Sprawozdanie z zajęć z 9 lutego
Poziomki
Sobotni
poranek rozpoczęliśmy od zajęć z Panią Zuzą. Tym razem zadaniem
dzieci było powtarzanie wystukanego rytmu oraz rozpoznawanie
instrumentów muzycznych. Dzieci za aktywność będą nagradzane
punktami a to wszystko za sprawą konkursu który trwa do końca roku
szkolnego. Przyznam, że nie było łatwo, natomiast dzieci poradziły
sobie znakomicie. Po śniadaniu postanowiliśmy sobie porozmawiać o
zbliżającym się karnawale i jego tradycjach. Okazało się, że
dzieci doskonale wiedzą iż karnawał to czas zabaw, tańców a
uczestnicy karnawału powinni być przebrani w ciekawe stroje, które
czasem bywają zaskakujące. Dzieci opowiadały o swoich
wcześniejszych strojach jak wyglądały, co przedstawiały.
Dowiedzieliśmy się również jakie w tym roku stroje karnawałowe
będą zdobiły naszą szkolną zabawę. Ponieważ buzie mieliśmy
już rozruszane, przyszedł czas by rozruszać nasze ciałka. Na
początek wykonaliśmy kilka podskoków, pajacyków i przypomnieliśmy
sobie ćwiczenie które nie sprawia już tak dużo problemu, jest to
ćwiczenie z pokazywaniem :
Głowa,
ramiona, kolana, pięty
Kolana,
pięty, kolana, pięty
Głowa,
ramiona, kolana, pięty
Oczy,
uszy, usta, nos.
Na
koniec zajęć każdy otrzymał wcześniej przygotowany szablon maski
karnawałowej. Tym razem dzieci zdobiły swoje maski metodą dowolną,
używając różne materiały plastyczne. W oczekiwani na rodziców i
wyciszeniu się po zajęciach dzieci zasiadły do układania puzzli a
co niektórzy zajęli się robieniem biżuterii, dla swoich mam
oczywiście.
Uwaga
Serdecznie
zapraszamy wszystkie dzieci do udziału w zabawie karnawałowej,
która odbędzie
się
23 lutego.
Zachęcamy
wszystkie dzieci do przygotowania przebrania i makijażu o tematyce:
"Dżungla".
Dziękujemy
i do zobaczenia
Krasnoludki
Ecie, pecie
Gdzie jedziecie?
Do Torunia
Kupić konia
Bo w Toruniu takie tanie
Za złotówkę dwa dostanie ( wyliczanka dla dzieci)
Na ostatnich zajęciach z radością przyjęliśmy do grona
Krasnoludków kolejną uczennicę - Julię. Życzymy dziewczynce
szybkiego zaaklimatyzowania się w naszej grupie i szkole.
Po krótkim przedstawieniu się i zapoznaniu z nową koleżanką
odtańczyliśmy wspólnie z Bałwankiem - był nim Romeo ( jako, że
to czas karnawału) wspólny taniec, śpiewając naszą ulubioną
piosenkę pt. "Kolorowe kredki".
Następnie poświęciliśmy czas dalszej wędrówce po miastach
Polski i poznawaniu sławnych Polaków.
Tym razem poznawaliśmy Toruń i życiorys wielkiego polskiego astronoma urodzonego w tym właśnie mieście - Mikołaja Kopernika. Poznawanie ułatwiały zdjęcia Torunia i podobizna Mikołaja Kopernika.
Tym razem poznawaliśmy Toruń i życiorys wielkiego polskiego astronoma urodzonego w tym właśnie mieście - Mikołaja Kopernika. Poznawanie ułatwiały zdjęcia Torunia i podobizna Mikołaja Kopernika.
Krasnoludki dowiedziały się, że Toruń to piękne miasto,
położone nad Wisłą, szczycące się wspaniałymi zabytkami i
niezwykłą historią. Będąc w Toruniu obowiązkowo trzeba zwiedzić
dom Mikołaja Kopernika, przepiękną Starówkę oraz spróbować
pierników. WAŻNA INFORMACJA! W bieżącym roku kalendarzowym
tj. 2013 obchodzimy 540 rocznicę urodzin tego wielkiego
polskiego astronoma ( urodził się 19 lutego 1473r.).
Krasnoludki dowiedziały się, że Mikołaja Kopernika wszystko
bardzo interesowało: jak bić monety, jak wybudować mury obronne,
jak leczyć ludzi? No i jakby tego było jeszcze za mało, jak to
jest naprawdę z Ziemią i Słońcem? Co wokół czego się kręci?
Żeby odpowiedzieć na te i wiele jeszcze innych pytań ,
Mikołaj Kopernik studiował najpierw w Krakowie, a potem za
granicą - w Bolonii i Padwie ( we Włoszech). Zdobył
wykształcenie jako lekarz, ekonomista, matematyk i astronom.
Dowiódł całemu światu , że Ziemia obraca się wokół Słońca.
Nierozłącznie związane z Toruniem są ponadto Toruńskie
Pierniki - słynny wypiek toruński wyrabiany przez toruńskich
piekarzy od prawie 700 lat. Ciasto wyrabia się ręcznie z mąki,
wody, mleka, miodu i przypraw w odpowiednich proporcjach.
Następnie wypieka się je w piecu w ściśle określonej
temperaturze.
Z masy solnej próbowaliśmy kształtować pierniki, wyszło
całkiem nieźle, najładniejsze były serduszka.
Z ciekawostek dowiedzieliśmy się, że rokrocznie w czerwcu
odbywa się w Toruniu Święto Piernika w skansenie przy Muzeum
Etnograficznym, połączone z barwnym kiermaszem ludowym oraz, że
w roku 2004 zostało otwarte Piernikowe Miasteczko. Jest to plac
zabaw dla dzieci.
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy jeszcze książki dla dzieci
ze zbioru bibliotecznego naszej szkoły. Była możliwość
wypożyczenia książeczki do poczytania w domu.
W czasie sobotniego spotkania nie zabrakło oczywiście
wspólnego śniadania, zajęć muzycznych z Panią Zuzą i ćwiczeń na
sali gimnastycznej.
Pozdrawiam i do zobaczenia!
Maria
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od łamigłówki na rozgrzewkę. Następnie
przeszliśmy do sprawdzenia pracy domowej. Tylko dwoje dzieci
przygotowało się do zajęć. Bardzo prosimy aby przypominać o odrobieniu
pracy domowej, dzięki temu dzieci mogą utrwalić materiał przerobiony
podczas zajęć.
Tym razem zajmowaliśmy się rzeczownikami. Dzieci układały zdania z wyrazami z pracy domowej.
Następnie przeczytaliśmy wiersz "Chory kotek" Stanisława Jachowicza. Dyskutowaliśmy o tym co się przydarzyło biednemu kotkowi i czemu zachorował. Wszystkie dzieci bardzo chętnie brały udział w dyskusji.
Po kolejnych zajęciach muzyki i przerwie na sali gimnastycznej kontynuowaliśmy omawianie rzeczowników. Tym razem na warsztat wzięliśmy POJAZDY. Wprowadziliśmy też cztery czasowniki: LATAĆ, PŁYWAĆ, IŚĆ, JECHAĆ.
W ramach pracy domowej prosimy o ułożenie zdań z każdym z poznanych czasowników.
Do zobaczenia!
Joanna i Jagoda
Tym razem zajmowaliśmy się rzeczownikami. Dzieci układały zdania z wyrazami z pracy domowej.
Następnie przeczytaliśmy wiersz "Chory kotek" Stanisława Jachowicza. Dyskutowaliśmy o tym co się przydarzyło biednemu kotkowi i czemu zachorował. Wszystkie dzieci bardzo chętnie brały udział w dyskusji.
