Sprawozdanie z zajęć z 11 lutego
Poziomki
Krasnoludki
Ostatnie sobotnie zajęcia, jak to już bywa w zwyczaju, rozpoczęliśmy od małej rozgrzewki logicznej w postaci labiryntu.
Następnie przystąpiliśmy do kontynuacji naszego projektu "BOHATEROWIE POLSKICH UTWORÓW LITERACKICH OCZAMI DZIECI".
Tym razem omawialiśmy utwory Marii Konopnickiej.
Pierwszym utworem był "Stefek Burczymucha". Dzieci stworzyły pracę plastyczną odzwierciedlającą usłyszany utwór.
Następnie zrobiliśmy krótki rebus słowny i kilka łamigłówek.
Po krótkiej przerwie powróciliśmy do kontynuacji projektu omawiając jednocześnie utwór Marii Konopnickiej pt. "Co słonko widziało":
Cały dzionek słonko
Po niebie chodziło;
Czego nie widziało!
Na co nie patrzyło!
Widziało nasz domek,
Jak się budzi rankiem,
Jak Magda na pole
Niesie mleko dzbankiem...
Jak Wojtek wyciąga
Ze studni żurawia,
Jak się mały Janek
Z Wiernusiem zabawia...
Widziało, jak owczarz
Pędzi owce siwe,
Jak Antek karemu
Rozczesuje grzywę...
Widziało gołąbki,
Jak na dach nasz lecą
I trzepią w skrzydełka,
I pod zorzę świecą.
Widziało, jak Zosia
Z kluczykami chodzi,
Jak liźnie śmietany,
Choć się to nie godzi...
Widziało, jak Kuba
Pługiem w polu orze,
Jak wołki pogania,
Żeby było zboże...
Widziało pod lasem,
Jak się pasą krowy,
Jak tam pokrzykuje
Nasz ciołeczek płowy...
Widziało, jak Kasia
Biały ser ogrzewa,
Jak Stach konie poi,
A gwiżdże, a śpiewa...
Widziało, jak wszyscy
Po pracy zasiedli
I z misy głębokiej
Łyżkami barszcz jedli.
Wypisywaliśmy na tablicy, co słonko widziało, powtórzyliśmy poznane wyrazy i wyjaśniliśmy sobie ich znaczenie. Następnie dzieci przepisały wybrane wyrazy.
Rozwiązaliśmy także krzyżówkę, a jej hasłem był wyraz: CZARODZIEJKA.
Praca domowa:
Przeczytać dzieciom utwór "Co słonko widziało" i wyjaśnić/przypomnieć trudne słowa.
Dla chętnych: przeczytać inne utwory Marii Konopnickiej.
Pozdrawiamy,
Joanna i Jagoda
Wisła
Niech żyje balik –
polskie tradycje i zabawy karnawałowe.
Miesiąc luty to czas
na
ostatnie szaleństwa parkietowe przed Wielkim Postem. Z tejże
właśnie okazji sobotnie zajęcia poświęcone były tematyce
dotyczącej polskich zabawach i tradycji karnawałowych. Jest to
pewnego rodzaju przygotowanie oraz zapowiedź do szykującej się
Wielkiej Zabawy w „naszej” Szkole Polskiej w Barcelonie …
Zajęcia rozpoczęliśmy
od przypomnienia sobie kształtu i koloru niektórych figur
geometrycznych takich jak kółko, kwadrat, trójkąt czy prostokąt,
po czym każdy dostał kółka o różnych wielkościach (małe,
średnie, duże). Zadaniem dzieci było najpierw ułożenie a
następnie przyklejenie wszystkich elementów na kartkę, tak, aby
powstał z nich miś, który powinien posiadać głowę, uszy,
brzuszek, rączki, łapki. Na koniec należało dorysować brakujące
elementy takie jak oczy, nos i buzię. Wszyscy wzorowo poradzili
sobie z powierzonym im zadaniem, tworząc w ten sposób wesołą
gromadkę misiów.
Po tak mile
rozpoczętym
dniu, usiedliśmy w naszym kręgu, odśpiewaliśmy naszą ulubioną
piosenkę na przywitanie witając się z każdym dzieckiem z osobna,
po czym Poziomki z wielkim zaciekawieniem wysłuchały wiersza
Alicji
Tarczyńskiej pt. „W Karnawale”:
„W Karnawale”
Z Nowym Rokiem szedł
karnawał,
Przebieraniem się
zabawiał.
