Sprawozdanie z zajęć z 8 lutego
Poziomki
Tęcza
Jarzębina
Anna Lintner
Zajęcia
zaczęliśmy od gier planszowych pomagających utrwalać słownictwo
nabyte na poprzednich zajęciach. Następnie korzystaliśmy z
ćwiczeń
o tematyce zimowej indywidualnie dostosowanych do potrzeb
dzieci.
Chwilą odpoczynku
po zmianie klasy była bajka ułatwiająca poznanie słownictwa
związanego z częściami ciała. Kolejnym etapem zajęć było
drugie śniadanie, po którym wyszliśmy na salę gimnastyczną (gry
i zabawy ruchowe z piłkami, skakankami i kółkami hula hop np.
rzut
piłką przez hula hop, gry zespołowe i zabawa w berka).
Po
powrocie do klasy bawiliśmy się plasteliną i nowymi klockami, co
okazało się dużym
sukcesem i rozwijało zdolności manualne. Jak na każdych
zajęciach abstrakcyjne
rysunki na tablicy wyjawiły nam wśród dzieci małych następców Jacksona
Pollocka! :)
Pozdrawiamy
Iga
i Kasia
Tęcza
¨ Kto się trzyma
przysłów,
ten się mądrym
stanie.
Bo przysłowia uczą -
trzeba zważać na nie
(
Żywot Ezopa Fryga Biernat z Lublina, 1592)
Drugie z kolei
spotkanie z
przysłowiami poświęciliśmy aktualnemu miesiącowi, który nazywa
się LUTY. Przytaczając popularne przysłowia, m.in. Idzie
luty,
szykuj ciepłe buty; Gdy ciepło w lutym, zimno w marcu bywa,
długo
trwa zima, to rzecz niewątpliwa; Jeśli luty śnieżny, mroźny,
spodziewaj się wczesnej wiosny - omówiliśmy pogodę
panującą
w tym miesiącu w Polsce i porównaliśmy ją z pogodą hiszpańską.
Następnie podzieleni na dwie drużyny rozwiązywaliśmy krzyżówkę,
której rozwiązaniem było hasło: PRZYSŁOWIE. Po śniadaniu
wysłuchaliśmy opowiadaną przez Panią Monikę baśń CH.K.
Andersena pt. Królowa Śniegu. Aby rozruszać trochę dziecięce
ciała i dać odpocząć zmęczonym umysłom poszliśmy na sale
gimnastyczna. Po powrocie analizowaliśmy treść baśni omawiając
postępowanie bohaterów: Królowej Śniegu, Gerdy i Kaja. W wyniku
naszej wspólnej wnikliwej analizy doszliśmy do wniosku, że
przyjaźń łącząca Gerdę z Kajem uratowała go. Baśń doskonale
zobrazowała przysłowie PRAWDZIWEGO PRZYJACIELA POZNAJE SIĘ W
BIEDZIE. Bazując na treści utworu i przykładach z naszego życia
codziennego wymieniliśmy cechy charakteru prawdziwego
przyjaciela. W
luźnej rozmowie zaś próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, czy
możemy uczyć się mądrości z przysłów.
Pod koniec zajęć
dzieci
wykonały rysunki do naszego KALENDARZA 2015 przedstawiające
jedno z
omawianych na spotkaniu przysłów.
Pozdrawiamy i do
zobaczenia na spotkaniu karnawałowym w naszej szkole
Monika i Maria
Praca domowa
Bardzo prosimy o
wyszukanie z dzieckiem hiszpańskiego odpowiednika przysłowia
PRAWDZIWEGO PRZYJACIELA POZNAJE SIĘ W BIEDZIE i wyjaśnienia go.
Jarzębina
Na ostatnich zajęciach wróciliśmy do tematu
opisów/charakterystyki. Przeczytaliśmy kolejny,
bardziej szczegółowy, opis z książki "Lektury w
klasie II". Dzieci wymieniły najważniejsze elementy opisu.
Powiedzieliśmy też co jeszcze może się znaleźć w
charakterystyce. Następnie każde z dzieci napisało krótką
informację o sobie. Proszę aby w domu dzieci przepisały
swoje wypracowania bez błędów i przyniosły na kolejne
zajęcia.
Następnie zapisałam na tablicy wszystkie sylaby miękkie i
ćwiczyliśmy pisownię wyrazów z tymi sylabami: cie, cia, zie,
sie, dzio itp. Dzieci podały swoje przykłady. Próbowaliśmy
też układać wyrazy, które tę samą sylabę miały na początku
lub na końcu wyrazu: misio - siostra, gryzie
- zielony. Jako pracę domową dzieci mają ułożyć
wyrazy w ten sam sposób z innymi sylabami.
Zrobiłam też krótkie dyktando z użyciem wymienionych sylab
(podpowiedzi były na tablicy).
Na zakończenie zajęć przeczytałam dzieciom pierwszy rozdział
opowiadania o "Karolci", dzieci miały za zadanie uważnie słuchać
i odpowiedzieć na pytania do tekstu: Ile lat ma Karolcia? Jak
wygląda? Co ważnego wydarzyło się w jej życiu? itp.
Pozdrawiam,
Komentarze
Prześlij komentarz