Gavá, zajęcia 10 czerwca

Klub Maluszka

W minioną sobotę w Klubie Maluszka w Gavá jak zawsze po przywitaniu się, rozchmurzeniu zawstydzonych minek, roztańczeniu, już ostatni raz w tym roku szkolnym spojrzeliśmy na kartę naszej książki. A tam już CZERWIEC przedstawiony przez autora las jest w kolorze nocy, ale w czasie tej nocy mieszkańcy lasu nie śpią, zachowują się jakby był dzień wykonując swoje obowiązki.
Na pewno chodziło o to, żeby zwrócić dzieciom uwagę na najkrótszą noc w roku, która właśnie w przyrodzie pojawia się 22 czerwca, czyli w czasie rozpoczynającego się, wyczekiwanego lata i wakacji.
Od razu zaczęliśmy tworzyć historie wakacyjnych spacerów. Na szerokim dużym papierze dzieci przy użyciu naklejek, filcu, folii, kolorowych kwiatków i drzew  z papieru planowały swoje wakacje.


Powstał piękny obraz, a na nim jeziorka, rzeczki, drogi, słońce, puszyste chmury, lodziarnia i lody, zagroda wraz ze zwierzętami. Podczas pracy dzieci opowiadały nam co tworzą, co chciałyby, żeby im wyciąć - tak minęła dłuższa część zajęć. Po przerwie śniadaniowej, postanowiliśmy sprawdzić naszą koncentrację w zabawach na zewnątrz. W skupieniu toczyliśmy kolorowe koła, przeciskaliśmy się przez nie, był też slalom kółek i rzut na stożek. Dzieci świetnie poradziły sobie w tych konkurencjach, w których brały udział również Mamy Maluszków - bez nich nie udałoby się stworzyć drużyn:-)
Po zabawie wróciliśmy, aby się zastanowić co lato i wakacje w nas zmieniają - padło wiele odpowiedzi, a chodziło nam o to, że dzieci rosną. Słońce, ruch na świeżym powietrzu, sen, korzystanie z sezonowych warzyw i owoców, odpoczynek  to sprawiają.
Przy użyciu centymetrów krawieckich, które zaraz po otwarciu stały się najfajniejszą w życiu dziecięcą zabawką, mierzyliśmy stopy, dłonie, nogi, palce, pomiary zapisaliśmy z datą na kartkach, aby we wrześniu wrócić do tej obserwacji i porównać jak Maluszki wyrosły w czasie wakacji.
Do wakacyjnych obserwacji dołączyliśmy ziarna fasoli umieszczone nad wodą wzbogaconą piaskiem bogatym w minerały.  Fasolki w słonecznym miejscu powinny popękać, a potem wyrośnie im korzeń i łodyga.

Dzieci bardzo były ciekawe jak to się stanie, zrozumiały, że jest to proces dokładnie tak jak rośnie człowiek. Już nie mogę się doczekać na efekty wakacyjnych obserwacji zarówno Maluszków jak i naszych ziaren fasoli.
Pożegnaliśmy się kilkoma śpiewankami "Tak-Nie", "Zabawa w pociąg" i z wielkimi uściskami rozstaliśmy się.  Dzieci otrzymały podzielony papierowy obraz do domu, po to, aby w wolnych chwilach tworzyć go dalej, może jak wrócą z wakacji będą miały wiele do opowiedzenia.
Pomysł się bardzo spodobał - kontynuacja historii wakacyjnych.
W czasie, kiedy Maluszki żegnały się podskakując w wagonach pociągu dołączyła do nas grupa najstarszych uczniów szkoły Bociany, zaraz włączyli się w rytm śpiewanej piosenki.
Kiedy już zostaliśmy sami, Bociany dokonały pomiarów swojej wysokości, stóp, dłoni palców, stworzyły tabelę, w której zapisały wyniki i będą po wakacjach powtarzać obserwacje. Również wykonaliśmy doświadczenie z ziarnami fasoli - oczekujemy na efekty.
Bardzo dziękuję Maluszkom i Rodzicom za świetną zabawę i twórczą pracę, a Bocianom za cierpliwe wykonania zadań pomiarowych i za ciekawość w czasie układania ziaren fasoli, dbałość o każdy szczegół poprawnego wykonania zadania.

Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia już za tydzień w czasie naszego uroczystego rodzinnego spotkania kończącego rok szkolny.
Joanna Tylek


Poniżej piosenki, które towarzyszyły nam podczas zajęć:
https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q
https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8

Żabki 1 i 2

Nasze sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od rysowania na dowolny temat. Gdy już wszyscy dotarli powitaliśmy się w kole, sprawdziliśmy obecność i powiedzieliśmy swoje imiona. Chętne dzieci zaprezentowały i opisały swoje rysunki. Przeczytaliśmy sobie dwie bajki: Stoliczku nakryj się oraz Kicia Kocia na placu zabaw. Wyjaśnialiśmy nowe słowa, opisywaliśmy ilustracje z bajek oraz odpowiadaliśmy na pytania dotyczące treści. Następnie zaśpiewaliśmy kilka znanych piosenek: Głowa mówi tak tak, Rączki do góry, Rączki robią klap klap, Kola autobusu. Przyszedł czas na śniadanie i chwilę odpoczynku. Następnie wyszliśmy na świeże powietrze, gdzie bawiliśmy się w wyścigi oraz łapanie piłki. Po powrocie do klasy napiliśmy się wody i odpoczęliśmy chwilkę. W kolejnej części obejrzeliśmy sobie dwie krótkie bajki edukacyjne: Karolek i bezpieczne wakacje (https://www.youtube.com/watch?v=jRzXvbFqNNk) oraz Gang Rekinów i Złota Skrzynia (https://www.youtube.com/watch?v=BOHHx19mT5s). Bardzo ważną częścią naszego spotkania była rozmowa w nawiązaniu do bajki o Karolku i zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego sezonu, gdy pływamy w basenie, jesteśmy na słonecznej plaży czy w zatłoczonym turystycznym miejscu. Dzieci pięknie odnosiły się do własnych doświadczeń i dzieliły się dobrymi radami. Bajka o ganku rekinów pokazała nam że nie należy zawłaszczać sobie cudzej rzeczy. W dalszej części zaproszono grupę do warsztatu plastycznego, w którym wykonywaliśmy rekiny i syreny z kolorowego papieru. Pilnowaliśmy estetyki pracy oraz współpracowaliśmy w grupie.  Starsze dzieci pomagały młodszym. Po ukończeniu prac uporządkowaliśmy stoliki i resztę naszego czasu spędziliśmy bawiąc się w kącikach zainteresowań.


Pozdrawiam,
Monika

Bociany 


Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw ruchowych, aby rozbudzić Bociany i zaczekać na spóźnialskich.
Gdy już byliśmy w komplecie usiedliśmy w kole, w celu przeczytania i przeanalizowania opowiadania „Trzej synowie” Bruno Ferrero. Dzieci chętnie odpowiadały na pytania dotyczące przeczytanego tekstu. Jednogłośnie odgadły dlaczego starzec powiedział, że widział tylko jednego syna. Bez problemu mówiły też o swoich obowiązkach w domu. 
W celu utrwalenia nazw poszczególnych czynności wspólnie wykonaliśmy Listę Przebojów Domowej Pomocy. Okazało się, że zdecydowana większość Bocianów sprząta swój pokój i nakrywa do stołu. Za to najprzyjemniejszym obowiązkiem jest pomoc przy przygotowywaniu posiłków.
Po tak pracowitym poranku, zrobiliśmy sobie krótką przerwę na drugie śniadanie.
Po śniadaniu zagraliśmy w grę pantomimiczną “Zgadnij co robię” podczas której odgadywaliśmy kolejno prezentowane, wyłącznie za pomocą gestów, różne prace domowe.
W celu zmotywowania Bocianów do systematycznej pomocy w domu przygotowaliśmy Tygodniowy plan zadań do wykonania, oraz przypinkę jako nagrodę po wykonaniu zaplanowanych obowiązków domowych.
Gdy tylko posprzątaliśmy wspólnie sale, wyszliśmy na szkolne patio, gdzie bawiliśmy się w przeciąganie liny, skakanie w workach, wyścigi z łyżką i jajkiem oraz puszczaliśmy bańki mydlane. Było przy tym bardzo dużo śmiechu.
Bardzo dziękuję za zajęcia i mam nadzieję że do zobaczenia!


Pozdrawiam,

Irena D.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?