Zajęcia w Barcelonie, 29 września

Poziomki 

W ten słoneczną sobotę w Szkole Polskiej Poziomki odbyły swoje drugie zajęcia. Rozpoczęliśmy od zabawy swobodnej w małych grupkach. Dzieci oswajały się z nowym otoczeniem i zabawkami. Potem w kręgu powitaliśmy się z Panem Tomem i między nami. 
Wykonaliśmy różne ćwiczenia na rozgrzewkę i naśladowcze. Wspólnie w kole śpiewaliśmy piosenki już znane takie jak: Głowa ramiona, Głowa mówi tak tak, Kolorowe kredki i Kółko graniaste. 
Następnie z uwagą wysłuchaliśmy dwóch opowiadań: Kubuś Puchatek: Każdy jest wyjątkowy oraz Loly i piesek Toffi. Dzieci wykazały się tutaj ciągła koncentracją i poprawnie odpowiadały na pytania odnoście historii. Potem mieliśmy chwilę na swobodne zabawy konstrukcyjne i interakcje w grupie. Zjedliśmy śniadanko i udaliśmy się na świeże powietrze. Tam biegaliśmy, bawiliśmy się w berka, graliśmy w piłkę stosując się do ustalonych wcześniej zasad. Nie zabrakło również zabaw badawczych w piaskownicy. 
Wróciliśmy do klasy, gdzie ostatnie 20 minut spędziliśmy na rysowaniu na temat dowolny. 
Pożegnaliśmy się wesoło życząc sobie dobrego weekendu. 

Pozdrawiam,
Monika

Jagódki 

Za nami drugie zajęcia. Po inauguracji roku dzieci zawarły nowe znajomość i nieco odważniej przystąpiły do lekcji. 
Tematem zajęć była jesień. Uczniowie mogli wymienić się swoimi spostrzeżeniami i wspólnie odgadywać hasła zagadek. Podczas zabawy, dzieci porównały zmiany zachodzące jesienią w Polsce i Hiszpanii. 
Następnie nadszedł czas zabawy na patio i szkolne śniadanie. Tuż po tym, dzieci poznały figury geometryczne. 
Na koniec, uczniowie dzięki pracom plastycznym, szlifowali manualne zdolności. Dzieci wykonały muchomory z przygotowanych szablonów. 

Do zobaczenia za tydzień,
Monika i Patrycja

Malinki 

Zajęcia rozpoczęliśmy od szybkiego przypomnienia sobie imion  oraz przygotowania kolorowych plakietek. Następnie do klasy zawitały literki. Zaczęliśmy od literki A i skończyliśmy na G. Do każdej literki stworzyliśmy historyjkę i szukaliśmy przedmiotów w klasie zaczynających się na wyznaczone literki. Przy okazji B odwiedziła nas Baba jaga, która zaprowadziła nas w świat Bajek. Stworzyliśmy bajkowe rysunki. 
Następnie każda osoba prezentowała swoja pracę ,,MOJA ULUBIONA BAJKA” oraz jakich kolorów użyła. Dodatkowo powtórzyliśmy kolory. 
Był czas na zabawy w klasy na patio i drugie śniadanie. 
Dzieci chętnie podchodziły do tablicy aby zaprezentować nowo poznane literki. Podjęliśmy próbę nauczenia się kształtów oraz określanie co się gdzie znajduje. 

Agnieszka

Jarzębina 

Sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od zapisania daty i przywołania „kartki z kalendarza”. Ku uciesze chłopców, złożyłyśmy im najlepsze życzenia z okazji Dnia Chłopaka (30.09.). 
Tematem zajęć była rodzina i stopnie pokrewieństwa. Posługując się ilustracją, zaczęliśmy od przypomnienia podstawowych słów określających członków rodziny. Próbowaliśmy zapisywać te wyrazy i zaczęliśmy zwracać uwagę na różnice w pisowni dźwięków takich jak np. „w” czy „j” w językach hiszpańskim, katalońskim i polskim oraz na specyficzne dla języka polskiego „ć” czy „y”. Poznaliśmy kolejne określenia takie jak „zięć”, „teść”, „siostrzenica”, „synowa” i wiele innych! Następnie sprawdziliśmy się rozwiązując krzyżówkę online i wypełniając karty pracy dotyczące koligacji rodzinnych. My też jesteśmy trochę jak rodzina, dlatego abyśmy byli zgodną grupą, stworzyliśmy nasz kodeks klasowy. 
Po przerwie śniadaniowej ustaliliśmy wspólnie następujące zasady : 
- słuchamy siebie nawzajem, 
- nie przeszkadzamy,
- nie bawimy się na zajęciach,
- szanujemy siebie nawzajem,
 - mówimy po podniesieniu ręki, 
- nie przerywamy, 
- pomagamy sobie nawzajem, 
- nie krzyczymy, 
- nie jemy na zajęciach, 
- nie biegamy w klasie, 
- nie mówimy po hiszpańsku. 
Po zabawach na patio krótko powtórzyliśmy polski alfabet, zwracając szczególną uwagę na specyficzne dla języka polskiego litery i głoski. Potem wprowadziliśmy i ćwiczyliśmy zasady pisowni małą i wielką literą na przykładzie imion, nazw miast i państw, narodowości oraz nazw własnych, takich jak znane nam miejsca w Polsce (np. Zamek Królewski) i w Barcelonie (np. Sagrada Familia). 
Ostatnim elementem zajęć był tzw. kącik lektury. Z cyklu "Legendy polskie" odczytana została legenda Wieże kościoła Mariackiego w Krakowie. 

Praca domowa : Drzewo genealogiczne, technika dowolna: rysunek, wyklejanka, itp. 

Pozdrawiamy, 
Gosia i Julia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?