniec zajęć ćwiczyliśmy sprawność rąk w pisaniu bez odrywania ręki.

Diana



Wiosenne porządki " Jan Brzechwa


Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
- zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
a obłoki miękką szmatką
polerują słońce gładko.
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
tęczę barwnie wymalował.
A żurawie i skowronki
posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.

Wisła

Ostatnie marcowe zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od wykonania kilku rebusów i zgadywanek w ramach porannej pobudki. Następnie poznaliśmy czym jest drzewo genealogiczne oraz nazwy wszystkich członków rodziny. Zadaniem dzieci było wypełnić wcześniej przygotowane drzewo genealogiczne imionami poszczególnych osób. Kolejnym zadaniem było wyjście na środek sali i zrobienie krótkiej prezentacji dla wszystkich uczniów na temat swojej rodziny. Każde z dzieci opisywało więc swoje drzewo genealogiczne zapoznając nas z jej historią.

Następnie przeszliśmy do zadania mającego na celu ćwiczenie pisowni wyrazów, podpisywaliśmy obrazki odpowiednimi wyrazami oznaczającymi je:

(W klasie)
linijka, farby, cyrkiel, ekierka, tornister, klej, temperówka, książka, pióro, ołówek, zeszyt, flamaster, długopis, gumka, nożyczki, kreda, szafa, krzesło, lampa, okno, pan nauczyciel, gąbka, tablica, pani nauczycielka, drzwi, uczeń, uczennica, kosz na śmieci, ławka. Wszystkie wyrazy jak zwykle wypisywaliśmy również na tablicy.

Kolejnym zadaniem było podanie liczby mnogie do wcześniej wypisanych wyrazów a następnie poukładanie je właściwie w tabelce przypisując konkretnym słowom: ten, ta, to.

Następnie wykonaliśmy krzyżówkę, rebusy słowne i zgadywanki po to, aby przejść do trudniejszego zadania dotyczącego zasad pisowni. Omówiliśmy dokładnie czym jest czasownik i na jakie pytania odpowiada. A następnie dowiedzieliśmy się jak piszemy czasowniki ze słówkiem "nie". Zapewne wszyscy będą pamiętać, iż piszemy je oddzielnie. Wykonaliśmy więc kilka ćwiczeń na tablicy oraz na przygotowanych materiałach, dopisywaliśmy zaprzeczenia do różnych czasowników. Ostatnim zadaniem było wypisanie różnych słówek na tablicy a zadaniem dzieci było wskazanie jedynie czasowników.

Po tych zadaniach każde z dzieci otrzymało po jednej książce zawierającej wierszyki dla dzieci. Losowaliśmy wierszyk na stronie numer 5 i zadaniem każdego było przeczytanie swojego wierszyka.

Po tych ćwiczeniach powróciliśmy na chwilę do rebusów po to aby po chwili przejść do poznania kolejnej postaci historycznej: Jana III Sobieskiego, najwybitniejszego wodza wśród polskich królów. Przeczytaliśmy opowiadanie oraz obejrzeliśmy zdjęcia zarówno króla jak i jego ukochanej żony Marysieńki. Wspomnieliśmy także o pięknym i wartym zobaczenia Pałacu w Wilanowie wzniesionym dla Jana III Sobieskiego.

Na sam koniec zajęć zajęliśmy się wykonywaniem origami wsłuchując się jednocześnie w nagranie z "Legendą o pięknej pasterce i księciu z Raciborza".
Po wysłuchaniu legendy powróciliśmy do słuchania kolejnych perypetii Karolci (autorstwa Marii Kruger).


Praca domowa. Bardzo proszę o przygotowanie pracy domowej na następne zajęcia (9 kwietnia).

Przepisz do zeszytu i wstaw brakujące wyrazy:

1. Jan III Sobieski to najwybitniejszy ........... wśród polskich królów.
2. Żona Jana III Sobieskiego miała na imię ...........
3. Czasownik odpowiada na pytanie: ...................
4. Podaj 3 wybrane przez siebie czasowniki:
...............
...............
...............
5. Nie z czasownikami piszemy .................

6. Przepisz wyrazy:
nie chcę
nie mogę
nie umiem
nie śpię
nie narzekam
nie rozumiem
nie jestem
nie dojadać
nie dostawać
nie omieszkaj
nie świeciło

7*. (dla chętnych): ułóż 3 zdania z wybranymi czasownikami.

Pozdrawiam,
Joanna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?