Sprawozdanie z zajęć z 16 stycznia


Krasnoludki
W styczniu tematem przewodnim zajęć z Krasnoludkami jest: Mój kolorowy świat. Dlatego też spotkanie przepełnione było kolorami. Na początku powitaliśmy nowego 4-letniego ucznia, Dawida. Była to doskonała okazja do nauki przedstawiania się. Dzieci kolejno wymieniały swoje imiona oraz podawały swój wiek - doskonaląc tym samym wymowę w języku polskim. Z racji, że było to pierwsze spotkanie po Świętach Bożego Narodzenia, opowiadaliśmy o choince, Mikołaju i prezentach.. Na zajęciach plastycznych uczniowie rysowali otrzymane prezenty. Zdecydowanie przeważały pojazdy: samochody rożnego typu (nawet Cameron narysowała samochód Barbi) i rakieta. Następnie w zabawie z piłką wymienialiśmy kolory, które lubimy najbardziej. I to ćwiczenie wyszło nam bardzo dobrze. W tym dniu nie zabrakło też zajęć muzycznych. Nauka nowej piosenki pt. Kolorowe kredki: sprawiła dzieciom wiele radości. Treść utworu tak się spodobała maluszkom, ze chciały ją śpiewać jak najdłużej. Na następnych zajęciach będziemy kontynuować naukę, w związku z tym bardzo proszę rodziców o przećwiczenie z pociechami słów piosenki w domu. A oto tekst:

Kolorowe kredki w pudełeczko noszę,
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie,
Kolorowe kredki kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to co chcę,
Namalują domek i na płocie kota,
I wesołe słonko na pochmurne dni,
A gdy w kosmos lecieć przyjdzie mi ochota,
Prawdziwą rakietę namalują mi.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria

Nazywam się Kasia. Z wykształcenia jestem pedagogiem, socjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej. W sobotę 16 stycznia dołączyłam do grona nauczycieli w Szkole Polskiej w Barcelonie.

Razem z Panią Anią miałam poprowadzić zajęcia z dziećmi z grupy Wisła. Przygotowałam prezentację na temat drugiej wojny światowej, a Pani Ania różne, atrakcyjne zabawy. Niestety poza Miguelem nikt z grupy Wisła się nie pojawił...

Jako, że frekwencja u Krasnoludków dopisała, Pani Ewa skierowała mnie właśnie do tej grupy, abym pomogła Pani Marysi. Pani Marysia przygotowała dla najmłodszych dzieci bardzo ciekawe i wszechstronne zajęcia. Było rysowanie, zabawa z piłką, taniec i nowa piosenka, zgadywanka, budowanie z klocków, a na koniec bajka o kreciku.

Celem styczniowych zajęć dla Krasnoludków jest poznanie kolorów, tak więc całe zajęcia przebiegły nam w wesołej i barwnej atmosferze.

Dzieci, muszę przyznać, bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Aktywnie uczestniczyły w zabawach, błyskawicznie opanowały piosenkę "Kolorowe kredki", a co najważniejsze uśmiech gościł na wszystkich buziach.

Kolejne zajęcia 30 stycznia! Mam nadzieję, że do tego czasu rodzice nam pomogą i utrwalą z Krasnoludkami temat kolorów.

Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia,

Kasia


Pszczółki
Po prawie miesięcznej przerwie w zajęciach, na pierwszym w tym roku spotkaniu, każdy chętnie dzielił się świątecznymi wrażeniami. Styczeń to miesiąc, w którym tradycyjnie wiele osób zastanawia się jakie zmiany można by wprowadzić w swoje życie aby to, stało się trochę lepszym. Także my postanowiliśmy poświęcić chwilę na takie przemyślenia. Okazało się, że każdy potrafi przyznać się do jakiejś słabości nad którą chciałby popracować. W tym miesiącu postanowiliśmy stworzyć wspólnie kalendarz na rok 2010. Punktem wyjścia było przypomnienie sobie wszystkich miesięcy przypadających na kolejne pory roku wraz z ich charakterystyką. Podzieleni na dwuosobowe grupy rozwiązywaliśmy quizy, rebusy i rozsypanki słowne, które ułatwiły nam to zadanie. Następnie indywidualnie przystąpiliśmy do tworzenia ilustracji do naszego kalendarza. Pracę nad nim dokończymy na kolejnym spotkaniu. Miłą nowiną jest, że dołączyły do nas dwie kolejne wspaniałe uczennice. Veronika i Laia natychmiast zaaklimatyzowały się w naszej grupie wzmacniając zarazem nasze szeregi.
Diana i Karolina

Wisła
W tym tygodniu grupę Wisły reprezentował bardzo dzielnie Miquel. Uczyliśmy się słownictwa związanego z II Wojną Światową. Przygotowywaliśmy się do wzięcia udziału w konkursie przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Konkurs polega na wybraniu przez uczniów jakiejś pamiątki z czasów wojny oraz opisu tego przedmiotu w dowolnej formie, czy to prezentacji czy filmiku czy opowiadania. Teraz myślimy o wybraniu pamiątki. Szczegóły dotyczące konkursu można przeczytać na stronie: http://www.rokhistorii.men.gov.pl/portal/b_rhn_doc?docId=52860
W ramach powtórki wiedzy, przypisywaliśmy słowa do każdej litery alfabetu. Rozmawialiśmy też o zainteresowaniach i czasie wolnym.
Zapraszam na zajęcia. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu grupa Wisły spotka się w większym gronie.
Do zobaczenia,
Pani Ania



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?