Zajęcia w Barcelonie, 14 kwietnia

Poziomki 

Pierwsze kwietniowe zajęcia w grupie Poziomek skoncentrowane były na kocim temacie. Jak zawsze na początku spotkania dzieci obejrzały fragment bajki. Tym razem była to ponadczasowa opowieść o Kocie w butach
Po śniadaniu dzieci były gotowe aby powrócić do zabawy i rozpocząć taneczne harce “myszy i koty”. Przy akompaniamencie piosenki My jesteśmy kotki dwa dzieci poznały nazwy części ciała kota (uszy, oczy, pazury, ogon itd.).
Mimo lekkiego deszczu Poziomki udały się na szkolne patio, gdzie kontynuowały  zabawę w koty i myszy. 
W ramach pracy plastycznej każdy z poziomkowych “kotków” zamoczył w farbie swoja łapkę a następnie złożył odcisk. 
Wszystkim dzieciom bardzo dziękujemy za przybycie.

Pozdrawiamy serdecznie,

Ula i Monika 

Jagódki 

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania naszej nowej praktykantki Diany. Następnie przywitaliśmy się serdecznie z grupą po polsku oraz hiszpańsku. Poznaliśmy różnice kulturowe panujące w Polsce i Hiszpanii oraz uświadomiliśmy sobie formy grzecznościowe, które związane są często z daną kulturą. 
Po tak rozbawionym poranku udaliśmy się na mały relaks, podczas którego dzieci bawiły się klockami lego, puzzlami oraz super pamięcią. Relaks zakończyliśmy sytym śniadaniem, na którym nie zabrakło świeżego pieczywa oraz łakoci. 

Druga część zajęć była bardzo pracowita. Odwiedzili nas bowiem rodzice Halinki, Pani Maria i Pan Bartek. Przygotowali dla nas bardzo ciekawe zajęcia, na których poznaliśmy budowę komputera oraz zasady jego działania. Dowiedzieliśmy się z czego składa się laptop,a następnie Pani Maria i Pan Bartek rozdali dzieciom wydrukowane części komputera na papierze. Zadaniem Jagódek było samodzielne złożenie własnego laptopa. Choć wydawało się, że jest to praca nieco skomplikowana, to przy profesjonalnej pomocy naszych gości, była bardzo ciekawa i wciągająca. Wszyscy z uwagą słuchali instrukcji oraz pracowali nad budową własnego sprzętu. Z dumą pokazywali swoje dzieła rodzicom, tłumacząc każdy, nawet ten najdrobniejszy szczegół. Bardzo dziękujemy rodzicom Halinki za współpracę oraz zaangażowanie. 
Rodzice, którzy mają ochotę i przyjemność uczestniczyć aktywnie na zajęciach w naszej grupie zawsze są mile widziani 😊 

Pozdrawiamy i zapraszamy na następne, sobotnie zajęcia,
Basia i Diana 

Malinki 

Głównym tematem naszego ostatniego spotkania była wiosna, która, choć nadeszła już w marcu, dopiero teraz właśnie na dobre zagościła się wokół nas. Zajęcia zaczęliśmy od obejrzenia odcinka Misia Uszatka pt. To tylko gałąź, w którym nasi mali bohaterowie cieszyli się właśnie z nadejścia wiosny. Wspólnie szukaliśmy w filmiku znaków i symboli wiosny, mówiliśmy o zmianach zachodzących w przyrodzie, o wiosennej pogodzie, o porządkach, nie zabrakło wyjaśnienia polskiego przysłowia Kwiecień plecień wciąż przeplata, trochę zimy, trochę lata. Przypomnieliśmy sobie, które miesiące wchodzą w skład tej radosnej pory roku, kiedy dokładnie się zaczyna, a kiedy kończy. Mówiąc o początku wiosny, przypomnieliśmy sobie zwyczaj topienia Marzanny, ale też i tradycje Wielkiejnocy, która w tym roku przypadła w marcu, a jest przecież świętem bardzo wiosennym. Poznaliśmy polskie wiosenne kwiaty i ptaki (z bocianem na czele). W całej tej części towarzyszyły nam materiały wizualne. 
 
Odczytany też został wiersz Jana Brzechwy pt. Przyjście wiosny, do którego dzieci miały za zadanie zidentyfikować, jakie zwierzęta i ptaki pojawiają się w wierszu, i jakimi to pojazdami (środkami transportu) miała nadejść wiosna. Okazało się, że...pieszo! 
A skoro wiosna, to i kolory, i pejzaże, obrazy. Tak więc gładko przeszliśmy do tego barwnego programu dnia, który kontynuowaliśmy po, deszczowym tego dnia, patio. Przypomnieliśmy sobie nazwy kolorów po polsku, wyjaśniliśmy barwy ciepłe i zimne. Dowiedzieliśmy się, jakich przyborów używa malarz (pędzel, paleta, sztaluga, fartuch), po czym sami zamieniliśmy się w malarzy i przy użyciu akwareli powstały bardzo piękne wiosenne prace, które Malinki zabrały dla Rodziców w prezencie. 
W temacie malarstwa zasadza się sylwetka, którą poznaliśmy tym razem w cyklu Wielcy Polacy: Stanisław Wyspiański. Dzieci dowiedziały się, że ten krakowski artysta był nie tylko wspaniałym malarzem, ale też scenografem, dramaturgiem i poetą. Obejrzeliśmy wybór jego dzieł, szczególnie podobały się imponujące witraże z kościoła Franciszkanów w Krakowie. 
W części poświęconej zajęciom z języka polskiego, omówiliśmy dwuznaki: Rz Sz Ci Ni Si Zi z pomocą kart pracy. 
Po sprzątnięciu klasy, pożegnaliśmy się do następnych zajęć, 28 kwietnia. 

PRACA DOMOWA: Karta pracy: Wiosna. 

Pozdrawiam, 
Gosia 

Jarzębina 

Ostatnie zajęcia w Szkole Polskiej rozpoczęliśmy wspominając minione święta. Dzieci opowiadały o tym jak je spędziły, czy bardzo się objadły i kto kogo polał wodą. 
Następnie przeszliśmy już do poważniejszej części zajęć i zrobiliśmy kilka ćwiczeń z "h" niewymiennym. 
Po tej części przeszliśmy do słownictwa i rozmawialiśmy o sztuce. Próbowaliśmy ją zdefiniować i okazało się, że nie jest to łatwe. Ustaliliśmy min., że sztuka to coś co wzbudza emocje a czasem też kontrowersje. Próbowaliśmy wymienić rodzaje sztuki: muzyka, teatr, film, literatura, graffiti itd. 
Następnie skupiliśmy się na muzyce. Przypomnieliśmy sobie postaci dwóch polskich kompozytorów: Fryderyka Chopina i Stanisława Moniuszki. Wysłuchaliśmy też dwóch utworów do których skomponowali oni muzykę: "Życzenie" oraz "Prząśniczka"
Następnie przygotowaliśmy kartki z kalendarza. Mieliśmy dużo pracy bo zakumulowało nam się wiele dat: Wielkanoc, prima aprilis, pierwszy dzień wiosny, urodziny Fryderyka Chopina, urodziny Stanisława Moniuszki, dzień kobiet... 
Na zakończenie zajęć próbowaliśmy rozszyfrować dziwne zapisy, które czasem znajdujemy z tekstach, czyli skróty. 
Jako pracę domową proszę aby uczniowie wypisali wszystkie skróty, które odnajdą na obrazku na kartkach, które otrzymali na zajęciach i spróbowali je wyjaśnić. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Agnieszka

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?