Sprawozdanie z zajęć 16 października



Poziomki

W ostatnią sobotę zaczęliśmy zajęcia od rozwiązywania łamigłówki, która polegała na znalezieniu 5 różnic na dwóch podobnych do siebie obrazkach. Następnie dzieci zapoznały się z wyglądem oraz nazwą biedronki, żuka, muchomora oraz wysłuchały wiesza Jana Brzechwy pt."Żuk". Potem część dzieci starszych wykonywała pracę techniczno-plastyczną na podstawie wiersza, a druga część dzieci słuchała opowiadania o osiołku. W czasie opowiadania dzieci wykonały parę ćwiczeń logopedycznych np. ziewanie, przesuwanie języka po ząbkach, przesuwanie języka po podniebieniu, zwijanie języka w rurkę itp. Przed śniadaniem zdążyliśmy jeszcze wykonać ćwiczenia słuchowo-ruchowe na woreczkach z grochem. Usiedliśmy też w kole i przy pomocy zabawy z piłką przypomnieliśmy sobie nasze imiona.
Po śniadaniu udaliśmy się na boisko szkolne, gdzie przeprowadziłyśmy zawody z użyciem woreczków z grochem.

Ostatnią część naszego spotkanie przeznaczyliśmy na wysłuchanie dźwięków różnych zwierząt. Zadaniem dzieci było odgadnięcie co to za zwierzę oraz wskazać je na kartkach, które wcześniej dostały. A były to: pianie koguta, muczenie krowy, ćwierkanie ptaszków, miauczenie kota, szczekanie psa. Zadanie to sprawiło dzieciom ogromną radość.


Pozdrawiamy i do zobaczenia,

Kasia i Monika


Zadanie domowe:

Przypomnienie sobie nazw zwierząt z karteczek rozdanych na koniec zajęć oraz dźwięków jakie wydają one w Polsce



Krasnoludki


Na zajęciach kontynuowaliśmy temat jesieni. Tym razem omawialiśmy dary, jakie przynosi nam ta pora roku. Po krótkiej informacji o zbiorze jesiennych plonów z sadów i pól wymienialiśmy owoce i warzywa znane dzieciom. Okazało się, że nie wszystkie nazwy są znane. Nasz słowniczek obrazkowy wzbogacony został więc o nazwy owoców i warzyw takich jak: ziemniak, por, burak, cebula, seler, marchew, pietruszka, jabłko, gruszka, śliwka.. Teraz łatwiej będzie uczniom nauczyć się ich i zapamiętać. Mówiliśmy też o polskim zwyczaju pieczenia ziemniaków w ogniskach na podstawie czytanki :

Jesienne prace polowe.

Romek i Przemek pojechali z rodzicami na pole. Jesień to pora wykopków. Trzeba wykopać z ziemi buraki, marchew, cebule i ziemniaki. Dzisiaj chłopcy z rodzicami będą zbierać z pola ziemniaki. Zebrane ziemniaki załadują do worków, które tata zawiezie na rynek do miasta. Po ciężkiej pracy Romek i Przemek na skraju pola rozpalili z rodzicami ogień z uschniętych łętów. W ognisku upiekli ziemniaki. Była to nagroda za pomoc rodzicom w wykopkach.

Przyniesionym przez dzieci warzywom i owocom domalowywaliśmy, doklejaliśmy, przyczepialiśmy ( według pomysłu każdego dziecka ) oczy, nosy, usta, włosy. Wyszły bardzo ładne warzywno-owocowe twarze. Niektóre głowy ozdobione były nawet kapelusikami. Omawiając powyższy temat nie mogliśmy zapomnieć o zastosowaniu warzyw i owoców w naszym jadłospisie. Wszystkie dzieci zgodziły się z tym, że soki trzeba pić i warzywa jeść, żeby być zdrowym. Zupa buraczkowa, sok jabłkowy i surówka z porą nie były obce dzieciom.

Po zajęciach muzycznych z panem Dominikiem ( na których dzieci rozpoczęły naukę starego tańca polskiego zwanego Polonezem) bawiliśmy się ćwicząc pisanie wyrazów z poznanych liter. Dzieci układały wyrazy i samodzielnie pisały je na tablicy: Ala, Ola, mama, tata, las, lis, lala, osa, samolot, lato, sala, most.

