Sprawozdanie z zajęć z 24 kwietnia

Krasnoludki

Na kolejnych kwietniowych zajęciach kontynuowałyśmy wspólnie z Panią Marysią i wszystkimi Krasnoludkami temat bajek. Zapoznaliśmy się tym razem z literacką wersją bajki o Kopciuszku braci Grimm i omówiliśmy różnice pomiędzy tą wersją i adaptacją filmową. W celu utrwalenia wiersza Jana Brzechwy pt. „Witajcie w naszej bajce” zaśpiewaliśmy i zatańczyliśmy jego muzyczną odsłonę. Następnie Krasnoludki miały zajęcia z Panem Dominikiem, na których powtórzyły piosenkę o Pajacykach oraz uczyły się nowej piosenki pt. „Domowe przedszkole”. Po wyczerpujących zabawach taneczno – muzyczno Krasnoludki zjadły drugie śniadanie. Odśpiewaliśmy też „Sto lat” z okazji urodzin naszych bliźniaków Elizabet i Adriana, którzy przynieśli dla wszystkich pyszne czekoladki. Po tej małej celebracji zapoznaliśmy się z nazwami zwierząt występujących w wierszu Jana Brzechwy pt. ”Lekcja Kleksografii”. Przyznam, że miło zaskoczyła mnie znajomość przez dzieci tak trudnych słówek jak: żubr, dzik, a nawet nosorożec! Następnie obejrzeliśmy niezwykłą interpretację tego wiersza w bajce pt. „Akademia Pana Kleksa”.

Na koniec naszego spotkania i pożegnania z kwietniowym, bajkowym tematem, Krasnoludki wykonały dla siebie śliczne korony.


Pozdrawiam i do zobaczenia,

Kasia

Pszczółki

Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy kwiecisty temat wiosny. Tym razem bardziej szczegółowo, niemal pod lupę wzięliśmy bocianie sprawy i zwyczaje. Możemy się pochwalić, że nabieramy wprawy w rozwiązywaniu coraz trudniejszych, słownych łamigłówek. Poza tym staraliśmy się odtworzyć w myślach i przenieść na papier wiosnę w lesie, na łące, placu zabaw oraz na wsi. Pobudzeni wiosennym słońcem dawaliśmy z siebie wszystko na lekcji muzyki, śpiewając niczym wiosenne ptaszki.

Do zobaczenia wkrótce.

Diana i Karolina


Wisła

Na sobotnich zajęciach kontynuowaliśmy temat bajek. Na początku naszego spotkania Miguel wraz z grupą Krasnoludków Młodszych i Starszych wysłuchał bajki pt. ¨Kopciuszek¨ w wykonaniu Pani Marysi. Następnie przeprowadziliśmy konwersację na temat ulubionych bajek, a także książek, podczas której opisywaliśmy również obrazki. Po rozmowie (do końca zajęć) wykonywaliśmy ćwiczenia, które stopniowo przybliżały nam świat i naukę płynącą z tychże bajek, a mianowicie że ¨Dobro zawsze zwycięż zło¨.

Pozdrawiam, Arleta


Muzyka
Zajęcia przebiegały w jak najbardziej oczekiwanej atmosferze. Podobała mi się reakcja maluchów kiedy prezentując nową piosenkę zaczęły się bardzo uważnie wsłuchiwać w tekst piosenki a właściwie wręcz znieruchomiały, mam nadzieje, że z wrażenia.

Piosenka znana z programu dla dzieci, który kiedyś leciał na tzw. polskiej jedynce czyli Domowe Przedszkole. Miła atmosfera dopiero zaczęła się rozwijać, jak zaczęliśmy wszyscy śpiewać i wprowadzać aranżację ruchową. Nawet pan
dozorca z miłym uśmiechem zaczął się przysłuchiwać.

Domowe Przedszkole

Gdzie jest słonko kiedy śpi, czy wilk zawsze bywa zły

Dokąd tu tam nocą jeż możesz wiedzieć jeśli chcesz

Domowe przedszkole wszystkie dzieci kocha

I chce byśmy także kochali biedronkę

Domowe przedszkole czy słońce czy deszcz

przyjść może do ciebie jeśli tylko chcesz

przyjść może do ciebie jeśli tylko, jeśli tylko chcesz!


Ze starszą grupą było bardzo ciekawie. Uczyliśmy się dwóch piosenek więc troszeczkę zaczęliśmy przyśpieszać a i atmosfera była magiczna.
Piosenka "Witaj wiosno" rozpaliła nasze motywacje do mocnego i energicznego śpiewu, super-nowo. Zaskoczeniem dla większości była druga piosenka zatytułowana ,,Leń" z repertuaru Akademii Pana Kleksa. Skanowany tekst, podział na dwie grupy oraz bluesowa melodia pobudziły zaangażowanie oraz zachęciły do improwizacji:

Witaj wiosno

Słońce przygrzewa wietrzyk powiewa

Jakiej to pory czas

Pączki w zaroślach mówią że wiosna

idzie od pól przez las

Hej wiosno hej, Hej wiosno hej

Już pączki w zaroślach mówią że wiosna idzie od pól przez las

Kwintą na łące kwiaty pachnące

Obok zielonych traw

Niosą ich pyłek barwne motyle

I staw już pełen żab

Hej wiosno hej, Hej wiosno hej

Niosą ich pyłek barwne motyle

I staw już pełen żab


Leń

Na tapczanie siedzi leń, nic nie robi cały dzień

O wypraszam to sobie

Jak to ja nic nie robię?

A kto : siedzi na tapczanie?

A kto : zjadł pierwsze śniadanie?

A kto : dziś pluł i łapał?

A kto : po głowie się podrapał?

A kto : dziś zgubił kalosze?

No proszę, no proszę, no proszę!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?