Zajęcia w Barcelonie, 20 maja

Poziomki 

Ostatnie zajęcia zaczęliśmy od zabawy z klockami i puzzlami. Potem usiedliśmy w kółeczko i zaśpiewaliśmy naszą piosenkę powitalną: Ole,Ole, witamy wszyscy się. ..  
Następnym naszym krokiem była rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas wakacji, na spacerze. Ćwiczyliśmy wszyscy jak zachowujemy się na przejściu dla pieszych, gdy zaatakuje nas pies, z kim rozmawiamy kiedy się zgubimy na plaży czy w parku. 
Przyszedł też czas na śniadanie a potem wróciliśmy do rysunków na temat bezpieczeństwa.
Po zabawie na patio udaliśmy się do pokoju nauczycielskiego gdzie znajduję się nasza biblioteka i nasze "Drzewo czytelnicze ". Nasze liście są jasno zielone i  pięknie rosną na tym drzewie.
Po tej wizycie udaliśmy się do klasy i zrobiliśmy śliczne ramki na dzień Mamy, 26 mają.
Prosimy pamiętać o zwróceniu wszystkich książek do naszej biblioteki szkolnej i zapraszamy na następne zajęcia. 

Kinga i Babcia. 

Jagódki 

Zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw, które nieco nas rozbudziły. Dzieci bawiły się dostępnymi zabawkami, klockami i puzzlami. Następnie usiedliśmy do naszego kręgu i przywitaliśmy się z naszym nowym kolegą Józefem.
Wszystkie dzieci lubią rysować, to każdy już z nas wie. Zabraliśmy się więc do pracy. Prace były wykonywane na konkurs plastyczny odbywający się w ramach projektu czytelniczego. Tematem pracy było: Książka mój przyjaciel. Powstały przepiękne dzieła. 
Następnie przyszedł czas na śniadanko i zajęcia sportowe. Dzieci bawiły się piłkami i grały w różne gry.
Ostatnia część zajęć odbyła się w naszej sali gdzie czekały na dzieci kolorowe patyczki, sznurek i klamerki do bielizny, z których to dzieci tworzyły ramki na zdjęcia. 
Zajęcia minęły nam bardzo miło i wesoło. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na następne spotkanie 3 czerwca.

Pozdrawiamy serdecznie, 
Edyta i Pani Marylka. 

