Sprawozdanie z zajęć z 14 września
Poziomki
Ostatnie (a właściwie pierwsze) zajęcia Poziomek przebiegały jeszcze
odrobinę w atmosferze wakacyjnej, dlatego, aby oswoić dzieci z nową
szkołą postanowiłyśmy przeprowadzić je w formie zabaw. Okazało się, że
nasza grupa jest dość liczna, dlatego najpierw poznaliśmy swoje imiona.
Z początku dzieci dość nieśmiało podchodziły do udziału w zabawie, ale w
trakcie chętnie się przyłączyły i witały kolejne Poziomki. W związku z
tym, że były to nasze pierwsze zajęcia, mogli uczestniczyć w nich
również rodzice. Kilkoro dzieci początkowo obawiało się zajęć w nowej
grupie, lecz dzięki pomocy Pani Sabiny szybko się zaaklimatyzowały. Po
krótkiej zabawie indywidualnej dzieci otrzymały kolorowe kartki i
kredki, aby w formie rysunku przedstawić swoje wspomnienia z wakacji.
Trzeba przyznać, że prace dzieci były bardzo różnorodne, dzieci
tłumaczyły potem, co widnieje na ich rysunkach i gdzie spędziły wakacje.
Następnie przystąpiliśmy do zabaw ruchowych „W środku koła stoi jeż…”
oraz „Samoloty”. Pod koniec zajęć, gdy wszyscy byli już zintegrowani
posprzątaliśmy wspólnie zabawki i dzieci udały się z rodzicami do domów.
Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Marta Smarul
Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Marta Smarul
Tęcza
Pierwsze powakacyjne spotkanie z dziećmi z grupy Tęcza miały jeszcze
nietypowy, trochę wakacyjny charakter. Wykorzystując obecność rodziców
poinformowałam o najważniejszych sprawach dotyczących polonistycznej
edukacji dzieci.
Po wzajemnym zapoznaniu się poprzez przedstawienie swoich imion, obejrzeliśmy wakacyjne przygody Bolka i Lolka, a następnie podzieliliśmy się własnymi wspomnieniami z wakacji. Chętne dzieci mogły odzwierciedlić wspomnienia przelewając je na kartkę papieru. Piękne, ciekawe prace umieściliśmy na tablicy szkolnej. Szkoda tylko, że zabrakło nam już czasu na opowiedzenie ich treści.
Na zakończenie naszego pierwszego spotkania zatańczyliśmy i zaśpiewaliśmy wspólnie piosenkę " Stary niedźwiedź mocno śpi".
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria
Po wzajemnym zapoznaniu się poprzez przedstawienie swoich imion, obejrzeliśmy wakacyjne przygody Bolka i Lolka, a następnie podzieliliśmy się własnymi wspomnieniami z wakacji. Chętne dzieci mogły odzwierciedlić wspomnienia przelewając je na kartkę papieru. Piękne, ciekawe prace umieściliśmy na tablicy szkolnej. Szkoda tylko, że zabrakło nam już czasu na opowiedzenie ich treści.
Na zakończenie naszego pierwszego spotkania zatańczyliśmy i zaśpiewaliśmy wspólnie piosenkę " Stary niedźwiedź mocno śpi".
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria
Jarzębina
Pierwsze wspólne zajęcia były okazją do bliższego poznania się. Każde
dziecko opowiedziało mi o sobie: jak się nazywa, ile ma lat, czy
uczęszczało wcześniej do Szkoły Polskiej. Oczywiście dzieci także miały
pytania. Przede wszystkim interesował je mój wiek. Oczywiście ciekawość
została zaspokojona i mogliśmy kontynuować zajęcia.
Pożegnaliśmy wakacje i powitaliśmy szkołę wierszem "Wracamy" Tadeusza Kubiaka. Rozmawialiśmy o uczuciach, które towarzyszą dzieciom wraz z powrotem do szkoły. Wspominaliśmy wakacje oraz miejsca, które odwiedziły dzieci. Przy okazji wyjaśniliśmy, które nazwy piszemy dużą, a które małą literą.
Następnie zrobiliśmy małą "rozgrzewkę" z ortografii. Dzieci mile mnie zaskoczyły znajomością ortografii. Nie obyło się bez niewielkich wpadek ale będziemy pilnie pracować nad wyeliminowaniem błędów.
Na zajęciach wyjaśnialiśmy sobie na czym polegał będzie projekt "Polska niezwykła". Dzieci wylosowały po dwa tematy i mogą już zacząć pracować w domu.
Mam nadzieję, że rodzice będą mogli wspomóc dzieci w poszukiwaniu informacji i na kolejnych zajęciach wspólnie rozpoczniemy podróż po Polsce.
Pozdrawiam,
Ania Linter
Pożegnaliśmy wakacje i powitaliśmy szkołę wierszem "Wracamy" Tadeusza Kubiaka. Rozmawialiśmy o uczuciach, które towarzyszą dzieciom wraz z powrotem do szkoły. Wspominaliśmy wakacje oraz miejsca, które odwiedziły dzieci. Przy okazji wyjaśniliśmy, które nazwy piszemy dużą, a które małą literą.
Następnie zrobiliśmy małą "rozgrzewkę" z ortografii. Dzieci mile mnie zaskoczyły znajomością ortografii. Nie obyło się bez niewielkich wpadek ale będziemy pilnie pracować nad wyeliminowaniem błędów.
Na zajęciach wyjaśnialiśmy sobie na czym polegał będzie projekt "Polska niezwykła". Dzieci wylosowały po dwa tematy i mogą już zacząć pracować w domu.
Mam nadzieję, że rodzice będą mogli wspomóc dzieci w poszukiwaniu informacji i na kolejnych zajęciach wspólnie rozpoczniemy podróż po Polsce.
Pozdrawiam,
Ania Linter
Komentarze
Prześlij komentarz