Sprawozdanie z zajęć z 20 kwietnia
Poziomki
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy recytująco, bowiem każdy uczeń na rozgrzewkę pochwalił się znajomością wierszyka „Bal”. Dzieci bardzo ładnie nauczyły się wierszyka i bez większych problemów wymawiały trudniejsze słowa występujące w nim. Brawo! Następnie przeszliśmy do zabawy ortograficznej, dzięki której przypomnieliśmy sobie wyrazy z „rz” i „ż”. Każde dziecko mogło wygrać gwiazdkę-naklejkę za udzielenie poprawnej odpowiedzi. Wszystkie dzieci włączyły się do rywalizacji i walczyły zacięcie o zdobycie jak największej ilości gwiazdek. Po powtórce przeszliśmy do nowego zagadnienia ortograficznego czyli pisowni „u” i „ó”. Zrobiliśmy kilka ćwiczeń utrwalających pisownie „u” i „ó” i podsumowaliśmy temat grą ortograficzną. Jeszcze przed przerwą śniadaniową udało nam się dokończyć odsłuch piosenki „Wiosna, ach to ty” i wspólnie odśpiewać pierwsze dwie zwrotki. Po śniadaniu przeszliśmy do czytania fragmentów „W pustyni i w puszczy”; po każdym fragmencie dzieci musiały odpowiadać na pytania kontrolne do tekstu. Po zakończeniu tego ćwiczenia dzieci wiedziały kim są Staś i Nel, kim są ich ojcowie, dlaczego mieszkają w Egipcie i znaczenie tytułu książki „W pustyni i w puszczy”. Znając podstawowe fakty z życia Stasia i Nel rozpoczęliśmy 45-minutowe oglądanie filmu. Historia młodych przyjaciół i ich przygody na kontynencie afrykańskim bardzo zaciekawiły dzieci i oglądały film z zainteresowaniem. Po seansie filmowym w oczekiwaniu na przybycie rodziców pograliśmy w gry językowe. Na następne zajęcia proszę aby dzieci które nie umiały wierszyka na 3-gwiazdki doszlifowały go w domu, a wszystkie dzieci o ćwiczenie pisowni wyrazów z „ó” i „u” (słowa z ksera) oraz wykonanie zadania domowego (dodatkowe ksero). Pozdrawiam i do zobaczenia za dwa tygodnie.
Agata
Na sobotnie zajęcia
przybyła spora grupa przedszkolaków. Po długiej przerwie dołączył
do nas również Wiktor, opowiadał nam o swojej malutkiej
siostrzyczce z której jest niesamowicie dumny.
Gdy już się wszyscy
przywitaliśmy, na początek naszego spotkania postanowiliśmy
troszeczkę porozmawiać o ''Naszych kochanych mamach''.
Dowiedzieliśmy się, że tak niewiele trzeba by uszczęśliwić
mamę. Dzieci wypowiadały się co to znaczy szczęśliwa, wesoła i
uśmiechnięta mama. Oczywiście maluchy wiedzą doskonale jak
sprawić by mamy takie były.
Jeden z naszych uczniów
mądrze powiedział, że szczęśliwa mama jest wtedy gdy ma gdzie
mieszkać i co jeść. Okazuje się również, że dzieci nie muszą
sprzątać swoich pokoi by sprawić radość mamie, gdyż są one w
należytym porządku ;).
Po takim wstępie
wybraliśmy się na małą i długo wyczekiwaną przekąskę. Gdy już
nakarmiliśmy wygłodniałe brzuszki, postanowiliśmy dokończyć
Naszą Panią Wiosnę. I udało się projekt zakończony sukcesem,
dowodem jest zdjęcie naszych pociech z Panią Wiosną ;).
Na zakończenie
wybraliśmy się na długo wyczekiwaną wyprawę na świeże
powietrze.
Dziękujemy i zapraszamy
na kolejne zajęcia.
Ania i Marzena
Krasnoludki
Sobotnie zajęcia
poświęcone były jeziorom i rozpoczęliśmy je bardzo przyjemnie,
oglądaniem bajki. Odcinka „Bolka i Lolka”, w którym chłopcy
jadą na wakacje nad wodę i spotyka ich wiele perypetii. Potem
rozmawialiśmy chwilę o tym, kto był nad jeziorem w Polsce i co
można robić w czasie takiego odpoczynku. Następnie poznaliśmy dwa
polskie jeziora: Hańcza i Śniardwy. Obejrzeliśmy zdjęcia, a
dzieci próbowały potem same je narysować. Po zabawach plastycznych
przyszła pora śniadania i krótkiej przerwy na sali gimnastycznej.
Po powrocie do klasy włączyliśmy zabawy edukacyjne. Dzieci miały
za zadanie dopasować polskie wyrazy do odpowiednich rysunków,
wykonać działania liczbowe, uzupełnić brakujące literki. Po
świetnie wykonanych zadaniach w nagrodę obejrzeliśmy jeszcze jedną
krótką bajkę, tym razem Koziołka Matołka. A na koniec uczyliśmy
się śpiewać „Szła dzieweczka do laseczka”.
Kasia i Marysia
Pszczółki i Wisła
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy recytująco, bowiem każdy uczeń na rozgrzewkę pochwalił się znajomością wierszyka „Bal”. Dzieci bardzo ładnie nauczyły się wierszyka i bez większych problemów wymawiały trudniejsze słowa występujące w nim. Brawo! Następnie przeszliśmy do zabawy ortograficznej, dzięki której przypomnieliśmy sobie wyrazy z „rz” i „ż”. Każde dziecko mogło wygrać gwiazdkę-naklejkę za udzielenie poprawnej odpowiedzi. Wszystkie dzieci włączyły się do rywalizacji i walczyły zacięcie o zdobycie jak największej ilości gwiazdek. Po powtórce przeszliśmy do nowego zagadnienia ortograficznego czyli pisowni „u” i „ó”. Zrobiliśmy kilka ćwiczeń utrwalających pisownie „u” i „ó” i podsumowaliśmy temat grą ortograficzną. Jeszcze przed przerwą śniadaniową udało nam się dokończyć odsłuch piosenki „Wiosna, ach to ty” i wspólnie odśpiewać pierwsze dwie zwrotki. Po śniadaniu przeszliśmy do czytania fragmentów „W pustyni i w puszczy”; po każdym fragmencie dzieci musiały odpowiadać na pytania kontrolne do tekstu. Po zakończeniu tego ćwiczenia dzieci wiedziały kim są Staś i Nel, kim są ich ojcowie, dlaczego mieszkają w Egipcie i znaczenie tytułu książki „W pustyni i w puszczy”. Znając podstawowe fakty z życia Stasia i Nel rozpoczęliśmy 45-minutowe oglądanie filmu. Historia młodych przyjaciół i ich przygody na kontynencie afrykańskim bardzo zaciekawiły dzieci i oglądały film z zainteresowaniem. Po seansie filmowym w oczekiwaniu na przybycie rodziców pograliśmy w gry językowe. Na następne zajęcia proszę aby dzieci które nie umiały wierszyka na 3-gwiazdki doszlifowały go w domu, a wszystkie dzieci o ćwiczenie pisowni wyrazów z „ó” i „u” (słowa z ksera) oraz wykonanie zadania domowego (dodatkowe ksero). Pozdrawiam i do zobaczenia za dwa tygodnie.
Agata
Komentarze
Prześlij komentarz