Tarragona, zajęcia 9 marca

Sikorki 

Marcowe zajęcia zaczęliśmy od tradycyjnego przywitania się i sprawdzenia pracy domowej. Przewodnim tematem były zwierzęta na wsi, dlatego doskonałym wprowadzeniem była karta pracy Tropiciela, dzięki której powtórzyliśmy nazwy rzeczy i pokolorowaliśmy obrazki zaczynające się na literkę O jak owca oraz I jak indyk. 
Przypomnieliśmy sobie również postać Jana Matejki omówionego na ostatnich zajęciach. 
Podczas śniadania muzyka w tle nas nie opuszczała. Uczniowie w ten sposób wsłuchują się, nucą i zapamiętują słowa piosenki, m.in.''Miała baba koguta'', '' Jestem sobie przedszkolaczek'', ''Była sobie żabka mała'' itd. 
Po śniadaniu udaliśmy się do klasy Orłów, aby zobaczyć i poćwiczyć krakowiaka. Po skocznych rytmach udaliśmy się razem na szkolne boisko, by zaczerpnąć świeżego powietrza. 
Powrót do klasy wykorzystaliśmy na dzielenie wyrazów na sylaby. Za pomocą tablicy interaktywnej dzieci widząc słowo, wyklaskiwały sylaby i na dodatek świetnie sobie radziły. 
Zakończeniem zajęć była wspólna praca plastyczna z Orłami, która przyozdobi nasze stoły wielkanocne. Przyniesione skarpetki wypełnione ryżem zamieniły się w piękne zające. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od pogawędki na temat Dnia Kobiet, oraz zajęć plastycznych. Uczniowie wykonali przepiękne kwiatki, korzystając z bibuły oraz patyczków do szaszłyków. Na koniec zajęć każdy uczeń wręczył kwiatek swojej mamie. 
Następnie wspólnie wysłuchaliśmy audycji: „Wielkanoc - czyli dzieci wiedzą najlepiej” (www.youtube.com/watch?v=f1GtzeqkRZM). 
Po wyczerpującej pracy przyszła pora na śniadanie. Podczas posiłku utrwalaliśmy umiejętność słuchania innych oraz nie przerywania sobie podczas wypowiedzi. 
Kolejnym punktem naszych zajęć było sprawdzenie zadania domowego. Każde dziecko powiedziało wierszyk,  który otrzymało do nauki na pamięć. Następnie przećwiczyliśmy nasz taniec – krakowiak. W ramach odpoczynku powtórzyliśmy sobie odmianę czasowników w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. 
Następnie wyszliśmy na boisko szkolne, aby bawić się w chowanego oraz grać w piłkę. 
Po powrocie do klasy wraz z grupą Sikorki uczniowie wykonali wielkanocne zające ze skarpet i ryżu. Zostaną one zaprezentowane na spotkaniu wielkanocnym. 
Po posprzątaniu klasy, pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia i rozeszliśmy się do domów. 

 UWAGA: Proszę pamiętać o nauce otrzymanych wierszyków na pamięć. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?