Sprawozdanie z zajęć z 26 stycznia
Poziomki
Sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od zajęć muzycznych z Panią Zuzą, które w tym tygodniu były swoistym przygotowaniem do zbliżającej się szkolnej zabawy karnawałowej, choć tutaj musimy przyznać, że wspólne tańce idą nam jeszcze troszkę nieśmiało. Następnie usiedliśmy w kole aby porozmawiać na temat przewidziany na zajęcia, który dotyczył pracy i zawodów. Zastanowiliśmy się przez chwilę co to znaczy, że ktoś wykonuje jakiś zawód i co kryje się pod określeniem "chodzić do pracy". Niektóre dzieci podzieliły się z nami wiedzą na temat zawodów wykonywanych przez ich rodziców, inne obiecały bliżej zgłębić temat i zapytać mamę i tatę o to jaką pracę wykonują. Pobawiliśmy się też w zgadywankę pytając się na wzajem czym się zajmują przedstawiciele poszczególnych zawodów. Ćwiczenie to było dla nas okazją do poznania wielu nowych, i jak się okazało, czasami niełatwych słówek, takich jak strażak, sprzedawca, pielęgniarka, lekarz, nauczyciel, malarz, astronauta, pilot, piosenkarz czy murarz. W naszej dyskusji przenieśliśmy się też w przyszłość zastanawiając się jakie zawody chcielibyśmy wykonywać w przyszłości. Nie zdradzimy tutaj aspiracji naszych milusińskich, ale zachęcamy rodziców do zapytania swoich pociech o ich plany zawodowe- dobra zabawa gwarantowana! Po emocjonującej pogadance udaliśmy się wspólnie na przerwę śniadaniową po której przyszedł czas na zabawy na powietrzu.
Po powrocie do sali czekało na nas zadanie matematyczne, które dla niektórych Poziomek było już powtórką, dla innych - nowym wyzwaniem- liczenie do 10! Każde z dzieci spróbowało samodzielnie policzyć po polsku od 1 do 10. Mieliśmy też okazję utrwalić sobie liczby pisząc samodzielnie wylosowane cyfry- jak to prawdziwi uczniowie- kredą na szkolnej tablicy. Wszyscy poradzili sobie z tym zadaniem wyśmienicie. W oczekiwaniu na rodziców resztę zajęć spędziliśmy na zabawie w sali oddając się układaniu klocków i puzzli. Jako, że nie mogliśmy pozostać obojętni wobec faktu, że w tym tygodniu mamy wyjątkowo do dyspozycji wielką tablicę i koszyk kolorowej kredy, powstało też wspólne Poziomkowe dzieło rysunkowe.
Dziękujemy i do zobaczenia,
Ania i Kasia
Krasnoludki
Pszczółki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy literowej. Tym razem ćwiczyliśmy znajomość wyrazów poznanych na ostatnich zajęciach. Wróciliśmy też do tematu z ostatnich zajęć.Rozmawialiśmy o szczęściu. Bardzo proszę o przypomnienie dzieciom o pracy domowej. Niestety tym razem nikt nie był przygotowany (należało przeprowadzić z wybraną osoba rozmowę o szczęściu). Przeczytaliśmy „Balladę o Szczęściu” i rozwiązaliśmy zadania związane z treścią utworu. Dzieci miały za zadanie własnymi słowami opowiedzieć czym jest szczęście dla bohaterów z utworu.
Po lekcji muzyki i zajęciach na sali gimnastycznej uczyliśmy się o rzeczowniku. Następnie graliśmy w grę w której należało odgadnąć czy dany wyraz jest rzeczownikiem czy nie.
Na kolejne zajęcia prosimy aby każde dziecko zapisało 10 rzeczowników. Prosimy aby dzieci które nie mają zeszytów przyniosły je na następne zajęcia.
