Karolina, nasza praktykantka

¡HOLA! 
Nazywam się Karolina, pochodzę z Polski, a konkretniej z Białegostoku. Jestem studentką drugiego roku studiów magisterskich z filologii polskiej, zaś wcześniej uzyskałam dyplom z kulturoznawstwa. 
W Barcelonie zakochałam się na długo przed swoim pierwszym przyjazdem tutaj, a wszystko za sprawą moich rodziców. Ich opisy tętniącego życiem miasta, otwartych ludzi i pięknych krajobrazów rozbudziły we mnie fascynację tym miejscem. I tak przez kolejne lata jedynie czytając o Barcelonie stwierdziłam, że czas skonfrontować moją wiedzę o niej, z tym jaka jest w rzeczywistości. Początkowo bałam się, że znajomość jedynie angielskiego nie wystarczy by swobodnie podróżować po Katalonii i porozumiewać się z jej mieszkańcami. Nic bardziej mylnego, przez cały pobyt język ani razu nie był barierą nie do przekroczenia. Myślę, że po części to ich życzliwość i otwartość sprawiła, że pokochałam to miasto jeszcze bardziej. 
Barcelona urzekła mnie także swoim własnym rytmem. W każdej uliczce czy w każdym parku można wyczuć jej unikalny bieg, który porywa Cię ze sobą. Od tamtej wizyty wiedziałam, że to nie będzie nasze ostatnie spotkanie. 
W tym roku odwiedzam ją nie jako typowa turystka, lecz jako praktykantka w Szkole Polskiej. Daje mi to możliwość poznania jej trochę bardziej z perspektywy mieszkańca, częściowego wejścia w przysłowiowe buty barcelończyka i poczucia codziennego rytmu życia. Przez najbliższe miesiące dzięki współpracy z rodzinami polonijnymi będę mogła poznać także ich perspektywę i doświadczenia związane z życiem w Katalonii. Możliwość nauczania będzie zapewne wyzwaniem ale także cennym doświadczeniem. 
Mam nadzieję, że uda mi się zarazić dzieci swoją miłością do literatury i rozbudzić w nich chęć dalszej nauki języka polskiego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?