Sprawozdanie z zajęć z 25 stycznia
Poziomki
Na zajęciach kontynuowaliśmy motyw Zuzi laki niedużej. W trakcie zajęć słuchaliśmy piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=OGoLY9thP6U). Wprowadziliśmy też słownictwo związane z ubraniami i później ubieraliśmy lalki. W trakcie zajęć też nie zabrakło kolorowanek. Część z dzieci grała w gry:
- "Co pasuje" (pomaga maluchom ćwiczyć koncentrację i spostrzegawczość oraz uporządkować wiedzę o otaczającym go świecie, rozwija także umiejętność logicznego myślenia).
- "Przeciwieństwa" jest to gra edukacyjna, polegająca na odszukaniu par obrazków ilustrujących przeciwieństwa (np. potrawy kwaśne – słodkie).
Pozdrawiamy Kasia i Iga
Tęcza
Jarzębina
Na zajęciach kontynuowaliśmy motyw Zuzi laki niedużej. W trakcie zajęć słuchaliśmy piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=OGoLY9thP6U). Wprowadziliśmy też słownictwo związane z ubraniami i później ubieraliśmy lalki. W trakcie zajęć też nie zabrakło kolorowanek. Część z dzieci grała w gry:
- "Co pasuje" (pomaga maluchom ćwiczyć koncentrację i spostrzegawczość oraz uporządkować wiedzę o otaczającym go świecie, rozwija także umiejętność logicznego myślenia).
- "Przeciwieństwa" jest to gra edukacyjna, polegająca na odszukaniu par obrazków ilustrujących przeciwieństwa (np. potrawy kwaśne – słodkie).
Gry były prawdopodobnie najlepszą częścią zajęć dla niektórych
z dzieci. Dzieci opisywały każdy z obrazków bardzo dokładnie i
tłumaczyły dlaczego powinny być parą.
Ostatnie zajęcia odbyły się wyjątkowo w sali dla starszych dzieci.
Dzieci były zachwycone bo każde z nich miało własny stolik. Zajęcia
były prowadzone jak u "starszaków" i chyba klasa bardzo przypadła
dzieciom do gustu. Pozdrawiamy Kasia i Iga
Tęcza
W dniu 25.01.2014
zajęcia w grupie Tęcza przebiegały pod hasłem "Co
to są przysłowia i po co są przysłowia?" Tym tematem
rozpoczęliśmy realizację cyklu "Przysłowiowe spotkania".
Po przywitaniu
wszystkich obecnych dzieci spotkanie zaczęliśmy od przedstawienia
grupie projektu wydania Kalendarza 2015 prezentującego prace
dzieci
ze Szkoły Polskiej. Następnie próbowaliśmy znaleźć odpowiedź
na pytanie "Co to jest przysłowie?". We wspólnej rozmowie
przytoczyliśmy kilka najczęściej spotykanych przysłów i na ich
podstawie mogliśmy stworzyć prostą definicję słowa "Przysłowie",
którą zapisaliśmy na tablicy. PRZYSŁOWIE, to zdanie
najczęściej rymowane, zawierające zazwyczaj jakąś mądrość
przechodzącą i przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Przysłowia
nauczają, przestrzegają lub wyśmiewają wady ludzkie, a także
obrazują wiele życiowych sytuacji.
Wysłuchaliśmy
opowiadanie "Podróże Odyseusza króla Itaki"
zaczerpniętego z mitologii greckiej. Odys był królem Itaki, gdzie
mieszkał wraz z żoną Penelopą. Ich życie było szczęśliwe,
pełne miłości i dostatku. Udając się na wojnę trojańską,
pozostawił dom i rodzinę bez opieki aż na 20 lat (10 lat wojny i
10 lat tułaczki). Na wyspie zostali: Penelopa, syn Telemach i
służba. Królowa musiała odpierać ataki zalotników, którzy
przybywali na wyspę, aby starać się o jej rękę. Penelopa
cierpiała z powodu nieobecności męża, nie była pewna, czy wróci,
jej majątek zaczął popadać w ruinę. Zalotnicy w oczekiwaniu na
decyzję Penelopy spędzali czas na ucztach i zabawach. Odys przez
cały czas podróży tęsknił za ojczyzną. Ta tęsknota budził
jego nadzieję i chęć pokonywania przeciwności losu. Kiedy Odys
powrócił po latach tułaczki, zastał swój dom w katastrofalnym
stanie. Zwyciężył zalotników i zaprowadził ład.
Przygody bohatera
mitu wprowadziły nas w rozmowę na temat przysłowia "WSZĘDZIE
DOBRZE, ALE W DOMU NAJLEPIEJ" i swobodnych wypowiedzi na temat
znaczenia domu i rodziny w naszym życiu. Następnie obejrzeliśmy
szereg fotografii ilustrujących następujące przysłowia:
Wszędzie dobrze, ale w
domu najlepiej
Najlepszych przyjaciół
poznaje się w biedzie
Kto pyta, nie błądzi
Pies - najlepszy
przyjaciel człowieka
Nie rób komuś, co
tobie nie miłe
Co dwie głowy, to nie
jedna.
Dzieci z ciekawością
poznawały treść i znaczenie nowych przysłów jednocześnie łącząc je
z własnymi doświadczeniami. Dowiedzieliśmy się także, że
przysłowia mogą dotyczyć pogody i poszczególnych miesięcy roku.