Po kolejnych zajęciach muzyki i przerwie na sali gimnastycznej kontynuowaliśmy omawianie rzeczowników. Tym razem na warsztat wzięliśmy POJAZDY. Wprowadziliśmy też cztery czasowniki: LATAĆ, PŁYWAĆ, IŚĆ, JECHAĆ.
W ramach pracy domowej prosimy o ułożenie zdań z każdym z poznanych czasowników.
Do zobaczenia!
Joanna i Jagoda
Wisła
Ostatnie zajęcia z grupą Wisły odbyły się wyłącznie w damskim gronie.
Najpierw powtórzyłyśmy z dziewczynkami mapę fizyczną Polski. Musiały
wskazać sąsiadów kraju, największe jego miasta, rzeki i szczyty, a także
napisać na tablicy ich nazwy. Potem przyszedł czas na krzyżówkę. Każdy
po kolei rozwiązywał jedno hasło. Hasła powiązane były ze wszystkimi
tematami, z miesiącami, porami roku, zimą,itd. Następnie ćwiczyłyśmy
czytanie na głos i ze zrozumieniem, czytając list z wakacji i
odpowiadając na pytania typu prawda/fałsz. Po pierwszym śniadaniu
poszłyśmy na sale gimnastyczną. Skakałyśmy na skakance, kręciłyśmy
hula-hop i budowałyśmy dom z materacy. Po powrocie z sali przyszedł czas
na zajęcia muzyczne z Zuzą. Dziewczynki musiały wyklaskać rytm z nut,
które Zuza rysowała im na tablicy, a następnie same musiały wymyślić i
zapisać na tablicy melodie, a także zagrać ją na wybranym przez siebie
instrumencie. A wszystko na punkty, w ramach konkursu muzycznego, który
będzie trwał pół roku. Po zajęciach muzycznych układałyśmy figury z origami.
Kasia
Muzyka
Kasia
Muzyka
Na ostatnich
zajęciach z muzyki został ogłoszony Konkurs Muzyczny. Każda z grup
miała okazję zaprezentować wiedzę jaką już zdobyła na temat
pierwszej konkurencji - rytmu. Grupa "Poziomek" bardzo uważnie
przypomniała sobie instrumenty perkusyjne takie jak tamburyn,
grzechotka oraz trójkąt. Dzieci z dużą uwagą powtarzały za mną
rytmy na instrumentach, wszystkim poszło bardzo dobrze. Grupa
"Krasnoludków" również bardzo dobrze się spisała podczas trwania
konkurencji konkursowej, wszyscy na różnych instrumentach
perkusyjnych grali, wymyślali rytmy. Bawiliśmy się w zabawę
"Dyrygent" oraz na koniec zaśpiewaliśmy piosenkę "Kolorowe kredki"
z towarzyszeniem instrumentów perkusyjnych.
Grupa "Pszczółek"
miała więcej zadań konkursowych, już trochę trudniejszych. Dzieci
musiały wymyślić i napisać rytm, później go zaklaskać oraz
wystukać na instrumencie. Każdy też musiał zmierzyć się z rytmami,
dodatkowo wymyślonymi dla nich.
Grupa "Wisła"
również nie miała łatwo, każda osoba musiała wymyślić rytm,
napisać, zagrać, zaklaskać oraz zmierzyć się z rytmami
przygotowanymi.
Każda z grup
aktywnie włączyła się w zabawę i z wielką chęcią w niej
uczestniczyła.
Trzymam za
wszystkich kciuki i życzę powodzenia!
Zuza
To jeden z lepszych blogów na blogspocie.
OdpowiedzUsuńDziękuję za tak miły komentarz. Przekażę go wszystkim nauczycielom Szkoły Polskiej w Barcelonie.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam serdecznie,
Ewa Hojna
Masz dobre zdanie na różne tematy.
OdpowiedzUsuń