Sprawozdanie z zajęć 12 lutego
Poziomki
W czasie ostatniego, sobotniego spotkania dzieci wybrały się na wycieczkę do bajkowej, zimowej krainy - Bałwankowa. Do owej krainy pojechały pociągiem w rytm piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Będąc już na miejscu dzieci dowiedziały się, że będą wykonywać różne zadania, za które zdobędą śniegowe gwiazdki.
Podczas wykonywania zadań w postaci zgadywanek, śpiewania piosenek, zajęć plastycznych i muzycznych dzieci utrwaliły nazewnictwo związane z zimą. Jako podpowiedzi służyły plansze.
Zadania zainspirowały dzieci do opowieści o zabawach na śniegu.
Bardzo pięknie zagrała też mała orkiestra tworząc akompaniament do piosenki :Zima, zima”.
W kolejnej części zajęć dzieci bawiły się na boisku z wykorzystaniem chusty animacyjnej
i przyborów sportowych. Wtedy miały okazję powtórzyć imiona kolegów, nazwy kolorów, nazwy kierunków (góra- dół, w przód- w tył).
Trzecia część zajęć była poświęcona wykonaniu pracy plastycznej – Bałwanek – wyklejanka. Praca była tworzona podczas słuchania i śpiewania piosenek o zimie.
Na koniec zajęć gwiazdki zostały podliczone i każde z dzieci otrzymało w nagrodę za aktywne uczestnictwo w zajęciach odznakę Śniegowego Bałwanka.
Bałwanki (słowa piosenki):
Bałwanki drogą szły,
Bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały,
Łzy z oczu ocierały,
Łzy z oczu ocierały.
Już czas nam w drogę, czas.
Już Wiosna goni nas.
Choć się uśmiecha ładnie,
Kożuszki nam ukradnie,
Kożuszki nam ukradnie.
I przyszedł nocą dziś,
Puszysty, biały miś.
I zabrał trzy bałwanki,
Na wielkie, srebrne sanki,
Na wielkie, srebrne sanki.
I w taki kraj je wiózł,
Gdzie śnieg, gdzie lód, gdzie mróz.
Gdzie Pani Zima biała
Ma z lodu srebrny pałac,
Ma z lodu srebrny pałac.
Bałwanek (wierszyk do rysowania)
Toczę kule trzy – na dole kartki rysujemy największą kulę,
Czy pomożesz mi – na dużej rysujemy średnia kulę,
Bałwan stoi już – teraz rysujemy małą kulę – głowę bałwanka,
Kapelusz mu włóż – dorysowujemy bałwankowi kapelusz.
Potem jeszcze ozdabiamy bałwanka guzikami, miotłą, rysujemy oczy i nos z marchewki.
Zadanie domowe:
Śpiewanie z dzieckiem piosenki „Zima, zima”, wystukiwanie rytmu refrenu.
Głośne recytowanie w/w wiersza „Bałwanek” wraz z jednoczesnym rysowaniem.
Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy na kolejne zajęcia,
Magdalena Pacześniak i Monika Szewczyk
Krasnoludki
Aby poćwiczyć również dużą motorykę wyszliśmy na boisko szkolne. Bawiliśmy się przy użyciu chusty animacyjnej w falowanie morskich fal, rozpoznawanie kolorów na chuście i wyrzucanie balonika w górę poprzez poruszanie chustą. Ta zabawa sprawiła Krasnoludkom wiele radości.
Po powrocie do sali lekcyjnej przeczytałam jeszcze dzieciom z książki przyniesionej przez Cameron baśń Braci Grimm O wilku i siedmiu koźlątkach. Naukę płynącą z tej baśni dzieci z pewnością zapamiętają.
Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Maria i Ania.
Praca domowa
Bardzo proszę o ćwiczenie z dzieckiem czytania w języku polskim.
Oto przykładowe zdania zawierające nowo poznane literki
1. Staś i Jaś wybrali się na ryby.
2. Mały wróbelek zgubił w lesie piórko.
3. Mały Jaś lubi rysować i malować.
Pszczółki
> UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! >UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!
A propos karnawału.. Poniżej znajdziecie kilka linków, które poprowadzą Was do, z pewnością dobrze wszystkim znanych, polskich hitów w wersji karaoke! Zachęcamy do wspólnej zabawy juz teraz a odważni będą mieli okazje na zaprezentowania swoich wokalnych możliwości podczas najbliższego koncertu. Jeżeli ktoś z Was ma jakiś swój ulubiony utwór, który chętnie zaprezentowałby szerszej widowni solo- w duecie-kwartecie- etc. dajcie nam znać a my postaramy sie by znalazł sie on w naszym repertuarze! Apel ten kierujemy do wszystkich bez wyjątku / tych najstarszych i najmłodszych. Repertuar nie musi być wyłącznie polski.