Malinki 

Jako że rok szkolny zbliża się ku końcowi i pozostały nam już tylko 2 spotkania (w tym uroczyste zakończenie roku 3 czerwca), nasze ostatnie majowe zajęcia miały jako temat przewodni Polskę, miejsce naszych wakacji. Tak, tak, wakacje już całkiem niedługo i zapewne większość z nas spędzi część lata właśnie w Polsce. W tym celu zapoznaliśmy się z mapą Polski, a właściwie należałoby powiedzieć, że przypomnieliśmy sobie jak mapa naszego kraju wygląda i jakie mamy w Polsce atrakcje turystyczne. Mówiliśmy już o tym na zajęciach powakacyjnych, ale minęło od nich już tak dużo czasu, że temat był jak nowy!
Tak więc, z pomocą pięknych zdjęć pokazywanych z projektora, poznaliśmy lub przypomnieliśmy sobie znane nam w Polsce miejsca: od gór aż po morze. Było więc Zakopane i Morskie Oko w Tatrach, był Smok Wawelski w Krakowie, Syrenka Warszawska, żubry z Białowieży, mazurskie jeziora i plaże Bałtyku z pięknym Gdańskiem. Dzieci chętnie dzieliły się swoją wiedzą na temat miejsc, które już znają w Polsce, gdzie mają rodzinę i gdzie jeżdżą na wakacje. Mówiliśmy też o tym, jak i gdzie lubimy je spędzać: nad morzem, w górach, na rowerach, czy też pod namiotem. Przy okazji nie zabrakło pytania o plany wakacyjne, choć tu wiele Malinek nie miało jeszcze gotowej odpowiedzi. W związku z tym, jeśli nasi kochani Rodzice jeszcze się nie zdecydowali- a miejmy na względzie, że spora grupka tatusiów Malinek uczęszcza na nasz kurs polskiego dla dorosłych- serdecznie polecamy wakacje w Polsce! Zarówno dla dzieci, jak i dorosłych będzie to świetna okazja do mówienia po polsku i do poznania nowych miejsc. 
Wciąż w temacie, obejrzeliśmy też muzyczny filmik „Jesteśmy Polką i Polakiem”, który pokazuje zwiedzanie pociągiem emblematycznych miejsc w Polsce. A jak pociąg, to oczywiście musiała być i zabawa w ciuchcię w rytmie piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Kiedy już Malinki- pasażerowie i pani nauczycielka- motorniczy wysiedli na ostatniej stacji, apetyt na śniadanko był spory. 
Po przerwie, zajęliśmy się wykonaniem dziecięcej turystycznej mapy Polski. Oczywiście, nie zabrakło na niej poznanych wcześniej miejsc. Tak więc rysowaliśmy, wycinaliśmy i doklejaliśmy poszczególne elementy. Wyszła nam całkiem spora i atrakcyjna mapa. Nic tylko ruszać w podróż po Polsce! 
Kiedy skończyliśmy już nasze „dzieło”, udaliśmy się na przerwę rekreacyjną na patio. Po zabawie, nadszedł czas na robienie laurek dla Mamy i Taty. Przypomnijmy, że Dzień Mamy i Taty w Hiszpanii obchodzi się odpowiednio na
św. Józefa i w pierwszą niedzielę maja, ale w Polsce jest to 26 maja i 23 czerwca, tak więc zabraliśmy się za dekorowanie piankowych serduszek, które przygotowała dla nas nieoceniona Pani Maryla. Mieliśmy do dyspozycji przeróżne naklejki i czerwone serduszka, które naklejone na białe, dały naprawdę piękne rezultaty.
W ramach naszego Kącika czytelniczego odczytaliśmy wiersz „Turystyczny zapał” Doroty Rozwens. Na koniec jeszcze nauczyliśmy się krótkiego wierszyka na Dzień Matki: 
Mamo, mamo, coś Ci dam 
Jedno tylko serce mam 
A w tym sercu róży kwiat 
Żyj nam Mamo ze 100 lat! 

PRACA DOMOWA: Karta pracy: Mapa Polski- kontury. Należy zaznaczyć po kropeczkach rzeki Wisłę i Odrę, oraz zaznaczyć znane dziecku miejsce w Polsce i wpisać jego nazwę. 

Pozdrawiam i do zobaczenia na uroczystym zakończeniu roku, 
Gosia 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach Jarzębiny obchodziły Dzień Mamy, który przypada w Polsce na dzień 26 maja. Z tej okazji przystąpiliśmy do wykonania prac plastycznych. Uczniowie wykonali piękne laurki dla swoich Mam, w których wypisane były polskie wiersze. Dzieci dowiedzieli się, że 26 maja świętuję się Dzień Mamy, a dzięki pracy z tekstem literackim wzbogacili swoje słownictwo. Po śniadaniu uczniowie uczestniczyli w quizie, gdzie musiały się wykazać wiedzą zdobytą podczas nauki w szkole w minionym roku akademickim. Quiz składał się z 20 pytań o tematyce historycznej, geograficznej i kulturowej. Do każdego z pytań były przygotowanie dwie odpowiedzi -  A i B. Dzieci określały swoją odpowiedź, poprzez podniesienie ku górze kartki z przypisaną literą A bądź B. Moment wyboru kartki i liczenia głosów stanowił całą zabawę dla dzieci, a równocześnie gra miała charakter edukacyjny. Uczniowie wielokrotnie wybierali prawidłową odpowiedź, wykazując się swoją wiedzą. 
Po aktywnym czasie wolnym spędzonym w sali gimnastycznej wróciliśmy do klasy, gdzie przystąpiliśmy do ostatniej części naszych zajęć szkolnych. Uczniowie opowiadali o książkach, które przeczytali w ostatnim czasie. Kółko czytelnicze i rozmowy odnośnie literatury motywują uczniów do czytania. Zadaniem domowym dla uczniów jest opisanie, w formie wypracowania, swojej ulubionej książki. 

Milena i Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?