Sprawozdanie z zajęć z 31 października
Grupa Krasnoludków
Do grupy najmłodszej dołączyło dwoje dzieci: Felicja i Ashot. W tak powiększonym składzie kontynuowaliśmy temat związany ze szkolą. Tym razem zajęliśmy się przedmiotami, jakie są nam potrzebne do pracy w szkole i służą pomocą w zdobywaniu wiedzy. Z szeregu rożnych rzeczy ustawionych na ławce uczniowie wybierali tylko te, które ich zdaniem są niezbędne i konieczne do nauki. Uczniowie wywiązali się z tego zadania znakomicie. Nie było żadnych pomyłek. Znakiem tego maluszki świetnie orientują się w temacie. Po przerwie przeznaczonej na zabawę zajęliśmy się tworzeniem papierowego, dużego krasnala. Sprawne dziecięce rączki zgniatały kartki papieru bardzo szybko i dokładnie. Wyszedł nam bardzo ładny ludek. Roksana chętnie pokazała wszystkim nasze dzieło. Podczas tych pracowitych zajęć nie zabrakło również wspólnych piosenek.
Z radością zapraszam na kolejne spotkanie.
Maria.
I jeszcze jedno. Uczniowie narysowali panie nauczycielki. Na wszystkich pracach uśmiechnięte.
Grupa Pszczółek
Tym razem zajęcia były skoncentrowane wokół zagadnień geograficznych Polski. Oprócz ustalenia położenia Polski na mapie przypominaliśmy sobie również najważniejsze symbole narodowe. Każdy, krok po kroku, tworzył własną konturową mapę Polski by następnie zaznaczyć na niej najbardziej charakterystyczne szczegóły. Był to wstęp do głębszych dociekań na temat naszych polskich korzeni. Skąd dokładnie pochodzimy? Co wiemy na temat naszych rodzinnych stron? Wiedzę na te tematy zgłębiać będziemy podczas kolejnych spotkań w tym roku.. .
I tym razem nie zabrakło części rozrywkowej zajęć. Po wytężonej pracy umysłowej i manualnej udaliśmy się na wspólny seans filmowy. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność obejrzenia perypetii klasycznej postaci ze świata polskich filmów animowanych. Wydawało się, że wszyscy zapałali wielką sympatią do poczciwego Reksia
Karolina i Diana
Grupa Wisła
Przede wszystkim tego dnia dzieci starsze zaproponowała nazwę dla swojej grupy. Od teraz nazywamy się WISŁA. Propozycja padła ze strony Miguela i została jednomyślnie przyjęta ze strony pozostałych dzieci. Miguel dał nam szczegółowe informacje na temat najdłuższej rzeki w Polsce.
Poza tym powtórzyliśmy sobie jeszcze raz polski alfabet, sprawdziliśmy pisownię słownictwa wprowadzonego dwa tygodnie temu. Wielkim zaangażowaniem i energią przy tym zadaniu wykazał się Manuel. Z ogromną chęcią i zapałem chciał nam wszystkim pokazać, że przez te dni uczył się pilnie mimo, że pewne słowa, jak księżniczka, nadal sprawiają mu problemy. Przećwiczyliśmy też różne sposoby żegnania się, te formalne (do widzenia, dobranoc, itd.), jak i mniej formalne. Ta część praktyczna bardzo się podoba dzieciom. Następnie popracowaliśmy nad pisownią dni tygodnia.
Zmieniając przedmiot opowiadaliśmy sobie o polskich tradycjach i zwyczajach związanych ze Wszystkimi Świętymi obchodzonymi 1 listopada. Okazuje się, że temat śmierci i cmentarza wcale nie przeraża dzieci, a wręcz przeciwnie. Miały wiele pytań ale też obserwacji związanych z wizytami na polskich cmentarzach. Był to bardzo interesujący polski akcent tego spotkania.
Zajęcia z historii Polski rozpoczęliśmy czytając legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Niektóre dzieci mniej więcej wiedziały o czym jest mowa i dedukowały, że mówimy o początkach państwa polskiego.
Miłym momentem sobotniego spotkania były też urodziny Manuela. Pani Pamela, mama solenizanta, upiekła i przyniosła tort urodzinowy. Jednym zdaniem: tort był prawdziwie domowy i pyszny. Były też czapeczki urodzinowe oraz polskie "Sto lat". Manuel tak się zawstydził, że się schował pod stół.
W naszym małym kinie zaprosiliśmy dzieci na seans z Reksiem. Tym razem Reksio występował w roli terapeuty.
Zapraszam na następne zajęcia, 14 listopada.
Ewa
Komentarze
Prześlij komentarz