Zajęcia w Gironie, 13 stycznia

Biedronki 

Pierwsze poświąteczne zajęcia w nowym 2018 roku rozpoczęliśmy podzieleniem się naszymi przeżyciami ze Świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku i Trzech Króli. Wspólnie z uczniami z grupy Motylki rysowaliśmy przedmioty , które najbardziej kojarzyły nam się z minionym czasem świątecznym. Następnie losowo wybierane prace (wszystkich uczniów) były omawiane przez ich autorów. Była to doskonała okazja do wypowiedzi ,a co się z tym łączy nauka budowania wyrażeń kilkuwyrazowych, umiejętności zastosowania wyrazów określających przedstawione na rysunkach przedmioty oraz uzasadniania swojego wyboru. Kolejnym punktem sobotniego spotkania było śniadanie , a po nim przerwa rekreacyjna na podwórku szkolnym. 
Tematem wiodącym zajęć były PORY ROKU. Omówieniu tematu służyły ćwiczenia i zabawy dydaktyczne pozwalające omówić cechy charakterystyczne dla każdej z pór roku. 
W czasie spotkania nie zabrakło oczywiście nauki nowej piosenki. Tym razem , zgodnie z panującą porą roku była to piosenka pt. Zima, zima. Nauczyliśmy się jednej zwrotki, ale oczywiście będziemy kontynuować naukę pozostałych zwrotek na następnych zajęciach. 
Na zakończenie spotkania wykonaliśmy wspólnie z Motylkami ( grupa dziewcząt i grupa chłopców) prace plastyczne pt. Pałac Królowej Pór Roku. 
Piosenkę pt Zima,zima, której uczyliśmy się znajdziemy na stronie https://www.youtube.com/watch?v=V9gdbAgR810 

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg 
Jadę, jadę w świat sankami 
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
 Dzyń, dzyń, dzyń 
Dzyń, dzyń, dzyń 
Dzyń, dzyń, dzyń 

Drodzy Rodzice, bardzo proszę o przećwiczenie z dzieckiem piosenki Zima,zima i pomoc w wykonaniu zadania domowego ( dzieci otrzymały karty pracy do uzupełnienia). No i oczywiście nauka nazw polskich pór roku. 
W związku z tym ,iż zbliża się święto BABCI I DZIADKA ( 21 I22 STYCZNIA) bardzo proszę ,aby każde dziecko przyniosło na zajęcia 20.01. zdjęcie swojej babci i swojego dziadka. Mogą być oczywiście skany fotografii, itp.

Pozdrawiam i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Maria 


Motylki 

Zajęcia rozpoczęliśmy wspólną zabawą dla naszych uczniów. Dzieci nauczyły się piosenki o porach roku, co było motywem przewodnim naszych ostatnich zajęć. Biedronki i Motylki miały za zadanie opowiedzenie, z czym im się kojarzą dane pory roku. Dzięki temu zadaniu uczniowie przyswoili sobie słownictwo związane z porami roku, poznali zjawiska pogodowe i dowiedzieli się o kolejności występowania pór roku. Lato to plaża nad Bałtykiem, wiosna to pikniki w naszych parkach, jesienią warto patrzeć w górę na liście na drzewach a zimę spędzić w polskich górach. I tak oto dzieci za pomocą obrazków i skojarzeń uczyły się pór roku. 
Po przerwie śniadaniowej i czasie poświęconym na zabawie na szkolnym podwórku Motylki miały zajęcia zorganizowane dla swojej grupy. Lekcja ta wzbogacona była w poznanie miesięcy, jako uzupełnienie zajęć o porach roku. Uczniowie w zeszytach wypisali nazwy miesięcy, a następnie wspólnie je odczytaliśmy, poznając fonetykę. 
Kolejnym ćwiczeniem było odczytanie wierszy z dwunastu kart, które były poetyckim opisem nazw miesięcy. Uczniowie musieli odgadnąć, w którym miesiącu kwitnie lipa, kiedy należy podkuć buty i w jakim miesiącu gości Marzanna. Największą atrakcją dla uczniów było wskazanie miesiąca swoich urodzin. 
Następnie znów udaliśmy się na szkolne podwórko, aby oddać się wspólnej zabawie. 
W ostatniej części naszego spotkania uczniowie przygotowali pracę, gdzie zobrazowali swoją ulubioną porę roku. 

Zapraszam serdecznie na najbliższe zajęcia, już w tę sobotę. 
Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?