Gavá, zajęcia 10 czerwca
W minioną sobotę w Klubie Maluszka w Gavá jak zawsze po przywitaniu się,
rozchmurzeniu zawstydzonych minek, roztańczeniu, już ostatni raz w tym
roku szkolnym spojrzeliśmy na kartę naszej książki. A tam już CZERWIEC
przedstawiony przez autora las jest w kolorze nocy, ale w czasie tej
nocy mieszkańcy lasu nie śpią, zachowują się jakby był dzień wykonując
swoje obowiązki.
Na pewno chodziło o to, żeby zwrócić dzieciom uwagę na najkrótszą noc w
roku, która właśnie w przyrodzie pojawia się 22 czerwca, czyli w czasie
rozpoczynającego się, wyczekiwanego lata i wakacji.
Od razu zaczęliśmy tworzyć historie wakacyjnych spacerów. Na szerokim
dużym papierze dzieci przy użyciu naklejek, filcu, folii, kolorowych
kwiatków i drzew z papieru planowały swoje wakacje.
Do wakacyjnych obserwacji dołączyliśmy ziarna fasoli umieszczone nad wodą wzbogaconą piaskiem bogatym w minerały. Fasolki w słonecznym miejscu powinny popękać, a potem wyrośnie im korzeń i łodyga.
Dzieci bardzo były ciekawe jak to się stanie, zrozumiały, że jest to proces dokładnie tak jak rośnie człowiek. Już nie mogę się doczekać na efekty wakacyjnych obserwacji zarówno Maluszków jak i naszych ziaren fasoli.
Pomysł się bardzo spodobał - kontynuacja historii wakacyjnych.
W czasie, kiedy Maluszki żegnały się podskakując w wagonach pociągu dołączyła do nas grupa najstarszych uczniów szkoły Bociany, zaraz włączyli się w rytm śpiewanej piosenki.
Kiedy już zostaliśmy sami, Bociany dokonały pomiarów swojej wysokości, stóp, dłoni palców, stworzyły tabelę, w której zapisały wyniki i będą po wakacjach powtarzać obserwacje. Również wykonaliśmy doświadczenie z ziarnami fasoli - oczekujemy na efekty.
Bardzo dziękuję Maluszkom i Rodzicom za świetną zabawę i twórczą pracę, a Bocianom za cierpliwe wykonania zadań pomiarowych i za ciekawość w czasie układania ziaren fasoli, dbałość o każdy szczegół poprawnego wykonania zadania.
Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia już za tydzień w czasie naszego uroczystego rodzinnego spotkania kończącego rok szkolny.
Poniżej piosenki, które towarzyszyły nam podczas zajęć:
https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q
https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8
Żabki 1 i 2
Nasze sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od rysowania na dowolny temat. Gdy
już wszyscy dotarli powitaliśmy się w kole, sprawdziliśmy obecność i
powiedzieliśmy swoje imiona. Chętne dzieci zaprezentowały i opisały
swoje rysunki. Przeczytaliśmy sobie dwie bajki: Stoliczku nakryj się
oraz Kicia Kocia na placu zabaw. Wyjaśnialiśmy nowe słowa, opisywaliśmy
ilustracje z bajek oraz odpowiadaliśmy na pytania dotyczące treści.
Następnie zaśpiewaliśmy kilka znanych piosenek: Głowa mówi tak tak,
Rączki do góry, Rączki robią klap klap, Kola autobusu. Przyszedł czas na
śniadanie i chwilę odpoczynku. Następnie wyszliśmy na świeże powietrze,
gdzie bawiliśmy się w wyścigi oraz łapanie piłki. Po powrocie do klasy
napiliśmy się wody i odpoczęliśmy chwilkę. W kolejnej części
obejrzeliśmy sobie dwie krótkie bajki edukacyjne: Karolek i bezpieczne
wakacje (https://www.youtube.com/watch?v=jRzXvbFqNNk) oraz Gang Rekinów i
Złota Skrzynia (https://www.youtube.com/watch?v=BOHHx19mT5s). Bardzo
ważną częścią naszego spotkania była rozmowa w nawiązaniu do bajki o
Karolku i zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego sezonu, gdy pływamy w
basenie, jesteśmy na słonecznej plaży czy w zatłoczonym turystycznym
miejscu. Dzieci pięknie odnosiły się do własnych doświadczeń i dzieliły
się dobrymi radami. Bajka o ganku rekinów pokazała nam że nie należy
zawłaszczać sobie cudzej rzeczy. W dalszej części zaproszono grupę do
warsztatu plastycznego, w którym wykonywaliśmy rekiny i syreny z
kolorowego papieru. Pilnowaliśmy estetyki pracy oraz współpracowaliśmy w
grupie. Starsze dzieci pomagały młodszym. Po ukończeniu prac
uporządkowaliśmy stoliki i resztę naszego czasu spędziliśmy bawiąc się w
kącikach zainteresowań.
Pozdrawiam,
Monika
Bociany
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw ruchowych, aby rozbudzić Bociany i zaczekać na spóźnialskich.
Gdy już byliśmy w komplecie usiedliśmy w kole, w celu przeczytania i
przeanalizowania opowiadania „Trzej synowie” Bruno Ferrero. Dzieci
chętnie odpowiadały na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
Jednogłośnie odgadły dlaczego starzec powiedział, że widział tylko
jednego syna. Bez problemu mówiły też o swoich obowiązkach w domu.
W celu utrwalenia nazw poszczególnych czynności wspólnie wykonaliśmy
Listę Przebojów Domowej Pomocy. Okazało się, że zdecydowana większość
Bocianów sprząta swój pokój i nakrywa do stołu. Za to najprzyjemniejszym
obowiązkiem jest pomoc przy przygotowywaniu posiłków.
Po tak pracowitym poranku, zrobiliśmy sobie krótką przerwę na drugie śniadanie.
Po śniadaniu zagraliśmy w grę pantomimiczną “Zgadnij co robię” podczas
której odgadywaliśmy kolejno prezentowane, wyłącznie za pomocą gestów,
różne prace domowe.
W celu zmotywowania Bocianów do systematycznej pomocy w domu
przygotowaliśmy Tygodniowy plan zadań do wykonania, oraz przypinkę jako
nagrodę po wykonaniu zaplanowanych obowiązków domowych.
Gdy tylko posprzątaliśmy wspólnie sale, wyszliśmy na szkolne patio,
gdzie bawiliśmy się w przeciąganie liny, skakanie w workach, wyścigi z
łyżką i jajkiem oraz puszczaliśmy bańki mydlane. Było przy tym bardzo
dużo śmiechu.
Bardzo dziękuję za zajęcia i mam nadzieję że do zobaczenia!
Pozdrawiam,
Irena D.
Komentarze
Prześlij komentarz