Sprawozdanie z zajęć z 28 stycznia
Bawimy się po polsku
Ostatnie zajęcia rozpoczęły się w dość sennej atmosferze. Dzieci początkowo mało aktywne, z biegiem czasu zaczęły coraz bardziej angażować się biorąc udział we wspólnych zabawach oraz wykonywać starannie różne, powierzone im zadania.
Na początek przystąpiliśmy do ćwiczeń grafomotorycznych, aby rozruszać nasze ospałe rączki oraz podnieść sprawność rysowania. W tym celu każdy otrzymał kartkę, na której znajdował się obrazek wykonany przerywaną linią. Zadaniem dzieci było samodzielne wykonanie rysunku z liniami pomocniczymi.
Po tak pracowicie rozpoczętym dniu odśpiewaliśmy piosenkę na powitanie a następnie wysłuchaliśmy opowiadania Bożeny Wrońskiej - „Opowiadanie o Maćku”, (które możemy odnaleźć pod adresem: http://www.logopeda-bwronska.cba.pl/maciek.html). Zaprezentowany tekst jest przeznaczony do ćwiczenia aparatu mowy. Zadanie cieszyło się ogromnym powiedzeniem, dzieci wykazywały się ogromną aktywnością wykonując ochoczo dane polecenia.
W dalszej części zajęć przystąpiliśmy do nauki piosenki z repertuaru Fasolek pt. „My jesteśmy krasnoludki”.
My jesteśmy krasnoludki
My jesteśmy krasnoludki - Hopsa sa, hopsa sa
Pod grzybkami nasze budki - Hopsa sa, hopsa sa
Jemy mrówki żabie łapki - Oj tak tak, oj tak tak
A na głowach krasne czapki -To nasz, to nasz znak.
Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy - Trutu tu, trutu tu
Gdy ktoś senny to uśpimy - Lulu Lu, lulu Lu
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka - Ajajaj, ajajaj
To zapłaci niezabudka - Uuuuu.
Piosenka bardzo spodobała się dzieciom, wszyscy szybko nauczyli się ją śpiewać toteż postanowiłyśmy utrudnić im nieco to zadanie. Każdy otrzymał odpowiedni instrument muzyczny (grzechotka, trójkąt, tamburyno), zadaniem Poziomek było rytmiczne wystukiwanie melodii prezentowanej wcześniej piosenki.
W tak wyśmienicie rozśpiewanym nastroju udaliśmy się na solidne śniadanie oraz mały odpoczynek.
Po śniadaniu przyszedł czas na zabawy ruchowe, które rozpoczęliśmy od zabaw chustą animacyjną. Przypomnieliśmy sobie oraz utrwaliliśmy nazwy kolorów oraz nauczyliśmy się liczyć do 10. Później wykonaliśmy małą rozgrzewkę - krążenia odpowiednimi częściami ciała. Następnie przystąpiliśmy do zabaw dobrze już nam znanych i lubianych a także nauczyliśmy się paru nowych. Była to wspaniała okazja do spożytkowanie zmagazynowanej energii a także do przypomnienia i utrwalenia nazw różnych części ciała. Wszyscy bezbłędnie wykonywali polecenia.
Na koniec udaliśmy się do naszych stolików gdzie czekały na nas zadania plastyczne. Każdy otrzymał kartkę a na niej rysunek czterech różnych zwierząt: pies, kot, królik, mysz; oraz cztery różne rodzaje przekąsek: kość, ryba, marchewka, ser. Zadaniem dzieci było przyporządkowanie odpowiedniej przekąski do zwierzątka, które się nią żywi. Prawie wszystkie dzieci poradziły sobie świetnie z tym zadaniem rozwiązując je szybko i prawidłowo. Na zakończenie postanowiliśmy poćwiczyć wygląd figur geometrycznych. W tym celu każdy otrzymał po 3 kółka różnej wielkości. Dzieci miały określić jego kolor i wielkość (duży małym, średni) a następnie samodzielnie przykleić na kartce w sposób wcześniej wskazany przez nauczyciela.
Zadanie domowe
-
Proszę przećwiczyć z dzieckiem liczenie do 10.
Zapraszamy wszystkie dzieci na następne zajęcia, które odbędą się 11 lutego. Bardzo prosimy wszystkie dzieci i rodziców o punktualność!!!
Pozdrawiamy serdecznie
Marzena i BasiaKrasnoludki
Wisła
Wstępem do zajęć była prezentacja przygotowanych przez uczniów informacji na temat wielkiej osobowości jaką był Karol Wojtyła. Pierwszy Polak, który został papieżem. Dzięki Karen i Jennifer, które przyniosły bardzo ciekawe artykuły i zdjęcia , z olbrzymim zainteresowaniem prześledziliśmy życiorys Polaka, którego podziwiał cały świat. Po zapoznaniu się z jego biografią, staraliśmy się zweryfikować zdobyte informacje, rozwiązując test. Nim się zorientowaliśmy, minęła pierwsza część lekcji.
W dalszej części zajęć zainspirowani wielokrotnie okazywaną, wspaniałą, altruistyczną postawą Papieża wobec innych ludzi – z zaangażowaniem dyskutowaliśmy nad cechami charakteru, jakie powinny posiadać osoby, które z tytułu wykonywanych przez nie zawodów obdarzane są przez innych zaufaniem.
Na koniec, podzieleni na małe grupy, staraliśmy się wymyślić hipotetyczne sytuacje, w których od postawy pojedynczych osób zależeć może bezpieczeństwo i życie innych.
Zadanie domowe:
-
Stworzyć listę zawodów, których wykonywanie wiąże się z odpowiedzialnością za bezpieczeństwo innych osób.
-
Wyszukać informacji na temat postaci Wisławy Szymborskiej. Odwołując się do mediów i innych dostępnych źródeł dotrzeć do najciekawszych informacji na temat jej życiorysu i twórczości.
Komentarze
Prześlij komentarz