Zajęcia w Barcelonie, 21 stycznia

Poziomki 

Praca plastyczna jednej Poziomki
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i zapamiętania imion gdyż mamy nowych kolegów w grupie. Następnie rozdałyśmy dzieciom liście wycięte z jasno zielonego papieru -kolor nawiązuje do wiosny a tym samym początku, nowej przygody. Dzieci pytały: „…A po co nam one…?” Nowa przygoda to drzewo czytelnicze w bibliotece, które ma „rosnąć razem z nami”. Do życia potrzebuje naszych liści na których zapisane są nasze imiona oraz tytuł książki, którą przeczytaliśmy. Gdy odwiedziliśmy bibliotekę dowiedzieliśmy się skąd się bierze papier, nasze książki w bibliotece oraz co symbolizuje nasze drzewo. 
Po inauguracji drzewa zeszliśmy na śniadanie a po nim przyszła Pani Marta z arteterapeutycznymi piosenkami i zabawami. 
Po zajęciach z arteterapii wróciliśmy do tematu zimy i poznaliśmy nową piosenkę. Pogoda nie sprzyjała wyjściu na patio więc udaliśmy się do kącika zabaw gdzie bawiliśmy się wspólnie. Gdy wróciliśmy do klasy zajęliśmy się praca plastyczną z wykorzystaniem waty, patyczków, brokatu oraz gwiazdek. Dzieci wysłuchały kilku fragmentów książki o muszce Fefie, ze szczególnym naciskiem na wyraźne wymawianie niektórych dźwięków obecnych w języku polskim. 
Na zakończenie dzieci odebrały książki, które Panie nauczycielki przygotowały do wypożyczenia i wspólnej lektury z rodzicami. 

Kinga i Monika 



Jagódki 

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie od swobodnych zabaw. Na stolikach znajdowały się kolorowe klocki, koszyk z warzywami i owocami, samochody, zwierzęta, był też laptop oraz puzzle. Gdy się już rozbudziliśmy, usiedliśmy wspólnie w naszym przyjaznym kręgu. Na przywitanie przypomnieliśmy sobie nazwy garderoby, każdy opowiedział i pokazał kolory jakie zdobiły jego ubranie oraz zwróciliśmy uwagę na różnice pomiędzy garderobą damską i męską. 
21 stycznia to DZIEŃ BABCI, toteż dzieci wysłuchały krótkiego wierszyka o Babci, po czym szybciutko nauczyły się go na pamięć. Gdy wszystkie dzieci wyrecytowały ślicznie wierszyk, nasza polska Babcia Sabina obdarowała nas pysznymi łakociami. 
Po tak mile spędzonym poranku udaliśmy się na zajęcia plastyczne. Zadaniem dzieci było wykonanie zimowej chmurki. Każdy dostał wyciętą chmurę oraz niteczki z nawleczoną watą. Zadaniem dzieci było przyklejenie nitki na chmurkę. Wszystkie Jagódki dumnie demonstrowały naszej kochanej Babci swoje prace. Po zajęciach plastycznych rozpoczęła się inauguracja naszego projektu pt. „Drzewo czytelnicze”. Dzieci obejrzały szkolne drzewo, na którym od teraz będziemy przyklejać pomarańczowe listki. Na listu będziemy zapisywać lekturę, którą czy to w klasie z nauczycielką, czy też w domu z rodzicami lub bliskimi, dziecko czytało bądź omawiało. Zapraszamy wszystkich rodziców do współpracy. Wszelkie informacje należy zgłaszać bezpośrednio przed zajęciami do nauczyciela prowadzącego zajęcia. 
Druga część zajęć została poprowadzona przez Panią Martę. Były to zajęcia z arteterapii, na których dzieci bardzo mile spędzają czas. Pani Marta pomaga dzieciom uzewnętrznić ich emocje oraz myśli, szczególnie tym najbardziej nieśmiałym. Istotą tych zajęć jest komunikacja z samym sobą oraz z rówieśnikami w języku polskim. 
Po zajęciach artystycznych udaliśmy się na kolorową salę. Dzieci bawiły się piłkami, grały w golfa a na koniec zagraliśmy w kolory. Dziecko, które otrzymało piłkę musiało wypowiedzieć jakiś kolor i odrzucić ją do kolegi lub koleżanki. Na hasło: czerwony, umówiliśmy się, że piłka parzy i nie należało jej łapać. Zabawa bardzo wszystkim się spodobała. 
Na koniec powróciliśmy do naszej sali na zajęcia plastyczne. Na stolikach znaleźliśmy zielone kartki i nożyczki. Zadaniem dzieci było samodzielne wycięcie dużego liścia. Następnie dzieci otrzymały wycięte wcześniej biedronki, które miały przykleić na własnym liściu, narysować oczy oraz czarne kropki oraz wpisać swoje imię w jej środek. I tak oto powstały śliczne laurki dla kochanych Babć. Dzieci z wielką dumą prezentowały prace swoim rodzicom. 
Dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na następne zajęcia! 

