Zajęcia w Tarragonie, 26 listopada

Sikorki 

Ostatnie listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia obecności. Następnie dzieciom przypadły do gustu stempelki i odtwarzaniu różnych zwierzątek nie było końca. Po ich skończeniu przeszliśmy do zabaw ruchowych. Odśpiewaliśmy wspólnie piosenki, Głowa, ramiona, Autobus, Kółko graniaste oraz My jesteśmy krasnoludki.
Nasze brzuszki też zaśpiewały, więc musieliśmy zjeść małe co nieco wraz z przerwą na dowolne zabawy. Już nasileni, usiedliśmy w kręgu i przeczytaliśmy sobie opowieści, Jak się nie złościć. Dzieci same przyznały, że nie należy się smucić, bo lepiej się czujemy jak jesteśmy weseli. 
Szkolne bałwanki w Tarragonie
Kolejnym punktem zajęć była część plastyczna, gdzie wyobraźnia dzieci i ich fascynacja zrobienia ``czegoś z niczego``, była niezwykle ogromna! Dzieci wykonały bałwanki z plastikowych buteleczek,kapsułek od kawy, oraz naklejek, tasiemek itd. Aby przyjemnie się nam pracowało! Słuchaliśmy też kolęd i piosenek o zimie kiedy nagle spadł śnieg w postaci styropianowych kuleczek. Dzieci miały niezłą zabawę!!!
Po skończeniu naszych bałwanków tańczyliśmy w rytm zimowych piosenek i tak pożegnaliśmy się, by zobaczyć się następnego dnia na spotkaniu świątecznym.

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Na ostatnich zajęciach listopadowych spotkaliśmy się w bardzo małym gronie. Rozpoczęliśmy od zajęć plastycznych. Wykonaliśmy ozdoby na nasze spotkanie świąteczne, tzn. świąteczne skarpety, pomalowaliśmy skrzynkę na listy do św. Mikołaja. Podczas pracy utrwalaliśmy nazywanie kolorów w języku polskim oraz rozmawialiśmy na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Po intensywnej pacy przyszła pora na śniadanie. Podczas posiłku słuchaliśmy piosenek o tematyce zimowej oraz kolęd. 
Czas na czasownik
Następnie zainicjowaliśmy nasz kącik czytelniczy. Od tej pory podczas każdych zajęć będziemy czytać jedno opowiadanie. Na pierwszy ogień wybraliśmy bajkę pt. ´´Dwanaście miesięcy´´. 
Następnie przeszliśmy do zajęć na temat części mowy. Zapoznaliśmy się z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem. Odpowiedzieliśmy sobie, na jakie pytania odpowiadają poszczególne części mowy oraz jaką pełnią funkcję. Zadaniem dzieci było wymienienie kilku przykładów powyższych części mowy. Zaczęliśmy również odmieniać czasowniki przez osoby liczby pojedynczej i mnogiej. 
Na zakończenie zajęć zagraliśmy w gry planszowe, które podsumowywały nasze zajęcia. Zadaniem dzieci było stworzenie zdań z użyciem czasowników, rzeczowników oraz przymiotników. 
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechem na twarzy, życząc sobie miłego popołudnia. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?