Sprawozdanie z zajęć z 14 stycznia

Poziomki

Laurki dla Dziadków

Pierwsze w nowym roku kalendarzowym zajęcia odbyły się 14 stycznia. Spotkaniu towarzyszyły jeszcze nastroje świąteczne, toteż dzień ten rozpoczęliśmy od prostych prac plastycznych. Zadaniem dzieci było narysowanie otrzymanych darów od Mikołaja, a następnie zaprezentowanie całej grupie stworzonego obrazka. Poziomki wykazały się dużą aktywnością komentując swoje prace skrupulatnie i z wypiekami na twarzy tłumacząc każdy szczegół, który został przez nich narysowany.

Po tak ciekawie rozpoczętym dniu postanowiliśmy się przywitać naszą tradycyjną piosenką na powitanie, a następnie przystąpiliśmy do wspólnej pogadanki o naszych dziadkach. Poziomki zaczęły opowiadać gdzie mieszkają ich dziadkowie, jak mają na imię, za co ich kochają (niestety nie wszystkie dzieci znają imiona swoich dziadków, toteż prosimy o ich utrwalanie). Dowiedziały się, że wkrótce obchodzimy święto naszych dziadków – 21 stycznia Dzień Babci i 22 stycznia Dzień Dziadka – są to bardzo wyjątkowe dni, dlatego wszystkie wnuki obdarowują swoich dziadków cudownymi prezentami i składają im najlepsze życzenia. Na tą okazję nauczyliśmy się 2 wierszy:

- DLA BABCI -

Babciu, babciu coś Ci dam

Jedno serce, które mam

A w tym sercu róży kwiat

Babciu, babciu żyj sto lat!!!


- DLA DZIADKA -

Dziadku, dziadku coś Ci dam

Jedno serce, które mam

A w tym sercu róży kwiat

Dziadku, dziadku żyj sto lat!!!

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem, gdyż wszyscy recytowali bezbłędnie oba wiersze z pamięci.

Następnie udaliśmy się do naszych przyjaciół z grupy Krasnoludków, z którymi spędziliśmy trochę czasu przy wspólnych zabawach. Na koniec zaprezentowaliśmy im także nasze umiejętności oraz nauczyliśmy się wspólnej recytacji. Dzieci bardzo ochoczo nauczyły się wierszy z dumą wypowiadając głośno i wyraźnie każde słowo.

Po tak pracowitym dniu wróciliśmy do naszej sali gdzie czekało na nas pyszne śniadanko.

Druga część zajęć przebiegała równie pracowicie. Aby trochę się rozruszać przeprowadziliśmy małą rozgrzewkę powtarzając i utrwalając wszystkie części ciała, a następnie oddaliśmy się w wir naszych ulubionych zabaw. Na koniec naszych szaleństw usiedliśmy w kręgu powtarzając wcześniej poznane przez nas wiersze, przeprowadziliśmy krótką pogadankę dotyczącą sposobu spędzania Dnia Babci i Dziadka, po czym przystąpiliśmy do zadań plastycznych. Zadaniem dzieci było wykonanie wspaniałego prezentu w postaci ręcznie robionych laurek. Wszyscy otrzymali kolorową kartkę papieru oraz różne elementy niezbędne do jej zdobienia: karteczka z gotowym imieniem dziecka, kwiatuszki, serduszka, kwadraciki, gwiazdeczki, krawaciki itp. Zadaniem Poziomek było odrysowanie własnych rączek na kartkach, odszukanie i przyklejenie swojego imienia oraz dalsze dekorowanie jej przy pomocy dostępnych materiałów (na uwagę zasługuje fakt, że prawie wszystkie dzieci wiedzą jak wygląda ich imię a niektóre potrafią się już samodzielnie podpisać). Zadanie było bardzo wciągające, wszyscy stworzyli bajeczne laurki, które z dumą prezentowali przybyłym rodzicom. Na zakończenie postanowiłyśmy sprawdzić czy dzieci pamiętają kolory oraz podstawowe kształty figur. Każdy otrzymał klocek o odpowiednim kształcie (kółko, kwadrat, prostokąt, trójkąt) oraz o odpowiedniej wielkości (mały, średni, duży). Tym razem dzieci miały opisać dany klocek - jego kolor, kształt i wielkość. Zadanie okazało się bardzo łatwe. Wszyscy wykonali je bezbłędnie. Brawo!!!


Zadanie domowe

  • Proszę powtarzać i utrwalać imiona dziadków, ponieważ niektóre dzieci nie pamiętają, bądź nie wiedzą jak się nazywają ich dziadkowie i gdzie mieszkają.

  • Dziecko powinno wykonać drugą laurkę w domu, przećwiczyć ponownie powyższe wierszyki a następnie wyrecytować je przed dziadkami i obdarować ich własnoręcznie przygotowanymi prezentami.


Dziękujemy i pozdrawiamy,

Marzena i Basia

Krasnoludki

Na pierwsze w Nowym 2012 Roku spotkanie Krasnoludki przybyły radosne i wypoczęte. Przewodnim tematem zajęć był NOWY ROK z porami i poszczególnymi miesiącami. Zaznaczenie por roku i miesięcy na linii czasu ( metoda wizualna) pozwoliło dzieciom zrozumieć i dostrzec kolejność następowania po sobie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych okresach roku kalendarzowego.

Analizując tekst inscenizacji pt. Dary Nowego Roku dowiedzieliśmy się o oczekiwaniach , jakie wiążemy zawsze z jego nadejściem.

NOWY ROK:

Czy już wiecie , drogie dzieci, że króluję na tym świecie?

Niosę darów pełen worek, a w nim zdrowie i kolory, szczęście, radość i nadzieje...

