Sprawozdanie z zajęć z 7 maja

Poziomki

Na ostatnich zajęciach realizowaliśmy temat „JA I MOJA RODZINA”.

Rozpoczęliśmy tradycyjnie piosenką, wyśpiewując powitanie dla każdego dziecka po kolei. Piosenka ta jest bardzo lubiana i zawsze rozpoczynamy nią kolejne spotkania.



Witaj Aniu, witaj Aniu,

Jak się masz, jak się masz?

Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię kochamy,

Bądź wśród nas, bądź wśród nas.


Następnie dzieci wysłuchały wiersza o rodzinie, ilustrowanego obrazkami.


Dla mamy jestem synem, dla taty też.

Dla siostry jestem bratem - to dobrze wiem.

Dla babci jestem wnukiem, dla dziadka też.


Dla mamy jestem córką, dla taty też.

Dla brata jestem siostrą - to dobrze wiem.

Dla babci jestem wnuczką, dla dziadka też.


Słuchanie wiersza i oglądanie ilustracji zainicjowało swobodne wypowiedzi dzieci na temat swojej rodziny. Próbowaliśmy wspólnie wymieniać i poprawnie nazywać członków rodziny, podawać imiona mamy, taty, rodzeństwa. Dzieci starały się też opisać słowami wygląd mamy i wymienić ulubione sposoby spędzania czasu z tatą.

Następnie przeszliśmy do zabaw ruchowych. Dzieci biegały po sali w rytm muzyki.

Podczas przerwy w grze nauczyciel podnosił do góry obrazek wybranego członka rodziny, a dzieci klaszcząc w ręce, rytmicznie wypowiadały z nim zdanie, np.: „To jest mama”; „To jest ta-ta”; „To jest bab-cia”; „To jest dzia-dek”.

Kolejna zabawa ruchowa z pokazywaniem; „ Głowa, ramiona, kolana, palce…” pozwoliła nam utrwalić części ciała.

Po krótkiej przerwie na drugie śniadanie wyszliśmy na szkolne boisko. Tam bawiliśmy się wesoło z wykorzystaniem chusty animacyjnej i piłki. Dzięki zabawom na boisku dzieci miały możliwość przypomnienia i utrwalenia kolorów oraz imion kolegów i koleżanek z klasy.

Po powrocie do sali dzieci zabrały się za wykonanie pracy plastycznej: „Drzewo mojej Rodziny”, uzupełniając brakujące pola wizerunkiem poszczególnych członków rodziny.

Po zajęciach plastycznych bawiliśmy się do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Piosenkę śpiewaliśmy na różne sposoby; cicho, głośno, wolno, szybko i tak też poruszał się nasz pociąg.

Zajęcia zakończyliśmy zabawą „Raz, dwa, trzy…”, gdzie każde z dzieci wykonało proste zadanie, wymyślone przez nauczyciela. Wszystkie dzieci świetnie poradziły sobie ze zrozumieniem polecenia i wykonaniem zadania.


Zadanie domowe:

- Dokończenie pracy „Drzewo mojej Rodziny” i uzupełnienie podpisów imion wszystkich członków rodziny,

- Oglądanie wraz z dzieckiem zdjęć rodzinnych. Nazywanie poszczególnych osób, podawanie ich imion, zawodów, opisywanie wyglądu. Oglądanie zdjęć z dzieckiem to również świetny sposób spędzenia z nim czasu:)



Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne zajęcia,

Magdalena Pacześniak, Ula Cur, Basia Starczewska

Krasnoludki

Na ostatnich zajęciach Krasnoludki pracowały w obecności i przy udziale rodziców. Całość sobotniego spotkania koncentrowała się wokół majowej łąki. A oto nasz plan spotkania:

1. Powitanie ogólne dzieci i rodziców przez nauczycielki

2. Zapowiedź tematu dnia

3. Zaproszenie na majową łąkę , przejście przez hula hop i wypowiedzenie wymyślonego przez dziecko powitania, podzielenie tego wyrazu na sylaby.