W instrumenty
przebrał
drzewa,
Wiatr w gałęziach
pieśni śpiewał.
Przebrał
dzieci,
spójrzcie sami,
Są Indianie z
piratami
I serpentyn widać
zwoje,
Są krasnale, są
kowboje.
Jest
biedronka
z muchomorkiem,
Przyszedł także
Bolek
z Lolkiem,
Sznur korali ma
Cyganka,
W stroju z frędzli
jest Indianka.
I
balony lecą w górę,
Ktoś Czerwony ma
kapturek,
Jest karnawał,
dzieci
tańczą,
Gra orkiestra
przebierańcom.
Następnie
rozpoczęliśmy
małą pogawędkę. Okazało się, że wszyscy wiedzą, iż karnawał
to czas zabaw i tańców, a jego uczestnicy powinni się przebrać za
różne ciekawe postacie. Każdy opowiedział o swoich wcześniejszych
strojach, jak wyglądał, kogo przedstawiał. Po tak bajecznych
opowieściach dowiedzieliśmy się również, za kogo dzieci chciałby
się przebrać w tym roku. Dziewczynki jednomyślnie marzą o stroju
księżniczki, natomiast zdania chłopców były podzielone. Jedni
myślą o stroju pirata, a inni o stroju strażaka. Dzieci zwróciły
również uwagę na wygląd sali, który w tym czasie powinien być
bogato wystrojony balonami, rysunkami i kolorowymi maskami.
Po tak ciekawych
rozmowach postanowiliśmy przypomnieć sobie poznaną ostatnio
piosenkę z repertuaru Fasolek pt. „My jesteśmy krasnoludki”.
Jak się okazało Poziomki mają dobrą pamięć, dużo osób znało
słowa pierwszej zwrotki i niemalże wszyscy pamiętali melodię tej
wesołej piosenki. Następnie wszystkie dzieci dostały po jednym
instrumencie muzycznym (grzechotka, trójkąt, tamburyno) i
rytmicznie wystukiwały prezentowaną wcześniej melodię. Na
zakończenie pierwszej części zajęć narysowaliśmy postać
krasnala. W tym celu każdy otrzymał kartkę papieru, mazaki,
kredki. Jedna z Pań nauczycielek rysowała krok po kroku takiego
krasnala na tablicy szkolnej tłumacząc każdy szczegół z uwagą.
Zadaniem dzieci było uważne śledzenie rysunku, słuchanie
wskazówek nauczyciele i wreszcie odwzorowanie go na swojej kartce.
Była to bardzo atrakcyjna praca, każdy z uwagą słuchał poleceń,
po czym wszyscy wyczarowali przepiękne postacie krasnala, bardzo
podobne do tej z tablicy.
Po tak pracowitym dniu
udaliśmy się na solidne śniadanie oraz zasłużony odpoczynek.
Drugą część zajęć
rozpoczęliśmy od wysłuchania opowiadania logopedycznego Bożeny
Wrońskiej pt. „Krasnoludek w buzi” (które można odnaleźć na
str.: http://www.logopeda-bwronska.cba.pl/krasnal.html).
Zauważyłyśmy,
że dzieci czerpią ogromną radość z opowiadań
logopedycznych, które z wielką chęcią i zaangażowaniem wykonują
gimnastykę buzi. (W
związku
z
powyższym
zachęcamy
wszystkich
rodziców
do czytania
tych
opowiadań
ze swoimi
pociechami
w wolnych
chwilach!!!!!!!!
