Sprawozdanie z zajęć 12 lutego

Poziomki

W czasie ostatniego, sobotniego spotkania dzieci wybrały się na wycieczkę do bajkowej, zimowej krainy - Bałwankowa. Do owej krainy pojechały pociągiem w rytm piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Będąc już na miejscu dzieci dowiedziały się, że będą wykonywać różne zadania, za które zdobędą śniegowe gwiazdki.

Podczas wykonywania zadań w postaci zgadywanek, śpiewania piosenek, zajęć plastycznych i muzycznych dzieci utrwaliły nazewnictwo związane z zimą. Jako podpowiedzi służyły plansze.

Zadania zainspirowały dzieci do opowieści o zabawach na śniegu.

Bardzo pięknie zagrała też mała orkiestra tworząc akompaniament do piosenki :Zima, zima”.


W kolejnej części zajęć dzieci bawiły się na boisku z wykorzystaniem chusty animacyjnej
i przyborów sportowych. Wtedy miały okazję powtórzyć imiona kolegów, nazwy kolorów, nazwy kierunków (góra- dół, w przód- w tył).


Trzecia część zajęć była poświęcona wykonaniu pracy plastycznej – Bałwanek – wyklejanka. Praca była tworzona podczas słuchania i śpiewania piosenek o zimie.

Na koniec zajęć gwiazdki zostały podliczone i każde z dzieci otrzymało w nagrodę za aktywne uczestnictwo w zajęciach odznakę Śniegowego Bałwanka.


Bałwanki (słowa piosenki):


Bałwanki drogą szły,

Bałwanków było trzy.

Płakały, narzekały,

Łzy z oczu ocierały,

Łzy z oczu ocierały.


Już czas nam w drogę, czas.

Już Wiosna goni nas.

Choć się uśmiecha ładnie,

Kożuszki nam ukradnie,

Kożuszki nam ukradnie.


I przyszedł nocą dziś,

Puszysty, biały miś.

I zabrał trzy bałwanki,

Na wielkie, srebrne sanki,

Na wielkie, srebrne sanki.


I w taki kraj je wiózł,

Gdzie śnieg, gdzie lód, gdzie mróz.

Gdzie Pani Zima biała

Ma z lodu srebrny pałac,

Ma z lodu srebrny pałac.



Bałwanek (wierszyk do rysowania)


Toczę kule trzy – na dole kartki rysujemy największą kulę,

Czy pomożesz mi – na dużej rysujemy średnia kulę,

Bałwan stoi już – teraz rysujemy małą kulę – głowę bałwanka,

Kapelusz mu włóż – dorysowujemy bałwankowi kapelusz.


Potem jeszcze ozdabiamy bałwanka guzikami, miotłą, rysujemy oczy i nos z marchewki.


Zadanie domowe:

Śpiewanie z dzieckiem piosenki „Zima, zima”, wystukiwanie rytmu refrenu.

Głośne recytowanie w/w wiersza „Bałwanek” wraz z jednoczesnym rysowaniem.


Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne zajęcia,

Magdalena Pacześniak i Monika Szewczyk



Krasnoludki

W ostatnią sobotę kontynuowaliśmy naukę polskiego alfabetu. Krasnoludki znają już prawie wszystkie literki. Nowymi , wprowadzonymi znakami alfabetu były zmiękczenia czyli ą, ę, ć, ś, ń, ź oraz literka ó. Pozostają nam już tylko do opanowania dwuznaki. Ale to na kolejnym spotkaniu. Po ćwiczeniach w pisaniu i czytaniu po polsku w których pomagała nam pani Ania zajęliśmy się ciekawym tematem , a mianowicie opowiadaniem o sobie , o swoich zainteresowaniach i wyglądzie zewnętrznym. Dzieci przy niewielkiej pomocy nauczycielek opisywały wygląd koleżanki lub kolegi. Następnie odwzorowywały swoje dłonie na kartce papieru obrysowując ich kontury. Prawie wszystkie dzieci wykonały to zadanie bez odrywania pisaka od kartki. To było dobre ćwiczenie dla sprawnych rączek Krasnoludków.

Aby poćwiczyć również dużą motorykę wyszliśmy na boisko szkolne. Bawiliśmy się przy użyciu chusty animacyjnej w falowanie morskich fal, rozpoznawanie kolorów na chuście i wyrzucanie balonika w górę poprzez poruszanie chustą. Ta zabawa sprawiła Krasnoludkom wiele radości.

Po powrocie do sali lekcyjnej przeczytałam jeszcze dzieciom z książki przyniesionej przez Cameron baśń Braci Grimm O wilku i siedmiu koźlątkach. Naukę płynącą z tej baśni dzieci z pewnością zapamiętają.

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach.

Maria i Ania.

Praca domowa

Bardzo proszę o ćwiczenie z dzieckiem czytania w języku polskim.
Oto przykładowe zdania zawierające nowo poznane literki

1. Staś i Jaś wybrali się na ryby.

2. Mały wróbelek zgubił w lesie piórko.

3. Mały Jaś lubi rysować i malować.

Pszczółki


Ostatnie spotkanie było pracowite i owocne! Udało nam sie dopracować kolejne dwie przygody Angeli, zilustrować je a następnie oddać sie dalszej twórczej pracy w czego efekcie powstały przepiękne karnawałowe maski. Z myślą o koncertowym spotkaniu podśpiewywaliśmy przeboje fasolek.

> UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! >UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!


A propos karnawału.. Poniżej znajdziecie kilka linków, które poprowadzą Was do, z pewnością dobrze wszystkim znanych, polskich hitów w wersji karaoke! Zachęcamy do wspólnej zabawy juz teraz a odważni będą mieli okazje na zaprezentowania swoich wokalnych możliwości podczas najbliższego koncertu. Jeżeli ktoś z Was ma jakiś swój ulubiony utwór, który chętnie zaprezentowałby szerszej widowni solo- w duecie-kwartecie- etc. dajcie nam znać a my postaramy sie by znalazł sie on w naszym repertuarze! Apel ten kierujemy do wszystkich bez wyjątku / tych najstarszych i najmłodszych. Repertuar nie musi być wyłącznie polski.

Propozycje możecie kierować bezpośrednio na emial
zajack84@gmail.com


P.S. Pszczółki rosimy o potraktowanie tego zadania ze szczególną uwagą ;)


> UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! >UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!


DiK


http://www.youtube.com/watch?v=5tRCLN8hh1E

http://www.youtube.com/watch?v=CQE7TndA4m8&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=7gQmpZTv-Po&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=suiZDS5aVAQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=f1JOxRPFrl0

http://www.youtube.com/watch?v=YCEmd5CuAQY

inne pomysły na repertuar:

Wisła

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od przypomnienia, co było na poprzedniej lekcji.
Następnie zrobiliśmy krótki rebus po, aby po chwili przejść do trudniejszego ćwiczenia czyli pisowni wyrazów z "rz".
Każde ćwiczenie związane było z inną regułką dotyczącą "rz". Po wykonaniu zadań wypisaliśmy regułki jeszcze raz, a każde z dzieci miało za zadanie powtórzyć wszystkie regułki tak, aby utrwalić je w pamięci.

Kolejną rzeczą było wysłuchanie opowiadania o Zawiszy Czarnym a następnie streszczenie opowiadania i odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu.

Po tym zadaniu zrobiliśmy kilka łamigłówek logicznych i językowych. Następnie przeczytaliśmy fragment utworu "Baśń tęczowa" Adama Asnyka wystukując jednocześnie rytm:

Od kolebki biegła za mną
Czarodziejska baśń tęczowa
I szeptała wciąż do ucha
Melodyjne zaklęć słowa.

I budziła się wraz ze mną,
I wraz ze mną ciągle rosła,
I z kołyski na swych skrzydłach
W jakiś dziwny świat mnie niosła...

Ponad morza purpurowe,
Ponad srebrne niosła rzeki,
Po zwodzonym moście tęczy
W cudowności świat daleki...

Następnie rozwiązaliśmy krótki rebus słowny, aby po chwili przeczytać tekst przedstawiający postać Zygmunta Starego i kilka ciekawostek dotyczących jego rodziny. Każde z dzieci powtórzyło własnymi słowami czego ważnego dokonał Zygmunt Stary.

Kolejną rzeczą było napisanie krótkiego dyktanda dotyczącego pisowni wyrazów z "rz".

Po sprawdzeniu błędów porozmawialiśmy sobie nieco o ulubionych porach roku.

Na sam koniec zajęć wysłuchaliśmy fragmentów powieści "Karolcia" Marii Kruger.


Pozdrawiam,
Joanna

Praca domowa:
1. Nauczyć się czytać poniższy tekst (Adam Asnyk, "Baśń tęczowa", fragmenty):

Od kolebki biegła za mną
Czarodziejska baśń tęczowa
I szeptała wciąż do ucha
Melodyjne zaklęć słowa.

I budziła się wraz ze mną,
I wraz ze mną ciągle rosła,
I z kołyski na swych skrzydłach
W jakiś dziwny świat mnie niosła...

Ponad morza purpurowe,
Ponad srebrne niosła rzeki,
Po zwodzonym moście tęczy
W cudowności świat daleki...

W tej krainie, w której wszystko
Ożywioną bierze postać,
W której każdy głaz ma duszę
I człowiekiem pragnie zostać...

Złotolistnym szedłem gajem,
Gdzie się wszystko skrzy i złoci,
Gdzie zakwita skryty w cieniu
Tajemniczy kwiat paproci.

Szedłem gajem, gdzie dokoła
Śpiewające szumią drzewa,
Gdzie młodości wiecznej źródło
Czyste wody swe rozlewa.

I witały mnie po drodze
Rozmarzone oczy kwiatów,
Co patrzyły tak wymownie
W niezmierzoną przestrzeń światów.

2. Przepisać do zeszytu:

Nadszedł marzec. Wielki orzeł usiadł na wysokim drzewie.
Tam miał swoje gniazdo. Lekki wietrzyk poruszał gałązkami.
Orzeł patrzył na lasy i pola. Lubię spacery nad rzeką.
Szedłem brzegiem i rozmyślałem o wiośnie. Nagle zerwał się wiatr. Rzeczka zaszumiała.
Zbliżała się burza. Czas wracać do domu.

Co nam podaruje jesień? W lesie wiewiórka znajdzie orzechy. Gile zadowolą się
czerwoną jarzębiną. A my będziemy mieli całe ogrody smacznych warzyw.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?