Zajęcia w Tarragonie, 1 kwietnia

A gdzie jest wiosna?
Sikorki i Orły 

Ostatnie zajęcia miały charakter integracyjny obu grup. Ze względu na absencje wielu uczniów dwie grupy zostały połączone. Zaczęliśmy nasze spotkanie od przypomnienia swoich imion oraz opowiedzenia jak minął nam ubiegły tydzień. Następnie przeszliśmy do tematu głównego, którym była nowa pora roku - WIOSNA. Dzieci zapoznały się z tradycją topienia Marzanny, wymieniliśmy pierwsze oznaki wiosny (kwitnięcie kwiatów, przylot ptaków, cieplejsza pogoda itd.). Przy okazji przypomnieliśmy sobie nazwy popularnych kwiatów, które kwitną w ogrodzie. Uczniowie znali takie nazwy jak róża, tulipan, ale poznali też nowe – stokrotki, maki, gerbery. 
Ze względu na zbliżające się Święta Wielkanocne przypomnieliśmy sobie polskie tradycje, tj. malowanie jajek, śmigus-dyngus, świąteczne potrawy. 
Następnie przyszła pora na przerwę śniadaniową. Po śniadaniu przeszliśmy do części plastycznej naszych zajęć. Dzieci przy pomocy patyczków i bibuły wykonały przepiękne wiosenne kwiaty, które na zakończenie spotkania wręczyły rodzicom. 
Wiosenna praca plastyczna
Kolejnym punktem zajęć był kącik czytelniczy. Dzieci zapoznały się z legendą o Warsie i Sawie. Następnie pani Michalina przeczytała dzieciom bajkę pt.´´Hokus-pokus, Albercie´´. Podczas wspólnego czytania w klasie panowała cisza i wielkie skupienie. Dzieci z wielką uwagą słuchały opowiadania. W tym dniu również uczniowie obejrzeli bajkę krecik w ogrodzie oraz bajki Disneya ´´Pisankowy świat´´ i ´´Mądra kurka´´
Na zakończenie pożegnaliśmy się słowami ´´do widzenia´´ i z uśmiechem na twarzy rozeszliśmy się do domów. 

Pozdrawiamy, 
Michalina i Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?