Sprawozdanie z zajęć z 6 kwietnia

Poziomki


Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania z kultowymi już dziś bajkami animowanymi, które bawiły i wzruszały zapewne już pokolenie naszych rodziców. Korzystając z okazji, że mieliśmy do dyspozycji projektor filmowy przenieśliśmy się do salki kinowej i wspólnie śmialiśmy się śledząc ekranowe przygody  Reksia oraz Bolka i Lolka. Powróciliśmy do naszej klasy w doskonałych humorach i jako, że troszkę byliśmy już głodni przystąpiliśmy do śniadanka konsumując słodkie co nieco.
Po śniadaniu usiedliśmy w kole aby nauczyć się wiersza związanego z głównym tematem zajęć- z wiosną.

Nareszcie przyszła wiosna
Słoneczna, piękna i radosna.
Na drzewach zielenią się liście.
Nie będzie już zimno i mgliście.
Będziemy biegać i skakać,
Do woli szaleć i hasać.
Coraz silniej słonko przypieka,
Popękały lody na rzekach.
Chodźmy na spacer,
Wśród zieleni można się wspaniale dotlenić.


Szczególne brawa za doskonałą pamięć i odwagę do samodzielnej recytacji wiersza przed grupą należą się Ariadnie, Dawidowi, Konradowi i Elin! Wspólnie odpowiedzieliśmy sobie na pytania w jaki sposób zmienia się świat wiosną, jak na wiosnę reaguje przyroda i w jaki sposób wiosną możemy spędzać wolny czas. Po wiosennych pogaduszkach przyszedł czas na prace plastyczne. Aby powitać Panią Wiosnę zdecydowaliśmy się
przygotować jej portret tworząc wspólnie wielki plakat za pomocą niezliczonej ilości bibułowych kuleczek, które najpierw samodzielnie zwijaliśmy, a  później przyklejaliśmy na  duży arkusz papieru. Efekty naszej pracy można podziwiać na załączonych zdjęciach.
Dziękujemy i do zobaczenia,
Ania i Marzena
 
Krasnoludki
 
Czy wyspowy znacie gród?
Wysp i mostów jest tam w bród.
Stare miasto tuli modra
Wielka rzeka - zwie się Odra. ( Marcin Przewoźniak)
Zajęcia z Krasnoludkami rozpoczęliśmy od filmowego prezentu dla dzieci. Na dużym ekranie, czyli na ścianie sali szkolnej mogliśmy obejrzeć Czerwonego Kapturka, Trzy świnki i Reksia Strażaka.
Następnie kontynuowaliśmy naszą wędrówkę po miastach Polski. Tym razem zajrzeliśmy do Wrocławia. Wirtualny spacer po tym pięknym mieście bardzo podobał się dzieciom. Krasnoludki dowiedziały się , że we Wrocławiu jest 129 mostów. Dużo, prawda?
Następnie poruszyliśmy temat o obecnej porze roku. Każde dziecko mogło wypowiedzieć się na ten temat, wyjaśnić pozostałym uczniom, z czym kojarzy się mu wiosna i jakie są jej oznaki. Wspólnymi silami zebraliśmy takie oto informacje: wiosna to kolorowa i radosna pora roku. Oznaki wiosny to: zielona trawa, kwitnące kwiaty, zielone listki na drzewach, śpiewające ptaki, latające owady, rechoczące żaby.,
Na zakończenie spotkania uczniowie bawili się językiem polskim w zabawach komputerowych.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się ćwiczenia wymagające znajomości polskiego alfabetu i umiejętności dopasowywania brakujących liter w wyrazach. Z pewnością będziemy kontynuować te zadania.
Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Maria i Kasia

Pszczółki i Wisła



Nasze pierwsze kwietniowe zajęcia rozpoczęliśmy od  zabawy ortograficznej, dzięki której mieliśmy przypomnieć sobie pisownię słów z „rz” i „ż”.  Jak się okazało w trakcie zabawy, nie wszystkie dzieci odrobiły zadanie domowe, niektóre zgubiły kserówki i dlatego miały problemy z wykonaniem poleceń. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, proszę aby wszystkie dzieci zawsze miały ze sobą zeszyt na zajęciach, w którym będą gromadziły materiały przygotowane przeze mnie.  Po rozgrzewce ortograficznej i po wyrecytowaniu wierszyka „Koza i żmija” przeszliśmy do głównego tematu lekcji, czyli „ Wiosna, ach to ty!”.  Obejrzeliśmy zdjęcia przedstawiające przyrodę budzącą się do życia, poznaliśmy nazwy wiosennych kwiatów, m.in. stokrotka, krokus, maki, narcyz etc. Po kilku próbach dzieci same potrafiły nazwać rośliny na fotografiach.  Następnie rozmawialiśmy o pierwszym dniu wiosny i o obrzędzie topienia marzanny. Dzieci oglądały fotografie marzanny i wysłuchały krótkiej informacji dotyczącej tej tradycji. Po tak bogatej w bodźce wzrokowe części pierwszej, przystąpiliśmy do zajęć plastycznych, których tematem była „Przyroda w kolorach”. Prace wykonane przez uczniów zostaną wysłane na konkurs organizowany przez  Młodzieżowy Dom Kultury w Krakowie przy współpracy z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po zakończeniu prac plastycznych zjedliśmy lekkie śniadanie, po czym  udaliśmy na salę gimnastyczna, gdzie rywalizowaliśmy w wyścigach rzędów i w grze w zbijaka. Na ostatniej części zajęć czytaliśmy, tłumaczyliśmy i uczyliśmy się wierszyka „Bal” i rozpoczęliśmy odsłuch piosenki Marka Grechuty „Wiosna, ach to ty!”, który to odsłuch dokończymy na zajęciach za dwa tygodnie.  Bardzo proszę, aby na następne zajęcia dzieci przyniosły tekst piosenki, który otrzymały w sobotę ode mnie, powtórzyły pisownię wyrazów z „rz” i „ż” ( wyrazy, które mają na kserówkach) oraz nauczyły się wierszyka „ Bal”. Do zobaczenia za dwa tygodnie!
 Agata.
 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?