Zajęcia w Barcelonie, 9 czerwca

Poziomki 

W czasie ostatnich zajęć w tym roku szkolnym dzieci z grupy Poziomek rozmawiały o… tak, tak, nie mogło to być nic innego jak WAKACJE!! 
Zaczęliśmy od poważnego podejścia do tematu i dzieci oglądając kreskówkę a następnie omawiając zachowanie głównych bohaterów, komentowały bezpieczne zachowania. Następnie Poziomki porównywały rysunki przedstawiające pozytywne/negatywne zachowania np. w czasie jazdy samochodem (z zapiętymi lubi niezapiętymi pasami, schodzeniem ze szlaku, (nie)noszenia czapki na plaży, pływaniu, kiedy na plaży powiewa biała/czerwona flaga itd. 

Po tym poważnym wstępie przyszedł czas na „imitowanie” środków transportu, które zabiorą dzieci na wakacje. 
Zaraz potem nastała najwspanialsza cześć zajęć – czyli zajęcia muzyczne z Ulą. Zabaw ruchowych i skocznych figli przy akompaniamencie nie było końca… aż dzieci poczuły miasteczkowy głód. 
Na zakończenie zajęć dzieci wykonały lunetę, przez którą obiecały przyglądać się wszystkim nowym osobom i rzeczom spotkanym w czasie wakacji. Dziękujemy za obecność.

Życzymy wspaniałych wakacji. Do zobaczenia we wrześniu,
Ula, Babcia Sabina i Monika 

Jagódki 

Nasze ostatnie już w tym roku zajęcia przebiegały w bardzo wesołej, muzycznej atmosferze. Na początek, obejrzeliśmy przygody świnki Pepy, której rodzina bardzo umuzykalniona, grała na różnych instrumentach. Dowiedzieliśmy się jak wygląda trąba, bębenek, akordeon oraz skrzypce. Następnie usiedliśmy w naszym przyjaznym kręgu i zaczęliśmy naśladować dźwięki różnych instrumentów muzycznych. Zadanie okazało się bardzo zabawne. Każdy wydawał oryginalne z siebie dźwięki, naśladując przy tym grę na danym instrumencie. W dalszej części zajęć sięgnęliśmy po te prawdziwe instrumenty i zaczęliśmy grać na flecie, ukulele, grzechotkach, bębenku oraz organkach. Zadanie okazało się dość skomplikowane, choć tak piękne dźwięki wydobywają się z naszych instrumentów, zdaliśmy sobie jednak sprawę z tego, że aby zagrać na nich prawdziwą melodię należy dużo ćwiczyć. 
Po tak rozbawionym poranku udaliśmy się na nasze śniadanie, a gdy już zebraliśmy siły przystąpiliśmy do zadań plastycznych. Każdy dostał kubek po jogurcie. Na początek ozdobiliśmy nasze kubki kolorowymi naklejkami. Gdy już powstały bajecznie kolorowe prace, dzieci wypełniły swoje kubki makaronem, fasolą oraz ryżem. Zakleiły otwory i w ten sposób powstały kolorowe grzechotki. Dalsza część zajęć odbyła się w towarzystwie Pani Uli, która przyniosła swój zaczarowany flet. Udzieliła nam kilka cennych wskazówek dotyczących gry na różnych instrumentach, po czym przygrywając nam piękną muzykę, wprowadziła nas w iście muzyczny nastrój. Zabaw nie było końca. 
Po tak pracowitym dniu, nadszedł nasz upragniony czas na zajęcia sportowe. W tym celu udaliśmy się na nasze szkolne boisko, a tam oddaliśmy się szaleństwu zabaw z piłką oraz grą w kręgle. Co niektórzy tworzyli wspaniałe rysunki kolorową kredą. Nim się spostrzegliśmy, nadszedł koniec zajęć. Wszyscy z ogromną niechęcią i smutkiem wrócili do klasy, gdzie czekali już na nas rodzice. Były to już ostatnie w tym roku szkolnym zajęcia. 
Dziękujemy za tak wspaniały i radosny rok szkolny. Uśmiech na twarzach Waszych dzieci jest dowodem na to, iż nasz wysiłek i starania nie idą na marne. Dziękujemy jeszcze raz i czekamy na Was we wrześniu!!! 

