Sprawozdanie z zajęć z 14 września

Poziomki

Ostatnie (a właściwie pierwsze) zajęcia Poziomek przebiegały jeszcze odrobinę w atmosferze wakacyjnej, dlatego, aby oswoić dzieci z nową szkołą postanowiłyśmy przeprowadzić je w formie zabaw. Okazało się, że nasza grupa jest dość liczna, dlatego najpierw poznaliśmy swoje imiona. Z początku dzieci dość nieśmiało podchodziły do udziału w zabawie, ale w trakcie chętnie się przyłączyły i witały kolejne Poziomki. W związku z tym, że były to nasze pierwsze zajęcia, mogli uczestniczyć w nich również rodzice. Kilkoro dzieci początkowo obawiało się zajęć w nowej grupie, lecz dzięki pomocy Pani Sabiny szybko się zaaklimatyzowały. Po krótkiej zabawie indywidualnej dzieci otrzymały kolorowe kartki i kredki, aby w formie rysunku przedstawić swoje wspomnienia z wakacji. Trzeba przyznać, że prace dzieci były bardzo różnorodne, dzieci tłumaczyły potem, co widnieje na ich rysunkach i gdzie spędziły wakacje. Następnie przystąpiliśmy do zabaw ruchowych „W środku koła stoi jeż…” oraz „Samoloty”. Pod koniec zajęć, gdy wszyscy byli już zintegrowani posprzątaliśmy wspólnie zabawki i dzieci udały się z rodzicami do domów.

Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Marta Smarul 

Tęcza

Pierwsze powakacyjne spotkanie z  dziećmi z grupy Tęcza miały jeszcze nietypowy, trochę wakacyjny  charakter. Wykorzystując obecność rodziców poinformowałam o najważniejszych sprawach dotyczących  polonistycznej edukacji dzieci.

Po wzajemnym zapoznaniu się poprzez przedstawienie swoich imion, obejrzeliśmy wakacyjne przygody Bolka i Lolka, a następnie  podzieliliśmy się własnymi  wspomnieniami z wakacji. Chętne dzieci mogły odzwierciedlić wspomnienia przelewając je na kartkę papieru. Piękne, ciekawe prace umieściliśmy na tablicy szkolnej. Szkoda tylko, że zabrakło nam już czasu na  opowiedzenie ich treści.

Na zakończenie naszego pierwszego spotkania zatańczyliśmy i zaśpiewaliśmy  wspólnie  piosenkę " Stary niedźwiedź mocno śpi".

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,

Maria 

Jarzębina

Pierwsze wspólne zajęcia były okazją do bliższego poznania się. Każde dziecko opowiedziało mi o sobie: jak się nazywa, ile ma lat, czy uczęszczało wcześniej do Szkoły Polskiej. Oczywiście dzieci także miały pytania. Przede wszystkim interesował je mój wiek. Oczywiście ciekawość została zaspokojona i mogliśmy kontynuować zajęcia.
Pożegnaliśmy wakacje i powitaliśmy szkołę wierszem "Wracamy" Tadeusza Kubiaka. Rozmawialiśmy o uczuciach, które towarzyszą dzieciom wraz z powrotem do szkoły. Wspominaliśmy wakacje oraz miejsca, które odwiedziły dzieci. Przy okazji wyjaśniliśmy, które nazwy piszemy dużą, a które małą literą.
Następnie zrobiliśmy małą "rozgrzewkę" z ortografii. Dzieci mile mnie zaskoczyły znajomością ortografii. Nie obyło się bez niewielkich wpadek ale będziemy pilnie pracować nad wyeliminowaniem błędów.
Na zajęciach wyjaśnialiśmy sobie na czym polegał będzie projekt "Polska niezwykła". Dzieci wylosowały po dwa tematy i mogą już zacząć pracować w domu.
Mam nadzieję, że rodzice będą mogli wspomóc dzieci w poszukiwaniu informacji i na kolejnych zajęciach wspólnie rozpoczniemy podróż po Polsce.

Pozdrawiam,
Ania Linter

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?