Pozdrawiamy, 
Barbara, Edyta, Babcia Sabina i Marta 

Malinki 

Kochamy nasze babcie i dziadków
Ostanie styczniowe zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od przywitania się i sprawdzenia listy obecności. Od stycznia mamy w naszej grupie dwie nowe osoby: Anię i Marcela. Następnie Malinki miały godzinne zajęcia z Arteterapii prowadzonej przez p. Martę Pawlikowską. Tym razem, jedną z aktywności było narysowanie swojej postaci i dopełnienie tego „autoportretu” w postaci dorobienia mu głowy z modeliny, w efekcie czego powstały bardzo ładne prace. Po pożywnym śniadanku, mieliśmy czas na wprowadzenie dwóch ważnych styczniowych świąt: Dnia Babci i Dnia Dziadka (nasze zajęcia zbiegły się w czasie właśnie z Dniem Babci). Zaznaczyliśmy je na kartach pracy z miesiącem styczniem, a przy okazji przypomnieliśmy sobie zagadnienie kalendarza: pory roku, miesiące i dni- czyli to, o czym mówiliśmy na poprzednich zajęciach. Porozmawialiśmy o naszych babciach i dziadkach, o tym, co dla nas znaczą, jacy są, jak spędzamy z nimi czas, gdzie mieszkają w Polsce czy w Hiszpanii (mamy też dziadków w Meksyku i na Dominikanie), jakie przysmaki gotują babcie podczas wizyt w Polsce. Bez wątpienia, Babcia i Dziadzio to bardzo ważne dla wszystkich osoby. Odsłuchaliśmy też sympatycznego miksu piosenek o babci i
dziadku oraz odczytaliśmy wiersz na okoliczność, pt. „Odwiedziny u babci i dziadka”. Dzieci zrobiły też piękne laurki dla babć i dziadków. Ale to jeszcze nie wszystko: jako niespodziankę Malinki miały specjalną wizytę Babci Polskiej, p. Sabiny, która miała dla nich polskie słodycze, wierszyk „Babciu, babciu, coś ci dam” oraz dużo ciepłych słów: jak każda babcia.
Tak maszerują polskie literki
Po obchodach Dnia Babci i Dziadka mieliśmy w programie zabawy i gry na sali gimnastycznej, a potem kolejny Dzień Litery. Tym razem poznawaliśmy : N, C, Ę, Ą, kładąc nacisk na głoski nosowe, tak charakterystyczne dla języka polskiego. Z pomocą Naszego Elementarza identyfikowaliśmy nowe literki, szukaliśmy ich w naszych imionach i znanych nam wyrazach. Następnie, na kartach pracy odwzorowaliśmy nowo poznane literki, ćwicząc szczególnie ą i ę. Nasz Kącik Czytelniczy tym razem nie był poświęcony żadnej konkretnej lekturze, ale miała za to miejsce inauguracja naszego Drzewa Czytelniczego w bibliotece. Projekt ten ma na celu promować czytanie po polsku (samodzielne lub z rodzicami) wśród naszych uczniów, a także zachęcać do wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki. Na każdych zajęciach będziemy omawiać czytane lub już przeczytane książeczki i przyczepiać na drzewie nowy listek z opisem; autor, tytuł i uczeń, który czyta. Malinki mają kolor żółty i mam nadzieję, że prędko zapełnimy koronę naszego drzewa żółtymi listkami. 
Po wizycie w bibliotece, posprzątaliśmy klasę i pożegnaliśmy się do następnych zajęć. 

PRACA DOMOWA: Z racji inauguracji naszego Drzewa Czytelniczego, prosimy o przeczytanie lub zainicjowanie wspólnie z dziećmi lektury dowolnej polskiej książeczki i przedstawienie tejże lektury na następnych zajęciach- zanotujemy ją na listku i przyczepimy go na naszym drzewie. 

Małgosia

Jarzębina 

Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęły się, jak zawsze, od zwołania naszego kołka czytelniczego. Rozmawialiśmy o ostatnio przeczytanych książkach. Poznaliśmy też ważne słowo: ekranizacja. Wymienialiśmy przykłady zekranizowanych książek. Większość dzieci zna "Akademię Pana Kleksa" ale o "Królu Maciusiu I" lub "W pustyni i w puszczy" właściwie nikt nie słyszał. Zachęcam do wspólnego czytania lub obejrzenia filmu. 
Przypomnieliśmy też sobie czego dotyczy nasz projekt czytelniczy, którego oficjalna inauguracja odbyła się właśnie w sobotę. Całą grupą udaliśmy się do naszej szkolnej biblioteki, w której pojawiło się "drzewo czytelnicze". Na czerwonych liściach wypisaliśmy wszystkie przeczytane w tym roku szkolnym książki. Listki zawiesiliśmy na drzewie, które po kolejnych inauguracjach robiło się coraz bardziej kolorowe. 
Cześć zajęć poświeciliśmy podróżom. Obejrzeliśmy dwa filmy dotyczące "symbolicznych miast" polskich: Torunia i Malborka. Poznaliśmy ciekawostki dotyczące każdego z nich. Dzieci z ciekawością wysłuchały opowieści o bitwie pod Grunwaldem, w której mniej liczne odziały polskie, dzięki sprytowi polskiego króla, pokonały lepiej uzbrojone wojska krzyżackie. 
Na zajęciach z ortografii dzieci poznały literkę Ż i RZ, zwróciliśmy uwagę na ich identyczną wymowę. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń z ortografii. Dzieci otrzymały kserówki, z którymi pracowaliśmy na zajęciach. Jako praca domowa dzieci mają za zadanie dokończyć ćwiczenia na pisownię Ż i RZ. Pamiętajmy też o uzupełnianiu słowniczka na końcu zeszytu. 
W trakcie zajęć odwiedziła nas nasza Szkolna Babcia, której z okazji jej święta powiedzieliśmy wierszyk i zaśpiewaliśmy 100 lat Wszystkim babciom życzymy dużo zdrowia i pociechy z wnuków. 

Pozdrawiam, 
Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?