Sprawozdanie z zajęć z 9 listopada

Poziomki

Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy warzywami, gdzie dzieci uczyły się kolorów i nazw warzyw i owoców.Następnie wspólnie opowiadaliśmy bajkę o Jacku i Agatce na podstawie obrazków. Kolejną częścią zajęć było świętowanie 50 Urodzin Bolka i Lolka, ze wszystkimi grupami. Dzieci bawiły się balonami i jadły tort urodzinowy. Później wyszliśmy na salę gimnastyczną, gdzie po ćwiczeniach ruchowych znów zaczęliśmy bawić się ilustrowanymi owocami pokazując ich kształty i zapamiętując nazwy i kolory.
Zabawa polegała na tym że grupa wybierała warzywo/owoc i jedna osoba musiała zgadnąć nazwę.Na samym końcu pracowaliśmy z kolorowanką-zagadką, gdzie kształty odpowiadały kolorom.

Pozdrawiamy,
Kasia i Iga 

Tęcza

Jesienne, listopadowe zajęcia rozpoczęliśmy zabawą dźwiękonaśladowczą. Po wsłuchiwaniu się w dźwięki nas otaczające na co dzień wystukiwaliśmy paluszkami na gazetach odgłosy deszczu. Uczniowie naśladowali  drobny deszczyk , czyli kapuśniaczek, była mżawka, duży deszcz i była też ulewa. Nazwy rodzajów deszczu sprawiały trochę kłopotu niektórym dzieciom, większość jednak nie miała z tym problemów. Następnie wspólnie z pozostałymi grupami świętowaliśmy 50 Urodziny serialowych braci Bolka i Lolka. Był tort , wspólne zaśpiewanie "Sto lat" i zdjęcia pamiątkowe. Po przerwie śniadaniowej przeszliśmy do bardzo poważnego tematu związanego z przypadającym 11 listopada polskim świętem narodowym . Obejrzeliśmy film o polskich  symbolach narodowych. Chętnych do obejrzenia go jeszcze raz zapraszamy na stronę:
http://www.pamiec.pl/pa/edukacja/gry-i-materialy-edukac/film-polak-maly/12975,POLSKIE-SYMBOLE-NARODOWE.html#.UnkDKshVb6s.facebook

Prace plastyczne wykonane w tym dniu miały charakter  patriotyczny, przedstawiały bowiem flagę Polski.

Po zabawach ruchowych na sali gimnastycznej  rozpoczęliśmy przygotowania do dwóch spotkań świątecznych: spotkania mikołajkowo-opłatkowego w naszej szkole i organizowanego przez Konsulat RP w Barcelonie. Ćwiczyliśmy śpiewanie kolędy "Przybieżeli do Betlejem pasterze" i rozpoczęliśmy przydzielanie ról do jasełek bożonarodzeniowych. Mamy już  Aniołki, Pasterzy, Gwiazdę, Króli, Krakowianki. Tak więc na kolejnych zajęciach będziemy kontynuować przygotowania świąteczne.

Pozdrawiamy i do zobaczenia na  zajęciach,

Maria i Gabriela 

Jarzębina


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zrobienia wspólnie pracy domowej.
Następnie przeczytaliśmy wiersz Juliana Tuwima "Wszyscy dla wszystkich". Dzieci wyszukały zawody wymienione w wierszu i powiedziały na czym polega ich praca. Spróbowaliśmy też wyjaśnić sobie co oznacza tytuł wiersza i wspólnie doszliśmy do wniosku, że każda praca jest ważna i każdą należy szanować.
W wierszu poszukaliśmy też czasowników i odmieniliśmy dwa z nich przez liczby, osoby i rodzaje.
Na przerwie wspólnie z pozostałymi dziećmi świętowaliśmy urodziny Bolka i Lolka. Zaśpiewaliśmy "sto lat" i zjedliśmy tort.
Po przerwie porozmawialiśmy o szkole. Dzieci pracowały w parach i zapisywały na kartkach co wolno i  czego nie wolno robić w szkole. Następnie odczytywały swoje propozycje i wspólnie decydowaliśmy, w której grupie je umieścić.
Ponieważ zbliża się 11 listopada, razem grupą "Tęcza", obejrzeliśmy krótki film o polskich symbolach narodowych.

Na przyszłych zajęciach będziemy przygotowywać ozdoby świąteczne. Proszę aby dzieci przyniosły wszystko co może być pomocne w ich wykonaniu (farby, watę, pazłotko/folię aluminiową, wycinanki).

Poniżej załączam link do filmu i wiersza, który omawialiśmy na lekcji:

http://www.pamiec.pl/pa/edukacja/gry-i-materialy-edukac/film-polak-maly/12975,POLSKIE-SYMBOLE-NARODOWE.html#.UnkDKshVb6s.facebook

http://dobre-wiersze.blogspot.com.es/2009/05/julian-tuwim-wszyscy-dla-wszystkich.html

Pozdrawiam,
Anna Lintner 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?