DZIECKO 1:

Dasz każdemu?

NOWY ROK:

Bardzo wiele! Dla dorosłych spokój mam.

DZIECKO 2:

Szczyptę dobra tez im daj.

DZIECKO 3:

A co dla nas jest w twym worku?

NOWY ROK:

Na dnie – dużo jest humorku. Dam wam zgodę, radość, pokój...

DZIECI RAZEM:

Dziękujemy, Nowy Roku!

NOWY ROK:

To nie koniec moich darów.

Mam tez dla was trochę czarów.

życzenia i marzenia, wszystkie piękne - do spełnienia.

W czasie zajęć nie zabrakło tez wspomnienia o zbliżającym się dniu BABCI I DZIADKA przypadającym na 21 stycznia.

Podarunkiem od Nowego Roku w Szkole Polskiej dla małych uczniów była projekcja filmów: Epoka lodowcowa i Przygody Bolka i Lolka.

Mam nadzieję, że dzieciom bardzo podobał się prezent.

Zapraszam na kolejne zajęcia,

Maria

Praca domowa

Drodzy Rodzice!

Bardzo proszę o pomoc w nauczeniu się przez dziecko nazw polskich pór roku i miesięcy .

Pszczółki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązania labiryntu.

Po małej rozgrzewce logicznej przeszliśmy do głównego tematu naszych zajęć związanego z nowym projektem, w którym będziemy brać udział aż do wakacji, pt.:"Bohaterowie polskich utworów literackich oczami dzieci".
Na sobotni poranek wybraliśmy tym razem utwory Juliana Tuwima.
Tak więc wsłuchiwaliśmy się w utwór "Spóźniony słowik" nie omieszkując przetłumaczyć trudnych słówek, w szczególności zainteresowanie wzbudziły serwowane w utworze przez autora dania takie jak "Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie" czy "Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku". Następnie omówiliśmy sobie utwór "Warzywa" powtarzając i zapisując na tablicy każdą z nazw, także przy użyciu hiszpańskich słówek. Prowadziliśmy także dyskusję na temat tego, kto jakie warzywa lub jeść, a których nie.

Zadaniem dzieci było wsłuchiwanie się w kilkakrotnie czytane wierszyki i stworzenie do nich ilustracji za pomocą prac plastycznych. Wszystkie prace zostały zebrane, aby pod koniec roku urządzić wielką wystawę naszych prac w połączeniu z poznaniem poetów oraz omawianych wierszy i bajek.

Po przerwie śniadaniowej zapoznaliśmy się z ważnymi zasadami dotyczącymi zapoznawania się z innymi osobami.

W międzyczasie rozwiązaliśmy kilka rebusów i zagadek.

Na sam koniec wyruszyliśmy do kina, aby obejrzeć "Epokę Lodowcową" oraz Bolka i Lolka.

Praca domowa dla rodziców:
Przeczytać dzieciom utwór "Spóźniony słowik".
Dla dzieci: opowiedzieć, co przedstawia wiersz, jaką historyjkę.
Dla chętnych: przeczytać inne utwory Juliana Tuwima.

Tuwim Julian

"Spóźniony słowik"


Płacze pani słowikowa w gniazdku na akacji,
Bo pan słowik przed dziewiątą miał być na kolacji.
Tak się godzin wyznaczonych pilnie zawsze trzyma,
A tu już po jedenastej - i słowika nie ma!

Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,
Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,
Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,
A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku.

Może mu się co zdarzyło? Może go napadli?
Szare piórka oskubali, srebrny głosik skradli?
To przez zazdrość! To skowronek z bandą skowroniątek!
Piórka - głupstwo, bo odrosną, ale głos - majątek!

Nagle zjawia się pan słowik, poświstuje, skacze...
"Gdzieś ty latał? Gdzieś ty fruwał? Przecież ja tu płaczę!"
A pan słowik słodko ćwierka: "Wybacz moje złoto,
Ale wieczór taki piękny, że szedłem piechotą!"

Joanna i Jagoda


Wisła

W ostatnią sobotę rozpoczęliśmy nowy blok zajęć. Przez kilka kolejnych spotkań będziemy poznawać szerokie spektrum kompetencji dziennikarskich. Sami także spróbujemy wypróbować się w tej roli. Na początek urządziliśmy burzę mózgów, podczas której zastanawialiśmy się jakie talenty są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tym zawodzie. Pierwszym wyzwaniem jakiego się podjęliśmy, była praca z tekstem. Z historii o Calineczce, która wszystkim jest dobrze znana udało nam się wyłowić elementy, na które zwykle nie zwracamy uwagi. Po tym dużym wysiłku umysłowym, udaliśmy się do sali gimnastycznej, gdzie bawiliśmy się w nawigatora. Każdy mógł doświadczyć, jak trudno jest, posługując się tylko słowem, być dobrze zrozumianym przez kolegów, oraz jak dużego zaufania wymaga oddanie się pod kontrolę innej osoby. Po powrocie do klasy staraliśmy się zidentyfikować kilka wielkich polskich postaci. Na dobry początek ustaliliśmy, że : Mikołaj Kopernik był astronomem, Jan Matejko - malarzem, Adam Mickiewicz - pisarzem, Fryderyk Chopin – kompozytorem, Jan Paweł II – papieżem.


Zadanie domowe:


Przeprowadzić dochodzenie na temat postaci Jana Pawła II. Stosując metody takie jak wywiad, czy odwołując się do mediów, dotrzeć do najciekawszych informacji z jego życiorysu.

Wspólnie z rodzicem jeszcze raz przeczytać historię Calineczki.
Diana i Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?