Sprawozdanie z zajęć z 5 maja

Poziomki
W sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy nasze spotkanie w gronie najmłodszych dziesięciorga uczniów. Głównym tematem zajęć były nasze ukochane mamy, ponieważ zarówno w Polsce, jak i w Hiszpanii miesiąc maj jest dla mam bardzo szczególny. Podczas wspólnej pogadanki dzieci dowiedziały się, kiedy obchodzimy Dzień Matki i w jaki sposób można go uczcić. Nasi uczniowie chętnie opowiadali o swoich mamach, o tym jak wyglądają, czym się zajmują, jak mają na imię. Okazało się, że wiele mam naszych przedszkolaków ma na imię „Mama”, co niezmiernie nas rozczuliło  W jednej kwestii wszyscy byliśmy zgodni- bardzo, bardzo kochamy swoje mamy i nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Postanowiliśmy dać temu wyraz przygotowując prezenty dla naszych mam z okazji ich święta. Po części teoretycznej, przystąpiliśmy więc do pracy artystycznej tworząc piękne upominki. Każde z dzieci otrzymało wycięte z kartonu duże serce oraz ozdobne motywy do naklejania- małe serduszka, kolorowe kwiatki i listki, którymi należało udekorować swoje serce. Do dyspozycji dzieci były też kredki i pisaki. Kiedy nasze majowe serca były już pięknie ozdobione każde z dzieci, uważając, żeby się nie pobrudzić, zamoczyło swoją dłoń w specjalnej farbie i odcisnęło jej ślad na sercu. Mamy nadzieję, że mamom spodobały się upominki i że będą one dla nich cenną pamiątką. Niestety nie starczyło już nam sił na naukę rymowanych życzeń dla mamy, ale obiecujemy jeszcze poćwiczyć. Zachęcamy też do nauki poniższego tekstu w domu.
Mamo, mamo coś Ci dam
Jedno serce tylko mam
A w tym sercu róży kwiat
Mamo, mamo, żyj sto lat


Podczas zajęć nie zabrakło oczywiście przerwy na śniadanko i naszych ulubionych zabaw- w klasie i na szkolnym boisku. Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu!
Pozdrawiamy,
Ania i Karolina
Krasnoludki
Sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od wykonania laurek i nauki wierszyków dla naszych mam z okazji zbliżającego się Święta Matki. Gotowe laurki czekają teraz  na odpowiedni moment  :-) Następnie kontynuowaliśmy naszą wędrówkę po polskich  regionach.  Tym  razem powędrowaliśmy z Krasnoludkami do pięknej, malowniczej  krainy kaszubskiej położonej na północy Polski . Kaszuby - bo o tym regionie i folklorze tamtych ziem rozmawialiśmy,  to bogactwo krajobrazowe, obrzędowe i kulturowe. Dzieci dowiedziały się co tańczą Kaszubi, na jakich instrumentach grają  ( kontrabasie, akordeonie, burczybasach, diabelskich skrzypcach, bazunach, bandonii oraz tzw. różnego rodzaju "przeszkadzajkach" ), jak wygląda strój  regionalny. Bardzo ciekawy okazał się  alfabet kaszubski. Nie mogliśmy jedynie wysłuchać nagrania wyśpiewania tegoż alfabetu z przyczyn technicznych. Mam nadzieję, że  uda nam się na następnych zajęciach  pokonać techniczne trudności i już bez problemu pooglądać i posłuchać kaszubskiej muzyki. Zapoznaliśmy się też z treścią kaszubskiej legendy  " Diabelski kamień ". 
Po ćwiczeniach ruchowych na sali gimnastycznej  zostało nam jeszcze trochę czasu na  odgadywanie  polskich wyrazów
z brakującymi literkami. Było to doskonałe ćwiczenie na wzbogacanie słownictwa polskiego. 

Do zobaczenia na kolejnych majowych zajęciach
 Maria


                                                             
            ZAPROSZENIE

               Bardzo serdecznie zapraszamy  WSZYSTKIE MAMY I TATUSIÓW  na  małe świętowanie 
              DNIA MATKI  - 19  MAJA  w naszej Szkole o godz. 12.30. 


Pszczółki
Ostatnie zajęcia rozpoczęły się od rozwiązania zagadki logicznej i labiryntu.
Następnie powtórzyliśmy wszystkie dni tygodnia.

