Sprawozdanie z zajęć z 12 stycznia
Poziomki
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania z muzyką. Razem z Panią Zuzą poznaliśmy nowe nazwy instrumentów muzycznych oraz wspólnie bawiliśmy się w rozpoznawanie dźwięków na podstawie prezentowanych fragmentów muzyki klasycznej. Na moment przenieśliśmy się też myślami do minionych Świąt Bożego Narodzenia wspominając piękne chwile z bliskimi, zapach choinki, świąteczne przysmaki oraz nasze spotkania ze Świętym Mikołajem. Następnie przeszliśmy do właściwego tematu zajęć poświęconego szczególnym w życiu każdego dziecka osobom- naszym Babciom i Dziadkom. Dowiedzieliśmy się, że w styczniu nasze Babcie i Dziadkowie obchodzą swoje Święto i z tej okazji postanowiliśmy przygotować im piękne laurki. Niektóre dzieci nie tylko własnoręcznie podpisały swoje prace, ale także umieściły na kartkach samodzielnie wypisane życzenia! Wspólnej pracy towarzyszyły rozmowy na temat naszych - polskich i hiszpańskich babć i dziadków, tego jak mają na imię, gdzie mieszkają i w jaki sposób lubimy spędzać z nimi czas. Trzeba przyznać, że była to momentami bardzo wzruszająca pogawędka.
Nie zabrakło oczywiście podczas naszego spotkania wspólnych zabaw w grupie, przerwy na śniadanie oraz ćwiczeń ruchowych.
Dziękujemy i do zobaczenia za 2 tygodnie!
Ania i Kasia
Krasnoludki
Oto Babcia.
Z uśmiechem na twarzy.
Z torba pełną jabłek i warzyw.
No i zaraz wszystko się odmienia:
W domu robi się jaśniej, weselej,
jakby Babcia przyniosła niedzielę
z odrobiną Bożego Narodzenia.
Z Babcią - wszystko jest pyszną zabawą:
szczotka tańczy
raz w lewo, raz w prawo,
jakby szczotka tańczyła walczyka.
A odkurzacz, choć trochę uparty,
nie pozwala dziś sobie na żarty,
tylko kurz posłusznie połyka.
W kuchni pachnie wesoło rosołem,
a my zaraz siądziemy za stołem -
i będziemy jeść rosół i śmiać się.
Wszystko milsze jest, lepsze, ciekawsze,
kiedy w domu ma się - na zawsze
taką dobrą, najukochańszą Babcię.
( Maria Terlikowska )
Dzień Dziadka
Zimowy, srebrny
Dzień Dziadka,
nie zna piosenki skowronka,
wiosennego słonka,
zapachu polnego kwiatka.
Dlatego my
z Dnia Dziadka
pożyczymy kilka godzin,
żeby wiosna, na łące
Godziny Dziadka obchodzić!
Obejdziemy dokoła bratka,
macierzanki, mięty, rumianka...
A dzisiaj ucałujmy dziadka
i przewieźmy, choć kawałek ,
na sankach!
( Barbara Lewandowska)
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Maria
Pszczółki
Pierwsze w tym roku zajęcia rozpoczęliśmy zabawą na powitanie. Dzieci w których imieniu pojawiała się wymieniona literka miały za zadanie szybko zamienić się miejscami. Po tej rozgrzewce rozwiązywaliśmy ćwiczenia słowne. Omówiliśmy znaczenie wyrazów: las, sęp, ślimak, miś, mrówka, kos, wyjaśniając trudne litery. Tematem przewodnim zajęć był termin SZCZĘŚCIE. Dzieci miały za zadanie opowiedzieć czym jest szczęście dla nich. Czym może być szczęście dla innych. Wszyscy bardzo chętnie uczestniczyli w dyskusji. Kolejne zadanie było pisemne, wszyscy dzielnie je wykonali.
Odbyła się również lekcja muzyki oraz zajęcia na sali gimnastycznej.
W ramach pracy domowej prosimy aby dzieci przeprowadziły wywiad z jednym z domowników bądź kolegą lub koleżanką ze szkoły pytajæc o to Czym jest szczęście dla nich?
Na kolejną lekcję muzyki prosimy aby dzieci, które mają w domu
jakieś instrumenty przyniosły je do szkoły.
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Wisła
Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od luźnej rozmowy na temat Świąt. Każdy uczeń opowiedział o tradycjach świątecznych jakie celebruje w domu oraz o prezentach jakie otrzymał. Po tej krótkiej rozgrzewce językowej przeszliśmy do głównego tematu lekcji, czyli „Zima w Polsce”. Na początek wymieniliśmy różnice między zimą w Polsce a zimą w Hiszpanii. Po obejrzeniu serii zdjęć przedstawiającej zimowe krajobrazy Polski, staraliśmy się opisać zimę w Polsce. W tym celu szukaliśmy nowych przymiotników, kolokacji np. mróz szczypie, śnieg sypie, lód skrzypi itp. Następnie przeszliśmy do projektowania zimowej odzieży. Każdy uczeń miał za zadanie ubrać ciepło namalowaną przez siebie postać i podpisać poszczególne części garderoby. Po zaprezentowaniu na forum klasy rysunków nastąpiła przerwa śniadaniowa. W drugiej części zajęć zajęliśmy się geografią Polski. Dzieci korzystając z atlasów geograficznych miały za zadanie znaleźć pasma górskie w Polsce, nanieść ich nazwy na swoją mapę oraz znaleźć najwyższe szczyty w Polsce. Po wykonaniu wszystkich zadań z mapą udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie trenowaliśmy celność przy pomocy śnieżek zrobionych z papieru oraz rywalizowaliśmy w wyścigach rzędów. Na ostatnią część zajęć przyszła pani Zuza, która poprowadziła zajęcia z muzyki. Lekcje skończyliśmy śpiewająco w rytm piosenki „Zima, zima, zima”.
Zadanie domowe
Dzieci powinny nauczyć się tekstu piosenki na pamięć, ponieważ za dwa tygodnie będziemy ją śpiewać przy akompaniamencie muzycznym. Do zobaczenia!
Zima, zima, zima- piosenka
Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Agata
Muzyka
Na ostatnich zajęciach z muzyki w grupie Poziomek przypomnieliśmy sobie jakie poznaliśmy już instrumenty, dzieci miały okazję posłuchać fragmentów utworów muzycznych, poznały nowe słowo "orkiestra". Pobawiliśmy się również w zgadywankę : "Jaki to instrument?" przy pomocy nagrań muzycznych.
Grupa Krasnoludków zapoznała się z brzmieniem fortepianu i orkiestry przy pomocy fragmentów muzycznych, dzieci poznały również pierwsze nutki, uczyliśmy się je rysować.
Z grupą Pszczółek rozmawialiśmy na temat muzyki klasycznej, czy znają już może jakieś utwory i co wiedzą na ten temat, słuchaliśmy paru zróżnicowanych fragmentów muzycznych i zgadywaliśmy jakie instrumenty grają, ile ich jest, jakie emocje wywołuje muzyka. Dzieci miały okazję powiedzieć, które instrumenty bardziej lubią i dlaczego. Te dzieci, które mają w domu małe instrumenty, możliwe do zabrania za sobą, są proszone o przyniesienie ich na zajęcia.
Z grupą Wisła rozmawialiśmy swobodnie na temat muzyki, jaką lubią najbardziej, czy znają już jakiś kompozytorów polskich. Słuchaliśmy fragmentu Koncertu Fortepianowego F. Chopina oraz fragmentów muzyki A. Vivaldiego, porównywaliśmy je. Dzieci miały okazję pochwalić się swoją wiedzą na ten temat.
Na następne zajęcia dzieci mogą przynieść ulubione płyty z muzyką i piosenkami.
Zuza
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania z muzyką. Razem z Panią Zuzą poznaliśmy nowe nazwy instrumentów muzycznych oraz wspólnie bawiliśmy się w rozpoznawanie dźwięków na podstawie prezentowanych fragmentów muzyki klasycznej. Na moment przenieśliśmy się też myślami do minionych Świąt Bożego Narodzenia wspominając piękne chwile z bliskimi, zapach choinki, świąteczne przysmaki oraz nasze spotkania ze Świętym Mikołajem. Następnie przeszliśmy do właściwego tematu zajęć poświęconego szczególnym w życiu każdego dziecka osobom- naszym Babciom i Dziadkom. Dowiedzieliśmy się, że w styczniu nasze Babcie i Dziadkowie obchodzą swoje Święto i z tej okazji postanowiliśmy przygotować im piękne laurki. Niektóre dzieci nie tylko własnoręcznie podpisały swoje prace, ale także umieściły na kartkach samodzielnie wypisane życzenia! Wspólnej pracy towarzyszyły rozmowy na temat naszych - polskich i hiszpańskich babć i dziadków, tego jak mają na imię, gdzie mieszkają i w jaki sposób lubimy spędzać z nimi czas. Trzeba przyznać, że była to momentami bardzo wzruszająca pogawędka.
Nie zabrakło oczywiście podczas naszego spotkania wspólnych zabaw w grupie, przerwy na śniadanie oraz ćwiczeń ruchowych.
Dziękujemy i do zobaczenia za 2 tygodnie!
Ania i Kasia
Krasnoludki
Nasze pierwsze poświąteczne zajęcia przebiegały w
bardzo licznym gronie. Frekwencja była 100-procentowa!!! Ponadto
przywitaliśmy nowego kolegę - Radka. Mamy nadzieje, ze Radek
będzie czuł się wśród nas bardzo dobrze.
W radosnej atmosferze wypominaliśmy Święta Bożego
Narodzenia oraz Święto Trzech Króli ( w Hiszpanii tego dnia
dzieci otrzymują prezenty). Wspomnienia uwieczniliśmy w pracach
plastycznych.
Następnie stwierdziliśmy, ze mamy już 12 dzień Nowego Roku
2013. Była to okazja do przypomnienia nazw pór roku ( zima,
wiosna, lato, jesień) oraz wszystkich dwunastu miesięcy ( styczeń,
luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik, listopad, grudzień).
Wymówiliśmy każdy wyraz bardzo starannie i zapoznawaliśmy się
z jego zapisem. Niektóre dzieci bez problemu odczytywały nazwy
miesięcy. Brawo!!!
Tego dnia nie zabrakło tez zajęć muzycznych z Panią Zuzą,
przerwy śniadaniowej i ruchowych zabaw integracyjnych z
pozostałymi grupami na sali gimnastycznej.
Pod koniec naszego spotkania porozmawialiśmy jeszcze o
zbliżających się dwóch bardzo ważnych rodzinnych świętach, a
mianowicie: DNIU BABCI - 21 stycznia i DNIU DZIADKA - 22
stycznia.
A oto wypowiedzi
Krasnoludków , co można z babcią robić...( cytuję dosłownie)
Z babcią można
- gotować ryż (
Zuzanna,Adrian)
- zagrać w grę (
Zuzanna)
- spacerować ( Emma)
- iść kupować (
Zuzanna)
- jeździć na łyżwach
( Mila)
- siedzieć w domu i
oglądać telewizję ( Zuzanna)
- oglądać bajkę (
Radek)
- kupować zabawki (
Nicolau)
- bawić się śniegiem (
Natalia )
- robić bałwana (
Zuzanna)
- spacerować ( Quim)
Analiza wierszy przywołała u dzieci szereg najczulszych
wspomnień związanych z dziadkami i babciami.
Nasza
Babcia Oto Babcia.
Z uśmiechem na twarzy.
Z torba pełną jabłek i warzyw.
No i zaraz wszystko się odmienia:
W domu robi się jaśniej, weselej,
jakby Babcia przyniosła niedzielę
z odrobiną Bożego Narodzenia.
Z Babcią - wszystko jest pyszną zabawą:
szczotka tańczy
raz w lewo, raz w prawo,
jakby szczotka tańczyła walczyka.
A odkurzacz, choć trochę uparty,
nie pozwala dziś sobie na żarty,
tylko kurz posłusznie połyka.
W kuchni pachnie wesoło rosołem,
a my zaraz siądziemy za stołem -
i będziemy jeść rosół i śmiać się.
Wszystko milsze jest, lepsze, ciekawsze,
kiedy w domu ma się - na zawsze
taką dobrą, najukochańszą Babcię.
( Maria Terlikowska )
Dzień Dziadka
Zimowy, srebrny
Dzień Dziadka,
nie zna piosenki skowronka,
wiosennego słonka,
zapachu polnego kwiatka.
Dlatego my
z Dnia Dziadka
pożyczymy kilka godzin,
żeby wiosna, na łące
Godziny Dziadka obchodzić!
Obejdziemy dokoła bratka,
macierzanki, mięty, rumianka...
A dzisiaj ucałujmy dziadka
i przewieźmy, choć kawałek ,
na sankach!