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Wisła
Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od powtórki materiału z poprzednich zajęć. Wymieniliśmy pasma górskie w Polsce, najwyższy szczyt Tatr oraz odnaleźliśmy na mapie największe miasta Polski. Następnie na tablicy zawisła „biała mapa” Polski z różnymi zaznaczeniami; dzieci przy pomocy atlasów geograficznych musiały odnaleźć brakujące nazwy i napisać je na naszej wspólnej mapie. Dzięki temu ćwiczeniu poznaliśmy i zaznaczyliśmy na mapie sąsiadów Polski, główne miasta Polski oraz miasta, z których pochodzi jedno z rodziców. Po tej geograficznej rozgrzewce powędrowaliśmy do Zakopanego. Po obejrzeniu krótkiej animacji dotyczącej górali i życia w górach zatrzymaliśmy się na dłużej w Tatrzańskim Parku Narodowym by przyjrzeć się zwierzętom jakie można tam spotkać. Nauczyliśmy się rozpoznawać takie gatunki zwierząt jak: ryś, wilk, niedźwiedź brunaty, świstak, kozica czy orzeł przedni. Po takiej dawce nowych informacji nastąpiła przerwa śniadaniowa, po której rozpoczęliśmy zajęcia plastyczne. Każde dziecko miało do wykonania maskę jednego ze zwierząt tatrzańskich. Po odrysowaniu i pokolorowaniu szablonu przyklejaliśmy je do obręczy dzięki czemu powstały piękne maski zwierząt. Na ostatnią część zajęć przyszła P. Zuza, która poprowadziła zajęcia muzyczne. Na następne zajęcia dzieci powinny dokończyć krzyżówkę o zimie (z pomocą rodziców), nauczyć się pisać i czytać: hasła z krzyżówki, nazwy tatrzańskich zwierząt (mają je zapisane na kartce z krzyżówką) oraz sąsiadów Polski. Do zobaczenia za dwa tygodnie! Agata.
Pozdrawiam,
Agata
Muzyka
Sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od zajęć muzycznych z Panią Zuzą, które w tym tygodniu były swoistym przygotowaniem do zbliżającej się szkolnej zabawy karnawałowej, choć tutaj musimy przyznać, że wspólne tańce idą nam jeszcze troszkę nieśmiało. Następnie usiedliśmy w kole aby porozmawiać na temat przewidziany na zajęcia, który dotyczył pracy i zawodów. Zastanowiliśmy się przez chwilę co to znaczy, że ktoś wykonuje jakiś zawód i co kryje się pod określeniem "chodzić do pracy". Niektóre dzieci podzieliły się z nami wiedzą na temat zawodów wykonywanych przez ich rodziców, inne obiecały bliżej zgłębić temat i zapytać mamę i tatę o to jaką pracę wykonują. Pobawiliśmy się też w zgadywankę pytając się na wzajem czym się zajmują przedstawiciele poszczególnych zawodów. Ćwiczenie to było dla nas okazją do poznania wielu nowych, i jak się okazało, czasami niełatwych słówek, takich jak strażak, sprzedawca, pielęgniarka, lekarz, nauczyciel, malarz, astronauta, pilot, piosenkarz czy murarz. W naszej dyskusji przenieśliśmy się też w przyszłość zastanawiając się jakie zawody chcielibyśmy wykonywać w przyszłości. Nie zdradzimy tutaj aspiracji naszych milusińskich, ale zachęcamy rodziców do zapytania swoich pociech o ich plany zawodowe- dobra zabawa gwarantowana! Po emocjonującej pogadance udaliśmy się wspólnie na przerwę śniadaniową po której przyszedł czas na zabawy na powietrzu.
Po powrocie do sali czekało na nas zadanie matematyczne, które dla niektórych Poziomek było już powtórką, dla innych - nowym wyzwaniem- liczenie do 10! Każde z dzieci spróbowało samodzielnie policzyć po polsku od 1 do 10. Mieliśmy też okazję utrwalić sobie liczby pisząc samodzielnie wylosowane cyfry- jak to prawdziwi uczniowie- kredą na szkolnej tablicy. Wszyscy poradzili sobie z tym zadaniem wyśmienicie. W oczekiwaniu na rodziców resztę zajęć spędziliśmy na zabawie w sali oddając się układaniu klocków i puzzli. Jako, że nie mogliśmy pozostać obojętni wobec faktu, że w tym tygodniu mamy wyjątkowo do dyspozycji wielką tablicę i koszyk kolorowej kredy, powstało też wspólne Poziomkowe dzieło rysunkowe.
