Sprawozdanie z zajęć z 23 listopada
Poziomki
Zajęcia zaczęliśmy od
powtórzenia kim byli Bolek i Lolek. Dzieci kolorowały braci oraz starały
się dodać coś własnego. Kolejnym zajęciem jakie wykonywaliśmy było
poznanie nazw zwierząt. Kolejną zabawą ruchową był kamyczek. Wszystkie dzieci siedziały w kole; w
środku koła znajdowało się jedno dziecko, które było „kamyczkiem”.
Wszystkie dzieci mówiły wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, a
w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku
naśladowało jakieś zwierzę. Reszta dzieci przyglądała się i rozwiązywała
zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadło wchodziło do środka.
Dzieci poradziły sobie bardzo dobrze z
nazwami zwierząt. Po zabawie była przerwa na drugie śniadanie. Po
śniadaniu dzieci bawiły się w balonik, jedno dziecko znajdowało się w
środku i pompowało balonik tak długo aż pękł i dzieci upadały na
podłogę. Po zabawie, czytaliśmy bajkę o "Księżniczce czarodziejce",
dzieci wtrącały dodatkowe opisy. Kolejną zabawą był „Stary
niedźwiedź mocno śpi”, w naszym wydaniu były 2 niedźwiedzie. Później
nastąpił czas na salę gimnastyczną, gdzie dzieci bawiły się kolorowymi
linami i piłeczkami.
Kasia i Iga
Tęcza
Wigilia
Bożego Narodzenia

Potem
ustawiane są nakrycia ( talerze, szklanki, sztućce ) i potrawy wigilijne. Są tam: pierogi z kapustą i grzybami, karp w
galarecie, kluski z makiem i inne smakołyki. Wszystko pięknie
wygląda i wspaniale pachnie. Wypatrujemy na niebie pierwszej gwiazdki. Łamiemy
się opłatkiem i składamy sobie wzajemnie życzenia. Siadamy do stołu. Po kolacji oglądamy prezenty, które znajdujemy pod choinką. Śpiewamy kolędy. W nocy idziemy na Pasterkę. Wigilia to najwspanialszy wieczór w roku.
Zajęcia z Tęczą
rozpoczęliśmy od przeczytania powyższego tekstu opisującego
polskie tradycje wigilijne. Podzieliliśmy się własnymi
doświadczeniami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia.
Wyjaśniliśmy niezrozumiałe wyrazy i wyrażenia. Dzieci mogły
zobaczyć, dotknąć i posmakować opłatek wigilijny. Nasze
wiadomości świąteczne uzupełniliśmy informacjami z filmu
Przygody kota Filemona” pt „ Gwiazdka”.
Po szkolnym
śniadaniu przystąpiliśmy do wykonywania ozdób choinkowych na
konkurs ogłoszony przez Konsulat RP w Barcelonie. Wyszły nam
bardzo pomysłowe i śliczne ozdoby.
Na zajęciach
nie zabrakło również rozmów o świętym Mikołaju, który i w
Hiszpanii przynosi dzieciom i dorosłym prezenty.

Na koniec podam
jeszcze adres urzędu pocztowego pod który można wysyłać listy do
świętego Mikołaja, gdyby ktoś zechciał napisać do Niego list. A
może życzenia świąteczne, albo prośbę o prezent?
Santa
Claus Office
FIN –
96930
Napapiiri
Rovaniemi
FINLAND
Do zobaczenia
na świątecznym spotkaniu w szkole,
Maria
Drodzy
Rodzice!
Bardzo proszę o
pośpiewanie z dzieckiem polskich kolęd. Wykaz kolęd , które
będziemy wspólnie śpiewać na świątecznym spotkaniu szkolnym
przytaczam poniżej wraz z tekstem.
Jarzębina
Gdy się Chrystus rodzi ( jedna zwrotka)
Gdy się Chrystus rodzi,
i na świat przychodzi.
Ciemna noc w jasności
promienistej brodzi
Aniołowie się radują,
Pod niebiosy wyśpiewują:
Gloria, gloria, gloria,
in excelsis Deo!
Wśród nocnej ciszy ( dwie zwrotki)
1. Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się nam rodzi!
Czym prędzej się wybierajcie,
Do Betlejem pośpieszajcie
Przywitać Pana.
2. Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki danymi sobie.
Jako Bogu cześć Mu dali,
A witając zawołali
Z wielkiej radości:
Pójdźmy wszyscy do stajenki ( jedna zwrotka)
Pójdźmy wszyscy do stajenki,
Do Jezusa i Panienki!
Powitajmy maleńkiego
I Maryję, Matkę Jego.
Mędrcy świata ( jedna zwrotka)
Mędrcy świata, monarchowie,
Gdzie śpiesznie dążycie?
Powiedzcież nam, Trzej Królowie,
Chcecie widzieć Dziecię?
Ono w żłobie, nie ma tronu,
I berła nie dzierży,
A proroctwo Jego zgonu,
Już się w świecie szerzy.
Przybieżeli do Betlejem pasterze ( jedna zwrotka)
Przybieżeli do Betlejem pasterze,
grając skocznie Dzieciąteczku na lirze:
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
a pokój na ziemi!
Oddali swe ukłony w pokorze,
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...
Lulajże Jezuniu ( jedna zwrotka)Lulajże Jezuniu, moja perełko,
Lulaj ulubione me Pieścidełko.
Lulajże, Jezuniu, lulajże lulaj!
A Ty Go, Matulu w płaczu utulaj.
Podnieś rękę Boże Dziecię
"... Podnieś rękę, Boże Dziecię!
Błogosław Ojczyznę miłą!
W dobrych radach, w dobrym bycie
Wspieraj jej siłę swą siłą,
Dom nasz i majętność całą
I wszystkie wioski z miastami!
A Słowo ciałem się stało
I mieszkało między nami...."
Ostatnimi zajęciami zdecydowanie zawładnął duch Świąt Bożego Narodzenia.
Lekcje rozpoczęliśmy od wspólnego odrobienia pracy domowej, tj wyszukaliśmy kilka czasowników w wierszu Tuwima, który czytaliśmy na poprzednich zajęciach i odmieniliśmy dwa z nich przez liczby i osoby.
Następnie rozmawialiśmy o tradycjach świątecznych. Dzieci właściwie bez problemów opowiadały o nich. Wyszukaliśmy też różnice między świętami w Polsce i Hiszpanii.

Po przerwie śniadaniowej przystąpiliśmy do wykonania prac na konkurs, do udziału w którym zaprosił nas Konsulat Polski w Barcelonie. Tematyka - oczywiście świąteczna!
Zajęcia zakończyły się próbą do jasełek, które przedstawimy na naszej szkolnej Wigilii, 13 grudnia.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz