Sprawozdanie z zajęć z 28 stycznia

Poziomki

Bawimy się po polsku

Ostatnie zajęcia rozpoczęły się w dość sennej atmosferze. Dzieci początkowo mało aktywne, z biegiem czasu zaczęły coraz bardziej angażować się biorąc udział we wspólnych zabawach oraz wykonywać starannie różne, powierzone im zadania.

Na początek przystąpiliśmy do ćwiczeń grafomotorycznych, aby rozruszać nasze ospałe rączki oraz podnieść sprawność rysowania. W tym celu każdy otrzymał kartkę, na której znajdował się obrazek wykonany przerywaną linią. Zadaniem dzieci było samodzielne wykonanie rysunku z liniami pomocniczymi.

Po tak pracowicie rozpoczętym dniu odśpiewaliśmy piosenkę na powitanie a następnie wysłuchaliśmy opowiadania Bożeny Wrońskiej - Opowiadanie o Maćku, (które możemy odnaleźć pod adresem: http://www.logopeda-bwronska.cba.pl/maciek.html). Zaprezentowany tekst jest przeznaczony do ćwiczenia aparatu mowy. Zadanie cieszyło się ogromnym powiedzeniem, dzieci wykazywały się ogromną aktywnością wykonując ochoczo dane polecenia.

W dalszej części zajęć przystąpiliśmy do nauki piosenki z repertuaru Fasolek pt. „My jesteśmy krasnoludki”.

My jesteśmy krasnoludki

My jesteśmy krasnoludki - Hopsa sa, hopsa sa

Pod grzybkami nasze budki - Hopsa sa, hopsa sa

Jemy mrówki żabie łapki - Oj tak tak, oj tak tak

A na głowach krasne czapki -To nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy - Trutu tu, trutu tu

Gdy ktoś senny to uśpimy - Lulu Lu, lulu Lu

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka - Ajajaj, ajajaj

To zapłaci niezabudka - Uuuuu.

Piosenka bardzo spodobała się dzieciom, wszyscy szybko nauczyli się ją śpiewać toteż postanowiłyśmy utrudnić im nieco to zadanie. Każdy otrzymał odpowiedni instrument muzyczny (grzechotka, trójkąt, tamburyno), zadaniem Poziomek było rytmiczne wystukiwanie melodii prezentowanej wcześniej piosenki.

W tak wyśmienicie rozśpiewanym nastroju udaliśmy się na solidne śniadanie oraz mały odpoczynek.

Po śniadaniu przyszedł czas na zabawy ruchowe, które rozpoczęliśmy od zabaw chustą animacyjną. Przypomnieliśmy sobie oraz utrwaliliśmy nazwy kolorów oraz nauczyliśmy się liczyć do 10. Później wykonaliśmy małą rozgrzewkę - krążenia odpowiednimi częściami ciała. Następnie przystąpiliśmy do zabaw dobrze już nam znanych i lubianych a także nauczyliśmy się paru nowych. Była to wspaniała okazja do spożytkowanie zmagazynowanej energii a także do przypomnienia i utrwalenia nazw różnych części ciała. Wszyscy bezbłędnie wykonywali polecenia.

Na koniec udaliśmy się do naszych stolików gdzie czekały na nas zadania plastyczne. Każdy otrzymał kartkę a na niej rysunek czterech różnych zwierząt: pies, kot, królik, mysz; oraz cztery różne rodzaje przekąsek: kość, ryba, marchewka, ser. Zadaniem dzieci było przyporządkowanie odpowiedniej przekąski do zwierzątka, które się nią żywi. Prawie wszystkie dzieci poradziły sobie świetnie z tym zadaniem rozwiązując je szybko i prawidłowo. Na zakończenie postanowiliśmy poćwiczyć wygląd figur geometrycznych. W tym celu każdy otrzymał po 3 kółka różnej wielkości. Dzieci miały określić jego kolor i wielkość (duży małym, średni) a następnie samodzielnie przykleić na kartce w sposób wcześniej wskazany przez nauczyciela.

Zadanie domowe

  • Proszę przećwiczyć z dzieckiem liczenie do 10.