Dziękujemy i do zobaczenia,
Ania i Kasia
Krasnoludki
Spotkanie z
Krasnoludkami rozpoczęliśmy od obrazkowej zabawy dydaktycznej.
"Rozsypanki
sylabowe i głoskowe do nauki czytania i pisania" oraz ¨Alfabet
zgadywanka¨
cieszyły się dużym powodzeniem wśród dzieci. Zadanie okazało się
niezbyt
trudne. Uczniowie mieli za zadanie połączyć puzzle (obrazek z
sylabami) oraz
odczytać z arkuszy nazwy przedmiotów przedstawionych na
obrazkach. Następnie
pani Ania - nauczycielka w grupie Poziomek- pochodząca z
Poznania opowiedziała
Krasnoludkom o swoim mieście. Zachęciła do zwiedzania Poznania,
do spaceru po
Starym Rynku, obejrzenia pięknych, zabytkowych, kolorowych
kamieniczek, a
przede wszystkim do zobaczenia słynnych koziołków na wieży
poznańskiego
ratusza. Na uwagę zasługuje także Katedra ze Złotą Kaplicą i
podziemiami w których
znajdują się groby pierwszych królów polskich. Ponadto Jezioro
Maltańskie
zaprasza na stok narciarski i do obejrzenia zawodów
kajakarskich. Po tak
bogatym w wiadomości spotkaniu zjedliśmy szkolne śniadanie, a
następnie odbyła
się lekcja muzyki z panią Zuzą. Aby rozruszać trochę kości
udaliśmy się na
salę gimnastyczną. Po przerwie opowiadaliśmy o pierwszym władcy
Polski -
Mieszku I. Dzieci dowiedziały się , że był on władcą Polan
(słowiańskiego
plemienia zamieszkującego tereny dzisiejszej Wielkopolski).
Panował ok.
960-992r. Panowanie księcia Mieszka uważa się za początek
państwa polskiego. W
roku 966 Mieszko przyjął chrzest. Polski książę stal się wówczas
równy innym
władcom chrześcijańskiej Europy. Najprawdopodobniej uroczystość
chrztu odbyła
się na wyspie leżącej na jeziorze niedaleko Poznania - Ostrowie
Lednickim.
Po wiadomościach
historycznych Krasnoludki wysłuchały jeszcze legendy o
poznańskich koziołkach i
kolorowały obrazki ilustrujące legendę. Do obrazka dołączony
był krótki
wierszyk, którego należy nauczyć się na pamięć. Jest to PRACA
DOMOWA DLA
KRASNOLUDKÓW.
Pozdrawiam i do
zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Maria
Gorąca prośba do rodziców
Proszę o
przyniesienie fartuszków ochronnych. Będziemy lepić toruńskie
pierniki. Pszczółki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy literowej. Tym razem ćwiczyliśmy znajomość wyrazów poznanych na ostatnich zajęciach. Wróciliśmy też do tematu z ostatnich zajęć.Rozmawialiśmy o szczęściu. Bardzo proszę o przypomnienie dzieciom o pracy domowej. Niestety tym razem nikt nie był przygotowany (należało przeprowadzić z wybraną osoba rozmowę o szczęściu). Przeczytaliśmy „Balladę o Szczęściu” i rozwiązaliśmy zadania związane z treścią utworu. Dzieci miały za zadanie własnymi słowami opowiedzieć czym jest szczęście dla bohaterów z utworu.
Po lekcji muzyki i zajęciach na sali gimnastycznej uczyliśmy się o rzeczowniku. Następnie graliśmy w grę w której należało odgadnąć czy dany wyraz jest rzeczownikiem czy nie.
Na kolejne zajęcia prosimy aby każde dziecko zapisało 10 rzeczowników. Prosimy aby dzieci które nie mają zeszytów przyniosły je na następne zajęcia.