( Barbara Lewandowska)
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Maria
Pszczółki
Pierwsze w tym roku zajęcia rozpoczęliśmy zabawą na powitanie. Dzieci w których imieniu pojawiała się wymieniona literka miały za zadanie szybko zamienić się miejscami. Po tej rozgrzewce rozwiązywaliśmy ćwiczenia słowne. Omówiliśmy znaczenie wyrazów: las, sęp, ślimak, miś, mrówka, kos, wyjaśniając trudne litery. Tematem przewodnim zajęć był termin SZCZĘŚCIE. Dzieci miały za zadanie opowiedzieć czym jest szczęście dla nich. Czym może być szczęście dla innych. Wszyscy bardzo chętnie uczestniczyli w dyskusji. Kolejne zadanie było pisemne, wszyscy dzielnie je wykonali.
Odbyła się również lekcja muzyki oraz zajęcia na sali gimnastycznej.
W ramach pracy domowej prosimy aby dzieci przeprowadziły wywiad z jednym z domowników bądź kolegą lub koleżanką ze szkoły pytajæc o to Czym jest szczęście dla nich?
Do zobaczenia!
Jagoda i Joanna
Wisła
Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od luźnej rozmowy na temat Świąt. Każdy uczeń opowiedział o tradycjach świątecznych jakie celebruje w domu oraz o prezentach jakie otrzymał. Po tej krótkiej rozgrzewce językowej przeszliśmy do głównego tematu lekcji, czyli „Zima w Polsce”. Na początek wymieniliśmy różnice między zimą w Polsce a zimą w Hiszpanii. Po obejrzeniu serii zdjęć przedstawiającej zimowe krajobrazy Polski, staraliśmy się opisać zimę w Polsce. W tym celu szukaliśmy nowych przymiotników, kolokacji np. mróz szczypie, śnieg sypie, lód skrzypi itp. Następnie przeszliśmy do projektowania zimowej odzieży. Każdy uczeń miał za zadanie ubrać ciepło namalowaną przez siebie postać i podpisać poszczególne części garderoby. Po zaprezentowaniu na forum klasy rysunków nastąpiła przerwa śniadaniowa. W drugiej części zajęć zajęliśmy się geografią Polski. Dzieci korzystając z atlasów geograficznych miały za zadanie znaleźć pasma górskie w Polsce, nanieść ich nazwy na swoją mapę oraz znaleźć najwyższe szczyty w Polsce. Po wykonaniu wszystkich zadań z mapą udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie trenowaliśmy celność przy pomocy śnieżek zrobionych z papieru oraz rywalizowaliśmy w wyścigach rzędów. Na ostatnią część zajęć przyszła pani Zuza, która poprowadziła zajęcia z muzyki. Lekcje skończyliśmy śpiewająco w rytm piosenki „Zima, zima, zima”.
Zadanie domowe
Dzieci powinny nauczyć się tekstu piosenki na pamięć, ponieważ za dwa tygodnie będziemy ją śpiewać przy akompaniamencie muzycznym. Do zobaczenia!
Zima, zima, zima- piosenka
Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Agata
Muzyka
Na ostatnich zajęciach z muzyki w grupie Poziomek przypomnieliśmy sobie jakie poznaliśmy już instrumenty, dzieci miały okazję posłuchać fragmentów utworów muzycznych, poznały nowe słowo "orkiestra". Pobawiliśmy się również w zgadywankę : "Jaki to instrument?" przy pomocy nagrań muzycznych.
Grupa Krasnoludków zapoznała się z brzmieniem fortepianu i orkiestry przy pomocy fragmentów muzycznych, dzieci poznały również pierwsze nutki, uczyliśmy się je rysować.
Z grupą Pszczółek rozmawialiśmy na temat muzyki klasycznej, czy znają już może jakieś utwory i co wiedzą na ten temat, słuchaliśmy paru zróżnicowanych fragmentów muzycznych i zgadywaliśmy jakie instrumenty grają, ile ich jest, jakie emocje wywołuje muzyka. Dzieci miały okazję powiedzieć, które instrumenty bardziej lubią i dlaczego. Te dzieci, które mają w domu małe instrumenty, możliwe do zabrania za sobą, są proszone o przyniesienie ich na zajęcia.
Z grupą Wisła rozmawialiśmy swobodnie na temat muzyki, jaką lubią najbardziej, czy znają już jakiś kompozytorów polskich. Słuchaliśmy fragmentu Koncertu Fortepianowego F. Chopina oraz fragmentów muzyki A. Vivaldiego, porównywaliśmy je. Dzieci miały okazję pochwalić się swoją wiedzą na ten temat.
Na następne zajęcia dzieci mogą przynieść ulubione płyty z muzyką i piosenkami.
Zuza
Komentarze
Prześlij komentarz