Sporo czasu dzieci w grupie starszej poświęciły na ćwiczenia z zegarem. Wyjaśniliśmy sobie co wskazuje mała wskazówka a co dużo, ile godzin ma dzień i ile minut ma godzina. Poza tym konstruowaliśmy pytania i odpowiedzi. Generalnie z pełnymi godzinami dzieci nie miały problemu, chociaż godzina jedenasta i dwunasta były bardzie skomplikowane.
Podczas pierwszej godziny sobotniego spotkania dzieci wykonywały zadania polegające na ułożeniu puzzli z sylabami, które na końcu miały stworzyć zdania. Potem ćwiczyliśmy śpiewanie hymnu polskiego. Tutaj muszę pochwalić wszystkie dzieci, które znały pierwszą zwrotkę i refren.
Bardzo proszę rodziców wszystkich dzieci, tych młodszych i tych starszych, aby poświęcili trochę czasu w domu na kilkukrotne wspólne odśpiewanie hymnu.
Do zobaczenia już na czerwcowych zajęciach. Ewa
-----------------------------------------------------------------------------
Zajęcia przebiegały pod znakiem powtórzeń. Wszak niebawem koniec roku
szkolnego. I tak na początku powtórzyliśmy poznane literki. Dzieci
bezbłędnie wymawiały nazwy liter i poprawnie pisały ich kształty. Karen,
Ania i Kacper czytali proste teksty z naszej szkolnej czytanki. Jako
utrwalenie wiadomości - z rozsypanki obrazkowej uczniowie wyszukiwali
przedmioty o nazwach rozpoczynających się znanymi głoskami i określały
przeznaczenie danej rzeczy. Była to doskonała okazja do poprawnego
budowania zdań. Sprawdzian ten dzieci zaliczyły bardzo dobrze.
Po przerwie śniadaniowej kontynuowaliśmy naukę hymnu polskiego , czyli
Mazurka Dąbrowskiego. Maluszki już dość dobrze opanowały melodię
hymnu. Musimy jeszcze troszeczkę popracować nad nauką tekstu. Myślę, że
zdążymy przed zakończeniem roku szkolnego. Do zobaczenia na
przedostatnich już zajęciach przed wakacjami. Maria.
Komentarze
Prześlij komentarz