Spotkanie projektowe w Clevedon, 12-16 lipca 2022

W dniach 12- 16.07.2022 r. w Clevedon (Wielka Brytania) odbyło się spotkanie dla pracowników instytucji partnerskich w ramach realizacji projektu  Erasmus Plus -KA227- Współpraca na rzecz kreatywności- Dostęp do muzyki i opery - Integracja społeczna za pośrednictwem sztuki.

Gospodarzem spotkania było ENSO Group Ltd, a organizacjami partnerskimi, uczestniczącymi w spotkaniu były: Fundacja Family Center (Polska ), Fondazione Don Orione (Włochy) i Associació Cultural Escuela Polaca ( Hiszpania).

Pierwszego dnia wszyscy uczestniczy zostali przywitani przez koordynatorów projektu (Fundacja Family Center), a następnie rozwijaliśmy nasze lingwistyczne kompetencje, dzięki aktywnościom przygotowanym przez ENSO Group. Po lunchu mieliśmy okazję zwiedzić dziedzictwo kulturowe Clevedon. W trakcie zwiedzania weszliśmy na słynne molo, na którym został nagrany teledysk do piosenki „You and I” zespołu One Direction.

Kolejnego dnia odbyło się szkolenie przeprowadzone przez Fundację Family Center. Następnie w ramach tematyki projektu zwiedziliśmy kino w Clevedon, które zostało wybudowane w 1912 roku i słynie z przedstawiania nagrań z opery. Dzięki tej wizycie mogliśmy również porównać, jak filmy były tworzone i wyświetlane w kinie kiedyś i teraz.

Trzeciego dnia odbyły się szkolenia przedstawicieli z Włoch (Fondazione Don Orione), Hiszpanii (Associació Cultural Escuela Polaca), Polski (Fundacja  Family Center) oraz Wielkiej Brytanii (ENSO Group). Tematem Fondazione Don Orione było „Wyposażenie rodziców w niezbędne kompetencje potrzebne do tworzenia kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań dla integracji społecznej,” tematem Associació Cultural Escuela Polaca było „Postawy rodzicielskie wspierające kreatywność,” tematem Fundacji  Family Center było „Miasto muzyki” oraz „Muzyka organowa w społecznościach lokalnych,” a tematem ENSO Group było „Artystyczna opieka nad społeczeństwem. Opera ratująca życie współczesnych rodziców.” Na sam koniec po raz kolejny braliśmy udział w poszerzaniu naszych lingwistycznych kompetencji.

Każdego dnia braliśmy udział w aktywnościach, które miały na celu przełamanie pierwszych lodów czyli w tak zwanych „icebreakers” i codziennie mogliśmy spróbować słodyczy z innego kraju partnerskiego.
Ostatnie dwa dni spędziliśmy w Bristolu, gdzie poznawaliśmy jego historię, dziedzictwo kulturowe. Mogliśmy tam również podziwiać różne dzieła w muzeum oraz galerii sztuki, a przede wszystkim słynne graffiti Banksy’ego, który pochodzi z tego miasta.

Pozdrawiam,
Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?