Mamy styczeń, a więc poznaliśmy przysłowie styczniowe: "BÓJ
SIĘ W STYCZNIU WIOSNY, BO MARZEC ZAZDROSNY" i wyjaśniliśmy
jego znaczenie. Ta część zajęć zakończyła się ożywioną
dyskusją grupy w ramach tematu "Przysłowia".
Po tak pracowitym
temacie zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy na salę gimnastyczną.
W pierwszej jednostce czasu dominowały zabawy inspirowane przez
dzieci. Następnie uczniowie zostali zaproszeni do wspólnych zabaw
i
gier ruchowych.
Wróciliśmy do sali
lekcyjnej zrelaksowani i gotowi do nowych wyzwań.
Jednym z nich było
wykonanie pracy plastycznej obrazującej jedno z omawianych
przysłów.
Najciekawsze, najstaranniejsze i najbardziej związane z tematem
obrazki zostaną zamieszczone w Kalendarzu 2015. Selekcji prac
dokonamy przy udziale Rodziców i Pani Dyrektor.
Na zakończenie
spotkania dzieci samodzielnie czytały krótkie teksty. Jesteśmy
bardzo dumne z postępów w nauce języka polskiego naszych uczniów.
Brawo!
Pozdrawiamy i do
zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Monika i Maria
PRACA DOMOWA
Drodzy Rodzice!
Dzieci otrzymały
krótkie teksty do czytania w domu. Mamy nadzieję, że nie będzie
większych problemów z wykonaniem tego zadania.
Poza tym prosimy o
wyszukanie z dzieckiem hiszpańskiego odpowiednika przysłowia
WSZĘDZIE DOBRZE, ALE W DOMU NAJLEPIEJ i krótkie wyjaśnienie jego
treści tak, aby można było je przedstawić wszystkim dzieciom.
Bardzo serdecznie
dziękujemy za współpracę.
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przeprowadzenia anonimowej ankiety,
która ma dostarczyć danych do artykułu dotyczącego statusu języka
polskiego wśród tzw. pierwszego pokolenia emigracyjnego. Nie obyło się
bez problemów. Najtrudniejsze okazało się pytanie o to kim się czujemy:
Polakiem, Hiszpanem, Katalończykiem.
Następnie starsze dzieci miały za zadanie przeczytać jedną z legend polskich i zobrazować ją w postaci komiksu z odpowiednimi dialogami w "chmurkach". Zadania nie udało nam się dokończyć w klasie dlatego proszę aby na następne zajęcia dzieci przyniosły gotowe prace.
W tym samym czasie pozostałe dzieci robiły zadania z gramatyki.
Jednym z zadań było też opisanie drogi jaką przebyły dzieci posługując się kierunkami: na wschód, zachód, północ, południe.
Poinformowałam dzieci o planowanej wycieczce do Sztokholmu, co wywołało falę entuzjazmu i lawinę pytań.
Postanowiliśmy też, że przed wycieczką przedstawimy się dzieciom ze Sztokholmu i napiszemy krótkie informacje o sobie. Aby wiedzieć jak to zrobić wyjaśniłam dzieciom co to jest charakterystyka i wspólnie przeczytaliśmy opis Magdy z książki "Lektury w klasie II". Następnie dzieci podsumowały czytankę wymieniając elementy, które powinny znaleźć się w charakterystyce: Jak się nazywam, ile mam lat, jak wyglądam, co lubię robić itd. Na kolejnych zajęciach każde dziecko napisze o sobie krótką informację aby przedstawić się kolegom ze Sztokholmu.
Dzieci otrzymały ode mnie ksero z pracą domową. Należy zrobić zadania z lewej strony kartki. Rebusy są zadaniem "dla chętnych" czyli na 6.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Następnie starsze dzieci miały za zadanie przeczytać jedną z legend polskich i zobrazować ją w postaci komiksu z odpowiednimi dialogami w "chmurkach". Zadania nie udało nam się dokończyć w klasie dlatego proszę aby na następne zajęcia dzieci przyniosły gotowe prace.
W tym samym czasie pozostałe dzieci robiły zadania z gramatyki.
Jednym z zadań było też opisanie drogi jaką przebyły dzieci posługując się kierunkami: na wschód, zachód, północ, południe.
Poinformowałam dzieci o planowanej wycieczce do Sztokholmu, co wywołało falę entuzjazmu i lawinę pytań.
Postanowiliśmy też, że przed wycieczką przedstawimy się dzieciom ze Sztokholmu i napiszemy krótkie informacje o sobie. Aby wiedzieć jak to zrobić wyjaśniłam dzieciom co to jest charakterystyka i wspólnie przeczytaliśmy opis Magdy z książki "Lektury w klasie II". Następnie dzieci podsumowały czytankę wymieniając elementy, które powinny znaleźć się w charakterystyce: Jak się nazywam, ile mam lat, jak wyglądam, co lubię robić itd. Na kolejnych zajęciach każde dziecko napisze o sobie krótką informację aby przedstawić się kolegom ze Sztokholmu.
Dzieci otrzymały ode mnie ksero z pracą domową. Należy zrobić zadania z lewej strony kartki. Rebusy są zadaniem "dla chętnych" czyli na 6.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz