Sprawozdanie z zajęć z 15 września
Poziomki
W piękną słoneczną sobotę, 15 września 2012 roku, 10 Poziomek przywitało nowy rok szkolny w Polskiej Szkole w Barcelonie. Spotkanie rozpoczęliśmy od oficjalnego powitania dzieci, rodziców i nauczycieli w auli szkolnej po czym przeszliśmy do kolorowej, Poziomkowej sali. Ponieważ część dzieci po raz pierwszy gościła w naszej grupie zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnej zabawy, która pozwoliła nam się nieco lepiej poznać i troszkę ze sobą oswoić. Trzeba przyznać, że wszystkie, nawet te najmniejsze Poziomki, były bardzo dzielne i szybko zaaklimatyzowały się w grupie nowych dzieci. Po wspólnej zabawie wszyscy usiedliśmy w kółeczku aby po raz pierwszy w tym roku szkolnym przywitać się naszą specjalną powitalną piosenką. Była to doskonała okazja, aby poznać i utrwalić sobie imiona wszystkich dzieci. Następnie zaprosiliśmy wszystkich do wspólnego drugiego śniadania przy ciasteczkach i owocowym soku. Po chwili przyjemności przyszedł czas na pracę. Ponownie usiedliśmy w kole, aby spróbować po polsku porozmawiać na temat minionych wakacji. Dzieci opowiadały o tym, jak spędziły lato, co zobaczyły, jakie miejsca odwiedziły- od południa Hiszpanii po Kąkolewo Bardzo było miło usłyszeć, że największym powodzeniem cieszyły się wakacje w Polsce i odwiedziny u mieszkających tam dziadków i babć. Po miłej pogadance postanowiliśmy przelać nasze opowieści na papier tworząc piękne prace przedstawiające wakacyjne wspomnienia.
Dziękujemy i do zobaczenia za dwa tygodnie!
Ania i Marzena
Krasnoludki
Na tych zajęciach dołączyła do nas także Pani Ola.
Zajęcia zaczęliśmy od dyskusji na temat wakacji, gdzie byliśmy oraz ciekawych historii, które nam się przydarzyły podczas wakacji.
Następnie rozwiązaliśmy rebus - wiersz dotyczący wakacji.
Kolejnym zadaniem było wysłuchanie wiersza Marii Konopnickiej "Stefek Burczymucha". Nowo przybyłym osobom, przypominamy, iż uczestniczymy w projekcie pt. "Bohaterowie polskich utworów literackich oczami dzieci". Zadaniem dzieci jest wysłuchiwanie wierszy, bajek znanych pisarzy. Następnie rysowanie kredkami i wykonywanie pracy plastycznej na temat, o czym mówi dany utwór. Wykonywanie prac poprzedza kilkakrotne czytanie wiersza, tłumaczenie akcji wiersza przez nauczyciela, tłumaczenie wielu słówek i wypisywanie ich na tablicy w grupach tematycznych.
Wszystkie zebrane prace zostaną przedstawione na wystawie organizowanej przez Polską Szkołę w Barcelonie (z uwzględnieniem tytułów, autorów i oczywiście autorów prac).
Kolejnym zadaniem, już po przerwie śniadaniowej, było rozwiązanie zagadek opisujących różne przedmioty z uwzględnieniem takich cech jak: krótki, pełny, pusty, wysoki, ciężki, szeroki itd. Później wyszukiwaliśmy również przedmioty, które pasowałyby do danych cech. Zabawa dostarczyła nam sporo śmiechu. Czy pustelnia jest pusta? Szklanka jest do połowy pełna czy pusta? Czy jabłko może być długie? Jaki przedmiot jest ciężki? itd.
Kolejnym wierszem był utwór Marii Konopnickiej pt. "Muchy Samochwały". Omówiliśmy go dokładnie, tłumacząc zdanie po zdaniu oraz trudne słówka.
Na sam koniec zajęć powtórzyliśmy wszystkie trudne słowa poznane tego dnia na zajęciach.
Praca domowa: dokończenie krzyżówki.
