Sprawozdanie z zajęć z 6 kwietnia
Poziomki
Nareszcie przyszła wiosna
Słoneczna, piękna i radosna.
Na drzewach zielenią się liście.
Nie będzie już zimno i mgliście.
Będziemy biegać i skakać,
Do woli szaleć i hasać.
Coraz silniej słonko przypieka,
Popękały lody na rzekach.
Chodźmy na spacer,
Wśród zieleni można się wspaniale dotlenić.
Sobotnie
zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania z kultowymi już dziś bajkami
animowanymi, które bawiły i wzruszały zapewne już pokolenie naszych
rodziców. Korzystając z okazji, że mieliśmy do dyspozycji projektor
filmowy przenieśliśmy się do salki kinowej i wspólnie śmialiśmy się
śledząc ekranowe przygody Reksia oraz Bolka i Lolka. Powróciliśmy do
naszej klasy w doskonałych humorach i jako, że troszkę byliśmy już
głodni przystąpiliśmy do śniadanka konsumując słodkie co nieco.
Po śniadaniu usiedliśmy w kole aby nauczyć się wiersza związanego z głównym tematem zajęć- z wiosną.
Po śniadaniu usiedliśmy w kole aby nauczyć się wiersza związanego z głównym tematem zajęć- z wiosną.
Nareszcie przyszła wiosna
Słoneczna, piękna i radosna.
Na drzewach zielenią się liście.
Nie będzie już zimno i mgliście.
Będziemy biegać i skakać,
Do woli szaleć i hasać.
Coraz silniej słonko przypieka,
Popękały lody na rzekach.
Chodźmy na spacer,
Wśród zieleni można się wspaniale dotlenić.
Szczególne
brawa za doskonałą pamięć i odwagę do samodzielnej recytacji
wiersza przed grupą należą się Ariadnie, Dawidowi, Konradowi i Elin!
Wspólnie odpowiedzieliśmy sobie na pytania w jaki sposób zmienia się
świat wiosną, jak na wiosnę reaguje przyroda i w jaki sposób wiosną
możemy spędzać wolny czas. Po wiosennych pogaduszkach przyszedł czas na
prace plastyczne. Aby powitać Panią Wiosnę zdecydowaliśmy się
przygotować jej portret tworząc wspólnie wielki plakat za pomocą niezliczonej ilości bibułowych kuleczek, które najpierw samodzielnie zwijaliśmy, a później przyklejaliśmy na duży arkusz papieru. Efekty naszej pracy można podziwiać na załączonych zdjęciach.
Dziękujemy i do zobaczenia,
przygotować jej portret tworząc wspólnie wielki plakat za pomocą niezliczonej ilości bibułowych kuleczek, które najpierw samodzielnie zwijaliśmy, a później przyklejaliśmy na duży arkusz papieru. Efekty naszej pracy można podziwiać na załączonych zdjęciach.
Dziękujemy i do zobaczenia,
Ania i Marzena
Krasnoludki
Czy wyspowy
znacie
gród?
Wysp i mostów
jest tam w bród.
Stare miasto
tuli modra
Wielka
rzeka -
zwie się Odra. ( Marcin Przewoźniak)
Zajęcia z
Krasnoludkami rozpoczęliśmy od filmowego prezentu dla dzieci. Na
dużym ekranie, czyli na ścianie sali szkolnej mogliśmy obejrzeć
Czerwonego Kapturka, Trzy świnki i Reksia Strażaka.
Następnie
kontynuowaliśmy naszą wędrówkę po miastach Polski. Tym razem
zajrzeliśmy do Wrocławia. Wirtualny spacer po tym pięknym
mieście
bardzo podobał się dzieciom. Krasnoludki dowiedziały się , że we
Wrocławiu jest 129 mostów. Dużo, prawda?
Następnie
poruszyliśmy temat o obecnej porze roku. Każde dziecko mogło
wypowiedzieć się na ten temat, wyjaśnić pozostałym uczniom, z
czym kojarzy się mu wiosna i jakie są jej oznaki. Wspólnymi
silami
zebraliśmy takie oto informacje: wiosna to kolorowa i radosna
pora
roku. Oznaki wiosny to: zielona trawa, kwitnące kwiaty, zielone
listki na drzewach, śpiewające ptaki, latające owady, rechoczące
żaby.,
Na zakończenie
spotkania uczniowie bawili się językiem polskim w zabawach
komputerowych.
Dużym
zainteresowaniem cieszyły się ćwiczenia wymagające znajomości
polskiego alfabetu i umiejętności dopasowywania brakujących
liter
w wyrazach. Z pewnością będziemy kontynuować te zadania.
Pozdrawiamy i do
zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Maria i Kasia
Pszczółki i Wisła
Nasze pierwsze kwietniowe
zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy
ortograficznej, dzięki której mieliśmy przypomnieć sobie
pisownię słów z „rz” i
„ż”. Jak się okazało w trakcie zabawy,
nie wszystkie dzieci odrobiły zadanie domowe, niektóre
zgubiły kserówki i
dlatego miały problemy z wykonaniem poleceń. Aby zapobiec
takim sytuacjom w
przyszłości, proszę aby wszystkie dzieci zawsze miały ze
sobą zeszyt na
zajęciach, w którym będą gromadziły materiały przygotowane
przeze mnie. Po rozgrzewce ortograficznej i po
wyrecytowaniu
wierszyka „Koza i żmija” przeszliśmy do głównego tematu
lekcji, czyli „ Wiosna,
ach to ty!”. Obejrzeliśmy zdjęcia
przedstawiające przyrodę budzącą się do życia, poznaliśmy
nazwy wiosennych
kwiatów, m.in.
stokrotka, krokus, maki, narcyz etc. Po kilku próbach dzieci
same potrafiły nazwać rośliny na fotografiach.
Następnie rozmawialiśmy o pierwszym dniu wiosny i o
obrzędzie topienia marzanny.
Dzieci oglądały fotografie marzanny i wysłuchały krótkiej
informacji dotyczącej
tej tradycji. Po tak bogatej w bodźce wzrokowe części
pierwszej, przystąpiliśmy
do zajęć plastycznych, których tematem była „Przyroda w
kolorach”. Prace
wykonane przez uczniów zostaną wysłane na konkurs
organizowany przez Młodzieżowy Dom
Kultury w Krakowie przy współpracy z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po
zakończeniu prac plastycznych zjedliśmy lekkie śniadanie,
po czym udaliśmy na salę gimnastyczna, gdzie
rywalizowaliśmy w wyścigach rzędów i w grze w zbijaka. Na
ostatniej części
zajęć czytaliśmy, tłumaczyliśmy i uczyliśmy się wierszyka
„Bal” i rozpoczęliśmy
odsłuch piosenki Marka Grechuty „Wiosna, ach to ty!”,
który to odsłuch
dokończymy na zajęciach za dwa tygodnie.
Bardzo proszę, aby na następne zajęcia dzieci przyniosły
tekst piosenki,
który otrzymały w sobotę ode mnie, powtórzyły pisownię
wyrazów z „rz” i „ż” (
wyrazy, które mają na kserówkach) oraz nauczyły się
wierszyka „ Bal”. Do
zobaczenia za dwa tygodnie!
Agata.
Agata.
Warto natrafić na twojego bloga
OdpowiedzUsuń