Propozycje możecie kierować bezpośrednio na emial zajack84@gmail.com
P.S. Pszczółki rosimy o potraktowanie tego zadania ze szczególną uwagą ;)
> UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! >UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!
DiK
http://www.youtube.com/watch?v=5tRCLN8hh1E
http://www.youtube.com/watch?v=CQE7TndA4m8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7gQmpZTv-Po&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=suiZDS5aVAQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=f1JOxRPFrl0
http://www.youtube.com/watch?v=YCEmd5CuAQY
inne pomysły na repertuar:
http://www.youtube.com/watch?v=AJQ4OVcEiDQ
http://www.youtube.com/watch?v=6utDdnJxB9c
http://www.youtube.com/watch?v=fzaCOFlcErw
http://www.youtube.com/watch?v=8ABk87ujEn8
Wisła
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od przypomnienia, co było na poprzedniej lekcji.
Następnie zrobiliśmy krótki rebus po, aby po chwili przejść do trudniejszego ćwiczenia czyli pisowni wyrazów z "rz".
Każde ćwiczenie związane było z inną regułką dotyczącą "rz". Po wykonaniu zadań wypisaliśmy regułki jeszcze raz, a każde z dzieci miało za zadanie powtórzyć wszystkie regułki tak, aby utrwalić je w pamięci.
Kolejną rzeczą było wysłuchanie opowiadania o Zawiszy Czarnym a następnie streszczenie opowiadania i odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu.
Po tym zadaniu zrobiliśmy kilka łamigłówek logicznych i językowych. Następnie przeczytaliśmy fragment utworu "Baśń tęczowa" Adama Asnyka wystukując jednocześnie rytm:
Od kolebki biegła za mną
Czarodziejska baśń tęczowa
I szeptała wciąż do ucha
Melodyjne zaklęć słowa.
I budziła się wraz ze mną,
I wraz ze mną ciągle rosła,
I z kołyski na swych skrzydłach
W jakiś dziwny świat mnie niosła...
Ponad morza purpurowe,
Ponad srebrne niosła rzeki,
Po zwodzonym moście tęczy
W cudowności świat daleki...
Następnie rozwiązaliśmy krótki rebus słowny, aby po chwili przeczytać tekst przedstawiający postać Zygmunta Starego i kilka ciekawostek dotyczących jego rodziny. Każde z dzieci powtórzyło własnymi słowami czego ważnego dokonał Zygmunt Stary.
Kolejną rzeczą było napisanie krótkiego dyktanda dotyczącego pisowni wyrazów z "rz".
Po sprawdzeniu błędów porozmawialiśmy sobie nieco o ulubionych porach roku.
Na sam koniec zajęć wysłuchaliśmy fragmentów powieści "Karolcia" Marii Kruger.
Pozdrawiam,
Joanna
1. Nauczyć się czytać poniższy tekst (Adam Asnyk, "Baśń tęczowa", fragmenty):
Od kolebki biegła za mną
Czarodziejska baśń tęczowa
I szeptała wciąż do ucha
Melodyjne zaklęć słowa.
I budziła się wraz ze mną,
I wraz ze mną ciągle rosła,
I z kołyski na swych skrzydłach
W jakiś dziwny świat mnie niosła...
Ponad morza purpurowe,
Ponad srebrne niosła rzeki,
Po zwodzonym moście tęczy
W cudowności świat daleki...
W tej krainie, w której wszystko
Ożywioną bierze postać,
W której każdy głaz ma duszę
I człowiekiem pragnie zostać...
Złotolistnym szedłem gajem,
Gdzie się wszystko skrzy i złoci,
Gdzie zakwita skryty w cieniu
Tajemniczy kwiat paproci.
Szedłem gajem, gdzie dokoła
Śpiewające szumią drzewa,
Gdzie młodości wiecznej źródło
Czyste wody swe rozlewa.
I witały mnie po drodze
Rozmarzone oczy kwiatów,
Co patrzyły tak wymownie
W niezmierzoną przestrzeń światów.
2. Przepisać do zeszytu:
Nadszedł marzec. Wielki orzeł usiadł na wysokim drzewie.
Tam miał swoje gniazdo. Lekki wietrzyk poruszał gałązkami.
Orzeł patrzył na lasy i pola. Lubię spacery nad rzeką.
Szedłem brzegiem i rozmyślałem o wiośnie. Nagle zerwał się wiatr. Rzeczka zaszumiała.
Zbliżała się burza. Czas wracać do domu.
Co nam podaruje jesień? W lesie wiewiórka znajdzie orzechy. Gile zadowolą się
czerwoną jarzębiną. A my będziemy mieli całe ogrody smacznych warzyw.
Komentarze
Prześlij komentarz