Pozdrawiamy i życzymy udanych i bezpiecznych wakacji!!! 
Barbara i Diana 

Malinki 

Ostatnie już w tym roku szkolnym zajęcia poświeciliśmy kilku tematom: lato, wakacje- również te w Polsce, podróże i środki lokomocji. Już w momencie przywitania się, zwróciliśmy szczególną uwagę na datę naszego spotkania. Bowiem miesiąc czerwiec oznacza, że już niedługo lato, koniec szkoły, no i upragnione wakacje. Płynnie więc przeszliśmy do tematu wakacji. Rozmawialiśmy o tym, co na wakacjach możemy robić, gdzie i jak można je spędzić. Były więc plaża, morze, las, jezioro, góry. A skoro wakacje, to może w Polsce? Aby nas do tego zachęcić, obejrzeliśmy krótki, ale bardzo barwny filmik o atrakcjach turystycznych naszego kraju. Potem wspólnie omawialiśmy, jakie miejsca czy widoki pojawiły się w filmie i zaznaczaliśmy je szpilkami na mapie Polski. Przy okazji padły, jak zwykle, pytania o to, co dzieci już znają w Polsce lub gdzie by chciały pojechać. Pomorskie zamki krzyżackie (z duchami!) i żubry z Białowieży cieszyły się chyba większą popularnością niż stolica lub gród Kraka. Po śniadaniu trwaliśmy dalej w temacie wakacyjnym, ale już w kwestii praktycznej, czyli: jak i czym na te wakacje się udać? Obejrzeliśmy w tym celu inny krótki filmik o polskich krajobrazach, ale tym razem przewijały się przezeń przeróżne środki transportu, które dzieci miały zidentyfikować i zapamiętać. Po filmiku, wyliczaliśmy wszystkie pojazdy, które się w nim pojawiły. Następnie, z kartami pracy, przypomnieliśmy sobie niemal wszystkie nazwy pojazdów po polsku, od roweru do rakiety, oraz zrobiliśmy krótkie ćwiczenia w grupach. Jeszcze w temacie podróży, przedstawione zostały sylwetki kolejnych Wielkich Polaków, państwa Aliny i Czesława Centkiewiczów, podróżników i badaczy Bieguna Północnego. 

Po grach i zabawach na patio, zajęliśmy się odgrywaniem praktycznych scenek z podróży, czyli jak kupić bilet na autobus, pociąg czy samolot. Dzieci zmieniały się rolami- jedne były panią czy panem w kasie na dworcu, a inne małymi podróżnikami udającymi się w jakieś konkretne miejsce w Polsce. Dzieci musiały poprosić o bilet (normalny czy ulgowy, dla ilu osób, w jakiej klasie), zapytać o jego cenę, zapłacić (gotówką czy kartą?- doskonale im szło wbijanie kodu pin) i już można było jechać. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że w Polsce walutą jest złoty, no i odświeżyliśmy trochę liczby po polsku. 
Na koniec grupa nasza znów się podzieliła- jedni, aby ćwiczyć tańce ludowe pod okiem p. Maryli Stasiak, a drudzy, aby śpiewać wraz z grupą Jarzębiny. Przypominam o nauce słów Płynie Wisła płynie i Jak długo na Wawelu. Teksty do znalezienia w internecie. Podajemy linki do wersji karaoke i prosimy o dodatkowe ćwiczenie w domu przez wakacje: 
https://www.youtube.com/watch?v=OVB5DEpYAr8 

PRACA DOMOWA: Karta pracy: Wyjazd za granicę (do zrobienia z pomocą rodziców) oraz Tablica motywacyjna na wakacje. Można sobie wybrać konkretne cele na dowolny tydzień wakacji i zaznaczać, czy i jak się je zrealizowało. 

Powodzenia oraz miłego wypoczynku! Pozdrawiam i do zobaczenia, 
Gosia 

Jarzębina 
Ostatnie w tym roku zajęcia w grupie Jarzębina poświęciliśmy rymom oraz tworzeniu wyrazów. W oczekiwaniu na spóźnialskich rozpoczęliśmy od pracy z tekstem. Przeczytaliśmy krótką czytankę o dniu dziecka a następnie zrobiliśmy kilka ćwiczeń ze zrozumienia tekstu. Następnie uczniowie dostali za zadanie podać 4 dowolne litery, do których następnie ułożyli wyrazy. Z wyrazów miało powstać zdanie opisujące każdego ucznia. 
Kolejnym ćwiczeniem było ułożenie wyrazów do liter że słowa BATONIK. W nowo powstałych wyrazach należało odszukać ostatnią sylabę, która z kolei miała być początkiem nowego wyrazu. To ćwiczenie posłużyło nam również jako powtórzenie tematu o samogłoskach, spółgłoskach i sylabach. 
Następnie przeszliśmy do tematu rymów. Krótko wyjaśniliśmy czym są a żeby lepiej to zobrazować przeczytaliśmy wierszyk, do którego uczniowie podawali rymy. Ułatwieniem było pokazywanie poszczególnych części ciała, które były rymami do wcześniejszych wersów. Następnie utrudniliśmy zadanie szukając rymów do wiesza "Pytalski" Jana Brzechwy. Dzieci pięknie domyślały się zakończenia wersów a nawet wyszukiwały inne słowa, które również pasowały do wiersza. 
Zajęcia zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem i poćwiczyliśmy piosenki, które wykonamy na akademii z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. 
Wszystkim uczniom i rodzicom życzę udanych i bezpiecznych wakacji. 

Pozdrawiam, 
Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?