Bardzo miłą niespodzianką były życzenia dzieci i rodziców z okazji Dnia Nauczyc

iela. Piękna laurka podpisana przez wszystkie dzieci samodzielnie i uściski maluszków wzruszyły mnie bardzo. Serdecznie dziękuje za pamięć.

Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu.

Maria


Drodzy Rodzice!


Jak widzicie Państwa dzieci zaczynają układać wyrazy z poznawanych liter. W związku z tym jako prace domową na najbliższy tydzień proszę potraktować układanie nowych wyrazów przez dzieci. Niech to będzie wspólna zabawa Państwa z dzieckiem. Jako podpowiedź podam kilka przykładów: mam, tam, tama, to, mi, im, As, sos, sam, sama, misa, sto, masa, los, Lila, sala, lata, samolot.

Oczywiście dziecko powinno umieć napisać, przeczytać i wyjaśnić znaczenie wyrazu.

Na zajęcia proszę o przyniesienie napisanych przez dziecko trzech ułożonych wyrazów. Do powtórzenia zalecam również wyrazy z naszego słowniczka obrazkowego. Moim uczniom życzę przyjemnej zabawy z literkami , a Rodzicom bardzo dziękuje za współpracę.

Maria

Pszczółki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy sprawdzianem wiadomości . Choć dla niewtajemniczonych brzmieć to może nieco groźnie, my wbrew schematom, rozwiązując quizy, dobrze się przy tym bawiliśmy. W drugiej części zajęć zajęliśmy się, zapowiadanym od dłuższego czasu, wykonywaniem lalek. Spodziewaliśmy się, że będzie to pochłaniające zajęcie, ale że przyniesie nam aż tyle radości… . Dla nieobecnych dodamy na pocieszenie, że na najbliższych zajęciach na pewno będziemy kontynuować warsztaty kukiełkowe.

Do rodziców:

Drodzy rodzice, bardzo dziękujemy za wszystkie skarby , na bazie których powstają lalki do naszego teatrzyku.

Dzieci, które ostatnio wzięły udział w zajęciach zwolnione są z zadania domowego na najbliższą s


Przypominamy o zeszytach. To w nich powinny również znajdować się odrobione zadania domowe.

Pozdrawiamy DiK.


Wisła

Na ostatnich zajęciach poznaliśmy kim byli Słowianie, Polanie oraz Mieszko I, a także w którym roku odbył się chrzest Polski. Po przeczytaniu i zapoznaniu się z zagadnieniami każdy kilkakrotnie miał za zadanie powiedzieć kilka słów na powyższe tematy. Folklorystyczne elementy kultury Słowian zobrazowaliśmy za pomocą bibuły, kartonów, kredek, kleju i flamastrów.

Poznaliśmy również czym jest "legenda" a następnie czytaliśmy legendę "O stworzeniu świata według Słowian", odpowiadając następnie na pytania do tekstu.

W wolnej chwili bawiliśmy się w "głuchy telefon" używając pojęć i określeń poznanych tego dnia na lekcji np. "Mieszko I był pierwszym władcą Polski" oraz w "skojarzenia": jedna osoba mówi słowo i wskazuje następną osobę, która musi podać słowo związane z tym pierwszym np. "kuchnia - lodówka".
Czytaliśmy także zdania z pracy domowej.

Pozdrawiam,
Joanna

Muzyka i nie tylko

Podczas ostatnich zajęć w grupie Pszczółek wcieliłem się w rolę ucznia. Wszystkie łamigłówki jakie przygotowały moje koleżanki, Daria oraz Karolina, były nie lada orzechem do zgryzienia.

Zajęcia były pełne emocji związanych z ćwiczeniami z którymi zmagaliśmy się podczas tego spotkania. Ciekawostki spowodowały prawdziwą burzę mózgów. Kulminacją było wcielenie się tak uczniów jak i wychowawców w role charakteryzatorów. Celem owej przemiany jest plan stworzenia postaci które w niedługim czasie będą uczestniczyć w lalkowym teatrze.

Po przerwie przyszedł czas na pierwsze spotkanie z naszymi wspaniałymi Krasnoludkami. Ustalając z Panią Marią zaczęliśmy wprowadzać podstawowe elementy pięknego tańca zaczerpniętego z kultury staropolskiej. W tępię umiarkowanym oraz w przyjemnej atmosferze próbowaliśmy wejść na salony kultury polskiej.

Pozdrawiam Dominik Wyskiel


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?