4.Szukanie kwiatów z własnym imieniem, kolejno przez wszystkie dzieci

5. Oglądanie bajki: O wiośnie

6. Krótka rozmowa na temat filmu wspomagana pytaniami nauczycielki

7. Wspólne malowanie wiosny

8. Zagadki tematyczne związane z obrazem przedstawiającym wiosenną, majową łąkę. Czego brakuje w obrazie wiosny? Włączenie rodziców do wspólnego zgadywania i malowania

9.Rozdanie uczniom opasek z emblematami KWIATKA lub MOTYLA. Muzyka A.Vivaldiego "Wiosna". Taniec na łące przy muzyce. Pokazywanie dzieciom kartek z wyrazami MOTYL i KWIAT, na które reagują w umówiony wcześniej sposób

10. Losowanie kopert z ukrytymi literami. Wyszukiwanie obrazka na wylosowaną literkę, a następnie przyporządkowanie obrazka do odpowiedniej litery umieszczonej na tablicy. Liczenie liter w nazwie ilustracji przedstawionej na obrazku i podłączanie kartoników z odpowiednią ilością kropek.

11, Piosenka "Bal na łące" , szukanie w tekście nazw zwierząt i owadów żyjących na łące

12. Podziękowanie za wspólną naukę i zabawę. Pożegnanie dzieci i rodziców.

Pozdrawiamy

Marysia i Ania


Pszczółki


Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z bardzo ciekawą książką przyrodniczą przyniesioną przez jedną z uczennic, próbowaliśmy nazwać każde znajome nam zwierzątko po polsku, wcale nie było to łatwe zadanie...ale mieliśmy niezły ubaw. Następnie zabraliśmy się do rozwiązywania zadań z ostatnio poznanego słownictwa i łamigłówek. Wszyscy mieli trochę ciężkie głowy bo tej pracy umysłowej więc udaliśmy się na salę gimnastyczna pofiglować. Po powrocie czytaliśmy uwielbiane przez nas wszystkich bajki Jana Brzechwy: ,,Kaczka dziwaczka”, „Skarżypyta”, „Na straganie”.

Diana

Wisła


Jak każde zajęcia, również i ostatnie rozpoczęliśmy od małej rozgrzewki w formie rebusów językowych.
Następnie przypomnieliśmy sobie pisownie wyrazów z tematyki spożywczej. Wypisywaliśmy wyrazy w takich kategoriach jak: pieczywo,
nabiał, mięso, napoje, warzywa i owoce itd. W sumie utworzyliśmy sporą listę wyrazów.

Następnie rozwiązaliśmy krzyżówkę po to aby wykonać nieco trudniejsze zadanie jakim było wypisywanie liczb za pomocą cyferek, napisanych w tym zadaniu słownie np. czterysta osiemdziesiąt osiem - 488.

Po przerwie przypomnieliśmy sobie dokładnie czym jest przymiotnik a przy okazji powtórzyliśmy także czym jest rzeczownik i czasownik.
A wszystko po to, aby omówić kolejny temat z ortografii: pisownia "nie" z przymiotnikami. Na pewno każdy będzie pamiętał, iż "nie" z przymiotnikami piszemy razem.
Wypełniliśmy kilka przykładów i ćwiczeń utrwalających kolejną regułkę.

Następnie wysłuchaliśmy audiobooka z legendą "O Sielawowym Królu".
Na sam koniec zajęć wysłuchaliśmy zaś kolejnych perypetii Karolci.

Praca domowa.
1. Na jakie pytania odpowiada przymiotnik?
2. Jak piszemy "nie" z przymiotnikami?
3. Napisz 4 zdania z zaprzeczeniem następujących wyrazów:
grzeczny, miły, spokojny, przyjazny.

Pozdrawiam,
Joanna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?