Rekrutacja do projektu „Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych”


Stowarzyszenie Kulturalne Szkoła Polska ogłasza nabór uczestników do projektu „Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych” realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja szkolna, akcja K02 – projekty strategiczne na rzecz edukacji szkolnej 

Dane identyfikacyjne projektu: Nr 2017-1-PL01-KA201-038799 

Czas trwania projektu: 01.09.2017 -31.08.2020 

Adresaci projektu: pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Stowarzyszenia Kulturalnego Szkoła Polska 

Cel projektu: 
- podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim 
- podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą 
- podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych 
- podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników dydakt. z organizacji koordynującej 
- opracowanie i wdrożenie w instyt. partnerskich oraz innych innowacyjnego programu doskonalenia metodycznego nauczycieli polonijnych (w tym kadry zarządzającej) 
- opracowanie i wdrożenie w instyt. partnerskich pakietu metodycznego nauczyciela szkoły polonijnej, obejmującego wypracowane w trakcie projektu materiały metod.-dydaktyczne opracowanie i prowadzenie metodycznych kursów e-learningowych
- zapewnienie stałego wsparcia metodycznego uczestniczącym w projekcie placówkom polonijnym (kadrze pedagogicznej tych placówek) oraz innym zainteresowanym podmiotom i osobom prowadzącym polonijną działalność edukacyjną poza granicami kraju 
- dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich 

Finansowanie: w ramach budżetu projektu sfinansowane zostaną koszty podróży i pobytu w kraju partnera przyjmującego wraz z ubezpieczeniem, a także przygotowanie uczestników do wyjazdu. 

Obowiązki uczestników: 
przed mobilnością zagraniczną: 
- zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone materiały, 
- przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką szkolenia 

w trakcie mobilności zagranicznej: 
- sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych, 
- sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji wysyłającej – Stowarzyszenia Kulturalnego Szkoła Polska z przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji partnerskich, 
- wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie ich do koordynatora projektu z org. koordynującej (za pośrednictwem Formularza Google), 
- gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu, 
- uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy intelektualnej projektu, 
- uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w porozumieniu z partnerem zagranicznym 

po mobilności: 
- realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot. prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu, 
- upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu 
- sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 10 dni po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org. koordynującej 
- sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia raportu do org. koordynującej). 

Rekrutacja do projektu: 
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji dostępne są w „Regulaminie rekrutacji”. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) oraz deklarację udziału w projekcie (załącznik nr 2) a następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w formacie PDF) na adres:ewa.hojna@gmail.com (ww. dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie internetowej Stowarzyszenia Kulturalnego Szkoła Polska) lub złożyć osobiście w sekretariacie. 

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 08 stycznia 2018 roku o godz. 16.00 
Szczegółowe informacje o programie znajdują się na stronie internetowej: http://erasmusplus.org.pl/ 

Projekt „Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych” jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?