Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 13 czerwca

Poziomki 

Zajęcia rozpoczęły się tradycyjnie od powitania dzieci. Następnie nauczycielki przygotowały uczniów do rozmowy na temat wakacji za pomocą zagadek, z którymi większość dzieci radziła sobie bez problemu. Podczas pogadanki okazało się, że niektórzy uczniowie wolą taplać się w morzu i budować zamki z piasku, a inny raczej marzą o wędrówkach w górach. 
Grupa poznała nowe słowa z tematyki wakacji i wczuła się w klimat beztroskiego leniuchowania, co zaprowadziło nas do licznych gier z chustą animacyjną. Grupa przećwiczyła nazwy kolorów i uczyła się kojarzyć je z atrybutami lata. 
Kolejnym zadaniem było wykonanie pracy plastycznej na temat wakacyjnego wspomnienia. Rysunki jak zwykle okazały się zaskakujące i różnorodne. W połowie zajęć grupa zjadła śniadanie i wraz z nauczycielkami wyszła na patio, gdzie zażywała przedsmaku wakacyjnego luzu. 
Po powrocie przyszedł czas na pakowanie misia w teczkę! Stosując technikę pantomimy uczniowie na polecenie nauczycielek naśladowali pakowanie plecaka, wspinanie się w górach, pływanie i inne wakacyjne aktywności. To ćwiczenie uwolniło wiele pozytywnych emocji, które ostudziło tworzenie pocztówki z wakacji dla rodziców. Jak się okazało, przyklejanie znaczków jest ulubioną czynnością naszych Poziomek. Dzięki temu pocztówki nie tylko nadawały się do wysłania na koniec świata, ale także były niezwykle kreatywne i urozmaicone. 
To już ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym. Wszystkim naszym najmłodszym podopiecznym i ich rodzicom chcemy serdecznie podziękować za współpracę. Praca z Waszymi dziećmi to szalona przygoda i wielka przyjemność, do której, mamy nadzieję, powrócimy po wakacjach! 

Małgosia, Dorota i Paulina 

Tęcza 

To były ostatnie zajęcia w bieżącym roku szkolnym. Nastroje dzieci były już niemalże wakacyjne .W wielu szkołach katalońskich w poprzedzający nasze sobotnie zajęcia piątek uroczyście obchodzono zakończenie kursu. Pani Marzena - nauczycielka z Polski, która gościła w tym dniu na naszych zajęciach nie mogła niestety zaobserwować dużego skupienia i wytężonej pracy naszych uczniów. Nie mniej jednak udało nam się popracować nad treścią legendy o " Jeziorze Dadaj". Przy okazji dzieci zapoznały się z piękną krainą pełną jezior, lasów i wspaniałych miejsc wartych odwiedzenia. Mowa oczywiście o Krainie Tysiąca Jezior, jak nazywana jest północno-wschodnia część Polski. 
Po przeczytaniu treści legendy, wyjaśnieniu niezrozumiałych wyrazów i zwrotów, podsumowaniu wniosków płynących z utworu przeszliśmy do wykonania pracy plastycznej , którą poprowadziła Pani Marta. Powstały ciekawe aranżacje mazurskiego pejzażu. 
Po przerwie śniadaniowej, zabawach w sali tęczowej i na korytarzu szkolnym porozmawialiśmy jeszcze o naszych planach wakacyjnych, zachęcając siebie nawzajem do zwiedzania poszczególnych miejsc. Radośni pożegnaliśmy się, życząc sobie wzajemnie ciekawych i bezpiecznych wakacji. 

Do zobaczenia na uroczystości zakończenia roku szkolnego, 
Maria, Marta i Andrzej 

Jarzębina 

Sobotnie zajęcia były już naszymi ostatnimi zajęciami w tym roku szkolnym, toteż skupiliśmy się na utrwaleniu oraz powtórzeniu zdobywanej dotychczas wiedzy. Na początek omówiliśmy sprawdzian końcowy oraz poprawiliśmy błędy. Wszystkie dzieci przejęły się bardzo sprawdzianem i potraktowały go bardzo poważnie co też zaowocowało ładnymi rezultatami (sprawdzian ten służy nam do sprawdzenia czy dany uczeń/uczennica powtarza przerobiony materiał oraz czy i w jakim stopniu robi postępy w nauce). 
Następnie powtórzyliśmy pory roku oraz kolejność w jakiej następują. W tym celu wysłuchaliśmy zagadek słownych, wymieniliśmy w prawidłowej kolejności pory roku, określiliśmy ich charakterystyczne cechy (kolory i symbole) oraz zmiany zachodzące w przyrodzie. 
W dalszej kolejności przystąpiliśmy do zabawy dydaktycznej, w której zadaniem ucznia było rozróżnienie zdań prawdziwych i fałszywych. Dzieci wysłuchały tekst w skupieniu a następnie oceniły czy dane zdanie jest prawdziwe czyli zgodne z rzeczywistością, czy też nie. W dalszej część zajęć ćwiczyliśmy czytanie na głos ze zrozumieniem oraz utrwalaliśmy wiadomości o Fryderyku Chopinie (książka pt."Mały Chopin"). 
Po tak intensywnym i pracowitym poranku udaliśmy się na zasłużone śniadanie. Drugą część zajęć spędziliśmy na zajęciach ruchowych, na których dzieci grały w ulubione gry. 
Po zajęciach ruchowych przyszedł czas na zajęcia artystyczne, które cieszą się dużą sympatią wśród uczniów. Ostatnie zajęcia ze sztuki w całości poświęciliśmy na zabawę teatrem. Dzieci przemieniły się zatem w swoje lustra i "kontralustra", to znowu starały się pozostać nieruchome, nie słyszeć, nie widzieć i nie reagować na zaczepki kolegi, którego zadaniem było ich poruszyć i rozśmieszyć, to znowu za pomocą środków aktorskiej ekspresji rozgrywały "kalambury emocji i uczuć". 
Najwięcej dobrej zabawy i śmiechu dostarczyła gra w wizytę kosmity, gdzie jedno z uczniów stawało się przybyszem z kosmosu i mówiło do reszty kolegów w wymyślonym przez siebie "kosmicznym" języku, który to tłumaczony był symultanicznie na język polski przez innego z uczniów. Podczas warsztatów dzieci czerpać mogły z naturalnej dla nich spontaniczności, ćwicząc jednocześnie swoją kreatywność i wyobraźnię. Mogły przekonać się też ile w tym roku zmieniło się w nich samych i w ich artystycznej ekspresji. 
Wszystkim dzieciom dziękujemy za aktywność na zajęciach oraz za pracowitość. Był to bardzo wyjątkowy rok i mamy nadzieję, że następny będzie równie pracowity i owocny. 
Zapraszamy wszystkich na zakończenie roku, a tym którzy na nim nie będą mogli uczestniczyć życzymy słonecznych i udanych wakacji oraz radosnego powrotu do Szkoły Polskiej w Barcelonie. 

Z pozdrowieniami,
Basia, Ania i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?