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Wisła
Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od powtórki materiału z poprzednich zajęć. Wymieniliśmy pasma górskie w Polsce, najwyższy szczyt Tatr oraz odnaleźliśmy na mapie największe miasta Polski. Następnie na tablicy zawisła „biała mapa” Polski z różnymi zaznaczeniami; dzieci przy pomocy atlasów geograficznych musiały odnaleźć brakujące nazwy i napisać je na naszej wspólnej mapie. Dzięki temu ćwiczeniu poznaliśmy i zaznaczyliśmy na mapie sąsiadów Polski, główne miasta Polski oraz miasta, z których pochodzi jedno z rodziców. Po tej geograficznej rozgrzewce powędrowaliśmy do Zakopanego. Po obejrzeniu krótkiej animacji dotyczącej górali i życia w górach zatrzymaliśmy się na dłużej w Tatrzańskim Parku Narodowym by przyjrzeć się zwierzętom jakie można tam spotkać. Nauczyliśmy się rozpoznawać takie gatunki zwierząt jak: ryś, wilk, niedźwiedź brunaty, świstak, kozica czy orzeł przedni. Po takiej dawce nowych informacji nastąpiła przerwa śniadaniowa, po której rozpoczęliśmy zajęcia plastyczne. Każde dziecko miało do wykonania maskę jednego ze zwierząt tatrzańskich. Po odrysowaniu i pokolorowaniu szablonu przyklejaliśmy je do obręczy dzięki czemu powstały piękne maski zwierząt. Na ostatnią część zajęć przyszła P. Zuza, która poprowadziła zajęcia muzyczne. Na następne zajęcia dzieci powinny dokończyć krzyżówkę o zimie (z pomocą rodziców), nauczyć się pisać i czytać: hasła z krzyżówki, nazwy tatrzańskich zwierząt (mają je zapisane na kartce z krzyżówką) oraz sąsiadów Polski. Do zobaczenia za dwa tygodnie! Agata.
Pozdrawiam,
Agata
Muzyka
Na ostatnich zajęciach z muzyki w
grupie "Poziomek" słuchaliśmy paru różnych piosenek, m.
in.: "My jesteśmy krasnoludki", "Trzy kurki",
"Jedzie pociąg". Dzieci słuchały o czym mówi dana
piosenka oraz bawiły się w rytm muzyki: tańczyły, klaskały,
pokazywały również, zależnie o czym była piosenka, w jaki sposób
ruszają się poszczególne zwierzątka oraz pokazywały jak jedzie
pociąg podczas wspólnej zabawy.
Grupa "Krasnoludków" poznała
instrumenty perkusyjne oraz zapoznała się z zagadnieniem rytmu.
Każdy z osobna wygrywał różne rytmy na poszczególnych
instrumentach takich jak trójkąt, grzechotki czy tamburyn. Na
koniec lekcji wspólnie z Panią Marysią zaśpiewaliśmy piosenkę
"Kolorowe kredki" z akompaniamentem instrumentów.
"Pszczółki" przyniosły
swoje własne instrumenty i te dzieci, które umiały na nich grać
pięknie się zaprezentowały przy całej klasie. Wszyscy byli
zachwyceni i w ciszy każdy mógł się pochwalić co już umie
zagrać. Później pobawiliśmy się wspólnie z instrumentami
perkusyjnymi w wygrywanie razem i osobno różnych rytmów i melodii.
Dzieci z grupy "Wisła"
również mogły zaprezentować co już umieją zagrać, ale na
jednym instrumencie, keyboardzie przyniesionym przez Laię. Okazało
się, że parę osób umie grać, a parę innych z wyraźnym
zainteresowaniem podczas lekcji miało okazję spróbować gry.
Później zapoznaliśmy się z instrumentami perkusyjnymi, ich
polskimi nazwami, a dzieci mogły pochwalić się swoją wiedzą na
temat rytmów i nut. Na koniec zaśpiewaliśmy z towarzyszeniem
instrumentów piosenkę "Zima, zima, zima".
Zuza
Komentarze
Prześlij komentarz