)
W końcu przyszedł czas
na ćwiczenia gimnastyczne, które rozpoczęliśmy tradycyjnie od
krótkiej rozgrzewki wykonując krążenia odpowiednimi częściami
ciała (głowa, ramiona, łokcie, tułów, kolana, stopy), a
następnie nauczyliśmy się całkiem nowych zabaw. Do ich realizacji
potrzebowaliśmy woreczków z grochem, sznurka i piłki. Zaczęliśmy
od pewnego konkursu, który jest znakomitym ćwiczeniem na
koordynację ruchową. W tym celu dobraliśmy się w pary, każdy
umieścił na swojej głowie jeden woreczek z grochem. Zadaniem było
jak najszybsze przemieszczenie się do wskazanego wcześniej miejsca
(biurko) i powrót na swoje miejsce. Wygrywał ten, komu udało się
dotrzeć z woreczkiem na głowie. Następnie każdy musiał pokonać
odpowiedni tor przeszkód między innymi chodzenie po linie. Odpadał
ten, kto zgubił owy woreczek. Zadanie jest dość trudne, dlatego
Poziomki muszą jeszcze popracować nad jego wykonaniem. Na koniec
naszych gimnastycznych zajęć usiedliśmy w naszym kręgu i
zaczęliśmy zabawę z piłką. Dzieci podawały sobie piłkę
mówiąc: „Ania podaje piłkę Zosi … itd.”. Zabawa ta ma na
celu utrwalenie imion kolegów z grupy.
Na koniec udaliśmy się
na lubiane przez wszystkich zajęcia plastyczne. Każdy otrzymał
wcześniej przygotowany szablon maski karnawałowej. Tym razem
dzieci
zdobiły swoje maski metodą dowolną, używając różne materiały
plastyczne dostępne w sali, między innymi: wycinanki, bibuła itp.
Efekty pracy były zdumiewające. Z nieciekawych szablonów wyłoniły
się bajeczne maski zwierząt, w których można było odnaleźć
m.in. tygrysa, żyrafę, biedronkę czy też myszkę. Na uwagę
zasługuje fakt, iż dzieci coraz lepiej radzą sobie z pracami
plastycznymi. Rysunki są coraz bardziej dokładnie wykańczane,
postacie stają się bardziej proporcjonalne, dopracowane, ponadto
dzieci posługują się coraz to sprawniej nożyczkami i klejem.
BRAWO!!!
UWAGA
-
Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci do udziału w zabawie karnawałowej, która odbędzie się już 25 lutego w godzinach 10.50 – 13.20. W programie przewidziane są liczne:
-
Zabawy sportowe
-
Zabawy taneczne
-
Występy uczniów
-
Konkursy na: najciekawszy makijaż, najciekawsze przebranie
-
Zagadki karnawałowe
-
Sztuczki magiczne
-
I wiele innych ciekawych atrakcji dnia!!!!
Zachęcamy
wszystkie dzieci
do przygotowania
przebrania i
makijażu o
tematyce: „Moja
ulubiona postać
z bajki”.
Dla najodważniejszych
przewidziane są
atrakcyjne nagrody
rzeczowe.
Zapraszamy
rodziców do
udziału w
karnawale w
godzinach 12.20
- 13.20.
Bardzo
prosimy wszystkich
o punktualność!!!
Pozdrawiamy
serdecznie
Marzena i
BasiaKrasnoludki
Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy zimowy temat. Tym razem bawiliśmy się w zgadywanie poprawnych odpowiedzi na pytania związane tematycznie z obecną porą roku. Dzieci otrzymały kartki z wypisanymi po obydwu stronach wyrazami: TAK, NIE .Odpowiedzi udzielały poprzez pokazanie odpowiedniego napisu. Zabawa podobała się uczniom, wszyscy wykonali zadanie bezbłędnie pomimo wielu pytań-pułapek. Po przerwie śniadaniowej dzieci mogły rozruszać się trochę na sali gimnastycznej , po czym wróciły do sali lekcyjnej gdzie czekała już Pani Maryla. Opowiedziała Krasnoludkom piękną opowieść zimową . Dzieci z zainteresowaniem zadawały pytania i dzieliły się własnymi przeżyciami związanymi z okresem zimowym.
W rozmowach wspomnieliśmy
również o Karnawale i zbliżającej się zabawie karnawałowej w
naszej szkole.
Wsłuchując się w treść bajki ( z
audiobooka) o Kopciuszku, dzieci wykonywały maski
karnawałowe, które zabrały ze sobą do domu.
Do zobaczenia na kolejnych
zajęciach
Maria
PRACA DOMOWA
Przygotowanie stroju
karnawałowego na nasze następne szkolne spotkanie
Bardzo dziękuję Rodzicom za
współpracę .