Kolejne minuty spędziliśmy ucząc się na pamięć fragmentów wiersza przygotowywanego na Dzień Mamy.

Po przerwie śniadaniowej wyszliśmy na salę, aby zintegrować się nieco z dziećmi z innych klas.

Gdy wróciliśmy do sali czekał już na nas rebus słowny i zagadka, aby po intensywnych zabawach nieco się skoncentrować i móc przejść do dalszej części zajęć.

Po tych ćwiczeniach wysłuchaliśmy kilkakrotnie wiersza "Samochwała" Jana Brzechwy i wykonaliśmy do niego pracę plastyczną.

Przetłumaczyliśmy sobie trudne wyrazy i wypisaliśmy je na tablicy.

Przeprowadziliśmy także dyskusję na temat, w czym każdy z nas chciałby być lepszy i zakończyliśmy je puentą, iż ideały nie istnieją i każdy z nas chciałby i mógłby się w czymś udoskonalić.

Joanna i Jagoda
Wisła
Sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od przybliżenia sobie postaci znanego na całym świecie Polaka - Mikołaja Kopernika, który jak już wszyscy wiemy wstrzymał Słońce i ruszył Ziemię. Następnie obejrzeliśmy prezentację, dzięki której dowiedzieliśmy się najważniejszych informacji z astronomii, która jest dziedziną tak interesującą, że ciężko było nam przejść do następnego etapu zajęć. Po wymienieniu się ciekawostkami o kosmosie i rozwiązaniu krzyżówki, zajęliśmy się czytaniem i interpretacją wiersza Wandy Chotomskiej pt. ,,Rakieta opowiada o planetach”. W przerwie udaliśmy się na salę gimnastyczną aby rozprostować kości i nabrać energii. Po powrocie zmierzyliśmy się z rebusami i łamigłówkami, które pomimo wysokiego poziomu trudności dla Wiślaków nie stanowiły większego problemu.
Diana


"Rakieta opowiada o planetach" - Chotomska Wanda


 Była na Ziemi taka Rakieta,
 która wygrała kosmiczny przetarg.
 Cieszą się starsi, cieszą się dzieci:
 - Nasza Rakieta w Kosmos poleci!
 I poleciała. Nie zboczy z toru,
 pozna dwanaście gwiazdozbiorów -
 czyli dwanaście znaków Zodiaku
 i zapamięta każdy z tych znaków.
 Jest wśród nich Baran, Byk, Bliźnięta,
 Rak, Lew i Panna w Kosmos wzięta.
 Liczy Rakieta gwiazdozbiory -
 ile ich było do tej pory?
 Jest jeszcze Waga, Skorpion, Strzelec,
 co strzela tylko tak na niby,
 jest Koziorożec oraz Wodnik
 i dwie kosmicznie wielkie Ryby.
 Teraz planety czas odwiedzić,
 co wkoło słońca krążą stale.
 Planet jest dziewięć. Czy Rakieta
 na pewno zdoła je odnaleźć?
 Dwie już znalazła - Mars i Jowisz.
 Rakieto, zadaj im pytanie!
 Dlaczego nie chcesz się zapytać,
 czy na tym Marsie są Marsjanie?
 Leci Rakieta coraz dalej
 i myśli: - Co to za figura?
 Duża planeta to jest Saturn,
 a mała to na pewno Uran.
 A teraz Neptun oraz Pluton,
 one od Słońca są najdalej.
 Te najzimniejsze z wszystkich planet
 na próżno myślą o upale.
 Zostały jeszcze trzy planety.
 Czy to, co leci to planeta?
 Warkocza nie ma żadna z planet,
 a ta z warkoczem to kometa.
 I znów planety przed Rakietą -
 Wenus, a obok niej Merkury.
 Słońce przygląda im się srogo,
 nie chce w Kosmosie awantury.
 Kosmiczną podróż kończyć trzeba,
 już zaliczone osiem planet,
 a ta dziewiąta to jest Ziemia,
 miejsce Rakiecie dobrze znane.
 Wita Rakietę las i łąka,
 i Ziemian wita ją gromada:
 - Ląduj na Ziemi między nami
 i o Kosmosie opowiadaj!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?