Sprawozdanie z zajęć z 23 listopada



Poziomki

Zajęcia zaczęliśmy od powtórzenia kim byli Bolek i Lolek. Dzieci kolorowały braci oraz starały się dodać coś własnego. Kolejnym zajęciem jakie wykonywaliśmy było poznanie nazw zwierząt. Kolejną zabawą ruchową był kamyczek. Wszystkie dzieci siedziały w kole; w środku koła znajdowało się jedno dziecko, które było  „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówiły wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, a w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladowało  jakieś zwierzę. Reszta dzieci przyglądała się i rozwiązywała zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadło wchodziło do środka.  Dzieci poradziły sobie bardzo dobrze z nazwami zwierząt. Po zabawie była przerwa na drugie śniadanie. Po śniadaniu dzieci bawiły się w balonik, jedno dziecko znajdowało się w środku i pompowało balonik tak długo aż pękł i dzieci upadały na podłogę. Po zabawie, czytaliśmy bajkę o "Księżniczce czarodziejce", dzieci wtrącały dodatkowe opisy. Kolejną zabawą był „Stary niedźwiedź mocno śpi”, w naszym wydaniu były 2 niedźwiedzie. Później nastąpił czas na salę gimnastyczną, gdzie dzieci bawiły się kolorowymi linami i piłeczkami. 
Pozdrawiam,
Kasia i Iga

Tęcza

Wigilia Bożego Narodzenia

W domu panuje już świąteczny nastrój. W kącie pokoju ślicznie przystrojona choinka. Mama nakrywa stół białym obrusem. Pod obrusem układa siano. Na środku na talerzyku przykrytym białą serwetką układa opłatek. Obok stawia świąteczny stroik na świece.
Potem ustawiane są nakrycia ( talerze, szklanki, sztućce ) i potrawy wigilijne. Są tam: pierogi z kapustą i grzybami, karp w galarecie, kluski z makiem i inne smakołyki. Wszystko pięknie wygląda i wspaniale pachnie. Wypatrujemy na niebie pierwszej gwiazdki. Łamiemy się opłatkiem i składamy sobie wzajemnie życzenia. Siadamy do stołu. Po kolacji oglądamy prezenty, które znajdujemy pod choinką. Śpiewamy kolędy. W nocy idziemy na Pasterkę. Wigilia to najwspanialszy wieczór w roku.
Zajęcia z Tęczą rozpoczęliśmy od przeczytania powyższego tekstu opisującego polskie tradycje wigilijne. Podzieliliśmy się własnymi doświadczeniami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia. Wyjaśniliśmy niezrozumiałe wyrazy i wyrażenia. Dzieci mogły zobaczyć, dotknąć i posmakować opłatek wigilijny. Nasze wiadomości świąteczne uzupełniliśmy informacjami z filmu Przygody kota Filemona” pt „ Gwiazdka”.
Po szkolnym śniadaniu przystąpiliśmy do wykonywania ozdób choinkowych na konkurs ogłoszony przez Konsulat RP w Barcelonie. Wyszły nam bardzo pomysłowe i śliczne ozdoby.
 Na zajęciach nie zabrakło również rozmów o świętym Mikołaju, który i w Hiszpanii przynosi dzieciom i dorosłym prezenty.
Pod koniec zajęć przećwiczyliśmy nasze role do jasełek, czyli przedstawienia bożonarodzeniowego . Zaprezentujemy je na naszym szkolnym spotkaniu opłatkowo-mikołajkowym 13 grudniu.
Na koniec podam jeszcze adres urzędu pocztowego pod który można wysyłać listy do świętego Mikołaja, gdyby ktoś zechciał napisać do Niego list. A może życzenia świąteczne, albo prośbę o prezent?
Santa Claus Office
FIN – 96930
Napapiiri
Rovaniemi
FINLAND
Do zobaczenia na świątecznym spotkaniu w szkole,
Maria

Drodzy Rodzice!

Bardzo proszę o pośpiewanie z dzieckiem polskich kolęd. Wykaz kolęd , które będziemy wspólnie śpiewać na świątecznym spotkaniu szkolnym przytaczam poniżej wraz z tekstem.


Gdy się Chrystus rodzi  ( jedna zwrotka)

 Gdy się Chrystus rodzi, 
i na świat przychodzi.
Ciemna noc w jasności
promienistej brodzi
Aniołowie się radują,
Pod niebiosy wyśpiewują:

Gloria, gloria, gloria,
in excelsis Deo!

Wśród nocnej ciszy  ( dwie zwrotki)

1. Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się nam rodzi!
Czym prędzej się wybierajcie,
Do Betlejem pośpieszajcie
Przywitać Pana.

2. Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki danymi sobie.
Jako Bogu cześć Mu dali,
A witając zawołali
Z wielkiej radości:
Pójdźmy wszyscy do stajenki  ( jedna zwrotka)

 Pójdźmy wszyscy do stajenki, 
Do Jezusa i Panienki!
Powitajmy maleńkiego
I Maryję, Matkę Jego.
Mędrcy świata  ( jedna zwrotka)

 Mędrcy świata, monarchowie,
Gdzie śpiesznie dążycie?
Powiedzcież nam, Trzej Królowie,
Chcecie widzieć Dziecię?
Ono w żłobie, nie ma tronu,
I berła nie dzierży,
A proroctwo Jego zgonu,
Już się w świecie szerzy.
Przybieżeli do Betlejem pasterze ( jedna zwrotka)

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
grając skocznie Dzieciąteczku na lirze:
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
a pokój na ziemi!
Oddali swe ukłony w pokorze,
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Chwała na wysokości...
Lulajże Jezuniu ( jedna zwrotka)
 Lulajże Jezuniu, moja perełko,
Lulaj ulubione me Pieścidełko.
Lulajże, Jezuniu, lulajże lulaj!
A Ty Go, Matulu w płaczu utulaj.
Podnieś rękę Boże Dziecię

"... Podnieś rękę, Boże Dziecię!
Błogosław Ojczyznę miłą!
W dobrych radach, w dobrym bycie
Wspieraj jej siłę swą siłą,
Dom nasz i majętność całą
I wszystkie wioski z miastami!
A Słowo ciałem się stało
I mieszkało między nami...."
 Jarzębina

Ostatnimi zajęciami zdecydowanie zawładnął duch Świąt Bożego Narodzenia.
Lekcje rozpoczęliśmy od wspólnego odrobienia pracy domowej, tj wyszukaliśmy kilka czasowników w wierszu Tuwima, który czytaliśmy na poprzednich zajęciach i odmieniliśmy dwa z nich przez liczby i osoby.
Następnie rozmawialiśmy o tradycjach świątecznych. Dzieci właściwie bez problemów opowiadały o nich. Wyszukaliśmy też różnice między świętami w Polsce i Hiszpanii.
Następnie wspólnie ułożyliśmy wigilijny jadłospis w skład którego weszło 12 potraw. Okazało się, że na wigilijnych stołach królują pierogi z kapustą i grzybami, które są ulubioną potrawą większości dzieci.
Po przerwie śniadaniowej przystąpiliśmy do wykonania prac na konkurs, do udziału w którym zaprosił nas Konsulat Polski w Barcelonie. Tematyka - oczywiście świąteczna!
Zajęcia zakończyły się próbą do jasełek, które przedstawimy na naszej szkolnej Wigilii, 13 grudnia.

Pozdrawiam,
Anna Lintner 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?