Maria
Pszczółki Maria
Ostatnie sobotnie zajęcia, jak to już bywa w zwyczaju, rozpoczęliśmy od małej rozgrzewki logicznej w postaci labiryntu.
Następnie przystąpiliśmy do kontynuacji naszego projektu "BOHATEROWIE POLSKICH UTWORÓW LITERACKICH OCZAMI DZIECI".
Tym razem omawialiśmy utwory Marii Konopnickiej.
Pierwszym utworem był "Stefek Burczymucha". Dzieci stworzyły pracę plastyczną odzwierciedlającą usłyszany utwór.
Następnie zrobiliśmy krótki rebus słowny i kilka łamigłówek.
Po krótkiej przerwie powróciliśmy do kontynuacji projektu omawiając jednocześnie utwór Marii Konopnickiej pt. "Co słonko widziało":
Cały dzionek słonko
Po niebie chodziło;
Czego nie widziało!
Na co nie patrzyło!
Widziało nasz domek,
Jak się budzi rankiem,
Jak Magda na pole
Niesie mleko dzbankiem...
Jak Wojtek wyciąga
Ze studni żurawia,
Jak się mały Janek
Z Wiernusiem zabawia...
Widziało, jak owczarz
Pędzi owce siwe,
Jak Antek karemu
Rozczesuje grzywę...
Widziało gołąbki,
Jak na dach nasz lecą
I trzepią w skrzydełka,
I pod zorzę świecą.
Widziało, jak Zosia
Z kluczykami chodzi,
Jak liźnie śmietany,
Choć się to nie godzi...
Widziało, jak Kuba
Pługiem w polu orze,
Jak wołki pogania,
Żeby było zboże...
Widziało pod lasem,
Jak się pasą krowy,
Jak tam pokrzykuje
Nasz ciołeczek płowy...
Widziało, jak Kasia
Biały ser ogrzewa,
Jak Stach konie poi,
A gwiżdże, a śpiewa...
Widziało, jak wszyscy
Po pracy zasiedli
I z misy głębokiej
Łyżkami barszcz jedli.
Wypisywaliśmy na tablicy, co słonko widziało, powtórzyliśmy poznane wyrazy i wyjaśniliśmy sobie ich znaczenie. Następnie dzieci przepisały wybrane wyrazy.
Rozwiązaliśmy także krzyżówkę, a jej hasłem był wyraz: CZARODZIEJKA.
Praca domowa:
Przeczytać dzieciom utwór "Co słonko widziało" i wyjaśnić/przypomnieć trudne słowa.
Dla chętnych: przeczytać inne utwory Marii Konopnickiej.
Pozdrawiamy,
Joanna i Jagoda
Spotkanie
rozpoczęliśmy
od rewizji treści ostatnich zajęć połączonej ze
sprawdzeniem zadania domowego. Wspólnie stworzyliśmy bardzo długą
listę zawodów omawiając przy okazji charakterystykę.
Drugą
część
zajęć poświęciliśmy na doskonalenie umiejętności
słuchania ze zrozumieniem. Po ustaleniu informacji, które
powinniśmy wychwycić z filmu dokumentalnego, obejrzeliśmy
interesujący materiał o niepokojącej treści ,,Najstraszliwsze
robale świata” (Discovery). Zadanie to wymagało niezwykłego
poświęcenia, jako że skupienie uwagi na chwilami niezwykle
odpychających obrazach nie było łatwe. Niemniej jednak zakończyło
się pełnym sukcesem.
Następnie,
bazując
na materiałach przyniesionych przez uczniów ustaliliśmy
kim była i czym zasłynęła niedawno zmarła polska noblistka
Wisława Szymborska. Zmierzenie się z interpretacją jej poezji
okazało się niezmiernie trudnym zadaniem..
Wszystkich
uczniów zapraszamy
na
kolejne spotkanie
w
odmiennej niż zwykle,
karnawałowej odsłonie.
Zachęcamy
do
kreatywnego wyboru stroju na te okazję. Tym razem
pozostawiamy
całkowita dowolność w tej kwestii.
Jeżeli
macie
jakieś swoje ulubione przeboje, nie wahajcie się przynieść
ze sobą płyt CD- urządzimy sobie małe karnawałowe disco
Karolina i Diana
Komentarze
Prześlij komentarz