Sprawozdanie z zajęć z 23 listopada
Poziomki
Zajęcia zaczęliśmy od
powtórzenia kim byli Bolek i Lolek. Dzieci kolorowały braci oraz starały
się dodać coś własnego. Kolejnym zajęciem jakie wykonywaliśmy było
poznanie nazw zwierząt. Kolejną zabawą ruchową był kamyczek. Wszystkie dzieci siedziały w kole; w
środku koła znajdowało się jedno dziecko, które było „kamyczkiem”.
Wszystkie dzieci mówiły wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, a
w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku
naśladowało jakieś zwierzę. Reszta dzieci przyglądała się i rozwiązywała
zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadło wchodziło do środka.
Dzieci poradziły sobie bardzo dobrze z
nazwami zwierząt. Po zabawie była przerwa na drugie śniadanie. Po
śniadaniu dzieci bawiły się w balonik, jedno dziecko znajdowało się w
środku i pompowało balonik tak długo aż pękł i dzieci upadały na
podłogę. Po zabawie, czytaliśmy bajkę o "Księżniczce czarodziejce",
dzieci wtrącały dodatkowe opisy. Kolejną zabawą był „Stary
niedźwiedź mocno śpi”, w naszym wydaniu były 2 niedźwiedzie. Później
nastąpił czas na salę gimnastyczną, gdzie dzieci bawiły się kolorowymi
linami i piłeczkami.
Kasia i Iga
Tęcza
Wigilia
Bożego Narodzenia
W domu
panuje już świąteczny
nastrój. W kącie
pokoju ślicznie przystrojona
choinka. Mama
nakrywa stół białym
obrusem. Pod
obrusem układa siano. Na środku na talerzyku przykrytym białą
serwetką układa opłatek. Obok stawia świąteczny
stroik na świece.
Potem
ustawiane są nakrycia ( talerze, szklanki, sztućce ) i potrawy wigilijne. Są tam: pierogi z kapustą i grzybami, karp w
galarecie, kluski z makiem i inne smakołyki. Wszystko pięknie
wygląda i wspaniale pachnie. Wypatrujemy na niebie pierwszej gwiazdki. Łamiemy
się opłatkiem i składamy sobie wzajemnie życzenia. Siadamy do stołu. Po kolacji oglądamy prezenty, które znajdujemy pod choinką. Śpiewamy kolędy. W nocy idziemy na Pasterkę. Wigilia to najwspanialszy wieczór w roku.
Zajęcia z Tęczą
rozpoczęliśmy od przeczytania powyższego tekstu opisującego
polskie tradycje wigilijne. Podzieliliśmy się własnymi
doświadczeniami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia.
Wyjaśniliśmy niezrozumiałe wyrazy i wyrażenia. Dzieci mogły
zobaczyć, dotknąć i posmakować opłatek wigilijny. Nasze
wiadomości świąteczne uzupełniliśmy informacjami z filmu
Przygody kota Filemona” pt „ Gwiazdka”.
Po szkolnym
śniadaniu przystąpiliśmy do wykonywania ozdób choinkowych na
konkurs ogłoszony przez Konsulat RP w Barcelonie. Wyszły nam
bardzo pomysłowe i śliczne ozdoby.
Na zajęciach
nie zabrakło również rozmów o świętym Mikołaju, który i w
Hiszpanii przynosi dzieciom i dorosłym prezenty.
Pod koniec
zajęć przećwiczyliśmy nasze role do jasełek, czyli
przedstawienia bożonarodzeniowego . Zaprezentujemy je na naszym
szkolnym spotkaniu opłatkowo-mikołajkowym 13 grudniu.
Na koniec podam
jeszcze adres urzędu pocztowego pod który można wysyłać listy do
świętego Mikołaja, gdyby ktoś zechciał napisać do Niego list. A
może życzenia świąteczne, albo prośbę o prezent?
Santa
Claus Office
FIN –
96930
Napapiiri
Rovaniemi
FINLAND
Do zobaczenia
na świątecznym spotkaniu w szkole,
Maria
Drodzy
Rodzice!
Bardzo proszę o
pośpiewanie z dzieckiem polskich kolęd. Wykaz kolęd , które
będziemy wspólnie śpiewać na świątecznym spotkaniu szkolnym
przytaczam poniżej wraz z tekstem.
Jarzębina
Gdy się Chrystus rodzi ( jedna zwrotka)
Gdy się Chrystus rodzi,
i na świat przychodzi.
Ciemna noc w jasności
promienistej brodzi
Aniołowie się radują,
Pod niebiosy wyśpiewują:
Gloria, gloria, gloria,
in excelsis Deo!
Wśród nocnej ciszy ( dwie zwrotki)
1. Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się nam rodzi!
Czym prędzej się wybierajcie,
Do Betlejem pośpieszajcie
Przywitać Pana.
2. Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki danymi sobie.
Jako Bogu cześć Mu dali,
A witając zawołali
Z wielkiej radości:
Pójdźmy wszyscy do stajenki ( jedna zwrotka)
Pójdźmy wszyscy do stajenki,
Do Jezusa i Panienki!
Powitajmy maleńkiego
I Maryję, Matkę Jego.
Mędrcy świata ( jedna zwrotka)
Mędrcy świata, monarchowie,
Gdzie śpiesznie dążycie?
Powiedzcież nam, Trzej Królowie,
Chcecie widzieć Dziecię?
Ono w żłobie, nie ma tronu,
I berła nie dzierży,
A proroctwo Jego zgonu,
Już się w świecie szerzy.
Przybieżeli do Betlejem pasterze ( jedna zwrotka)
Przybieżeli do Betlejem pasterze,
grając skocznie Dzieciąteczku na lirze:
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
a pokój na ziemi!
Oddali swe ukłony w pokorze,
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...
Lulajże Jezuniu ( jedna zwrotka)Lulajże Jezuniu, moja perełko,
Lulaj ulubione me Pieścidełko.
Lulajże, Jezuniu, lulajże lulaj!
A Ty Go, Matulu w płaczu utulaj.
Podnieś rękę Boże Dziecię
"... Podnieś rękę, Boże Dziecię!
Błogosław Ojczyznę miłą!
W dobrych radach, w dobrym bycie
Wspieraj jej siłę swą siłą,
Dom nasz i majętność całą
I wszystkie wioski z miastami!
A Słowo ciałem się stało
I mieszkało między nami...."
Ostatnimi zajęciami zdecydowanie zawładnął duch Świąt Bożego Narodzenia.
Lekcje rozpoczęliśmy od wspólnego odrobienia pracy domowej, tj wyszukaliśmy kilka czasowników w wierszu Tuwima, który czytaliśmy na poprzednich zajęciach i odmieniliśmy dwa z nich przez liczby i osoby.
Następnie rozmawialiśmy o tradycjach świątecznych. Dzieci właściwie bez problemów opowiadały o nich. Wyszukaliśmy też różnice między świętami w Polsce i Hiszpanii.
Następnie wspólnie ułożyliśmy wigilijny jadłospis w skład którego weszło 12 potraw. Okazało się, że na wigilijnych stołach królują pierogi z kapustą i grzybami, które są ulubioną potrawą większości dzieci.
Po przerwie śniadaniowej przystąpiliśmy do wykonania prac na konkurs, do udziału w którym zaprosił nas Konsulat Polski w Barcelonie. Tematyka - oczywiście świąteczna!
Zajęcia zakończyły się próbą do jasełek, które przedstawimy na naszej szkolnej Wigilii, 13 grudnia.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz