Zajęcia w Barcelonie, 19 listopada

Poziomki 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw. Następnie razem z Babcią która na początku nam towarzyszyła, pojechaliśmy do stacji "Andrzejki".
Na początku, jak to zwyczaj nakazuje zaczęliśmy wróżyć. Wzięliśmy miskę z wodą i monety, potem z pewnej odległości rzucaliśmy do miski - kto trafił oznaczało, że spełni się jego życzenie. 
Drugą naszą wróżbą było rzucanie dużą kostką. Pytaliśmy kostkę ile prezentów nam przyniesie Święty Mikołaj. Poznaliśmy liczby od 1 do 6 i zapamiętaliśmy imiona naszych kolegów. 
Na śniadanie zjedliśmy naleśniki z dżemem truskawkowym a po nim odwiedziła nas Pani Marta. Po zajęciach z arteterapii udaliśmy się do sali zabawkowej .
Po przerwie wróciliśmy do sali i zrobiliśmy kartkę dla Świętego Mikołaja. 
Po zajęciach plastycznych dzieci odebrały książeczki i rozeszły się do domów. 

Zadaniem domowym dla naszych kochanych rodziców jest pokazanie dzieciom tradycji andrzejkowych.

Do zobaczenia na spotkaniu świątecznym,
Kinga, Jowita,Marta, Babcia i Marylka.

Jagódki 

Sobotnie zajęcia zaczęliśmy tradycyjnie od przywitania się. Mieliśmy nowe zabawki więc każde dziecko losowało jedną,którą musiało później opisać: jaki ma kształt, kolor oraz nazwać co to za zabawka (były samochody, misie, domki dla lalek).
Świąteczne prace plastyczne Jagódek
Następnie przeszliśmy do zajęć plastycznych. Z powycinanych żółtych trójkątów każde dziecko na kolorowej kartce papieru musiało nakleić kształt choinki i ją udekorować. Prace, jak zawsze, były przecudne. 
Później przeszliśmy do sali Pani Mari i obejrzeliśmy bajkę pod tytułem Miś Uszatek "Bałwanek", która była kontynuacją następnych zajęć. 
Po powrocie do sali zaczęliśmy śniadanko i zajęcia z Panią Martą. 
Aby nico się rozruszać przeszliśmy śpiewnym krokiem na kolorową sale na zajęcia ruchowe. Były więc zawody w biegu przez przeszkody, wyścigi, itd. Dzieci były zmęczone ale szczęśliwe!!!! 
Nasze zajęcia zakończyliśmy pracą plastyczną. Robiliśmy bałwanki z pomponów wełnianych i dekorowaliśmy je gałązkami, oczkami i kapelusikami. 

Dziękuje serdecznie za cudnie spędzone zajęcia i zapraszamy na spotkanie świąteczne 17 grudnia!!! 
Edyta i babcia Sabina 

Malinki 

Kolejne zajęcia w Szkole Polskiej rozpoczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia listy obecności. Po sesji arteterapii z panią Martą i pożywnym śniadaniu, przeszliśmy do głównej części zajęć, która była poświęcona tematyce Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci obejrzały bajkę pt. Mis Uszatek ´´Bałwanek´´. Uczniowie zapoznali się z nową porą roku oraz jej charakterystycznymi cechami. 
Wraz z grupą starszą -Jarzębiną- uczestniczyliśmy w próbie jasełek. Był to dobry sposób, aby wdrożyć dzieci do odpowiedniego zachowania podczas ważnych wydarzeń szkolnych. Przećwiczyliśmy śpiewanie kolęd, tj., Gdy się Chrystus rodzi, Przybieżeli do Betlejem, Cicha Noc, Dzisiaj w Betlejem, Mędrcy Świata Monarchowie.  
Po wyczerpującej próbie rozpoczęliśmy zajęcia rekreacyjne na sali zabaw. Był to dobry sposób, aby utrwalić mowę spontaniczną podczas zabawy w sklep, konstruowanie budowli z klocków, zabawy w teatr, dom. 

Pan Maryla rysuje Caga Tió
Czytamy list z Polski
Następnie powróciliśmy do klasy i odczytaliśmy list, który dostaliśmy od dzieci z Polski. Postanowiliśmy odpisać dzieciom z Polski i stworzyliśmy przepiękną kartkę świąteczną, która przedstawia nasze tradycje bożonarodzeniowe. Zadaniem dzieci było narysowanie Caga Tió. Dzieciom z pomocą przyszła pani Maryla, która narysowała na tablicy ową postać i przybliżyła jej znaczenie. Powstały przepiękne rysunki, które dołączyliśmy do naszej kartki świątecznej. Na zakończenie dzieci brały udział w obrazkowych zagadkach. Zadaniem uczniów było nazwanie typowych potraw wigilijnych i zwyczajów świątecznych. Wszyscy rozchodzili się z uśmiechem na twarzy do domu. 

UWAGA Prosimy o zapoznanie dzieci z polskimi kolędami oraz o nauczenie dzieci odpowiednich ról na przedstawienie jasełkowe. 

Pozdrawiamy. 
Maria i Gabrysia

Jarzębina 

Zajęcia w grupie najstarszej, tradycyjnie już rozpoczęliśmy od zwołania naszego Kółka czytelniczego. Tym razem rozmawialiśmy o komiksach: Tytus, Romek i Atomek oraz "Kajko i Kokosz". 
Następnie przypomnieliśmy sobie, kim był Mieszko I oraz jakie było najważniejsze wydarzenie za czasów jego rządów (chrzest Polski). Dzieci pamiętały że Mieszko nie był władcą legendarnym tylko prawdziwym oraz, że nie był królem tylko księciem. Wspólnie zastanawialiśmy się, co to znaczy że "kraj się ochrzcił". 
Kolejnym tematem były cechy charakteru prawdziwego rycerza. Po wysłuchaniu krótkiego tekstu, wraz z uczniami stworzyliśmy słoneczko, w którego centrum znajdowało się słowo „rycerz”, a jego promieniami były cechy rycerza: pomocny, dzielny, wierny, honorowy, prawdomówny, łaskawy, uprzejmy. Zastanawialiśmy się czy każdy z nas posiada wymienione cechy . Pojedynczo może nie do końca, ale jako grupa możemy śmiało stwierdzić ze jesteśmy rycerscy! Dowiedzieliśmy się że, aby zostać rycerzem trzeba było przejść długa drogę. Poznaliśmy też sławnego polskiego rycerza: Zawiszę Czernego oraz jego czyny. Znając już tę postać zastanawialiśmy się, co oznacza powiedzenie: polegać jak na Zawiszy. Część zajęć poświęciliśmy też na przygotowanie tegorocznych jasełek. Bardzo proszę aby dzieci poćwiczyły w domu swoje role i kolędy. 

Pozdrawiam, 
Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?