Zapraszamy wszystkie dzieci na następne zajęcia, które odbędą się 11 lutego. Bardzo prosimy wszystkie dzieci i rodziców o punktualność!!!

Pozdrawiamy serdecznie

Marzena i Basia

Krasnoludki

Zajęcia rozpoczęliśmy tym razem od rozwiązywania zagadek logicznych, które okazały się bardzo łatwe dla pracowitych Krasnoludków. Wszystkie dzieci bez problemu sprostały temu zadaniu.
W licznym gronie kontynuowaliśmy podział roku kalendarzowego na pory roku i miesiące. Nowością był podział tygodnia . Okazało się, że nie wszystkie dzieci znają polskie nazwy poszczególnych dni. Tak wiec do utrwalania mieliśmy dość dużo materiału.
Pomagały nam w tej trudnej pracy ilustracje i opisy słowne, które bardzo podobały się uczniom. Każde dziecko mogło napisać na tablicy nazwę wybranej przez siebie pory roku, miesiąca lub nazwę dnia tygodnia. Krasnoludki uwielbiają pisać na wielkiej tablicy szkolnej, toteż zabawie tej poświęciliśmy więcej czasu.
Po przerwie śniadaniowej rozmawialiśmy o rodzinie, rodzeństwie, rodzicach, babciach, dziadkach, wujkach i ciociach. Wyjaśnialiśmy zależności pokrewieństwa pomiędzy poszczególnymi członkami rodziny. Zagadnienie to wprowadziło nas w jeden z tematów kolejnych zajęć, a mianowicie tworzenia rodzinnego drzewa genealogicznego dla każdego dziecka. Praca ta zajmie nam kilka kolejnych spotkań, ale do wiosny z pewnością się wyrobimy i będziemy mogli pochwalić się pięknymi pracami.
Szczególny charakter miały zajęcia ruchowe na korytarzu szkolnym . Najpierw były zawody zręcznościowe z nagrodami przygotowanymi przez panią Ewę, a następnie przy użyciu kola hula hop i woreczków z grochem dzieci opanowywały bardzo trudne czasowniki takie jak:
POD-SKAKUJE
PRZE-SKAKUJE
WY-SKAKUJE
W-SKAKUJE
Wszystkie Krasnoludki zapamiętały doskonale poszczególne określenia i poprawnie manewrowały woreczkiem.
PRACA DOMOWA
Do zapamiętania:
-nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia
Do przyniesienia do szkoły :
-fotografie członków swojej rodziny, które będzie można wykorzystać do drzewa genealogicznego
Dziękuję Rodzicom za współpracę i zapraszam Krasnoludki na kolejne spotkanie
Maria

Wisła


Wstępem do zajęć była prezentacja przygotowanych przez uczniów informacji na temat wielkiej osobowości jaką był Karol Wojtyła. Pierwszy Polak, który został papieżem. Dzięki Karen i Jennifer, które przyniosły bardzo ciekawe artykuły i zdjęcia , z olbrzymim zainteresowaniem prześledziliśmy życiorys Polaka, którego podziwiał cały świat. Po zapoznaniu się z jego biografią, staraliśmy się zweryfikować zdobyte informacje, rozwiązując test. Nim się zorientowaliśmy, minęła pierwsza część lekcji.
W dalszej części zajęć zainspirowani wielokrotnie okazywaną, wspaniałą, altruistyczną postawą Papieża wobec innych ludzi – z zaangażowaniem dyskutowaliśmy nad cechami charakteru, jakie powinny posiadać osoby, które z tytułu wykonywanych przez nie zawodów obdarzane są przez innych zaufaniem.
Na koniec, podzieleni na małe grupy, staraliśmy się wymyślić hipotetyczne sytuacje, w których od postawy pojedynczych osób zależeć może bezpieczeństwo i życie innych.

Zadanie domowe:

  1. Stworzyć listę zawodów, których wykonywanie wiąże się z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo innych osób.

  2. Wyszukać informacji na temat postaci Wisławy Szymborskiej. Odwołując się do mediów i innych dostępnych źródeł dotrzeć do najciekawszych informacji na temat jej życiorysu i twórczości.

Karolina i Diana

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?