Pozdrawiam,
Joanna, Jagoda oraz Ola
Aby jak najbardziej obrazowo oddać wspomnienia z wakacji, a także sprawić by inni jak najlepiej zrozumieli nasze radosne przeżycia, urządziliśmy pewien ciekawy eksperyment. Każdy po kolei miał wyreżyserować moment z wakacji, który najmocniej zapadł mu w pamięci. Angażując pozostałych uczniów za zadanie miał ustalić scenę, która stanowiłaby jego fotograficzne odzwierciedlenie. Wyszło przezabawnie...
W piękną słoneczną sobotę, 15 września 2012 roku, 10 Poziomek przywitało nowy rok szkolny w Polskiej Szkole w Barcelonie. Spotkanie rozpoczęliśmy od oficjalnego powitania dzieci, rodziców i nauczycieli w auli szkolnej po czym przeszliśmy do kolorowej, Poziomkowej sali. Ponieważ część dzieci po raz pierwszy gościła w naszej grupie zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnej zabawy, która pozwoliła nam się nieco lepiej poznać i troszkę ze sobą oswoić. Trzeba przyznać, że wszystkie, nawet te najmniejsze Poziomki, były bardzo dzielne i szybko zaaklimatyzowały się w grupie nowych dzieci. Po wspólnej zabawie wszyscy usiedliśmy w kółeczku aby po raz pierwszy w tym roku szkolnym przywitać się naszą specjalną powitalną piosenką. Była to doskonała okazja, aby poznać i utrwalić sobie imiona wszystkich dzieci. Następnie zaprosiliśmy wszystkich do wspólnego drugiego śniadania przy ciasteczkach i owocowym soku. Po chwili przyjemności przyszedł czas na pracę. Ponownie usiedliśmy w kole, aby spróbować po polsku porozmawiać na temat minionych wakacji. Dzieci opowiadały o tym, jak spędziły lato, co zobaczyły, jakie miejsca odwiedziły- od południa Hiszpanii po Kąkolewo Bardzo było miło usłyszeć, że największym powodzeniem cieszyły się wakacje w Polsce i odwiedziny u mieszkających tam dziadków i babć. Po miłej pogadance postanowiliśmy przelać nasze opowieści na papier tworząc piękne prace przedstawiające wakacyjne wspomnienia.
Dziękujemy i do zobaczenia za dwa tygodnie!
Ania i Marzena
Krasnoludki
Rozpoczęcie roku szkolnego przebiegało jak w poprzednich latach
dwuetapowo. Najpierw spotkaliśmy się wszyscy, tj. uczniowie,
rodzice oraz grono pedagogiczne z panią dyrektor Ewa Hojną na
czele w auli projekcyjnej. Z radością zauważyliśmy dużą liczbę
nowych uczniów na twarzach których malowało się zaciekawienie
nową sytuacją.
Po wstępnych, ogólnych informacjach uczniowie podążyli ze swoimi
nauczycielkami do poszczególnych sal lekcyjnych na pierwsze w tym
roku szkolnym zajęcia.
Spotkanie przebiegało w radosnej i niemalże wakacyjnej
atmosferze. Po podzieleniu się wakacyjnymi przygodami,
odzwierciedleniu ich na papierze, opowiadaniu o swoich
zainteresowaniach i wspólnej zabawie na korytarzu szkolnym,
przystąpiliśmy do pierwszej zgadywanki obrazkowej po polsku.
Okazało się, że czas wakacji wniósł bogaty zasób słów polskich
do mowy dzieci i pomógł w przyswojeniu alfabetu polskiego.
Większość Krasnoludków nie miała problemów z odczytywaniem
wyrazów.
U progu nowego roku szkolnego grupa Krasnoludków zmieniła nieco
swój skład personalny. Pożegnaliśmy Davida i Jana, którzy
awansowali do starszej grupy Pszczółek, a przywitaliśmy nowych
uczniów. Są nimi Felinka, Quim oraz Nicolaus.
Mamy nadzieję , że nowi uczniowie będą czuli się bardzo dobrze w
naszym gronie.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Ania i Maria
Pszczółki
Sobotni poranek rozpoczęliśmy od serdecznego powitania
wszystkich dzieci (zarówno tych, które uczęszczają od dawna do
naszej szkoły, jak i tych nowo przybyłych). Po rozpoczęciu
roku szkolnego udaliśmy się do klas. Z radością informujemy,
iż przybyło nam kilka nowych Pszczółek, z przykrością
stwierdzamy, iż kilka odleciało w tym roku w stronę Wisły ;-)
Na tych zajęciach dołączyła do nas także Pani Ola.
Zajęcia zaczęliśmy od dyskusji na temat wakacji, gdzie byliśmy oraz ciekawych historii, które nam się przydarzyły podczas wakacji.
Następnie rozwiązaliśmy rebus - wiersz dotyczący wakacji.
Kolejnym zadaniem było wysłuchanie wiersza Marii Konopnickiej "Stefek Burczymucha". Nowo przybyłym osobom, przypominamy, iż uczestniczymy w projekcie pt. "Bohaterowie polskich utworów literackich oczami dzieci". Zadaniem dzieci jest wysłuchiwanie wierszy, bajek znanych pisarzy. Następnie rysowanie kredkami i wykonywanie pracy plastycznej na temat, o czym mówi dany utwór. Wykonywanie prac poprzedza kilkakrotne czytanie wiersza, tłumaczenie akcji wiersza przez nauczyciela, tłumaczenie wielu słówek i wypisywanie ich na tablicy w grupach tematycznych.
Wszystkie zebrane prace zostaną przedstawione na wystawie organizowanej przez Polską Szkołę w Barcelonie (z uwzględnieniem tytułów, autorów i oczywiście autorów prac).
Kolejnym zadaniem, już po przerwie śniadaniowej, było rozwiązanie zagadek opisujących różne przedmioty z uwzględnieniem takich cech jak: krótki, pełny, pusty, wysoki, ciężki, szeroki itd. Później wyszukiwaliśmy również przedmioty, które pasowałyby do danych cech. Zabawa dostarczyła nam sporo śmiechu. Czy pustelnia jest pusta? Szklanka jest do połowy pełna czy pusta? Czy jabłko może być długie? Jaki przedmiot jest ciężki? itd.
Kolejnym wierszem był utwór Marii Konopnickiej pt. "Muchy Samochwały". Omówiliśmy go dokładnie, tłumacząc zdanie po zdaniu oraz trudne słówka.
Na sam koniec zajęć powtórzyliśmy wszystkie trudne słowa poznane tego dnia na zajęciach.
Praca domowa: dokończenie krzyżówki.
Pozdrawiam,
Joanna, Jagoda oraz Ola
Wisła
To
było przemiłe spotkanie. Po długich wakacjach chwilami
brakowało
nam tchu. Każdy miał tyle wrażeń, którymi chciał się
podzielić. W dodatku pojawiły się wśród nas nowe, interesujące
i pełne uroku osoby.
Aby jak najbardziej obrazowo oddać wspomnienia z wakacji, a także sprawić by inni jak najlepiej zrozumieli nasze radosne przeżycia, urządziliśmy pewien ciekawy eksperyment. Każdy po kolei miał wyreżyserować moment z wakacji, który najmocniej zapadł mu w pamięci. Angażując pozostałych uczniów za zadanie miał ustalić scenę, która stanowiłaby jego fotograficzne odzwierciedlenie. Wyszło przezabawnie...
W
drugiej części zajęć skorzystaliśmy z okazji możliwość
podziału na dwie grupy - dziewczyny vs chłopaki. Każda grupa
mogła zaproponować 2 konkurencje do rywalizacji. Tak więc
chłopcy
zmuszeni byli skakać na skakance i kręcić hula-hop. Wyzwanie
niebagatelne, gdyż każdy w szkole wie, że nasze dziewczyny
mają
talent i kondycje do pozazdroszczenia. Następnie dziewczyny
musiały
stawić czoła chłopcom w konkursie rzucania do celu oraz gry w
zbijanego. Po zaciekłej walce, skończyło się na remisie.
Do
zobaczenia za tydzień.
Amelka?
Karen? Ania? Nikola? Gdzie się podziałyście???
Diana i Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz